کدام تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری مناسب است؟

تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری
تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری
کدام تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری مناسب است؟ (بازاریابی محتوایی یا ایمیل مارکتینگ)

کدام تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری مناسب است؟ (بازاریابی محتوایی یا ایمیل مارکتینگ)

آیا برای یک آژانس مسافرتی و گردشگری باید روی تولید محتوای وبلاگ و بازاریابی محتوایی کارکرد یا روی ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری کرد؟

ما در این مقاله نگاهی به عوامل و مزایای هر دو نوع محتوا می‌اندازیم تا شما براساس نیاز مارکت خود انتخاب کنید.

بازاریابی محتوایی یا ایمیل مارکتینگ کدام بهتر است؟

پنج سال پیش، راه اندازی یک وبلاگ و تمرکز بر تولید محتوا یک بازاریابی بزرگ در جامعه سفر و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری بود.

نه تنها پاداش های موتورهای جستجو و سئو جذابیت زیادی داشتند، بلکه وبلاگ نویسی در زمینه سفر نیز قالبی فوق العاده محبوب بود که در صورت یافتن جایگاه مناسب، نوید مخاطبان هدف زیادی را می داد.

اکثر وبلاگ های مسافرتی و گردشگری هنوز قوی هستند، اما بازاریابی ایمیلی در چند سال اخیر در حال رشد هستند.

هزینه‌ی کم، بازگشت سرمایه بالا و روش ساده برای درگیر نگه داشتن مشتریان، باعث شده سؤالاتی در ذهن بازاریابان در مورد اینکه آیا اشتراک گذاری محتوا از طریق ایمیل بهتر از پست آن در وبلاگ است یا خیر، مطرح شود.

اولین نکته این پست در مورد بررسی این دو تکنیک و رویکرد بازاریابی دیجیتال برای مشخص کردن بهترن روش نیست.

محتوای وبلاگ و ایمیل مارکتینگ دو نوع محتوا کاملا متفاوت هستند و هر دو مزایای خود را دارند.

با این حال، اگر شما یک آژانس مسافرتی و گردشگری تازه کار هستید و نمی‌دانید روی کدام قالب باید تمرکز کنید، یا می‌خواهید استراتژی بازاریابی خود را با سرمایه‌گذاری منابع بیشتر در یک تکنیک دیجیتال مارکتینگ تغییر دهید، قطعا ارزش دارد که هر کدام را با چندین عامل مختلف بررسی کنید.

این پست به شما در انجام این کار کمک می کند.

مزایای بازاریابی محتوایی برای آژانس مسافرتی و گردشگری

وبلاگ نویسی قالبی است که ده ها سال قدمت دارد یعنی از پیدایش سایت و اینترنت.

چه یک آژانس مسافرتی و گردشگری بزرگ با وبلاگ و وب‌سایت باشید یا یک علاقه‌مند به سفر که وبلاگی را برای اشتراک‌گذاری داستان‌های خود راه‌اندازی می‌کند، این نوع محتوا همواره مزایای زیادی داشته است.

مزیت اصلی آن بیشتر در مورد برندهایی با وب سایت هایی که محصول یا خدماتی ارائه می دهند استفاده می‌شود. داشتن یک وبلاگ راهی عالی برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت و دستیابی به مشتریان بالقوه است که ممکن است تحت تأثیر مطالب تبلیغاتی سنتی شما قرار نگرفته باشند.

به طور متوسط، شرکت‌هایی که وبلاگ دارند، 55 درصد بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت، بنابراین پتانسیل زیادی برای رشد پایگاه مشتریان شما وجود دارد.

سئو آژانس مسافرتی و گردشگری

از منظر سئو هم، داشتن وبلاگی که به طور منظم با محتوای جدید به روز می‌شود، می‌تواند برای کسب رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو شگفت‌انگیز باشد.

نه تنها می توانید با تولید محتوایی با کلمات کلیدی طولانی، ترافیک را افزایش دهید، بلکه داشتن یک وبلاگ به کسب رتبه برای کمک به رتبه صفحات تجاری شما هم پشتیبانی کند.

یک وبلاگ می تواند ابزار بسیار مفیدی برای لینک سازی باشد، که باز هم به افزایش رتبه وب سایت شما کمک می کند.

محتوای وبلاگ می تواند به تثبیت برند و نام تجاری شما به عنوان منبع اقتدار در صنعت شما کمک کند. با به اشتراک گذاشتن مداوم اطلاعات ارزشمند و جذاب، به عنوان یک منبع قابل اعتماد شهرت بدست خواهید آورد.

