3 راه برای باز کردن قفل کلمات کلیدی طلایی

Home » بلاگ » مقالات » 3 راه برای باز کردن قفل کلمات کلیدی طلایی

کلمات کلیدی طلایی

چه در زمینه سئو تازه کار باشید و چه سال‌ها تجربه داشته باشید، باید به طور منظم تحقیقات کلمات کلیدی مخصوصاً کلمات کلیدی طلایی را انجام دهید.

تحقیقات کلمات کلیدی اغلب به عنوان سنگ بنای سئو در نظر گرفته می شود و پایه و اساس بسیاری از استراتژی های سئو را فراهم می کند. از این گذشته، اگر ندانید که افراد در جستجوی چه چیزی هستند و سایت شما دارای چه نتایجی است، چگونه می توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید؟

بنابراین سوال این است که از چه راه هایی می توانید روند تحقیق کلمات کلیدی را بهتر کنید؟

صرف نظر از جایی که در سفر سئو خود هستید، مایلیم بگوئیم که نکات این مقاله به شما کمک می کند خود را ارتقا دهید و یک مرحله غیرضروری را در جریان کاری خود حذف کنید.

در ادامه سه راه برای افزودن کارایی و اثربخشی به تحقیقات کلمات کلیدی طلایی و کشف فرصت‌های امروزی آن گفته شده است.

1. به دنبال کیفیت کلمات باشید، نه کمیت.

از اینجا شروع کنید:

  • رقبای SERP خود را شناسایی کنید.
  • همپوشانی کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.
  • کلمات کلیدی را در فاصله قابل توجه تعیین کنید.

تمام کلمات کلیدی را که تا به حال وجود داشته اند در یک صفحه جمع کنید و از آنجا شروع کنید. اما وقتی که زمان محدود است و به نتایج اولیه نیاز دارید، باید هوشمندتر کار کنید. خوشبختانه ابزارهایی برای کمک به شما در این میان ساخته شده است.

منظور ما از کیفیت چیست؟

کیفیت منوط به اهداف کسب و کار شما است، به طور کلی، شما به دنبال این هستید که چگونه می توانید در نتایج جستجو در مقایسه با رقبای واقعی کسب و کار خود یا هرکسی که در حال حاضر در صفحه اول برای کلمات کلیدی و موضوعاتی که شما رتبه بندی می کند، قابل مشاهده تر باشید. راه حلی برای این موضوع .جود دارد که می توانید از آنجا شروع کنید.

قبل از هر گونه فرضی، درک کنید که رقبای واقعی SERP شما چه کسانی هستند (آن رقبای غیرمنتظره ای که در نتایج کلمات کلیدی هدف شما ظاهر می شوند). آنها را بر اساس درصد کلمات کلیدی که به اشتراک می گذارید و/یا با آنها همپوشانی دارند، ارزیابی کنید. در Moz، یک معیار سریع و آسان برای این کار ارائه داده شده است. رتبه‌بندی پشته‌ها را بر اساس امتیاز Rivalry امتحان کنید.

در مرحله بعد، آن رقبای برتر را در ابزار شکاف کلمات کلیدی مقایسه کنید تا کلمات کلیدی را که در فاصله قابل توجهی از صفحه 1 قرار دارند شناسایی کنید.

2. فرآیند گروه بندی خود را خودکار کنید.

فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط برای شروع عالی هستند، حتی می‌توانید با فهرستی طولانی از عبارات بسیار مشابه که به طور طبیعی با هم همپوشانی دارند، ادامه دهید. برای هدایت سئو و استراتژی محتوا، گروه بندی کلمات کلیدی مشابه با هم مهم است تا بفهمید چه تعداد از محتوا برای ایجاد یا بهبود نیاز دارید.

  • کلمه کلیدی seed خود را شناسایی کنید.
  • فیلتر بر اساس نوع منبع
  • کلمات کلیدی مشابه را گروه بندی کنید.

فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی طلایی را شناسایی کنید که ممکن است هدف مشابهی داشته باشند.

برای مثال، فردی که «دستور پخت پای سیب» را جستجو می‌کند، ممکن است همان هدف جستجویی را داشته باشد که «چگونه پای سیب درست کنیم». با گروه بندی این کلمات کلیدی، می توانید فرصت هایی را برای هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی به طور همزمان شناسایی کنید.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

گروه بندی کلمات کلیدی به صورت دستی، بسته به اینکه با چند کلمه کلیدی کار می کنید، می تواند کار سختی باشد. اگر ابزاری وجود دارد که فرآیندی را که در حال حاضر به تنهایی در اکسل انجام می دهید ساده کند، از آن استفاده کنید! به هر حال دلیلی وجود دارد که نرم افزارهای سئو وجود دارند. هر چه زمان بیشتری بتوانید کار دستی را کاهش دهید، مشتریان بیشتری را می توانید پشتیبانی کنید و زمان بیشتری را می توانید برای سایر وظایف سئو اختصاص دهید.

به جای جستجوی فهرست مبهم کلمات کلیدی طولانی برای تشکیل گروه‌هایی از کلمات کلیدی مشابه، از ابزار گروه‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنید تا به شما کمک کند انواع کلمات کلیدی و عباراتی را که به تیم محتوای شما ارائه می‌دهند، به صفر برسانید.

Moz’s Keyword Explorer این مرحله را با قابلیت فیلتر کردن پیشنهادات کلیدواژه آسان می کند. پس از وارد کردن کلمه کلیدی seed خود برای بازگرداندن پیشنهادات، از فهرستی از انواع پیشنهادات، از جمله کلمات کلیدی که «سوال هستند» فیلتر کنید. سپس می توانید با درجات مختلفی از شباهت واژگانی و دامنه حجمی گروه بندی کنید تا واقعاً آن را برجسته کنید.

به طور معمول، معیار اولیه درگیر در تحقیق کلمات کلیدی، حجم جستجو است، و این اجتناب ناپذیر است، اما حتی دقیق ترین حجم جستجو نیز می تواند داستان کامل را از دست بدهد.

3. تعادل حجم با CTR بالا.

هنگامی که گروه های کلیدی برتر خود را شناسایی کردید و آنها را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کردید، راه ایده آل برای اولویت بندی بهترین شرط ها، متعادل کردن وزن حجم جستجوی ماهانه با CTR ارگانیک است.

  • کلمات کلیدی گروه بندی شده را به لیست کلمات کلیدی اضافه کنید.
  • مرتب سازی بر اساس CTR ارگانیک.
  • کلمات کلیدی هدف را بر اساس CTR و حجم ارگانیک شناسایی کنید.

این با CTR در کنسول جستجوی گوگل متفاوت است (همان گزارشی که می گوید چند نفر به طور خاص روی سایت شما کلیک کرده‌اند). CTR ارگانیک احتمال دریافت کلیک را بر اساس مدل‌سازی اختصاصی Moz در برابر داده‌های دنیای واقعی که برای همه عناصر دیگر ظاهر می‌شوند، تخمین می‌زند. روی آن SERP که برای جلب توجه رقابت خواهد کرد.

بسته به اهدافتان ممکن است تصمیم بگیرید چند کلمه کلیدی با حجم کمتر را به نفع CTR بیشتر انتخاب کنید.

با استفاده از ابزار Lists در اکسپلورر کلمات کلیدی، می‌توانید به راحتی درصد CTR ارگانیک را با حجم ترکیب کنید تا به خوبی بفهمید که کلمات کلیدی طلایی شما کجا هستند. معیار اولویت، حجم، سختی، و CTR ارگانیک را ترکیب می‌کند تا آن را قابل شناسایی کند.

نکته پایانی

خب! حالا شما مالک کلمات هستید. سه روش مختلف برای بهبود اثربخشی تحقیق کلمات کلیدی طلایی، صرفه جویی در زمان و به دست آوردن نتایج را با هم مرور کردیم. ترتیب استفاده از این نکات احتمالاً به جایی که در سفر یا پروژه خود هستید بستگی دارد. اما نکته اول در اینجا این است که بر کیفیت تمرکز کنید، حتماً اتوماتیک کار کنید، و به یاد داشته باشید که داستان چیزهای بیشتری از حجم جستجو وجود دارد.

اگر در زمینه سئو و اصول تحقیق کلمات کلیدی تازه کار هستید، با مشاوران سئو ما تماس بگیرید.

5/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *