آپدیت مرغ مگس خوار چیست؟

آپدیت مرغ مگس خوار
آپدیت مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار گوگل (Google Hummingbird) یکی از به روزرسانی‌های مهم الگوریتم گوگل بود که به طور آگاهانه نیازهای جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه را به ویژه با فعال کردن جستجوی مکالمه پیش بینی می‌کرد.

مرغ مگس خوار زمینه را برای پیشرفت‌های چشمگیر در جستجو فراهم کرد. اما گوگل هرگز توضیحی درباره چیستی آپدیت مرغ مگس خوار منتشر نکرد.

با این حال، توضیحاتی را کارمندان گوگل داده‌اند که می‌توان از آن‌ها فهمید این به روزرسانی چیست.

بیایید نگاهی بیندازیم که آپدیت مرغ مگس خوار گوگل چه کرد، چگونه بر جستجوی زبان طبیعی تأثیر گذاشت، و گوگل و کارشناسان صنعت سئو در مورد آن چه گفتند.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

آپدیت مرغ مگس خوار گوگل در آگوست ۲۰۱۳ راه اندازی شد و یک ماه بعد، در سپتامبر ۲۰۱۳ هم اعلام عمومی شد. الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل به عنوان بزرگترین تغییر در الگوریتم از سال ۲۰۰۱ تا آن زمان توصیف شده است.

همچنین توسط چندین کاربر گوگل به عنوان بازنویسی کامل الگوریتم اصلی توصیف می‌شود.

با وجود مقیاس گسترده این به‌روزرسانی، تأثیر فوری آن چنان ظریف بود که تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت. یعنی به نظر رسید که یک به روزرسانی در مقیاس وسیع و غیر قابل توجه باشد.

با این حال، این تضاد زمانی قابل درک‌تر شد که مرغ مگس خوار به عنوان نقطه آغازی برای امواج بعدی نوآوری‌هایی گوگل شناخته شد.

مرغ مگس خوار چگونه تعریف شده است؟

علت نام‌گذاری این به روزرسانی به مرغ مگس خوار این بوده است که الگوریتم اصلی گوگل را دقیق‌تر و سریع‌تر می‌کند.

همه ما می‌دانیم که سریع یعنی چه.

مسلماً مهمترین بخش مرغ مگس خوار کلمه «دقیق» است زیرا دقت در مورد دقت و دقیق بودن است.

همانطور که در توضیحات کارمندان Google خواهید دید، مرغ مگس خوار به گوگل این امکان را داد تا در مورد معنای یک پرس و جو دقیق‌تر باشد.

و با دور شدن از تطبیق کلمات کلیدی در یک جستجو، گوگل در مورد نمایش صفحاتی که با موضوع ذاتی در جستجوی جستجوگر مطابقت دارند دقیق‌تر شد.

بازنویسی کامل الگوریتم هسته

مت کاتس، مهندس نرم‌افزار سابق گوگل، در مصاحبه ویدیویی در ۴ دسامبر ۲۰۱۳ گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار بازنویسی الگوریتم جستجوی اصلی گوگل است.

مرغ مگس خوار یک الگوریتم کاملاً جدید نبود، بلکه الگوریتم اصلی به گونه‌ای بازنویسی شده است که بتواند کار خود را بهتر انجام دهد.

یعنی فقط برای انجام بهتر تطبیق پرسش‌های کاربران با اسناد، به‌ویژه برای جستارهای زبان طبیعی. می‌دانید وقتی که جستارها طولانی‌تر می‌شوند، کلمات بیشتری در آن‌ها وجود دارد و گاهی آن کلمات مهم هستند و گاهی اوقات نه.

برخی افراد مرغ مگس خوار را جزئی از الگوریتم اصلی گوگل می‌دانند، درست مانند پاندا و پنگوئن که بخشی از الگوریتم اصلی هستند.

مت کاتز به وضوح بیان می‌کند که مرغ مگس خوار بخشی از الگوریتم اصلی نبوده است. این یک بازنویسی از الگوریتم اصلی بود.

یکی از اهداف بازنویسی این بود که الگوریتم اصلی بتواند پرس و جوها را با صفحات وب مطابقت دهد و بتواند پرس و جوهای جستجوی مکالمه طولانی‌تری را مدیریت کند.

مرغ مگس خوار بر ۹۰ درصد جستجوها تأثیر گذاشت

مت کاتز ادامه داد:

مرغ مگس خوار ۹۰ درصد از تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما معمولاً فقط تا حدی، زیرا ما می‌گوییم این سند خاص واقعاً مربوط به چیزی نیست که کاربر جستجو کرده است.

مرغ مگس خوار و جستجوی زبان طبیعی

هنگامی که مرغ مگس خوار منتشر شد، برخی از کارشناسان سئو و تولید محتوای سئو شده عقیده داشتند که باید نحوه نگارش محتوا را تغییر دهند تا با جستجوی جستجوگران مطابقت داشته باشد.

توصیه رایج این بود که مقالات را به استفاده از عبارات بیشتری به «چگونه» تبدیل کنید. شاید این یک روش بدی نبود، اما نادرست بود.

کاری که مرغ مگس خوار انجام داد این بود که جستجوهای طولانی را برای موتور جستجو قابل درک کرد.

در مثال مت، گوگل کلمات خاصی را نادیده می‌گرفت تا بهتر بفهمد واقعاً معنای جستجو چیست.

در الگوریتم قدیمی، گوگل سعی می‌کرد صفحه‌ای را رتبه‌بندی کند که حاوی تمام کلمات یک جست‌وجو است، تا یک تطبیق کلمه به کلمه بین عبارت جستجو و صفحه وب انجام دهد.

چیزی که مت توضیح داد این بود که گوگل اکنون کلمات خاصی را نادیده می‌گیرد تا پرس و جوها را بفهمد و سپس از این درک برای رتبه‌بندی یک صفحه وب استفاده کند.

مرغ مگس خوار به گوگل این امکان را داد که دیگر به تطبیق کلمات کلیدی با صفحات وب اتکا نکند و در عوض، بیشتر بر معنای عبارت جستجو تمرکز کند.

آیا آپدیت مرغ مگس خوار کارهای جدیدی انجام می‌دهد؟

مت کاتز گفت که به روزرسانی مرغ مگس خوار به گوگل اجازه می‌دهد تا کلمات را از یک عبارت جستجوی تلفن همراه حذف کند.

مت کاتز در جلسه اصلی Pubcon ۲۰۱۳ گفت که مرغ مگس خوار به الگوریتم گوگل اجازه می‌دهد تا کلماتی را که به زمینه چیزی که کاربر می‌خواهد از جستجوی صوتی تلفن همراه پیدا کند، حذف کند.

شما می‌توانید بحث مت را در مورد مرغ مگس خوار در این ویدئو در دقیقه ۶:۳۵ تماشا کنید:

ایده پشت مگس خوار این است که اگر در حال انجام یک پرس و جو هستید، ممکن است یک پرس و جو به زبان طبیعی باشد، و ممکن است کلمه‌ای را وارد کنید که لزوماً به آن نیاز ندارید، مانند اوه… [پایتخت ایران کجاست عزیزم]؟

خوب، «عزیزم» واقعاً چیزی به این سؤال اضافه نمی‌کند.

خیلی خوب می‌شود اگر بگویید [پایتخت ایران کجاست؟]

یا، [پایتخت ایران زیبای من کجاست؟]

برخی از این کلمات چندان مهم نیستند.

و قبلاً گوگل فقط کلمات موجود در پرس و جو را مطابقت می‌داد.

و بنابراین مرغ مگس خوار گامی در این جهت است، جایی که اگر شما یک پرس و جو طولانی‌تر را می‌گویید یا تایپ می‌کنید، گوگل می‌خواهد بفهمد کدام کلمات مهم‌تر هستند.”

سه نکته کلیدی از توضیح مت در مورد کاری که مرغ مگس خوار انجام می‌دهد وجود دارد:

  • گوگل دیگر تنها به تطبیق کلمات کلیدی در جست و جو متکی نیست.
  • گوگل تشخیص می‌دهد که کدام کلمات در یک پرس و جو مهم هستند و کدام‌ها مهم نیستند.
  • مرغ مگس خوار گامی در جهت درک دقیق‌تر پرسش‌ها است.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

مرغ مگس خوار در ابتدا بر سئو تأثیری نداشت؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، برخی از متخصصان سئو توصیه کردند صفحات وب را به روز کنند تا آن‌ها را با جست و جوهای مکالمه طولانی‌تر مطابقت دهد.