این کار منجر به آگاهی بیشتر از برند می شود و به رشد پایگاه مشتری شما کمک می کند.

در نهایت، وقتی صحبت از تصویر برند به میان می‌آید، محتوای وبلاگ یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد «صدا» و لحنی است که مخاطبان شما آن را تشخیص می‌دهند.

اشتراک‌گذاری مرتب پست‌های جدید در وبلاگ سفری‌تان که همگی ارزش‌های برند شما را نشان می‌دهند، به بهبود شناخت و تقویت تصویر شما کمک می‌کند، به‌ویژه اگر این لحن در تمام کانال‌های بازاریابی دیگر شما منعکس شود.

مزایای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای آژانس مسافرتی و گردشگری

ایمیل مارکتینگ هم مانند تولید محتوای وبلاگ مزایای زیادی دارد. این مزایا همه موارد مانند ارسال خبرنامه های منظم، انتقال مشتریان بالقوه به سمت پایین قیف خریدار، حفظ ارتباط با مشتریان فعلی، یا افزایش تعامل بین مخاطبان هدف شما را در بر می‌گیرد.

برندهای تجاری بیشتر تمایل دارند از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ محصولات و پیشنهادات استفاده کنند، اما بازاریابی ایمیلی در صنعت سفر و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری اغلب کانالی برای به اشتراک گذاری محتوا و برقراری ارتباط با مشتریان است.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی ایمیلی این است که یک استراتژی بسیار کم هزینه است، که برای یک تجارت نسبتا کوچک یا یک وبلاگ نویس مسافرتی و گردشگری که به تنهایی کار می کند ایده آل است.

همچنین اگر مایل به انجام کار در ابتدا هستید، می‌توانید کمپین‌ها را بدون تلاش زیاد اجرا کنید، که اجرای این روش حتی بدون تجربه زیاد را بسیار ساده می‌کند.

یک مزیت کلیدی که اغلب در بازاریابی ایمیلی ذکر می شود، بازگشت سرمایه چشمگیر آن (ROI) است.

ارقام دقیق بسته به صنعت و نوع کمپین شما متفاوت خواهد بود، اما به طور متوسط، برندها می توانند به ازای هر رقمی که در بازاریابی ایمیلی خرج می شود، حدود 30 برابر درآمد داشته باشند، که آمار قابل توجهی است.

ماهیت بازاریابی ایمیلی به این معنی است که گیرندگان محتوای شما باید اطلاعات تماس خود را برای پیوستن به لیست پستی شما ارائه دهند، به این معنی که هرکسی که محتوای شما را می‌خواند از قبل به آنچه به اشتراک می‌گذارید علاقه دارد.

این بدان معناست که مخاطبان شما بسیار بیشتر از هر کانال دیگری با محتوای شما درگیر هستند. این منجر به سطوح بیشتری از تعامل و تبدیل موفق‌تر می‌شود.

مزیت دیگر این است که گیرندگان بی‌علاقه می‌توانند انصراف دهند. بنابراین زمان یا منابع خود را برای ارائه محتوای خود به افرادی که با آن درگیر نیستند تلف نخواهید کرد.

سفر مشتری در ایمیل مارکتینگ

در میان استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری، تعامل یک مزیت کلی از بازاریابی ایمیلی است، هم با مشتریان فعلی و هم با مشتریان بالقوه.

وقتی محتوایی با ایمیل ارسال می‌کنید، پیام‌هایی (گاهی شخصی‌سازی‌شده) را مستقیماً در صندوق‌های ورودی مخاطبان ارسال می‌کنید. به این معنی که احتمال تعامل آنها با این محتوا بسیار بیشتر از سایر تلاش‌های بازاریابی شماست و به برند شما نزدیک‌تر می‌شوند.

ارسال محتوای ایمیل منظم برای برندهای مسافرتی و گردشگری که می خواهند پیشنهاد خود را در ذهن مخاطبان خود نگه دارند، بسیار مفید است.

برای مثال، وقتی مشتریان بالقوه تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند برای تعطیلات جایی را رزرو کنند، وب‌سایت آن برند اولین جایی است که سر می‌زنند.

بازاریابی ایمیلی تضمین می‌کند که شما ارتباط منظمی با مخاطبان خود برقرار می‌کنید. و با این ارتباط امیدوارید مشتریان به طور مستقل به برند شما فکر کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

در نهایت، یکی دیگر از مزایای کلیدی ایمیل مارکتینگ این است که کانالی واضح برای توزیع محتوای شخصی سازی شده است.

