آینده دیجیتال مارکتینگ متفاوت تر از آن است که فکر می کنید

آینده دیجیتال مارکتینگ

همه گیری کووید -19 نظم اقتصادی جهانی را متوقف کرد، اما توانست آینده دیجیتال مارکتینگ را روشن‌تر کند.

در حقیقت، در طول همه گیری کرونا، بسیاری از مشاغل موفق به کار از راه دور شدند و اهمیت دیجیتال مارکتینگ را درک کردند.

برای بسیاری از کارآفرینان و مشاغل کوچک، دیجیتال مارکتینگ به فرصتی برای کسب مزیت رقابتی در بازار تبدیل شده است. اما برای ورود به عصر جدید دیجیتال مارکتینگ، باید به مشاغل کوچک و کارآفرینان توجه کرد.

Gen Z یا زومرها

بیشتر کاربران Gen Z به سن بلوغ رسیده‌اند، به این معنی که مشاغل و کارآفرینان باید تلاش و برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ خود را تغییر دهند.

البته شرکت ها مجبور نیستند تغییرات اساسی ایجاد کنند، اما تاکتیک هایی که به نسل Z یا رونق کار کمک می‌کند باید اضافه شوند.

نسل Z یک تجربه به یاد ماندنی می خواهد، به این معنی که برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ باید دقیق تر و موثرتر باشد. دیجیتال مارکترهای حرفه ای معتقدند که Gen Z و میلنیوم ها برای اکثر مشاغل “مخاطب” خواهند شد و نیاز به یک رویکرد بسیار پاسخگو و اصلاح شده دارند.

ماموریت مشترک جهانی شده

تلاش های جمعی در دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر به یک امر اساسی تبدیل شده است. اما مشاغل بیشتری قبل از استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جدید یا اجرای کمپین های تبلیغاتی، دیدگاه مشترک و جهانی را اتخاذ خواهند کرد.

به طور خلاصه، یک دیدگاه جهانی به مشاغل با هر اندازه اجازه می دهد تا دامنه خود را گسترش داده و فرآیندهای مختلف را ساده کنند.

علاوه بر این، پیام های بازاریابی در کانال های مختلف دیجیتالی به کارآفرینان و مشاغل کوچک اجازه می دهد تا بین مخاطبان مورد نظر اعتماد ایجاد کنند.

همچنین به شرکت ها کمک می کند شکاکیت بازار را خنثی کرده و ارزش پیشنهادی خود را در بازار برقرار کنند.

سئو ، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی

سئو، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی بخشی از چشم انداز دیجیتال مارکتینگ شده‌اند. با پیشرفت هوش مصنوعی ، مشاغل فرآیندهای دیجیتالی بیشتری را خودکار کرده و بر اساس اطلاعات تجزیه و تحلیل داده ها تصمیمات تجاری آگاهانه اتخاذ می کنند.

یک گزارش نشان می دهد که اجرای بیش از 85 درصد از تبلیغات دیجیتال در آینده بصورت خودکار پیش بینی می شود. اما نحوه جمع آوری و ارائه اطلاعات از ابزار تجزیه و تحلیل داده ها نیز تغییر خواهد کرد.

کسب و کارها بیشتر بر روی فناوری های هوشمند تمرکز می کنند تا مخاطبان را طبقه بندی کرده و فضای تبلیغات را از طریق تجزیه و تحلیل داده های گسترده با تبلیغات برنامه ای خودکار در حال بازی ، پیکربندی کنند.

تجزیه و تحلیل داده ها

شخصی سازی

وقتی صحبت از هدف گذاری شخصی می شود، ردیابی KPI ها و سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همچنان نقش اساسی را ایفا می کند. هدف گذاری شخصی به عنصری مخفی در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موثر و برقراری ارتباط با مخاطبان تبدیل شده است.

هر عنصر یک تبلیغ ضروری است و به مشاغل اجازه می دهد تا از طریق قصه گویی ارزش ارائه دهند.

در عصر جدید دیجیتال مارکتینگ، کارآفرینان و مشاغل کوچک باید انتقاد بیشتری داشته باشند و تلاش های قبلی را منعکس کنند. به عنوان مثال، زبان دقیق تر یک تبلیغ، قصد و اطمینان نام تجاری را نشان می دهد و کاربران برندهایی را انتخاب می کنند که نسبت به پیام اصلی خود بی میل نیستند.

استفاده از واقعیت افزوده

وقتی صحبت از ابزارهای تکنولوژیکی به میان می‌آید که باعث می شود مشاغل کوچک بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند، ابزارهای AR در بالای صفحه قرار دارند.

بسیاری از استارتاپ ها از فناوری های واقعیت افزوده برای دستیابی به رشد چشمگیر در سال های آینده استفاده می کنند.

اکثر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بر این باورند که واقعیت افزوده در آینده نقش مهمی ایفا می کند و به مشاغل تجارت الکترونیک کمک می کند تا مسیر جدیدی را تعیین کنند.

بهینه سازی صدا

وابستگی بیشتر به امکانات دستیار دیجیتالی خودکار به برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ اضافه شده و بصورت عینی کمک می کند.

خواه Cortana ،Alexa ،Google Assistant یا Siri باشد، جستجوی صوتی همچنان در حال کسب محبوبیت بیشتر است. بیشتر کاربران خواهان آزادی صحبت مستقیم با یک دستیار دیجیتالی اختصاصی هستند تا اینکه به صورت دستی تایپ کنند.

نکته جالب این است که بهینه سازی کلمات کلیدی برای جستجوی صوتی کاملاً متفاوت است. و این بدان دلیل است که وقتی مردم می خواهند خود را وفق دهند و از کمک صوتی دیجیتالی خود استفاده کنند، از کلمات کلیدی و عباراتی استفاده می کنند که واقع بینانه تر و کاربردی تر هستند.

با بهبود قابلیت های تشخیص صدای دستیارهای دیجیتالی، بازاریابان دیجیتالی روی رویکرد سئو متفاوتی متمرکز می شوند تا سایت های تجاری را بر اساس جستجوی صوتی بهینه سازی کنند.

بیش از 70 درصد از افرادی که دارای یک یا چند دستیار دیجیتالی فعال هستند ترجیح می دهند از دستورات صوتی به جای تایپ کردن استفاده کنند.

امروزه رویکرد اساسی سئو مشابه تشخیص صدا است.

اما کانون توجه سبک جدیدی از کلمات کلیدی و عبارات است که مردم در برنامه روزمره خود استفاده می کنند.

افزایش فناوری های تشخیص صدا به این معنی است که بازاریابان دیجیتال قادر خواهند بود نتایج جستجوی صوتی دقیق تری را برای کمپین های تبلیغاتی مورد هدف قرار دهند و تلاش های SEO را افزایش دهند.

گوگل معتقد است که تشخیص صوتی دستیارهای دیجیتال نزدیک به 95 درصد دقیق است. اما نتایج جستجوی تشخیص صوتی دقیق تر به این معنی است که بازاریابان دیجیتالی از کلمات کلیدی طبیعی بلندتر نسبت به کلمات کلیدی متن محور استفاده خواهند کرد.

Omnichannel

کانال های همه جانبه و رویکرد یکپارچه

مشاغل کوچک و کارآفرینان دیگر نیازی به محدود کردن حضور آنلاین خود در یک صفحه فیس بوک ندارند. با انتظارات بیشتر بازار و نیازهای مصرف کنندگان، مشاغل در کانال ها و پلتفرم های مختلف دیجیتالی فعال هستند.

خوشبختانه در حال حاضر ابزارهایی مانند Hootsuite وجود دارد که به مشاغل اجازه می دهد همه جا حضور داشته باشند.

در سالهای آینده، مشاغل قادر خواهند بود پیام اصلی و ارزش پیشنهادی خود را برای مخاطبان خاص در کانال های مختلف ادغام کنند.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ همه جانبه یکپارچه به مشاغل اجازه می دهد تا تغییر رفتار، موقعیت و ترجیحات مشتریان خود را درک کنند.

انتظار آگاهی بیشتری داشته باشید

شما نیاز به یک مخاطب عظیم دارید، حتی اگر از دیجیتال مارکتینگ برای تولید سرنخ، تبدیل یا آگاهی از نام تجاری استفاده کنید.

آینده دیجیتال مارکتینگ روشن است زیرا در حال حاضر آگاهی بیشتری از بازار و مصرف کننده وجود دارد.

مشاغل همچنین می توانند از طیف گسترده ای از ابزارهای هوشمند برای جمع آوری اقیانوسی از داده ها و تجزیه و تحلیل عمیق در مورد مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

این یک روش کاملاً جدید برای نزدیک شدن به مخاطب است. در واقع، تحقیقات گسترده بازار و مصرف کننده به مشاغل اجازه می دهد از فرصت های استفاده نشده استفاده کنند.

مشاغل نیازی به درک همه جنبه های فناوری جدید ندارند. البته ، مکانیسم یک ابزار هوشمند مهم است ، اما مشاغلی که قصد دارند رویکرد دیجیتال مارکتینگ خود را گسترش دهند، مثبت ترین نتایج را خواهند دید.

این دلیل اصلی است که نوآوری برای بازیکنان B2C و B2B حیاتی خواهد شد.

مقالات مرتبط

استراتژی دیجیتال مارکتینگ اثبات کننده آینده چیست؟

آنچه چند سال پیش در مورد دیجیتال مارکتینگ رایج بود، قدیمی شده است. وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ می شود، همیشه یک تغییر پارادایمی وجود دارد که مشاغل و کارآفرینان را ترغیب می کند تا محتوای شخصی سازی شده تری ارسال کنند، قوانین جدید SEO را تطبیق داده و از فناوری های دیجیتال هوشمند استقبال کنند.

مشاغل کوچک که می خواهند موج دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنند، می توانند از تکنیک‌های نوظهور در این منطقه چشم پوشی کنند.

نکته اصلی این است که دریابید چگونه یک روند خاص می تواند چشم انداز دیجیتال مارکتینگ را تغییر داده و موقعیت کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد.

در سال 2021، چشم انداز خرید آنلاین متنوع شده است و کاربران اقلیت های قومی رویکردی جامع را ترجیح می دهند.

دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از نرخ کلیک کردن نیست-در حال حاضر نحوه کسب و کارها با چارچوب متنی روندهای نوظهور و نزدیک شدن به مخاطبان هدف خود برای اهداف مختلف است.

بسته شدن

در دهه گذشته، دیجیتال مارکتینگ با پیشرفت های قابل توجهی روبرو شده است. از رسانه های اجتماعی گرفته تا بهینه سازی موتورهای جستجو، دیجیتال مارکتینگ همچنان بر میلیاردها کاربر تأثیر مثبت می گذارد.

با ابزارها و شیوه های پیشرفته تر، دیجیتال مارکتینگ به شرکت ها کمک می کند تا انگیزه رقابتی خود را در بازار افزایش دهند.

دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای مشاغل کوچک و کارآفرینان فراهم کرده است که ROI خود را افزایش داده و کمپین های تبلیغاتی موثر را راه اندازی کنند.

با گذشت زمان، اثربخشی شیوه های دیجیتال مارکتینگ به اوج جدیدی می رسد و به شرکت ها اجازه می دهد از تاکتیک های AI ،SEO ،AR و VR حداکثر استفاده را ببرند.

در حال حاضر، بسیاری از روش‌های دیجیتال مارکتینگ ممکن است در سالهای آینده از بین برود یا نباشد. برخلاف رویکرد سنتی، موج جدید دیجیتال مارکتینگ به رفتار مشتری خلاصه می شود.

برنامه‌های استراتژیک دیجیتال مارکتینگ به مشاغل اجازه می دهد تا سابقه جدیدی را ایجاد کنند.

منبع: MyASBN

5/5 - (14 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