5 مزیت روابط عمومی برای کسب و کار

مزیت روابط عمومی

اصلی ترین مزیت روابط عمومی این است که می تواند با ایجاد آگاهی بیشتر برند، ایجاد مشتریان جدید، تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاران فعلی و بالقوه و ایجاد تعامل بهتر در جامعه، ابزار موثری برای رشد کسب و کار باشد.

قبل از پرداختن به مزایای روابط عمومی و آنچه که می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد، درک مفهوم کلی روابط عموم بسیار مهم است. اغلب در مورد اینکه آیا روابط عمومی و بازاریابی یکسان هستند یا خیر سردرگم می شوند، بنابراین بیایید با درک تفاوت ها شروع کنیم.

آنچه که روابط عمومی می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد

به طور خلاصه، روابط عمومی عمل مدیریت عمدی انتشار اطلاعات بین یک فرد یا یک سازمان و عموم است. بازاریابی به عنوان اقدام یا تجارت برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات تعریف می شود. تفاوت روابط عمومی و بازاریابی با یکدیگر در اینجا آمده است:

نقش ها و اهداف روابط عمومی:

نقش روابط عمومی ایجاد اعتبار ثالث مطلوب و آموزنده برای یک فرد یا سازمان با هدف حفظ شهرت مثبت برند است. تاکتیک‌های روابط عمومی می‌تواند شامل استفاده از روابط رسانه‌ای، کمپین‌های تأثیرگذار، مطالب مطبوعاتی، رویدادها و فعال‌سازی‌ها و موارد دیگر باشد. بازاریابی در درجه اول بر ترویج و فروش محصولات یا خدمات از طریق تاکتیک هایی مانند تبلیغات، تحقیق و ایجاد مواد بازاریابی (مانند بروشورها، وب سایت ها و غیره) متمرکز است. به طور کلی، روابط عمومی بیشتر بر روی حمایت از تصویر کلی برند متمرکز است، در حالی که بازاریابی مختص فروش است.

مخاطبان هدف:

هدف بازاریابی دستیابی به مشتریان فعلی و بالقوه است. در حالی که روابط عمومی شبکه گسترده تری از مردم از جمله مشتریان، رسانه ها، سرمایه گذاران، کارمندان، تامین کنندگان و غیره را هدف قرار می دهد.

جدول زمانی:

بازاریابی می تواند کوتاه مدت باشد زیرا فروش ملموس و جذب مشتری جدید را هدف قرار می دهد. در حالی که روابط عمومی یک سرمایه گذاری بلندمدت است که مزایای آن را در یک دوره زمانی طولانی نشان می دهد.

اگرچه روابط عمومی و بازاریابی دو چیز متفاوت هستند، اما برندها از یک استراتژی یکپارچه بیشترین سود را می برند. در حالی که خدمات eBgroup برای کسب‌وکارهای جدید بیشتر بر جنبه‌های روابط عمومی تمرکز دارد، تیم ما همیشه به دنبال افزایش ارزش با توصیه استراتژی‌های بازاریابی است که می‌دانیم به خوبی با کاری که در بخش رسانه یا روابط تأثیرگذار انجام می‌دهیم هماهنگ می‌شوند.

با دانستن اینکه روابط عمومی چیست، حالا ممکن است از خود بپرسید “روابط عمومی برای کسب و کار چه مزایایی می تواند داشته باشد؟”. در زیر تنها چند نمونه از نحوه بهره مندی مشتریان از روابط عمومی را با هم بررسی می کنیم:

مزایای روابط عمومی برای کسب و کار

در سالهای اخیر ، ما شاهد تغییر چشمگیر از بازاریابی سنتی به رویکرد یکپارچه بازاریابی هستیم. به عنوان یک جنبه مهم ارتباطات یکپارچه ، روابط عمومی با عنوان معروف روابط عمومی (PR) به مشاغل این امکان را می دهد تا پیام تبلیغاتی خود را بطور مؤثر و با روشی معتبر تقویت کنند.

