هر کجا (Everywhere) یا همه جا در حال تبدیل شدن به واژهی جذاب بازاریابی جستجوی محلی یا سئو محلی است. در سال جدید این فرصت برای کسبوکارهای محلی دوباره فراهم شده، تا در هر جایی که مشتریان به دنبال آنها هستند، حضور داشته باشند.
شرکتهایی که برای جذب مشتری بازاریابی میکنند، اگر توسط مشتریان دیده و پیدا شوند، بیشتر مورد پسند قرار میگیرند. و با استفاده از این موقعیت میتوانند تعداد مشتریانی را که با دقت، دلسوزی و تعهد به آنها خدمت میکنند را افزایش دهند.
این روش برای کسب و کارهای فیزیکی و غیرآنلاین میتواند سال خوبی را رقم بزند.
به همین دلیل ما 6 قانون طلایی سئو محلی را برای سال پیش رو، آماده کردهایم تا شما را بیشتر به سمت موفقیت هدایت کنیم!
1- در همه جا با مشتریان با احترام بیشتر صحبت کنید
“آنچه دنیا اکنون به آن نیاز دارد، عشق است، عشق درست.”
وقتی کارکنان را آموزش میدهید که مستقیماً با مشتریان تعامل داشته باشند، به آنها بگوئید افرادی که به آنها خدمت میکنید این روزها در حال گذراندن اتفاقات زیادی هستند، و چند کلمه محبت آمیز میتواند روی مشتری ایکه نیاز به احترام و توجه دارد، تاثیر بگذارد.
در سال جدید برندهای محلی گزینه های زیادی برای ایجاد ارتباطات معنادار دراختیار دارند. برای تنظیم جدول، باید تمام کانالهای زیر را که برای کسب و کار و مشتریان ایجاد کنید:
- به صورت حضوری
- پیام تحویل درب منزل
- پیامک زدن
- پیامرسانی مستقیم، از جمله پیامرسانی Google
- چت زنده
- پست الکترونیک
- بررسی نظرات
- بررسی درخواست ها
- تلفن
- پیامهای تلفنی
- جلسات آنلاین
- فرم های وب سایت
- نظرسنجی ها
- تبادلات شبکههای اجتماعی
- پیام های صفحه فرود پس از معامله (Landing Page)
- متن فراخوان برای اقدام (Call to Action)
همه اینها را باید با زبان احترام مدیریت کرد تا قدردانی شما از مشتریانتان را نشان دهد.
2- همه جا به دنبال مشکلات زنجیره تامین باشید
سال 2021 با راه اندازی نیم میلیون کسب و کار جدید (مخصوصاً آنلاین) آغاز شد. اما سیستم خرده فروشی درست برنامهریزی نشد. یعنی: زنجیره تامین یکپارچه مشکل داشت.
درجریان همه گیری بسیار اتفاق افتاد که مردم نتوانستند محصولات مورد نیاز را به موقع تهیه کنند و شما مجبور شدید خودتان برای تهیه اجناس به مناطق مختلف بروید.
این مشکل نتایج اقتصاد رقابتی را نشان میدهد جایی که شرکتها تصمیم گرفتند تولید را به منطقهای که ارزان ترین نیروی کار را دارد، بسپارند. اکنون، برخی از شرکتها پس از دیدن مشکلات شرکتهایی مانند دیجیکالا و یا حتی بزرگتر یعنی آمازون، در فرایند تحویل کالا، میخواهند که تولید منطقهای را از سر بگیرند.
اکنون زمانی پر از فرصت برای کارآفرینی است که بتواند در سطح محلی، منطقهای یا بینالمللی برای پر کردن شکافهای زنجیره تامین و ارائه تولید قابل اعتمادِ کالاهای ضروری قدم بردارد.
کارآفرینانی که میدانند چگونه کالاهای ضروری تولید کنند و یا دیگران را با این مهارتها سازماندهی کنند، باید دوباره در مدل کسبوکار خود، بازنگری کنند.
3- هر جا که میتوانید حضور داشته باشید
همانطور که از مفهوم فعالیت دوباره گفتیم، در مورد آن نیز احساس نگرانی جدی میشود، زیرا صنعت به روشهای تولید جدید و پایدار نیاز دارد. تغییرات و شرایط اقلیمیِ باعث شده، استفاده از سوختهای فسیلی به انتهای مسیر خود برسد. ایجاد یک زنجیره تامین جدید با منابع انرژی قدیمی دیگر پایدار نیست.
تعداد زیادی روش سبز وجود دارد و اکنون در دسترس همه مشاغل محلی است و هیچ کمبودی برای ایدههای نوپا وجود ندارد.
در سال جدید باید کسبوکار شما یک خطمشی مبتنی بر اقدام اقلیمی داشته باشد و آن را در وبسایت، پروفایل کسبوکار و شبکههای اجتماعی منتشر کند. 92% از مشتریان می گویند که به کسب و کارهایی که از نظر محیطی و اجتماعی آگاه هستند اعتماد بیشتری دارند.
4. وب سایت خود را کلید خرید مشتریان از همه جا کنید
Google «لایه تراکنش اینترنت» است و در حال حاضر، برای کسبوکارهای محلی که بازاریابی میکنند، رایگان است.
با شتاب همه گیری تجارت الکترونیک (افزایش 39 درصدی نسبت به سال گذشته) و خدمات محلی، اکنون زمان سرمایه گذاری تجاری برای ایجاد فروشگاه و خدمات آنلاین در وبسایت های تجاری محلی است.
ممکن است شما روی چندین پلتفرم شبکه اجتماعی به مشتریان سرویس میدهید، اما توصیه ما این است که وبسایت خود را به مرکز اصلی همه این فعالیتها، به ویژه برای تراکنشهای مکرر تبدیل کنید. اجازه ندهید شخص ثالثی نسبت به وبسایت شما، تجربه خرید آسانتر، پشتیبانی بهتر یا اطلاعات بیشتری ارائه دهد. تجربه کاربری را آنقدر خوب کنید که مشتریانی که شما را در جای دیگری پیدا کردهاند برای خرید بعدی مستقیماً به سایت شما بیایند.
5. برای وب سایت در همه جا به دنبال متخصصان سئو ارگانیک باشید
لینکها و سئوی داخلی حدود یک سوم از عوامل شناخته شده توسط گوگل را تشکیل میدهند و باعث رتبه بندی جستجوهای محلی میشوند. سال جدید سالی است که در آن صاحبان مشاغل محلی و بازاریابان باید آموزش سئو ارگانیک را در اولویت کار خود قرار دهند.
شاید شما در مورد سئوی محلی اطلاعات محدودی داشته باشید، اما برای قرار گرفتن در صدر جستجوها و بازگشت دوباره افراد به سایت شما، یادگیری سئوی ارگانیک به یک امر ضروری تبدیل شده است.
خدمات سئو
سرویس خدمات سئو یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.
6. به حضور در همه جا و بازخورد بیشتر از کسب رتبه توجه کنید
وقتی امکان ثبت بازخورد و بررسیهای کسبوکار محلی آنلاین وجود دارد، چگونگی رتبهبندی، تعداد و متن نظرات ممکن است بر رتبهبندی موتورهای جستجوی محلی تأثیر بگذارد. این موضوع مهمی است، اما زیاد درگیر شدن با آن میتواند باعث شود ابزار اصلی برای خدمات رسانی به مشتری، مانند پیامک یا ایمیل را نادیده بگیرید.
بر اساس گزارشها در سال 2021، کسبوکارها نظرات مثبت زیادی برای برند خود خریدهاند و حالا موقعیتی ایجاد شده که تقریباً 11٪ از پایگاه نظرات گوگل جعلی است.
سال جدید را به سالی تبدیل کنید که شهرت و استراتژی نظرات شما کمتر بر تعداد یا رتبهبندی مرورها تمرکز کند و بیشتر بر روی ممیزی و تجزیه و تحلیل احساسات در مجموعه بررسی کلی تمرکز میکند.