تکنیکهای سئو ویدئو و فیلم به طور مداوم در حال پیشرفت است و دانستن بهترین شیوههای بهینهسازی و سئوی فیلم برای متخصصین سئو ضروری است. در این مقاله 10 مرحله برای بهینه سازی و سئو ویدئو را باهم میآموزیم.
- سئو ویدئویی در طول سالها تغییر چشمگیری کرده است.
- الگوریتم جستجوی YouTube چگونه کار می کند؟
- چند نکته برای بهینه سازی عناوین فیلم
- تصاویر کوچک
- چند نکته برای بهینه سازی توضیحات ویدئو
- بنابراین شما چگونه باید ویدئو ها را برای فصل ها بهینه سازی کنید؟
- چند نکته برای بهینه سازی هشتگ ها
- ابزار شورت
- کارت ها و صفحه پایان
- دوست داشتن و دوست نداشتن
- "تازه ها" و بخش اکسپلور
- بارگذاری و لیست پخش
- با پیشرفتهای سئو ویدئو همراه باشید
سئو ویدئویی در طول سالها تغییر چشمگیری کرده است.
اگر هنوز از توصیه ای که یک متخصص بهینه سازی و سئو ویدئو در جریان یک کنفرانس در سال 2008 به اشتراک گذاشت – یا برخی از استادان YouTube در سال 2015 گفتهاند – استفاده میکنید ، دیگر موفق نخواهید بود.
بعنوان مثال امروزه الگوریتم یوتیوب با بارگذاری بیش از 500 ساعت محتوای ویدئویی در هر دقیقه ، سعی می کند هر بیننده ای را با ویدئوهایی مطابقت دهد که قبلاً بیشتر تماشا را نموده و از آنها لذت برده است.
در این پست ، نحوه کار الگوریتم YouTube را خواهید آموخت و در مورد بهترین شیوه های سئو ویدئوهای کاربردی را خواهید شناخت و راهنمای گام به گام برای بهینه سازی این ویدیوها به شما ارائه میشود.
الگوریتم جستجوی YouTube چگونه کار می کند؟
سیستمهای جستجو و کشف YouTube با مرتب کردن تعداد زیادی از ویدئوها شروع میشود تا مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را برای جستجوی کاربر نشان داده شود.
سپس الگوریتم YouTube با توجه به مواردی مانند “ببیندگان چه چیزی را دنبال می کنند“: حرکت خود را ادامه میدهد.
- آنچه آنها تماشا می کنند.
- چیزی که آنها تماشا نمی کنند.
- چقدر وقتشان را صرف تماشا می کنند.
- دوست داشتن یا بدشان می آید.
- بازخورد “علاقه مند نیستم”
استفاده از نکات ، ابزارها و ترفندهایی را که در گذشته آموخته اید ، متوقف کنید و از نحوه عملکرد سیستم جستجوی و کشف یوتیوب در حال حاضر مطلع شوید.
خب حالا برای بهینه سازی و سئوی ویدئوهای خود ، مراحل زیر را در مورد ویدئوی خود بررسی کنید.
1- جستجو در یوتیوب
مانند موتور جستجوی گوگل ، جستجو در یوتیوب نیز مطابق با درخواست های کلمات کلیدی ، مرتبط ترین نتایج را نشان میدهد.
فیلم ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله مطابقت عنوان ، توضیحات و محتوای ویدئویی با درخواست بیننده رتبه بندی میشوند.
فراتر از آن ، یوتیوب به بررسی این موضوع نیز می پردازد که کدام ویدئوها بیشترین زمان تماشا را برای یک جستجوی خاص دریافت کردهاند.
به عبارت دیگر ، نتایج جستجوی YouTube لیستی از پربیننده ترین ویدئوها برای یک عبارت مشخص نیست.