اما صرفاً به این دلیل که گوگل درک سؤالات جستجوی محاوره‌ای را یاد گرفته، به این معنی نیست که صفحات وب نیاز به محتوای بیشتری دارند.

اکنون، مقالات زیادی در مورد مرغ مگس خوار نوشته شده است، زمانی که نام آن هم مشخص بود، بعضی‌ها مقاله نوشتند که مرغ مگس خوار چه تاثیری بر سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) خواهد داشت؟

و حتی با وجود اینکه خیلی‌ها دقیقاً نمی‌دانند مرغ مگس خوار چیست، همچنان در مورد چگونگی تأثیر مرغ مگس خوار بر سئو مقاله می‌نویسند.

اما واقعیت این است که آنقدرها بر آن تأثیر نمی‌گذارد.

تأثیر مرغ مگس خوار در جستجو کم بود

مت در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه تغییراتی که مرغ مگس خوار ارائه کرد، کم بودند.

او گفت که تأثیر آپدیت مرغ مگس خوار گسترده بود اما خود اثر کم بود.

مت توضیح داد:

این به روزرسانی ۹۰٪ از پرس و جوها را تحت تأثیر قرار داد، اما فقط به میزان کمی و ما آن را در طول یک ماه بدون اینکه مردم متوجه شوند، منتشر کردیم.

بنابراین این یک تغییر ظریف است، چیزی نیست که لازم باشد نگران آن باشند. یعنی قرار نبود مثل پاندا و پنگوئن دنیای آن‌ها را تکان دهد.

این فقط نتایج را کمی بهتر می‌کند و به خصوص در مورد پرس و جوهای طولانی یا پرس و جوهای واقعا خاص، آن‌ها را بسیار بهتر می‌کند.

کلمات کلیدی مرغ مگس خوار و دم بلند

کلمات کلیدی طولانی عبارات جستجویی هستند که اغلب جستجو نمی‌شوند. بسیاری از مردم کلمات دم بلند را با عبارات کلیدی مرتبط می‌دانند که کلمات زیادی در آن‌ها وجود دارد – اما کلمات دم بلند اینطور نیست.

کلمات دم بلند، در چارچوب سئو، به سادگی عبارات کلیدی را توصیف می‌کند که به ندرت جستجو می‌شوند.

در حالی که برخی از عبارات دم بلند ممکن است کلمات زیادی در خود داشته باشند، تعداد کلمات در یک عبارت جستجو مشخصه تعیین کننده یک عبارت جستجوی طولانی نیست.

کلمات کلیدی دم بلند

نادر بودن تعداد دفعات استفاده از یک عبارت به عنوان یک عبارت جستجو، چیزی است که یک عبارت جستجوی طولانی را مشخص می‌کند.

کلمات کلیدی در آپدیت مرغ مگس خوار و کلمات دم بلند

عبارات سر کلمات کلیدی هستند که حجم جستجوی بالایی دارند.

از آنجا که افراد زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند، ارسال کنندگان هرزنامه دریافتند که رتبه‌بندی برای جستجوهای نادر آسان‌تر است. بنابراین آن‌ها شروع به هدف قرار دادن میلیون‌ها عبارت جستجوی طولانی کردند تا هر روز هزاران بازدید کننده سایت را جذب کنند و از تبلیغات درآمد کسب کنند.

قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار، بسیاری از سایت‌های قانونی نیز به طور معمول ترکیب‌های عبارت کلیدی کمیاب را به همان دلیلی که ارسال کنندگان هرزنامه داشتند هدف قرار می‌دادند، زیرا رتبه‌بندی آن‌ها آسان بود.

پس از مرغ مگس خوار، گوگل شروع به استفاده از برخی از تکنیک‌های دیگر کرد. این تغییر در نحوه مدیریت عبارات کلیدی دم بلند، تأثیر عمیقی بر نحوه نگارش محتوا داشت، زیرا بسیاری از ناشران دریافتند که تمرکز بر روی هزاران عبارت جستجوی دم بلند دقیق سودمند نیست.

مرغ مگس خوار علیرغم تمام اطمینان‌ها مبنی بر اینکه این تغییر بر سایت‌های معمولی تأثیر نمی‌گذارد، برخی از سایت‌های غیر هرزنامه قانونی را که صفحات وب را برای جستجوهای بسیار خاص بهینه می‌کردند، تحت تأثیر قرار داد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گامی به سوی جستجوی گفتگو بود.