روابط عمومی ابزاری مدیریتی قدرتمند برای شرکت‌ها است تا بتوانند به اهداف تجاری خود برسند و چهره و حضور خود را درست بسازند. با این حال ، روابط عمومی معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و مورد غفلت واقع می‌شود. زیرا مدیران شرکت‌ها نسبت به روابط عمومی و آنچه می‌توانند انجام دهند مطلع نیستند.

1- روابط عمومی اعتبار برند را افزایش می‌دهد

تبلیغات از طریق روابط عمومی به کسب‌و‌کار و برند شما اعتبار می‌دهد زیرا محتوای معتبرتر و آموزنده‌تر به کار گرفته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که روابط عمومی ، اعتبار بیشتری را در بین بازار مصرف ایجاد می‌کند تا تبلیغات موثرتر تلقی گردد.

2- روابط عمومی موجب جذب بازار هدف می‌شود

روابط عمومی این امکان را می‌دهد تا یک روش بسیار ساده تر برای حفظ و جذب بازار هدف به‌کار گرفته شود. بعنوان مثال یک مقاله خوب در مورد محصول / خدمات شما در مجله می‌تواند بسیار جذاب‌تر و تاثیر گذارتر از تبلیغ در همان مجله باشد.

علاوه بر این ، با استفاده از منابع رسانه‌ای متعدد یک آژانس روابط عمومی، می‌توانید پیام‌های کلیدی خود را بطور موثری ارسال و در رسیدن به اهداف شرکت‌تان از آن کمک بگیرید.

3- ارزش افزوده ارائه می‌دهد

روابط عمومی می‌تواند یک نقطه منحصر به فرد تماس را فراهم کند و ارزش افزوده‌ای را به کالای شما ببخشد. این می‌تواند به شما در تمایز بین رقبا کمک کند و شما را در صدر صنعت خاص خود قرار دهد.

علاوه بر این، روابط عمومی می‌تواند از طریق افزایش دید محصولات و خدمات خود، شخصی سازی برند، بالا بردن پروفایل، ایجاد روابط محکم، مدیریت شهرت خود، مدیریت روند فروش، ارزش افزوده به مشتریان را از طریق مطالعات موردی افزایش دهد. به طور کلی ، این یک سناریو برد-برد است.

4- ایجاد مخاطبان بالقوه کوتاه مدت و بلند مدت

ارتباط با رسانه‌ها از طریق روابط عمومی نوعی قرار دادن طولانی مدت است زیرا در ابتدا به احتمال زیاد در معرض مقادیر زیادی از دید مخاطبان قرار خواهید گرفت. اما با گذشت زمان ، متوجه خواهید شد که تنها یک منبع رسانه‌ای هم منجر به این امر می‌شود. هنگامی که مشاغل و مشتریان با روابط عمومی ارتباط برقرار می‌کنند، تولید مشتریان دوچندان می‌شود.

5- تصویر برندتان را می‌سازد

مدیران غالباً فرض می‌کنند که روابط عمومی همه چیز در مورد تبلیغ یک محصول یا گزارش و پیشنهادات ویژه است. این یک تصور غلط است زیرا روابط عمومی کل کسب‌وکار شما را به سمت رشد و موفقیت بیشتر سوق می‌دهد.

هنگامی که به درستی روابط عمومی انجام بگیرد، می‌تواند تصویری از برند مثبت را در ذهن مصرف‌کنندگان شما ایجاد کند و این راهی را برای تعامل بهتر شرکت شما فراهم می‌کند. یک تصویر عالی از برند، یک سرمایه گذاری تجاری است که نمی‌تواند خریداری شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup یک مرجع بازاریابی همه کاناله و یکپارچه موفق است. ما با تجربه گسترده و روابط محکم خوبمان با رسانه‌ها و با ارائه راهکارهای ارتباطی هوشمند که باعث ایجاد حرکت و ابتکار عمل در جذب و حفظ مشتری برای کمک به کسب‌وکار شما و رسیدن به موفقیت خواهیم گشت.

5/5 - (19 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «5 مزیت روابط عمومی برای کسب و کار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