می خواهید بدانید کدام کلمات کلیدی و واژه های جستجو را برای سئو ویدئو مورد نظر قرار دهید؟
خوب ، YouTube یک ابزار کلید واژه را در نوامبر 2008 معرفی کرد اما در سپتامبر 2014 آن را غیرفعال کرد. بنابراین شما باید 10 تا از بهترین ابزار جایگزین شناخت کلید واژه YouTube را بشناسید و ببینید کدام ابزارها امروزه ارزش استفاده را دارند.
ابزارها می توانند گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار دهند ، اما شما باید فقط یک زیرمجموعه کوچک از آنها را برای جدیدترین ویدیوی خود انتخاب کنید.
انتخاب شما نه تنها باید به مخاطبان هدف کمک کند تا ویدئوهایی را که می خواهند ببینند پیدا کنند ، بلکه مشارکت و رضایت طولانی مدت آنها را نیز به حداکثر برساند.
2- فیلم های پیشنهادی
ویدئوهای پیشنهادی مجموعه ای از ویدئوها هستند که هر بیننده ای ممکن است براساس فعالیت قبلی خود به تماشای آن علاقه مند باشد.
این ویدئوها در سمت راست صفحه تماشا در قسمت Up next ، زیر ویدیوی برنامه تلفن همراه و به عنوان ویدیوی بعدی در پخش خودکار به بینندگان نشان داده می شود.
مطالعات انجام شده توسط یوتیوب نشان داده است که بینندگان وقتی توصیه های کانال های مختلف را می بینند تمایل دارند ویدیوهای بیشتری را تماشا کنند ، بنابراین این کاری است که فیلم های پیشنهادی انجام میدهند.
توصیه ها نیز برای حداکثر جذب مشارکت بیننده رتبه بندی می شوند. سیگنال هایی که به این توصیه ها کمک می کنند عبارتند از:
- ویدئوهایی که بینندگان همراه با ویدیوی فعلی مشاهده می کنند ، یا ویدئوهایی که از نظر موضعی مرتبط هستند. اینها می توانند ویدئوهای یک کانال یا از یک کانال متفاوت باشند.
- ویدیوهایی از سابقه تماشای گذشته بیننده.
در گزارش منابع ترافیک در YouTube Analytics با کلیک روی کادر فیلم های پیشنهادی ، می توانید ببینید کدام ویدیوها بینندگان را از ویدیوهای پیشنهادی به کانال شما می آورند.
نکاتی در مورد بهینه سازی و سئو ویدئو برای قرار گرفتن در بخش فیلم های پیشنهادی :
- برای تشویق بینندگان به تماشای ویدئوی دیگر در سریال ، یک فراخوان قوی برای اقدام ایجاد کنید.
- پایان طولانی ممکن است بینندگان را از تماشای بیشتر منصرف کند ، بنابراین به نحوه پایان فیلم های خود توجه داشته باشید.
- از لیست پخش ، پیوندها ، کارت ها و صفحه های پایانی برای پیشنهاد ویدیوی بعدی برای تماشا استفاده کنید.
- مجموعه ای از ویدئوها را ایجاد کنید که به صورت ارگانیک به هم متصل هستند.
- ویدئوهای مربوط به قالب های محبوب در YouTube مانند چالش ها یا لیست ها را بسازید.
- در نهایت ، انتظار داشته باشید که Google به زودی موضوعات مرتبط برای فیلم ها را در YouTube ارائه کند.
الیزابت رید ، نایب رئیس در گوگل ، نمایشی از این ویژگی را در Search On ’21 ارائه داد و گفت:
“با این ویژگی جدید ، لیستی از موضوعات را در ویدیو مشاهده خواهید کرد و از آنجا که ما از MUM استفاده می کنیم ، می توانیم حتی اگر ویدئویی به صراحت با نام ذکر نشده باشد آن را تشخیص دهیم. “
-
عنوانها و تصاویر کوچک
عناوین و تصاویر کوچک معمولاً اولین چیزهایی هستند که بینندگان هنگام مرور در YouTube مشاهده می کنند. آنها با هم کار می کنند تا به بینندگان کمک کند ، تصمیم بگیرند تا ویدئوهای شما را تماشا کنند.
