6 راه بهینه سازی محتوای ناموفق وب سایت

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوای ناموفق

آیا محتوای وب سایت‌‎تان در جذب مخاطب ناموفق است؟ تو تنها نیستی. در مسیر تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت همه ما چندین مورد اینگونه محتوای ناموفق را دیده‌ایم.

در مورد تکنیک‌های بهینه سازی محتوا موارد و توصیه‌های زیادی برای استفاده وجود دارد. و حتی مقاله‌هایی در مورد چگونگی استفاده مجدد یا بازنشر محتوا با بالاترین عملکرد هم نوشته شده است.

این مقاله را برای شما آماده کرده ایم تا با استفاده از داده هایی است که می توانید در Google Analytics پیدا کنید ، تصمیم بگیرید کدام محتوا یا صفحات سایت شما باید وقت بیشتری برای بهبود آنها بگذارید.

تیم تولید محتوای گروه کسب و کار الکترونیک ، پنج دسته پست یا محتوا را برای بازبینی مجدد به ترتیب زیر نشانه‌گذاری می‌کند:

  1. محتوا با ترافیک کلی بالا + نرخ تبدیل زیاد + ترافیک جستجوی زیاد
  2. محتوا با ترافیک کلی بالا + نرخ تبدیل زیاد + ترافیک جستجوی کم
  3. محتوا با ترافیک کلی بالا + نرخ تبدیل کم + ترافیک جستجوی زیاد
  4. محتوا با ترافیک کلی بالا + نرخ تبدیل کم + ترافیک جستجوی کم
  5. محتوا با بازدید کم + نرخ تبدیل زیاد

هر پنج دسته محتوای ذکر شده یک وجه مشترک را دارند: دارای یک سیگنال می‌باشند که محتوا مورد توجه مخاطبان شما قرار گرفته است.

حالا می دانیم که این محتوا و صفحات ارزش بهینه سازی و وقت صرف کردن را دارد ، زیرا آنها قبلاً حداقل یک امتیاز “بالا” کسب کرده اند.


اما در مورد پست های وبلاگ یا مقالاتی که بازدید کم و بازگشت کمی دارند ، چه می کنید؟

آیا ارزش دارد وقت بیشتری را صرف محتوایی کنید که یکبار هم بازدید نشده است؟

آیا باید سعی کنیم محتوای ناموفق را بهینه کنیم؟

پاسخ ما مورد علاقه همه است: بستگی دارد.

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که با پروژه ای که طبق برنامه پیش بینی شده جلو نمی‌رود چه کاری انجام دهید ، نگاهی دقیق به آن بیاندازید.

خود را به جای مخاطب بگذارید و محتوا را بخوانید (یا تماشا کنید یا به آن گوش دهید). سپس مراحل زیر را طی کنید.

  1. برای بازاریابی محتوا نقطه شیرین را بررسی کنید

پرسش:

آیا محتوای موردی واقعاً مهم ، مفید و مرتبط با مخاطبان شما دارد؟

آیا این مورد داخل محتوا چیزی است که سازمان شما در آن از دانش ، مهارت یا تخصص منحصر به فردی برخوردار است؟

اگر به هر دو سوال پاسخ منفی دادید ، این محتوا ارزش بهینه سازی را ندارد.

اگر به هر دو  سوال پاسخ مثبت دادید ، موضوع در نقطه شیرین محتوای شماست – هم پوشانی بین آنچه مخاطب شما از آن محتوا مطالبه می کند و آنچه سازمان شما از مهارت و تخصص لازم برای آموزش آنها برخوردار است ، بوجود آمده است.

حالا کافی است تا محتوا را بهینه سازی کنید.

  1. محتواهای خود را مرور کنید

قبل از اینکه وقت بیشتری روی محتوای ناموفق بگذارید ، مطمئن شوید که محتوای مشابهی با عملکرد خوب ندارید. اگر مورد مشابهی دارید ، ارزیابی از محتوای ناموفق را متوقف کنید و بر روی به روزرسانی یا بهینه سازی محتوای مشابهی که عملکرد بهتر دارد تمرکز کنید.

  1. شیب محتوای خود را تنظیم کنید

اگر به این نتیجه رسیده اید که این محتوا در مکان شیرین شما قرار دارد و محتوای مشابهی ندارید ، اکنون باید بفهمیم که چرا این محتوا با مشکل مواجه شده است.

یک دلیل محتمل این است که آن را خیلی مستقیم و صاف نوشته‌اید – به عبارت دیگر ، محتوای شما شیب ندارد.

شیب محتوا چیست؟

شیب محتوا محدوده ای است که در وب تقریباً بدون رقیبت است و در واقع به شما یک ابزار رقابت را می دهد تا با آن موفق شوید و به اهمیت برسید.

این تنها ابزار چیزی نیست که شما را متفاوت می کند ، بلکه آنقدر متفاوت است که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرید و آن مخاطب با توجه خود به شما پاداش می دهد.

وقتی مشکوک هستید که محتوای شما شکست خورده است باید بدانید محتوای شما همان چیزی است که بقیه هم منتشر می کنند ، ببینید آیا می توانید آن را با شیب دوباره تنظیم کنید.

به دنبال خلأهایی باشید که رقبا در این زمینه نمی نویسند و قطعه خود را طوری تنظیم کنید که زاویه دیگری داشته باشد. به دنبال جستجوی دم بلند (مطالب طولانی) باشید و مطمئن شوید که مقاله شما پاسخ های کاملی را ارائه داده است.

اگر شیب پیدا نکردید ، به مرحله اول برگردید و دوباره سوال کنید آیا سازمان شما در جایگاه منحصر به فردی برای ارائه ارزش در این موضوع قرار دارد.

اگر هنوز فکر می کنید جواب مثبت است ، به دنبال آن زاویه منحصر به فرد باشید.

4. قابلیت مشاهده را بالا ببرید

پس از تأیید یا تنظیم شیب خود ، به چالش احتمالی مخاطبان خود برای یافتن محتوا رسیدگی کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) سهم بزرگی در قابلیت کشف دارد. اکنون که می‌خواهید محتوای خود را نگه دارید ، وقت خود را برای بهینه سازی آن بگذارید. این منابع می توانند به شما کمک کنند:

5. تیتر و جذب مخاطب درست

شما این جمله قدیمی را می دانید: هرگز فرصت دیگری برای ایجاد اولین برداشت پیدا نمی کنید. وقتی صحبت از محتوا می شود این جمله خیلی به کار شما می آید. تیتر و مطالب شما اولین برداشت از محتوای شما هستند.

هنگام بهینه سازی محتوایی که در اولین دیده شدن عملکرد خوبی نداشته است ، بیشتر روی جذب کار کنید – و به ویژه عنوان و تیتر محتوا.

  1. CTA ها را بهینه کنید

اگر محتوا ترافیک کمی داشته باشد ، احتمالاً تعداد تبدیل ها کم است. اما اگر درصد افرادی که از محتوا به مخاطب تبدیل می شوند کم است ، شما باید روی نقطه تماس های خود برای اقدام و سایر عوامل محرک تبدیل کار کنید.

بدون نقطه شیرین ، بدون شیب ، بدون استفاده؟

اگر نتوانستید یک نقطه شیرین یا شیب پیدا کنید ، به جستجوی روح (محتوا) بپردازید. سوال ترسناکی در مورد اینکه اگر محتوا حذف شود چه انتفاقی می‌افتد، از خودتان بپرسید: “آیا کسی از نبود آن دست می رود؟”

اگر جواب منفی است ، آن محتوا را از سایت خود حذف کنید (و لینک را به محتوای با ارزش تری هدایت کنید).

اگر محتوای قدیمی برای برند شما مضر است آن را از بین ببر.

5/5 - (62 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *