متخصصین سئوی ما با بررسی الگوریتمهای گوگل و وب سایت هایی مانند MOZ ،Hubspot ،ahrefs و … 12 نکته سئو هوشمندانه در سال 2021 را برای شما آماده کرده اند.
این نکات شامل مواردی است که باید اولویتبندی کنید و در سال 2021 به دنبال اصلاح آنها باشید.
امیدواریم با به کارگیری این نکات برتر و تغییرات در استراتژی سئو سایت بتوانید با گرفتن ترافیک زیاد در جستجوگر Google در سال 2021 موفق باشید.
در مبحث سئوی سایت چهار بخش اصلی داریم:
- افزایش کلیک
- نکات مربوط به سئوی محتوا / صفحه
- سئو فنی
- ایجاد لینک یا لینک سازی
بر همین اساس 21 مورد وجود دارد که باعث خواهد شد تا رشد سایت شما سریع باشد:
بیایید با کلیک شروع کنیم ، به طور خاص سایت ها از Google بیشتر کلیک میشوند، حالا بدون اینکه رتبه بالاتری داشته باشیم باید کلیک خود را افزایش دهیم، زیرا این یکی از نکات مهم در مورد سئو است.
اگر بتوانید از مواردی که قبلاً دیده شدهاید، کلیک بیشتر بدست آورید لازم نیست رتبه بالاتری بگیرید. بنابراین اکنون در مورد چند استراتژی خاص برای گرفتن کلیک بیشتر بدون افزایش رتبه صحبت میکنیم.
- 1. بهینه سازی فاویکون
- 2. بهینه سازی Breadcrumb
- 3. توضیحات متا
- 4. اعداد در عناوین
- 5. تکرار در تیتر
- 6. بخش سوالات متداول و چگونگی طرح سوال
- 7. محتوای برتر را دوباره بروزرسانی کنید
- 8. پیوندهای داخلی را افزایش دهید
- 9. محتوای قدیمی را با پیوندهای جدید به روز کنید
- 10. پیوندهای غیر ضروری را حذف کنید
- 11. رسیدگی به لینک موبایل
- 12. برای محتوای بلند بیشتر سرمایه گذاری کنید
1. بهینه سازی فاویکون
باعث تعجب است که افراد کمی در سال 2020 به این موضوع توجه کردهاند.
گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه موارد دلخواه را نشان میدهد و اگر سایت دارای کنتراست بالا و قابل مشاهده باشد ، میتواند بر میزان کلیک شما تأثیر بگذارد.
داشتن favicon خوب میتواند چند درصدِ بسیار جزئی اختلاف ایجاد کند ، اما اگر بتوانید آن را درست و استاندارد مشخص کنید ، حتماً تفاوت بالاتری ایجاد میکند.
2. بهینه سازی Breadcrumb
در حالی که ما در سئوی سایت فاکتورهای مهم خود را بهینهسازی میکنیم ، بیایید نگاهی به بهینه سازی Breadcrumb بیندازیم.
گوگل Breadcrumb را در نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل حتماً نمایش میدهد. حالا Breadcrumb سایت شما میتواند غنی از کلمات کلیدی باشد که می تواند بر میزان کلیک شما تأثیر بگذارد.
اکنون گوگل Breadcrumb را از بسیاری قسمتها جستجو میکند. این بخشها میتوانند URL شما ، نشانه گذاری طرحواره ، Breadcrumb واقعی شما در صفحه باشد.
کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید گوگل با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب میکنید ، Breadcrumb که موردنظرتان را نمایش دهد.
بهترین راه برای انجام این کار این است که، اطمینان حاصل کنید در صفحه خود دارای Breadcrumb با پیوند یا لینک هستید و از نشانهگذاری طرح استفاده میکنید.
Breadcrumb در حالت ایده آل ، با ساختار URL شما مطابقت دارد ، اما این همیشه لازم نیست.
3. توضیحات متا
بیایید توضیحات متا را بهینه سازی کنیم. این یکی از تاکتیکهای بسیار قدیمی سئو سایت است. اما اخیراً یک مطالعه نشان داده که 30٪ از وبسایتها حتی از متاداده یا توضیحات متا استفاده نمیکنند.
مطالعه دیگری نشان میدهد که 70 درصد، گوگل توضیحات متا را معمولاً به این دلیل که از کلمات کلیدی مورد نظر کاربر استفاده نمی کند، دوباره بازنویسی میکند.
اما اگر یک توضیح متای خوش ساخت بنویسیم ، میتواند کاربران را مجبور به کلیک کند ، و این به معنای استفاده از توضیحات غنی از کلمات کلیدی است که مردم آن کلمات را واقعاً جستجو میکنند.
بنابراین وقتی گوگل از توضیحات متای شما استفاده میکند ، کلیکها را تشویق میکند و به عنوان بازاریابی برای وب سایت شما عمل میکند.