اگر بینندگان روی ویدئوی شما کلیک کنند و بمانند و آن را تماشا کنند ، این به YouTube می گوید که بیننده از محتوای شما لذت می برد.
با این حال، اگر عناوین و تصاویر کوچک شما وعده خود را در مورد آنچه در ویدیو وجود دارد عملی نکند، بینندگان فوراً آن را ترک می کنند.
این موضوع می تواند نمایش شما را در YouTube محدود کند.
هر چه مدت زمان بیشتری بتوانید با محتوای خود افراد را در YouTube نگه دارید ، محتوای شما بیشتر ظاهر می شود.
چند نکته برای بهینه سازی عناوین فیلم
- عناوینی بنویسید که باعث ایجاد حس کنجکاوی شود ، اما شامل کلمات کلیدی نیز باشد.
- عناوین را مختصر (60 حرف) با مهمترین اطلاعات همراه کنید.
- شماره قسمتها و برند تجاری را تا انتها ذخیره کنید.
- بررسی کنید که عناوین شما در ویدیوهای پیشنهادی ، نتایج جستجو و تلفن همراه از بین نرود.
تصاویر کوچک
تصاویر کوچک معمولاً اولین چیزی هستند که بینندگان وقتی یکی از ویدیوهای شما را پیدا می کنند می بینند و 90 درصد از بهترین ویدئوهای با عملکرد عالی در YouTube دارای تصاویر کوچک سفارشی هستند.
وقتی تصاویر کوچک خود را سفارشی می کنید ، مطمئن شوید که تصویری قوی و پر جنب و جوش دارید که بزرگ و کوچک به نظر می رسد و اطلاعات کلیدی در مورد فیلم شما را منتقل می کند.
می توانید “قانون یک سوم” را برای نوشتن تصاویر جالب و پویا اعمال کنید ، سپس آنها را با نام تجاری و یا متن توصیفی خود بپوشانید.
در صورت افزودن متن ، مطمئن شوید که از قلم قابل خواندن روی صفحه استفاده می کنید. همچنین به این فکر کنید که چگونه می توانید برای مخاطبین خود چشم نواز و مناسب سن باشید.
چند نکته برای بهینه سازی تصاویر کوچک
- قبل از عکاسی به تصویر کوچک خود فکر کنید تا بتوانید چندین گزینه را ذخیره کنید.
- تا حد امکان رزولوشن یک تصویر را کم کنید ( زیر 2 مگابایت نگه دارید).
- مشخصات: 1280 * 720 پیکسل (نسبت 16: 9) به عنوان .JPG ، .GIF ، .BMP ، یا .PNG.
- تصویر کوچک خود را بزرگ و کوچک کنید تا ببینید کوچک و بزرگ به نظر می رسد.
- ببینید آیا تصویر کوچک شما در بین تصاویر کوچک دیگر برجسته می شود یا خیر.
-
توضیحات و هشتگ ها
فیلد توضیحات برای کمک به بینندگان برای یافتن ، یادگیری و تصمیم گیری در مورد تماشای فیلم های شما بسیار مفید است.
می توانید در مورد توضیحات به دو بخش فکر کنید – آنچه بینندگان قبل از کلیک روی نمایش بیشتر و آنچه بعد از آن می بینند ، می بینند.
چند نکته برای بهینه سازی توضیحات ویدئو
- مطمئن شوید که هر ویدئو دارای توضیحات منحصر به فردی است – این امر جستجوی آن را آسان تر و به آن کمک می کند از ویدیوهای مشابه متمایز شود.
- از چند سطر اول متن برای توضیح آنچه درباره ویدیو با استفاده از کلمات کلیدی و زبان طبیعی مناسب برای جستجو مناسب است ، استفاده کنید.
- از بقیه متن (چیزی که بعد از کلیک روی نمایش بیشتر نشان داده می شود) برای 300 تا 2100 کاراکتر اطلاعات اضافی مانند مطالب کانال خود ، پیوندهای اجتماعی و غیره استفاده کنید.
مجله South گزارش داده است که YouTube ارائه بصری SERP های خود را تغییر داده است.
به عنوان مثال ، بینندگان می توانند هر ویدیو را پیش نمایش کرده و فصل هایی را مشاهده کنند-تصاویری با مهر زمان که جزئیات موضوعات مختلف را در یک ویدیو توضیح می دهد ، که به بینندگان اجازه می دهد مستقیماً به بخش مربوط به جستجوی خود برسند.
اگرچه این تغییری در الگوریتم نیست ، اما در سئو ویدئو تغییر دهنده بازی است.
بنابراین شما چگونه باید ویدئو ها را برای فصل ها بهینه سازی کنید؟
خوب ، می توانید در توضیحات خود زمان را اضافه کنید تا بینندگان به بخشهای مهم ویدئوهای طولانی تر جهش کنند.
همانطور که ساوتن در مقاله دیگری اشاره می کند ، یوتیوب نیز نوع جدیدی از نتایج جستجو را راه اندازی کرده است که وقتی کاربران به دنبال هشتگ ها هستند ، ویدیوها ظاهر می شوند.
از هشتگ های مرتبط (#) در عنوان و توضیحات ویدئوی خود استفاده کنید تا به بینندگان کمک کند ویدیوی شما را هنگام جستجوی موضوعی خاص در YouTube ، در برنامه دسکتاپ یا تلفن همراه ، پیدا کنند.
چند نکته برای بهینه سازی هشتگ ها
- مطمئن شوید که فقط از هشتگ های مربوط به فیلم خود استفاده می کنید. به عنوان مثال ، اگر یک فیلم خاص را بارگذاری می کنید ، هشتگ های مربوط به فیلم های متفاوت ، غیرمرتبط ، بازیگران یا موضوعات غیر مرتبط را برای افزایش دروغ اضافه نکنید.
- بخش توضیح خود را با هشتگ ها اشباع نکنید. اگر یوتیوب بیش از 15 هشتگ داشته باشد ، تمام هشتگ های آن را نادیده می گیرد.
- هشتگ ها به ویژه برای استفاده از محتوای پرطرفدار ، مانند رویدادهای آینده یا افراد در اخبار ، بسیار عالی هستند. این امر تضمین می کند که بینندگانی که به دنبال ویدیوهایی درباره موضوع پرطرفدار هستند ، انواع مختلفی از مطالب مرتبط را پیدا خواهند کرد.
برچسب های معمولی چطور؟ خوب ، یه زمانی ، برچسب ها مهمتر از توضیحات بودند. اما امروزه ، برچسب های معمولی مهم نیستند.
آنها عمدتا برای تصحیح اشتباهات رایج املایی (به عنوان مثال YouTube در مقابل U Tube در مقابل You-tube) استفاده میشوند.
-
خانه یا صفحه اصلی
صفحه اصلی همان چیزی است که بینندگان هنگام بازدید از YouTube.com یا باز کردن برنامه YouTube می بینند.
این مقصد “اولیه بخش” آنها است. جایی که می تواند مناسب ترین و شخصی ترین توصیه ها را ببینند.
همچنین مکانی عالی برای یافتن ویدیوهای شما توسط افراد غیرمشترک است.
روزانه بیش از 200 میلیون ویدئوی مختلف برای بینندگان در سراسر جهان در صفحه اصلی نمایش داده می شود.
وقتی بیننده ای از صفحه اصلی دیدن می کند ، YouTube ویدئوهای مرتبط با آنها ، ویدئوهای مشاهده شده توسط بینندگان مشابه و ویدیوهای جدید را نمایش می دهد.
این انتخاب فیلم ها بر اساس موارد زیر است:
- عملکرد: چقدر ویدئو بین عوامل دیگر ، بینندگان مشابه را به خوبی جذب و راضی کرده است.
- سابقه تماشا و جستجوی بیننده: چند بار بیننده کانال یا موضوعی را تماشا می کند و چند بار YouTube قبلاً هر ویدیو را به بیننده نشان داده است.
شایان ذکر است که مشترکان بیشتر از طریق اشتراک های خود از طریق صفحه اصلی به تماشا می پردازند تا از طریق برگه اشتراک.
نکاتی برای سئو ویدئو های خود برای صفحه اصلی YouTube
- ویدئوهای جدید را به طور مداوم بارگذاری کنید تا انتظار داشته باشید مخاطبان از چه زمانی می توانند محتوای جدید بیشتری را مشاهده کنند.
- بینندگان را بیشتر درگیر خود کنید و آنها را تشویق کنید تا برای مدت بیشتری برگردند. چه با یک ویدئوی طولانی و چه با چند فیلم کوتاه ، هرچه بیشتر مردم به تماشا ادامه دهند ، محتواهای شما بیشتر در جستجوها ظاهر می شوند.
- به تکنیک هایی که کار می کند ادامه دهید. وقتی چیزی را ایجاد می کنید که برای مخاطبان شما کار می کند ، دوباره آن را انجام دهید. YouTube محتوای بیشتری از شما برای بینندگان تان ، نشان می دهد. از آزمایش کردن نترسید ، اما این کار را با دقت انجام دهید. بازخورد مخاطبان خود را در نظر بگیرید و به آنها زمان دهید تا خود را با آنها تطبیق دهند.
- با مراجعه به گزارش منابع ترافیک YouTube Analytics ، کلیک روی کادر ویژگی های مرور و مشاهده آمار صفحه اصلی ، ببینید که هر چند وقت یکبار کانال شما در صفحه اصلی در سراسر جهان ظاهر می شود.
-
ابزار شورت
ابزار شورت YouTube یک راهنمای مقدماتی است که بینندگان ممکن است با ضربه زدن روی شورت در پایین برنامه YouTube، شما را پیدا کنند.
این یکی از مزایای ایجاد ویدیوهای کوتاه یعنی حداکثر 60 ثانیه است که در سئو ویدیو بسیار موثر است.
بینندگان ممکن است شورت را در بخشهای زیر هم پیدا کنند:
- در بخش اعلان های آنها
- بررسی اشتراک آنها
- در صفحه کانال شما
پس از ضربه زدن به ابزار Short ، بینندگان می توانند مشغول تماشای فیلم های کوتاه شوند.
همچنین باید #عنوانها را در عنوان یا توضیحات ویدیوی کوتاه خود قرار دهید تا به سئو ویدیو سیستم YouTube کمک کنید که شورت ویدئوهای شما را در سراسر YouTube معرفی کند.
از آنجا که شورت ویدئو کوتاه است، چگونه بر زمان تماشای ویدئو و جذابیت آن تأثیر می گذارد؟
خوب ، سیستم کشف YouTube از زمان تماشای مطلق و نسبی به عنوان سیگنال هنگام تصمیم گیری در مورد مشارکت مخاطبان استفاده می کند و سازندگان را تشویق می کند تا همین کار را انجام دهند.
در نهایت ، YouTube به دنبال موفقیت ویدئوهای کوتاه و بلند است، بنابراین شما را تشویق می کند که بسته به محتوا ، طول فیلم های خود را مناسب کنید.
به طور کلی ، زمان تماشای نسبی برای فیلم های کوتاه و زمان تماشای مطلق برای فیلم های طولانی تر مهمتر است.
می توانید از گزارش حفظ مخاطب در YouTube Analytics استفاده کنید تا بفهمید بینندگان شما چه مدت مایل به تماشای محتوای شما هستند و متناسب با آن ویدئوی خود را تنظیم کنید.
شایان ذکر است که بازدیدهای Shorts مانند ویدئوهای معمولی محاسبه می شود. به علاوه ، مشترکین از تماشای شمارش شورت ویدئوهای شما به عنوان نقاط عطف برنامه Creator Awards به دست آوردند.
برخی از بهترین شیوه های تولید ویدئوهای کوتاه مدت
در اینجا برخی دیگر از بهترین شیوه های تولید ویدئوهای کوتاه مدت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:
- تمرکز خود را روی چند ثانیه اول قرار دهید تا توجه بینندگان را به خود جلب کرده و مطالب خود را سریع عنوان کنید.
- به یاد داشته باشید که شورت ویدئو حلقه می زند ، بنابراین محتوای خود را متناسب با آن سرعت دهید و راه هایی را برای تشویق پخش مجدد در نظر بگیرید.
- سعی کنید محتوای خود را با ترکیب یک لحظه ، رویداد یا آهنگ پرطرفدار مرتبط کنید.
- با استفاده از صدای معتبر یا نشان دادن لحظه ای در پشت صحنه ، شورت ویدئو را ارتباط پذیر کنید.
- با ایجاد محتوایی که بینندگان شما را آموزش می دهد ، سرگرم می کند یا باعث می شود احساس خوبی داشته باشند ، پاداش کوتاه خود را بگیرید.
- می توانید شورت ویدئوها را در کانال اصلی خود ارسال کنید یا کانال دوم را راه اندازی کنید یا شورت ویدئوها را در قسمت Shorts در صفحه اصلی کانال خود قرار دهید ، که این امر باعث می شود بینندگان بتوانند بین Shorts و ویدیوهای معمولی طولانی مدت تفاوت قائل شوند.
-
کارت ها و صفحه پایان
کارتها و صفحه های پایان بینندگان شما را تشویق می کند تا اقدامی انجام دهند.
همانطور که گفته شد کارت ها اعلان های از پیش قالب بندی شده ای هستند که می توانید برای تبلیغ نام تجاری خود و سایر ویدیوها در کانال خود تنظیم کنید.
پس از تنظیم ، یک جعبه مستطیلی کوچک یا تیزر در گوشه سمت راست بالای ویدیو ظاهر می شود تا پیش نمایش پیام را به بینندگان شما ارائه دهد.
اگر طرفداران روی تیزر ضربه بزنند یا کلیک کنند ، کارت مربوط به ویدئو در زیر دستگاه پخش کننده دستگاه های تلفن همراه در حالت عمودی (یا در سمت راست ویدئوی شما در رایانه های رومیزی) ظاهر می شود.
اگر طرفداران روی تیزر ضربه نزنند یا روی آن کلیک نکنند ، از نظر آنها محو می شود.
به عنوان مثال ، اگر از یک ویدیوی خاص یا یک قطعه کالا نام برده اید ، می توانید در همان لحظه یک کارت اضافه کنید.
بهینه سازی کارت ها
در اینجا چند نکته برای بهینه سازی کارت ها برایتان آورده شده است:
- برای پیوند به سایر ویدیوها ، لیست های پخش ، وب سایت های مرتبط ، یا دعوت از مخاطبان خود برای خرید کالا یا حمایت از کمپین تأمین سرمایه جمعی از کارت ها و فراخوان های برنامه نویسی برای اقدام استفاده کنید.
- از کارت ها در ویدئوهای قدیمی استفاده کنید تا جدیدترین بارگذاری های خود را نشان دهید یا تبلیغات تجاری یا کمپین های جمع آوری سرمایه را تبلیغ کنید.
- در هر ویدئو حداکثر از پنج کارت استفاده کنید.
- از کارت ها برای تبلیغ متقابل سایر سازندگان و اعتبار همکاران در ویدیوی خود استفاده کنید.
صفحه های پایان نیز ابزاری قدرتمند هستند که می توانند با هدایت بینندگان به موارد بعدی در پایان ویدیوهای شما ، زمان تماشای آنها را در کانال افزایش دهند.
می توانید آنها را به 5 تا 20 ثانیه آخر ویدئو اضافه کنید تا در دسکتاپ و تلفن همراه ظاهر می شوند.
