10 مرحله سئو ویدئو یا فیلم در یوتیوب (قسمت اول)

سئو ویدئو

تکنیک‌های سئو ویدئو و فیلم به طور مداوم در حال پیشرفت است و دانستن بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی و سئوی فیلم برای متخصصین سئو ضروری است. در این مقاله 10 مرحله برای بهینه سازی و سئو ویدئو را باهم می‌آموزیم.

سئوی ویدئویی در طول سال‌ها تغییر چشمگیری کرده است.

اگر هنوز از توصیه ای که یک متخصص بهینه سازی و سئو ویدئو در جریان یک کنفرانس در سال 2008 به اشتراک گذاشت – یا برخی از استادان YouTube در سال 2015 گفته‌اند – استفاده می‌کنید ، دیگر موفق نخواهید بود.

بعنوان مثال امروزه الگوریتم یوتیوب با بارگذاری بیش از 500 ساعت محتوای ویدئویی در هر دقیقه ، سعی می کند هر بیننده ای را با ویدئوهایی مطابقت دهد که قبلاً بیشتر تماشا را نموده و از آنها لذت برده است.

در این پست ، نحوه کار الگوریتم YouTube را خواهید آموخت و در مورد بهترین شیوه های سئو ویدئوهای کاربردی را خواهید شناخت و راهنمای گام به گام برای بهینه سازی این ویدیوها به شما ارائه می‌شود.

الگوریتم جستجوی YouTube چگونه کار می کند؟

سیستم‌های جستجو و کشف YouTube با مرتب کردن تعداد زیادی از ویدئوها شروع می‌شود تا مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را برای جستجوی کاربر نشان داده شود.

سپس الگوریتم YouTube با توجه به مواردی مانند “ببیندگان چه چیزی را دنبال می کنند“: حرکت خود را ادامه می‌دهد.

  • آنچه آنها تماشا می کنند.
  • چیزی که آنها تماشا نمی کنند.
  • چقدر وقتشان را صرف تماشا می کنند.
  • دوست داشتن یا بدشان می آید.
  • بازخورد “علاقه مند نیستم”

استفاده از نکات ، ابزارها و ترفندهایی را که در گذشته آموخته اید ، متوقف کنید و از نحوه عملکرد سیستم جستجوی و کشف یوتیوب در حال حاضر مطلع شوید.


خب حالا برای بهینه سازی و سئوی ویدئوهای خود ، مراحل زیر را در مورد ویدئوی خود بررسی کنید.

1- جستجو در یوتیوب

مانند موتور جستجوی گوگل ، جستجو در یوتیوب نیز مطابق با درخواست های کلمات کلیدی ، مرتبط ترین نتایج را نشان می‌دهد.

فیلم ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله مطابقت عنوان ، توضیحات و محتوای ویدئویی با درخواست بیننده رتبه بندی می‌شوند.

فراتر از آن ، یوتیوب به بررسی این موضوع نیز می پردازد که کدام ویدئوها بیشترین زمان تماشا را برای یک جستجوی خاص دریافت کرده‌اند.

به عبارت دیگر ، نتایج جستجوی YouTube لیستی از پربیننده ترین ویدئوها برای یک عبارت مشخص نیست.

می خواهید بدانید کدام کلمات کلیدی و واژه های جستجو را برای سئو ویدئو مورد نظر قرار دهید؟

خوب ، YouTube  یک ابزار کلید واژه را در نوامبر 2008 معرفی کرد اما در سپتامبر 2014 آن را غیرفعال کرد. بنابراین شما باید 10 تا از بهترین ابزار جایگزین شناخت کلید واژه YouTube را بشناسید و ببینید کدام ابزارها امروزه ارزش استفاده را دارند.

ابزارها می توانند گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار دهند ، اما شما باید فقط یک زیرمجموعه کوچک از آنها را برای جدیدترین ویدیوی خود انتخاب کنید.

انتخاب شما نه تنها باید به مخاطبان هدف کمک کند تا ویدئوهایی را که می خواهند ببینند پیدا کنند ، بلکه مشارکت و رضایت طولانی مدت آنها را نیز به حداکثر برساند.

2- فیلم های پیشنهادی

ویدئوهای پیشنهادی مجموعه ای از ویدئوها هستند که هر بیننده ای ممکن است براساس فعالیت قبلی خود به تماشای آن علاقه مند باشد.