4. اعداد در عناوین
استفاده از اعداد در عناوین همراه با توضیحات متا کاربرد بیشتری دارد. مطالعه ای که اخیراً شده است نشان میدهد که تاریخ اضافه شده به عناوین باعث افزایش رتبه برای یک برند خاص میشود.
اعداد به طور کلی یکی از مواردی است که ما همیشه در برچسبهای عنوان آزمایش میکنیم و معمولاً نتایج کاملاً مطابقی دارند.
البته مراقب اسپم شدن آن باشید. اگر اعدا در محتوای شما معنی ندارند آن را وارد نکنید و محتوای جعلی نسازید.
اما اگر میتوانید یک عدد را وارد کنید ، اغلب نرخ کلیک شما را برای هرگونه پرسش خاص افزایش میدهد.
5. تکرار در تیتر
نکته شماره پنج در سئو هوشمندانه در سال 2021 تکرار در تیتر است. تکنیک Boilerplate یا دیگ بخار قسمتهایی از برچسب عنوان شما است که بصورت مداوم تکرار میشود.
به عنوان مثال ، شما نام تجاری خود را مدام در انتهای هر برچسب عنوان قرار میدهید.
اما ما آزمایش کردیم و فهمیدیم که وقتی یک عنوان تکراری را حذف کنیم ، کلیکهای بیشتر و رتبههای بالاتری را از گوگل دریافت میکنیم.
بنابراین در تکنیک boilerplate ، شما باید عناوین خود را منحصر به فرد کنید و یک ارزش منحصر به فرد را ارائه دهید. ما از شما میخواهیم که با تیترهای خود این موضوع را آزمایش کنید و ببینید آیا حذف آن باعث افزایش رتبه شما میشود یا خیر.
البته بعضی اوقات شما به تکرار نیاز دارید. اما برای فهمیدن این موضوع حتماً تست را انجام دهید.
6. بخش سوالات متداول و چگونگی طرح سوال
طرح سوال و به طور خاص بخض سوالات متداول و چگونگی طرح آنها است. گوگل وقتی موارد را در نتایج جستجو معرفی میکند به شما هدیهای عظیم میدهد.
طرح سوالات متداول SERP زیادی در اختیارتان قرار میدهد. شما همیشه نمی توانید در آن برنده شوید ، و همیشه هم نمیتوانید برنامه چگونگی برنده شدن را داشته باشید.
اما هنگامی که این موفقیت را بدست میآورید، قطعاً میتواند علاقه افراد را برای کلیک بر روی نتیجه جستجوی شما افزایش دهد یا آنها را تحت تأثیر قرار دهید. پس طرح سوالات متداول را گسترش دهید.
البته این موضوع برای تمام صفحات مناسب نیست. ولی مطمئن شوید که بخش سوالات متداول را در صفحات خود دارید.
این یک روش است که در شرایط مناسب میتوانید کلیک ها را بدون افزایش رتبه واقعی گوگل خود افزایش دهید.
7. محتوای برتر را دوباره بروزرسانی کنید
سال 2021 همان سالی است که میخواهیم شما به دنبال بروزرسانی مجدد محتوای برتر خود باشید.
بعد از چند سال محتوا میتواند کهنه شود. بنابراین ما محتوا را بروزرسانی میکنیم.
شما یک وبلاگ دارید ، آن را راه اندازی میکنید و آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید. بیشتر مردم بعد از مدتی آن را فراموش میکنند.
بنابراین ، اگر میخواهید به همان اندازه پیش بروید ، به مطالب برتر خود در دو تا پنج سال یا حتی 10 سال گذشته نگاهی بیندازید و ببینید که چه چیزی را میتوانید با به روزرسانی مجدد در همان URL نگه دارید.
در برخی موارد ، فقط با بروزرسانی مجدد برخی از مطالب قدیمی خود ، میتوانید سودهای 500 تا 1000٪ را مشاهده کنید.
بنابراین در سال 2021 روی محتوای خود ممیزی مجدد انجام دهید.
8. پیوندهای داخلی را افزایش دهید
در حال حاضر بسیاری از آژانس های برتر جستجوگرها ، هنگامی که نیاز به افزایش سریع رتبهبندی برای مشتریان دارند ، به طور کلی دو چیز وجود دارد که آنها میدانند سادهترین اهرم برای رشد هستند.
اول ، برچسبهای عنوان و توضیحات متا ، دوم افزایش پیوند داخلی.
شما میتوانید پیوندهای داخلی سایت خود را افزایش دهید ، و احتمالاً فرصت هایی در آنجا وجود دارد که شما فقط آنها را جستجو نکرده اید.
9. محتوای قدیمی را با پیوندهای جدید به روز کنید
محتوای قدیمی باید با پیوندهای جدید بروزرسانی شود. این مرحلهای است که میبینیم سئوکاران بارها و بارها از آن چشم پوشی میکنند.