از آنجایی که مرغ مگس خوار بازنویسی الگوریتم قدیمی بود که آن را دقیق‌تر و سریع‌تر می‌کرد، می‌توان آن را گامی به سوی موتور جستجوی مدرن امروزی دانست.

تمام آن تطبیق یک به یک کلمات کلیدی در پرس و جو جستجو با کلمات کلیدی در یک صفحه وب از بین رفت.

همراه با پیشرفت‌های دیگر، مانند معرفی نمودار دانش، گوگل اکنون در راه توسعه درک عمیق‌تری از منظور کاربران از عبارت‌های جستجوی خود و اینکه صفحات وب واقعاً درباره چه چیزی هستند، بود.

این یک پیشرفت بزرگ نسبت به موتور جستجوی قدیمی است که کلمات کلیدی را در عبارت‌های جستجو با محتوای صفحه وب مطابقت می‌داد.

پیشرفت‌هایی که توسط مرغ مگس خوار گوگل ارائه شده است ممکن است این مسیر را بهتر ساخته باشد.

مقالات مرتبط

نوآوری‌های جستجو پس از مرغ مگس خوار سرعت گرفت

آنچه ما در مورد مرغ مگس خوار می‌دانیم این است که به گوگل کمک کرد تا سوالات جستجوی محاوره‌ای را بهتر درک کند. بازنویسی الگوریتم اصلی قدیمی گوگل بود که به گوگل کمک کرد تا زمینه جستجوهای جستجو را درک کند. و گوگل توانایی خود را برای پاسخگویی به سوالات جستجوی طولانی بهبود بخشیده است.

چندین ماه پس از انتشار آپدیت مرغ مگس خوار تغییرات قابل توجهی در الگوریتم گوگل رخ داد.

هدف کاربر

وقتی مکالمه در مورد درک سؤالات جستجوی کاربر است، در حال ورود به حوزه درک هدف کاربر هستیم.

توانایی حذف کلمات زائد و رسیدن به معنای معنای جستجو یک گام به درک هدف کاربر است.

جستجوی سریع مکالمه – ۱۱ ژوئن ۲۰۱۴

جستجوی مکالمه در بهار سال ۲۰۱۴، حدود شش ماه پس از معرفی مرغ مگس خوار، شروع به کار کرد.

این زمانی بود که گوگل توانست رویدادهای لحظه‌ای را در نتایج جستجو ادغام کند.

این ویژگی جدید به جستجوی گوگل امکان نمایش امتیازات ورزشی را در زمان واقعی داد.

هیچ چیز سریعتر از زمان لحظه نیست و امتیازات ورزشی نمونه‌ای از اطلاعات دقیق هستند.

چند هفته بعد گوگل از محصول جستجوی مکالمه «Ok Google» رونمایی کرد.

معرفی فرمان صوتی «Ok Google» می‌توان گفت لحظه‌ای بود که گوگل سرانجام به هدف خود برای ارائه یک تجربه جستجوی مکالمه واقعی دست یافت.

جستجوی مکالمه به شدت به درک منظور افراد هنگام پرسیدن سوال بستگی دارد.

جستجو و برنامه ریزی محاوره‌ای – ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴

پراویر گوپتا، مدیر ارشد مهندسی، دستیار گوگل مقاله‌ای را در وبلاگ گوگل ارسال کرد که در آن نحوه استفاده از جستجوی محاوره‌ای برای انجام کارهایی مانند درخواست شفاهی از گوگل برای یافتن رستوران یا یادآوری به کاربر را آموزش می‌دهد.

شاید این یک تصادف باشد یا شاید اینطور نباشد که بسیاری از این نوآوری‌های جستجوی مکالمه در چند ماه پس از به روزرسانی مرغ مگس خوار گوگل منتشر شده اند.

نکته پایانی

صرفنظر از این، این نوع از بهبودهای جستجوی مکالمه چیزهایی هستند که Google Hummingbird قرار بود از آن‌ها پشتیبانی کند.

اگرچه درک ما از مرغ مگس خوار گوگل می‌تواند بهتر باشد، اما آنچه می‌دانیم به خوبی نشان می‌دهد که به روزرسانی مرغ مگس خوار، گوگل را در مسیری قرار داد تا با چالش‌های جستجوی موبایلی مقابله کند و جامعه سئو را وادار کرد که معنای ساخت محتوای بهینه برای جستجو را دوباره ارزیابی کند.

سوالات متداول

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