این ویدئوها در سمت راست صفحه تماشا در قسمت Up next ، زیر ویدیوی برنامه تلفن همراه و به عنوان ویدیوی بعدی در پخش خودکار به بینندگان نشان داده می شود.

مطالعات انجام شده توسط یوتیوب نشان داده است که بینندگان وقتی توصیه های کانال های مختلف را می بینند تمایل دارند ویدیوهای بیشتری را تماشا کنند ، بنابراین این کاری است که فیلم های پیشنهادی انجام می‌دهند.

توصیه ها نیز برای حداکثر جذب مشارکت بیننده رتبه بندی می شوند. سیگنال هایی که به این توصیه ها کمک می کنند عبارتند از:

  • ویدئوهایی که بینندگان همراه با ویدیوی فعلی مشاهده می کنند ، یا ویدئوهایی که از نظر موضعی مرتبط هستند. اینها می توانند ویدئوهای یک کانال یا از یک کانال متفاوت باشند.
  • ویدیوهایی از سابقه تماشای گذشته بیننده.

در گزارش منابع ترافیک در YouTube Analytics با کلیک روی کادر فیلم های پیشنهادی ، می توانید ببینید کدام ویدیوها بینندگان را از ویدیوهای پیشنهادی به کانال شما می آورند.


مطالب مرتبط: تولید محتوای ویدئویی


نکاتی در مورد بهینه سازی و سئو ویدئو برای قرار گرفتن در بخش فیلم های پیشنهادی :

  • برای تشویق بینندگان به تماشای ویدئوی دیگر در سریال ، یک فراخوان قوی برای اقدام ایجاد کنید.
  • پایان طولانی ممکن است بینندگان را از تماشای بیشتر منصرف کند ، بنابراین به نحوه پایان فیلم های خود توجه داشته باشید.
  • از لیست پخش ، پیوندها ، کارت ها و صفحه های پایانی برای پیشنهاد ویدیوی بعدی برای تماشا استفاده کنید.
  • مجموعه ای از ویدئوها را ایجاد کنید که به صورت ارگانیک به هم متصل هستند.
  • ویدئوهای مربوط به قالب های محبوب در YouTube مانند چالش ها یا لیست ها را بسازید.
  • در نهایت ، انتظار داشته باشید که Google به زودی موضوعات مرتبط برای فیلم ها را در YouTube ارائه کند.
الگوریتم یوتیوب
جستجو در یوتیوب
الیزابت رید ، نایب رئیس در گوگل ، نمایشی از این ویژگی را در Search On ’21 ارائه داد و گفت:

“با این ویژگی جدید ، لیستی از موضوعات را در ویدیو مشاهده خواهید کرد و از آنجا که ما از MUM استفاده می کنیم ، می توانیم حتی اگر ویدئویی به صراحت با نام ذکر نشده باشد آن را تشخیص دهیم. “

  1. عنوان‌ها و تصاویر کوچک

عناوین و تصاویر کوچک معمولاً اولین چیزهایی هستند که بینندگان هنگام مرور در YouTube مشاهده می کنند. آنها با هم کار می کنند تا به بینندگان کمک کند ، تصمیم بگیرند تا ویدئوهای شما را تماشا کنند.

اگر بینندگان روی ویدئوی شما کلیک کنند و بمانند و آن را تماشا کنند ، این به YouTube می گوید که بیننده از محتوای شما لذت می برد.

با این حال ، اگر عناوین و تصاویر کوچک شما وعده خود را در مورد آنچه در ویدیو وجود دارد عملی نکند ، بینندگان فوراً آن را ترک می کنند.

این موضوع می تواند نمایش شما را در YouTube محدود کند.

هر چه مدت زمان بیشتری بتوانید با محتوای خود افراد را در YouTube نگه دارید ، محتوای شما بیشتر ظاهر می شود.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی عناوین فیلم به شما می‌گوئیم:

  • عناوینی بنویسید که باعث ایجاد حس کنجکاوی شود ، اما شامل کلمات کلیدی نیز باشد.
  • عناوین را مختصر (60 حرف) با مهمترین اطلاعات همراه کنید.
  • شماره قسمت‌ها و برند تجاری را تا انتها ذخیره کنید.
  • بررسی کنید که عناوین شما در ویدیوهای پیشنهادی ، نتایج جستجو و تلفن همراه از بین نرود.