هنگامی که یک پست وبلاگ جدید منتشر میکنید ، محتوای جدیدی منتشر شده، حالا دوباره برگردید و محتوای قدیمی خود را با آن پیوندهای جدید به روز میکنید.
شما در جستجوی کلمه کلیدی برتر هستید که میخواهید برای آن رتبه بندی گرفته و در کنسول جستجوی Google بالا بیائید.
همچنین با ابزارهایی مانند Keyword Explorer بررسی میکنید تا ببینید صفحات دیگر سایت شما برای آن کلمه کلیدی چه رتبه ای دارند و سپس پیوندهایی به محتوای جدید اضافه میکنید، وقتی این کار را انجام میشود، بارها و بارها ، نرخ پرش را کاهش میدهد.
بنابراین شما نه تنها صفحه قدیمی خود را با محتوای تازه و پیوندهای تازه به روز میکنید بلکه ارتباط با آن را اضافه میکنید.
10. پیوندهای غیر ضروری را حذف کنید
پس حتماً مطمئن شوید که هنگام انتشار مطالب جدید ، محتوای قدیمی خود را با آن پیوندهای جدید به روز میکنید.
پیوندهای غیر ضروری را از مطالب خود حذف کنید. اکنون این نوعی پیکر تراشی PageRank است.
اصلاحات PageRank یک کلمه کثیف در SEO است ، اما در واقع تا حدی کار میکند. این پیکرتراشی ها پیوند nofollow نیستند.
این کار حذف پیوندهای غیر ضروری است. آیا واقعاً به پیوند (صفحه تیم خود) در هر صفحه وب سایت خود نیاز دارید؟
آیا به پیوند فرم تماس خود در هر صفحه وب سایت خود نیاز دارید؟
اگر پیوندهای غیرضروری را حذف کنید ، میتوانید ارزش پیوند بیشتری را از طریق پیوندهایی که در واقع شمارش میشوند ، منتقل کنید و این پیوندها یک سیگنال مهم در رتبه بندی Google هستند
11. رسیدگی به لینک موبایل
در سئو هوشمندانه شما نیاز به انجام یک رسیدگی برابری لینک تلفن همراه دارید.
رسیدگی به برابری لینک موبایل چیست؟
این رسیدگی به شما اطمینان میدهد که پیوندهای سایت برای تلفن همراه همان پیوندهای سایت دسک تاپ شما هستند.
چرا این مهم است؟
خوب ، در چند سال گذشته گوگل به یک فهرست اول موبایل منتقل شده است ، یعنی آنچه در سایت تلفن همراه شما مشاهده میکنند ، یعنی وب سایت شما همان است و این چیزی است که اهمیت دارد.
بنابراین بسیاری از سایت ها ، دارای یک سایت دسک تاپ هستند ، و سپس آن را به سایت تلفن همراه خود تقلیل میدهند و دیگر لینک ندارند.
آنها از ناوبری هدر ، پیوندهای پاورقی و مواردی از این دست خلاص میشوند.
یک مطالعه اخیر نشان داده است که متوسط صفحه دسک تاپ 61 پیوند و متوسط صفحه تلفن همراه 54 پیوند دارد.
این بدان معناست که در کل وب ، 7 پیوند کمتر در صفحات تلفن همراه نسبت به صفحات دسک تاپ وجود دارد ، به این معنی که ارزش بسیاری از پیوندها از بین می رود.
بنابراین در وب سایت خود مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که بین دسک تاپ و سایت موبایل خود برابری پیوند تلفن همراه دارید تا این ارزش را از دست ندهید.
12. برای محتوای بلند بیشتر سرمایه گذاری کنید
شما نیاز به سرمایه گذاری در محتوای طولانی و بلند دارید. ما نمیگوئیم که طول محتوا یک عامل رتبه بندی است.
محتوای کوتاه هم میتواند رتبه خوب بگیرد. دلیل اینکه میخواهم شما در محتوای بلند سرمایه گذاری کنید این است که به طور مداوم و بارها و بارها ، محتوای بلند توانسته لینک و اشتراک بیشتری کسب کند.
همچنین به طور کلی در نتایج جستجوی Google محتوای بلند رتبه بالاتری دارد.
محتوای کوتاه را دوست داشته باشید. اما محتوای بلند از نظر پتانسیل رتبهبندی سئو به طور کلی به شما بیشتر کمک میکند.
4 دیدگاه دربارهٔ «12 نکته برای سئو هوشمندانه در سال 2021»
ممنونم برای این مطالب خوبتان که برای کارهای ما هم زیاد به درد می خورد🙏🙏🙏🏻🙏🏻🌹🌹
عالی🙏🏻👌
ممنونم برای مطالب خوبتان که در اختیار ما می گزارید🙏🏻
سپاسگذاریم