80 درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که تمایل به خرید از برندهایی دارند که تجربیات شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهند. بنابراین سفارشی کردن ایمیل‌ها و ارائه فهرست با محتوای مرتبط به این معنی است که احتمال افزایش مخاطبانتان بسیار بیشتر است.

تعامل با مخاطب در مارکتینگ آژانس مسافرتی و گردشگری

تلاش برای قرار دادن ایمیل مارکتینگ و تولید محتوای وبلاگی در مقابل یکدیگر کاری بی فایده است. این دو رویکرد اهداف بسیار متفاوتی دارند و اغلب با هم به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی گسترده تر استفاده می شوند.

با این حال، یکی از زمینه‌های همپوشانی بین این دو، درگیری با مخاطب است که نکات جالبی را برای مقایسه برای بررسی فراهم می‌کند.

تعامل بخشی ضروری از تجربه مشتری است و تجربه خوب مشتری کلید ایجاد تصویر مثبت از برند، تکرار مشتریان و رشد کسب و کار است.

مصرف کنندگان امروزی نسبت به محتوای خود و برندهایی که از آنها حمایت می کنند، انتخاب های بیشتری نسبت به همیشه دارند.

صنعت سفر بخشی است که در آن رقابت بسیار شدیدتر است، بنابراین تعامل چیزی است که تقریباً هر برندی برای بهبود آن تلاش می‌کند.

اگر برای ایجاد محتوای جالب، احساسی و ارزشمندی که مخاطبان شما واقعاً از خواندن آن هیجان زده شوند، وقت بگذارید، محتوای وبلاگ سفر می‌تواند تعامل مخاطبان را بهبود بخشد.

هنگامی که یک خواننده به سایت شما آمد، از بنرها و فراخوان ها برای اقدام استفاده کنید تا وادار شود با سایر پست های وبلاگ و صفحات فرود درگیر شود. برندتان را محکم در ذهن او تثبیت کنید و سعی کنید با شروع به حرکت به سمت پایین قیف خریدار یعنی به سمت رزرو برود.

در وهله اول باید خوانندگان علاقه مند را جذب کنید که به وبلاگ شما وارد شوند.

اگر آنها در اولین بازدید خود خرید یا پرس و جو نکردند، باید کاری کنید که آنها به میل خود به وبلاگ شما بازگردند و مطالب بیشتری را در آنجا مطالعه کنند.

این یک چالش سخت و جهنمی است.

چه زمانی باید محتوای وبلاگ تولید کنید؟

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، بین مقایسه وبلاگ نویسی با بازاریابی ایمیلی، “برنده ای” وجود ندارد.

دلایل زیادی وجود دارد که تولید محتوای وبلاگی و بازاریابی محتوایی بهترین انتخاب در استراتژی بازاریابی آژانس مسافرتی و گردشگری است که در زیر فهرست کرده ایم.

  • شما می توانید حجم زیادی محتوا تولید کنید.
  • مخاطب هدف شما از درگیر شدن با محتوای طولانی و اطلاعاتی لذت می برد.
  • شما در نوشتن محتوایی مهارت دارید که خواننده را درگیر نگه می دارد. از نظر احساسی با آنها درگیر می شود و به انتقال آنها از لحظه حال کمک می کند.
  • شما در حال حاضر یک وبلاگ با تعدادی از خوانندگان تکراری دارید.
  • شما یک آژانس مسافرتی و گردشگری هستید که به همان اندازه که برای رزرو ارزش قائل هست، به اشتراک گذاری توصیه ها و اطلاعات منحصر به فرد نیز اهمیت می دهد.
  • شما عبارات کلیدی دم بلند را به عنوان بخشی از استراتژی سئو هدف قرار می دهید.
  • شما به دنبال افزایش میزان ترافیک ورودی به وب سایت خود هستید.
  • شما می خواهید نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر فکری یا منبع قابل اعتماد مشاوره در بخش خود تثبیت کنید.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

چه زمانی باید ایمیل مارکتینگ کنید؟

برخی از عوامل نشان می‌دهند که ایجاد محتوای ایمیل مانند یک خبرنامه بهترین رویکرد است اگر:

  • شما منابع محدودی برای تولید محتوا دارید، به این معنی است که تولید خبرنامه های ایمیل کوتاه قابل مدیریت تر است.
  • شما بودجه محدودی برای ایجاد استراتژی بازاریابی خود دارید.
  • شما در نوشتن مطالب کوتاه تر و جذاب مهارت دارید.
  • شما می خواهید حس “جامعه” را بین مشتریان خود ایجاد کنید و روابط نزدیک تری با آنها ایجاد کنید.
  • شما در حال حاضر حجم خوبی از محتوا در وب سایت خود دارید که می توانید به اشتراک بگذارید.
  • شما به دنبال راه هایی برای انتقال مشتریان بالقوه بیشتر به سمت پایین قیف خریدار هستید.

بهترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری

بهترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی و گردشگری این است که زمانی را به تولید و توسعه محتوای وبلاگ و محتوای ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی گسترده تر خود اختصاص دهید.

بازاریابی ایمیلی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از پیام‌های خودکار که به مشتریان یادآوری می‌کنند چه چیزی در یک وب‌سایت مشاهده کرده‌اند، تا پیام‌های شخصی‌تر از برندهایی که داستان‌ها، اطلاعات و توصیه‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

بسیاری از خبرنامه‌های برند شامل لینک‌هایی به محتوای وبلاگ خود می‌شوند. این کار راهی فوق‌العاده برای لینک دادن این دو رویکرد به یکدیگر و تشویق ترافیک بیشتر وب‌سایت است. در عین حال نیاز مشتری به محتوای فوری و به راحتی قابل مصرف را جلب می‌کند.

بهترین راه پیش رو این است که رویکردهای خود را ترکیب کنید و از وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیلی به روشی یکپارچه استفاده کنید.

با تمرکز بر ایجاد محتوای جذاب و همیشه سبز وبلاگ شروع کنید. هنگامی که به حجم خوبی از محتوا رسیدید، تمرکز خود را بیشتر به ایمیل معطوف کنید. جایی که می توانید از آن محتوا برای ایجاد جامعه و تعامل فعال تر استفاده کنید.

اگر یک آژانس مسافرتی معتبر هستید، احتمالاً هر دوی این تکنیک ها را در استراتژی دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی و گردشگری خود دارید.

بررسی کنید که محتوای ایمیل شما چه تأثیری بر تعامل با مشتری می‌تواند داشته باشد. و اینکه آیا می‌توانید محتوایی را که ارسال می‌کنید برای بهبود این موضوع و در عین حال به‌روز نگه‌داشتن وبلاگ خود و لینک مجدد به پست‌های جدید در ایمیل‌هایتان، تطبیق دهید.

اگر برند جدیدی در صنعت مسافرت هستید که در حال توسعه استراتژی بازاریابی است، شرایط بالا را در نظر بگیرید و بسته به اهداف و ظرفیت خود تصمیم بگیرید که می‌خواهید تلاش خود را در کجا متمرکز کنید.

جمع بندی

همانطور که در این پست مشخص نمودیم، هر دو تکنیک بازاریابی ایمیلی و تولید محتوای وبلاگ دارای مزایای زیادی هستند. هر دو، روش‌های فوق‌العاده مفیدی هستند که کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت مسافرتی و گردشگری می‌توانند از آنها برای ایجاد تصویر برند قابل تشخیص و جذب مخاطبان استفاده کنند.

وضعیت تجارت امروزی که ما در آن هستیم به این معنی است که برندها فقط برای جلب توجه مشتریان بالقوه با یکدیگر رقابت نمی کنند. آنها در حال رقابت برای پر کردن زمان محدودی هستند که مصرف کنندگان مدرن هر روز برای خواندن و تعامل با محتوای جدید دارند.

اکثر مردم زمان لازم برای جستجوی چیزهای جدید برای مصرف را ندارند. آنها می خواهند که محتوا به دست آنها برسد تا فوراً بدون تلاش زیاد درگیر شوند.

اینجاست که بازاریابی ایمیلی خودش را نشان می دهد.

وبلاگ نویسی مطمئناً همیشه در اوج است و یک کانال بسیار ارزشمند باقی می ماند که به این زودی ها جایگزین ندارد.

اما برای جلب توجه مشتری در زمان رفت و آمد، خانه داری یا قبل از خواب، خواندن ایمیلی که حاوی مجموعه‌ای از داستان‌ها، ایده‌ها است، اولین انتخاب نسبت به جستجو خواهد بود. پس از یک پست وبلاگ برای تعامل با آن استفاده کنید.

آیا هنوز جایی برای وبلاگ هایی که به طور منظم محتوای طولانی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند، وجود دارد؟

البته! اما توجه کاهش یافته است.

به جای انتخاب بهترین بین تکنیک ایمیل مارکتینگ و تولید محتوای وبلاگ، ارزشی که هر یک از این قالب ها برای مصرف کنندگان امروزی دارند را در نظر بگیرید. و پیشنهاد خود را بر این اساس برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن ارائه دهید.

4.9/5 - (10 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