تصاویر کوچک

تصاویر کوچک معمولاً اولین چیزی هستند که بینندگان وقتی یکی از ویدیوهای شما را پیدا می کنند می بینند و 90 درصد از بهترین ویدئوهای با عملکرد عالی در YouTube دارای تصاویر کوچک سفارشی هستند.

وقتی تصاویر کوچک خود را سفارشی می کنید ، مطمئن شوید که تصویری قوی و پر جنب و جوش دارید که بزرگ و کوچک به نظر می رسد و اطلاعات کلیدی در مورد فیلم شما را منتقل می کند.

می توانید “قانون یک سوم” را برای نوشتن تصاویر جالب و پویا اعمال کنید ، سپس آنها را با نام تجاری و یا متن توصیفی خود بپوشانید.

در صورت افزودن متن ، مطمئن شوید که از قلم قابل خواندن روی صفحه استفاده می کنید. همچنین به این فکر کنید که چگونه می توانید برای مخاطبین خود چشم نواز و مناسب سن باشید.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی تصاویر کوچک بازگو می‌کنیم:
  • قبل از عکاسی به تصویر کوچک خود فکر کنید تا بتوانید چندین گزینه را ذخیره کنید.
  • تا حد امکان رزولوشن یک تصویر را کم کنید ( زیر 2 مگابایت نگه دارید).
  • مشخصات: 1280 * 720 پیکسل (نسبت 16: 9) به عنوان .JPG ، .GIF ، .BMP ، یا .PNG.
  • تصویر کوچک خود را بزرگ و کوچک کنید تا ببینید کوچک و بزرگ به نظر می رسد.
  • ببینید آیا تصویر کوچک شما در بین تصاویر کوچک دیگر برجسته می شود یا خیر.

  1. توضیحات و هشتگ ها

فیلد توضیحات برای کمک به بینندگان برای یافتن ، یادگیری و تصمیم گیری در مورد تماشای فیلم های شما بسیار مفید است.

می توانید در مورد توضیحات به دو بخش فکر کنید – آنچه بینندگان قبل از کلیک روی نمایش بیشتر و آنچه بعد از آن می بینند ، می بینند.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی توضیحات ویدئو آورده‌ایم:

  • مطمئن شوید که هر ویدئو دارای توضیحات منحصر به فردی است – این امر جستجوی آن را آسان تر و به آن کمک می کند از ویدیوهای مشابه متمایز شود.
  • از چند سطر اول متن برای توضیح آنچه درباره ویدیو با استفاده از کلمات کلیدی و زبان طبیعی مناسب برای جستجو مناسب است ، استفاده کنید.
  • از بقیه متن (چیزی که بعد از کلیک روی نمایش بیشتر نشان داده می شود) برای 300 تا 2100 کاراکتر اطلاعات اضافی مانند مطالب کانال خود ، پیوندهای اجتماعی و غیره استفاده کنید.

مجله South گزارش داده است که YouTube ارائه بصری SERP های خود را تغییر داده است.

به عنوان مثال ، بینندگان می توانند هر ویدیو را پیش نمایش کرده و فصل هایی را مشاهده کنند-تصاویری با مهر زمان که جزئیات موضوعات مختلف را در یک ویدیو توضیح می دهد ، که به بینندگان اجازه می دهد مستقیماً به بخش مربوط به جستجوی خود برسند.

اگرچه این تغییری در الگوریتم نیست ، اما در سئو ویدئو تغییر دهنده بازی است.

بنابراین شما چگونه باید ویدئو ها را برای فصل ها بهینه سازی کنید؟

خوب ، می توانید در توضیحات خود زمان را اضافه کنید تا بینندگان به بخش‌های مهم ویدئوهای طولانی تر جهش کنند.

همانطور که ساوتن در مقاله دیگری اشاره می کند ، یوتیوب نیز نوع جدیدی از نتایج جستجو را راه اندازی کرده است که وقتی کاربران به دنبال هشتگ ها هستند ، ویدیوها ظاهر می شوند.