در اینجا چند نکته برای بهینه سازی صفحه نمایش نهایی وجود دارد:
- از صفحه های پایان برای تبلیغ حداکثر چهار عنصر مختلف استفاده کنید: یک ویدیو یا لیست پخش ، بینندگان را تشویق به اشتراک کنید ، کانال دیگری را تبلیغ کنید و به وب سایت های تأیید شده پیوند دهید.
- در نظر بگیرید که در انتهای ویدئوی خود فضا را برای نشستن عناصر صفحه پایانی خود بگذارید.
- از تیزرهای کارت و علامت های تجاری در آخرین صفحه استفاده نکنید زیرا هر دو نادیده گرفته می شوند.
-
دوست داشتن و دوست نداشتن
آیا دوست داشتن یا نپسندیدن بر نحوه توصیه شدن ویدیوی شما تأثیر می گذارد؟
پسندیدن و نپسندیدن از جمله صدها سیگنالی است که YouTube برای رتبه بندی در نظر می گیرد. سیستم توصیه آنها از انتخاب یا عدم انتخاب برای تماشای ویدئو یاد می گیرد.
سیستم یاد می گیرد که بیننده چقدر از ویدیو را تماشا می کند و آیا راضی است. عملکرد کلی ویدیوی شما با ترکیبی از این عوامل تعیین می شود.
برای اطلاع از نحوه گزارش YouTube Analytics در حفظ مخاطب ، به YouTube مراجعه کنید. این می تواند به شما کمک کند بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.
خودتان می توانید ببینید چرا بسیاری از سازندگان YouTube از بینندگان می خواهند ویدئوی را لایک کنند. همچنین از بینندگان می خواهند که نظرات خود را ارسال کنند ، ویدئو را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و در کانال خود مشترک شوند.
همه اینها انواع تعامل و رضایت بینندگان هستند – همه آنها سیگنال هایی هستند که YouTube برای رتبه بندی در نظر می گیرد.
-
“تازه ها” و بخش اکسپلور
YouTube به این نکته اشاره می کند که فید New to You با فید Explore متفاوت است.
گزارش شده است که کاربران YouTube شکایت دارند که فیدهای صفحه اصلی آنها با همان توصیه ها قدیمی برخورد کرده است.
بنابراین ، YouTube را در تلفن همراه به روزرسانی کنید. این به کاربران امکان می دهد فراتر از توصیه های معمول خود را کاوش کرده و انواع مختلفی از ویدیوها را که مربوط به علایق آنها است مرور کنند.
سوال این است که چگونه در سئو ویدیو، فیلمها را برای فید جدید بهینه کنیم؟
- با خواندن نحوه توصیه ویدیوها به YouTube شروع کنید.
- سپس ، چند کلمه کلیدی تحقیق کنید.
- و در نهایت ، از مغز خود استفاده کنید.
می توانید با پیاده روی طولانی ، حمام گرم یا نوشیدن به این روند کمک کنید.
فید Explore ، به بینندگان در YouTube کمک می کند محتوایی را که در سراسر جهان پرطرفدار است پیدا کنند. همچنین به بینندگان کمک می کند تا محتوا را در بخش خاصی مانند موسیقی ، فیلم و نمایش ، زنده ، بازی ، اخبار ، ورزش ، یادگیری و همچنین مد و زیبایی جستجو کنند.
کاوش لزوماً برای کاربران جداگانه شخصی سازی نشده است و توصیه ها علایق کاربران را در نظر نمی گیرند.
بهینه سازی فیلم ها برای فید Explore
با بررسی ویدئوهای پرطرفدار یا محبوب – مخصوصاً در بخش explore – شروع کنید.
سپس ، سریعاً ویدئوی جدید خود را ایجاد کنید که پس از تماشای بینندگان مورد علاقه یا محبوب ، در ویدیوهای پیشنهادی قابل مشاهده است.
این می تواند به شما در رسیدن به طرفداران جدیدی که ممکن است هنوز از کانال شما اطلاع نداشته باشند برسد.
-
بارگذاری و لیست پخش
سرانجام ، برنامه منظم انتشار می تواند بینندگان را برای تماشای بیشتر به کانال شما میکشاند.
سپس می توانید از لیست های پخش برای کمک به آنها در یافتن موارد بیشتر مورد علاقه در کانال خود استفاده کنید.
برای اینکه علایق بینندگان را در خاطر داشته باشید ، بسیاری از سازندگان دریافته اند که تنظیم یک برنامه معمول انتشار به بینندگان کمک می کند تا بدانند چه زمانی انتظار انتشار بعدی شما را دارند.
مشترکین می توانند بارگذاری های جدید شما را در فید اشتراک ها پیدا کنند و بر اساس علایق خود می توانند اعلان های تلفن همراه یا ایمیل را انتخاب کنند.
نکاتی برای سئو ویدیو و بهینه سازی برنامه بارگذاری
- انتشار را در فواصل معین (مانند هفتگی) و در روزهای خاصی (به عنوان مثال ، هر سه شنبه) هدف گذاری کنید. فرکانس انتشار شما ممکن است به تعداد کارکنان و محتوای شما بستگی داشته باشد.
- به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا به روندهای جستجو یا موضوعات به موقع پاسخ دهید. به عنوان مثال ، اگر اخبار فوری وجود دارد ، می توانید برنامه نویسی معمولی خود را تکمیل کنید.
- سعی کنید ویدیوها را جدا کنید (به جای انتشار چندین فیلم در یک زمان). می توانید ویدئوها را بارگذاری کنید و سپس تاریخ ، زمان و منطقه زمانی مورد نظر خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید.
- وقتی قصد انتشار ویدیوهای جدید را دارید ، به بینندگان خود اطلاع دهید. به عنوان مثال ، می توانید آنها را در ویدیوها ، توضیحات ویدئو ، تریلر کانال و قسمت About به آنها اطلاع دهید.
- علاوه بر این ، از لیست های پخش برای ارائه تجربه ای راحت برای بینندگان استفاده کنید تا بتوانند به راحتی تماشا کنند.
- لیست پخش فهرستی مرتب از ویدئوهایی است که ایجاد می کنید ، اغلب با موضوع خاصی.
- لیست های پخش می توانند به شما کمک کنند تا محتوای مورد علاقه خود را ، در حالی که خلاقیت و شخصیت کانال شما را نشان می دهد، بیشتر معرفی کنید.
- می توانید ویدیوهایی را از کانال خود و سایر کانال هایی که تحسین می کنید ، قرار دهید.
- لیست های پخش عالی می توانند بینندگان را برای مدت طولانی تری نگهدارند. برخی از سازندگان در مورد رویدادهای بزرگ لیست پخش می کنند. یا آنها لیست پخش “بهترین” را جمع آوری می کنند تا بینندگان بتوانند محبوب ترین ویدیوها را پیدا کنند.
با پیشرفتهای سئو ویدئو همراه باشید
اجازه دهید از جایی که شروع کردیم ، به پایان برسانیم: سئوی ویدئو در طول سالها تغییر چشمگیری داشته است.
از این 10 مرحله برای سئو ویدیو و بهینه سازی فیلم ها برای جستجو و کشف استفاده کنید.
ما می دانیم که بینندگان یوتیوب به عنوان روش انتخابی خود برای تماشای محتوا روی صفحه های تلویزیون متمرکز شدهاند.
در تکنیکهای آتی سئو ویدیو شاید ادغام جستجوی صوتی این امر را در آینده آسان کند. یا شاید بودن در صفحه اصلی یا ویدیوهای پیشنهادی و موضوعات مرتبط ، جستجوی YouTube را به منسوخ کند.
منبع: Search Engine Journal
2 دیدگاه دربارهٔ «10 مرحله سئو ویدئو یا فیلم در یوتیوب»
سلام ای کاش یوتیوب فیلتر نبود خیلی خوبه.
سلام
بله یوتیوب ابزار مفیدی هست