از هشتگ های مرتبط (#) در عنوان و توضیحات ویدئوی خود استفاده کنید تا به بینندگان کمک کند ویدیوی شما را هنگام جستجوی موضوعی خاص در YouTube ، در برنامه دسکتاپ یا تلفن همراه ، پیدا کنند.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی هشتگ ها آورده‌ایم:

  • مطمئن شوید که فقط از هشتگ های مربوط به فیلم خود استفاده می کنید. به عنوان مثال ، اگر یک فیلم خاص را بارگذاری می کنید ، هشتگ های مربوط به فیلم های متفاوت ، غیرمرتبط ، بازیگران یا موضوعات غیر مرتبط را برای افزایش دروغ اضافه نکنید.
  • بخش توضیح خود را با هشتگ ها اشباع نکنید. اگر یوتیوب بیش از 15 هشتگ داشته باشد ، تمام هشتگ های آن را نادیده می گیرد.
  • هشتگ ها به ویژه برای استفاده از محتوای پرطرفدار ، مانند رویدادهای آینده یا افراد در اخبار ، بسیار عالی هستند. این امر تضمین می کند که بینندگانی که به دنبال ویدیوهایی درباره موضوع پرطرفدار هستند ، انواع مختلفی از مطالب مرتبط را پیدا خواهند کرد.

برچسب های معمولی چطور؟ خوب ، یه زمانی ، برچسب ها مهمتر از توضیحات بودند. اما امروزه ، برچسب های معمولی مهم نیستند.

آنها عمدتا برای تصحیح اشتباهات رایج املایی (به عنوان مثال YouTube در مقابل U Tube در مقابل You-tube) استفاده می‌شوند.

  1. خانه یا صفحه اصلی

صفحه اصلی همان چیزی است که بینندگان هنگام بازدید از YouTube.com یا باز کردن برنامه YouTube می بینند.

این مقصد “اولیه بخش” آنها است. جایی که می تواند مناسب ترین و شخصی ترین توصیه ها را ببینند.

همچنین مکانی عالی برای یافتن ویدیوهای شما توسط افراد غیرمشترک است.

روزانه بیش از 200 میلیون ویدئوی مختلف برای بینندگان در سراسر جهان در صفحه اصلی نمایش داده می شود.

وقتی بیننده ای از صفحه اصلی دیدن می کند ، YouTube ویدئوهای مرتبط با آنها ، ویدئوهای مشاهده شده توسط بینندگان مشابه و ویدیوهای جدید را نمایش می دهد.

این انتخاب فیلم ها بر اساس موارد زیر است:

  • عملکرد: چقدر ویدئو بین عوامل دیگر ، بینندگان مشابه را به خوبی جذب و راضی کرده است.
  • سابقه تماشا و جستجوی بیننده: چند بار بیننده کانال یا موضوعی را تماشا می کند و چند بار YouTube قبلاً هر ویدیو را به بیننده نشان داده است.

شایان ذکر است که مشترکان بیشتر از طریق اشتراک های خود از طریق صفحه اصلی به تماشا می پردازند تا از طریق برگه اشتراک.

در اینجا نکاتی برای سئو ویدئو های خود برای صفحه اصلی YouTube آورده ایم:

  • ویدئوهای جدید را به طور مداوم بارگذاری کنید تا انتظار داشته باشید مخاطبان از چه زمانی می توانند محتوای جدید بیشتری را مشاهده کنند.
  • بینندگان را بیشتر درگیر خود کنید و آنها را تشویق کنید تا برای مدت بیشتری برگردند. چه با یک ویدئوی طولانی و چه با چند فیلم کوتاه ، هرچه بیشتر مردم به تماشا ادامه دهند ، محتواهای شما بیشتر در جستجوها ظاهر می شوند.
  • به تکنیک هایی که کار می کند ادامه دهید. وقتی چیزی را ایجاد می کنید که برای مخاطبان شما کار می کند ، دوباره آن را انجام دهید. YouTube محتوای بیشتری از شما برای بینندگان تان ، نشان می دهد. از آزمایش کردن نترسید ، اما این کار را با دقت انجام دهید. بازخورد مخاطبان خود را در نظر بگیرید و به آنها زمان دهید تا خود را با آنها تطبیق دهند.
  • با مراجعه به گزارش منابع ترافیک YouTube Analytics ، کلیک روی کادر ویژگی های مرور و مشاهده آمار صفحه اصلی ، ببینید که هر چند وقت یکبار کانال شما در صفحه اصلی در سراسر جهان ظاهر می شود.

قسمت دوم 10 مرحله سئو ویدئو یا فیلم در یوتیوب

منبع: Search Engine Journal

5/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *