10 دلیل اینکه بازاریابی وبینار برای هر کسب و کاری مفید است

بازاریابی وبینار

امروزه و با اتفاقاتی همچون شیوع کرونا و دورکاری، همگان به طور واضح اهمیت وبینار ها و بازاریابی وبینار را درک کرده‌اند. با این حال، فراموش و تعلل در استفاده کردن از مزایای اجرای یک وبینار در کسب‌وکار بسیار خواهد بود.

همه این دلایل ممکن است شامل کسب‌وکار شما باشد یا نباشد، چراکه انواع مختلف وبینار هست که می توانید آنها را اجرا کنید. هدف از این مقاله نشان دادن 10 دلیل از مهمترین دلایلی که وبینارها برای هر کسب و کاری مفید و با ارزش هستند، می‌باشد. در این مقاله ، ما بیشتر از نگاه “بازاریابی و فروش” وبینارها خواهیم دید.

بازاریابی وبینار چیست؟

بازاریابی وبینار مجموعه ای از تکنیک هایی است که با هدف تبلیغ کالاها و خدمات خاص، بهبود آگاهی از برند، سرگرمی و آموزش مخاطبان با کمک وبینارها انجام می شود. میزبانی وبینارها به برندها کمک می کند تا تخصص خود را در زمینه خاصی نشان دهند و سرنخ ها را رشد دهند.

چرا بازاریابی وبینار مهم است؟

  • وبینارها توجه بینندگان را حفظ می کنند
  • وبینارها سرنخ ایجاد می کنند
  • وبینارها به شما کمک می کنند تا سرنخ ها را به سرعت زیاد کنید
  • وبینارها باعث ایجاد تبدیل می شوند

چهار عامل ثابت می کند که بازاریابی وبینار می تواند یک بخش مهم از استراتژی بازاریابی برای برخی از مشاغل باشد.

وبینار

1. می توانید با وبینار ارزش فوق العاده ای را ایجاد کنید

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که در وهله اول با درنظر گرفتن آن مشاغل شروع به انجام وبینار می‌کنند. وبینارها اگر درست انجام شوند، می توانند مخاطبان خود را ساعت‌ها درگیر نگه دارند و این چیزی است که فیلم‌ها به سادگی انجام می‌دهند، پس شما هم برای انجام آن تلاش کنید. چراکه در وبینار مخاطبان شما نیز می توانند از شما سؤال بپرسند و در زمان واقعی از این آموزش بازخورد بگیرند.

حتی در حالت بهتر، می توانید از مخاطبان خود سؤالاتی بپرسید و مطالب خود را در همان زمان هماهنگ کنید تا بهتر بتوانید به مخاطبان خود خدمت کنید. شما می توانید مخاطبان خود را وادار به اقدامی کرده و بازخورد از آنان داشته باشید.

این کار منجر به تحولات در طول تولید محتوا می‌شود و می تواند در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق بیافتد. پس حالا می‌دانیم چرا وبینارها به بخشی از برترین شکل‌ بازاریابی تبدیل شده است.

2. مخاطب شما را به عنوان یک متخصص می‌شناسد

این یک وبینار رایگان است … چه کسی اهمیت می دهد؟ خوب، فقط به این دلیل که “رایگان است” به معنای این نخواهد بود که هیچ محتوایی برای مبادله تولید نمی‌گردد. برای حضور در یک وبینار، مخاطبان مجبور هستند ثبت‌نام کنند، تاریخ برگزاری را در تقویم خود قرار دهند، زمان برگزاری رویداد را هماهنگ کنند، در زمان مناسب حضور یابند و سپس 1 تا 3 ساعت از وقت خودشان را به شما اختصاص دهند.

شرکت‌کننده همه این کارها را انجام می‌دهد تا فقط به شما گوش دهد تا شما نیز در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. پس این موارد شما را به عنوان یک متخصص قبل از شروع آموزش مطالب معرفی می‌نماید.

3. شما می توانید براحتی فروش انجام دهید

با نوع مناسب محتوا، وبینارهای شما بدون اینکه کسی را مجبور به خرید کند باید به فروش نرم اهداف شما بپردازد. بسیاری از کسب‌وکارها به اشتباه تدریس را با فروش اشتباه می گیرند، در حالی که در واقع بهترین وبینارها در یک زمان به تدریس و فروش می پردازند.

محتوای وبینار کارآمد باید مشکلات را به نمایش بگذارد، اعتراضات را کم و با تدریس بیش از حد ارزش خود را ارائه دهد. محتوا باید به مخاطبان خود بیاموزد که چه می خواهند.

محصول شما “چه” است و زمانی که شما این پیشنهاد را ارائه می دهید ، کل مخاطبان از قبل آن را می خواهند. این باعث می شود فروش بسیار طبیعی‌تر شود و نیازی به تاکید در فروش نباشد.

4. شما می توانید با صدها نفر از هرجای دنیا ارتباط برقرار کنید

این یکی از بزرگترین دلایل برای بهترین وبینارها است. . آره ، و من اشاره کردم که شما حتی مجبور نیستید راحتی صندلی رایانه ، صندلی ساحل یا هر صندلی که ترجیح می دهید را رها کنید؟

شکی نیست که داشتن یک مکالمه حضوری 1 به یک با یک چشم انداز می تواند موثرترین راه برای کسب و کار شما برای مشتری جدید باشد.

اما آیا سفر به دور دنیا برای انجام جلسات آینده 1 بر 1 واقعاً قابل قبول است؟ شاید … اگر معاملات 6 ، 7 و 8 رقمی را انجام می دهید. برای هر مشاغل دیگر ، تدارکات کار نمی کنند.

اما انجام یک وبینار از راه دور که به شما امکان می دهد در مدت زمان 2 ساعته با صدها نفر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید؟ خوب ، بله ، این تدارکات معنی دارند.

5. آنها مخاطب شما را درگیر نگه می دارند

وبینارها به دو دلیل اصلی خاص هستند. اول از همه، آنها بصورت زنده یکبار اتفاق می افتند. اگر مخاطبان دیر به وبینار بپیوندند، بخشی از آن را از دست می دهند و اگر هم نپیوندند، همه آن را از دست می دهند.

این قدرت، پایه و اساس هرگونه کمپین وبیناری است. در یک ویدیو، بیننده می داند که می تواند وقفه ایجاد کند و هر زمان خواست دوباره برگردد … این مورد درخصوص وبینارها اینگونه نیست.

دلیل دوم ارتباط مکالمه ای است. در وبینارها ، مخاطبان شما صدا را دریافت می‌کنند و می توانند به گفتگو بپردازند، نظرات‌شان را اعلام کنند، سؤال بپرسند، به سؤالات پاسخ دهند و موارد دیگر.

همچنین وقتی شخصی از شما سؤال می‌پرسد و در مورد آنچه که آموزش داده می‌شود گفتگو می‌کند، مخاطبان به طور پیش فرض بیشتر متمرکز و درگیر می‌شوند.

6. شما می توانید محتوای جدید ایجاد کنید

تقریباً هر کسب‌وکاری نیاز به راهنمایی دارد. مشاغل با مشتری زیاد هرگز در تلاش برای رشد نخواهند بود. متأسفانه اکثر مشاغل فاقد کیفیت بالا هستند و وبینارها راهی عالی برای جذب مخاطب، ایجاد فالوور جدید و در نهایت تبدیل مشتریان جدید هستند.

با وبینارها نوعی ثبت نام انجام می‌شود. افراد برای ثبت نام در یک رویداد وبینار با مراحل ارسال نام، ایمیل و برخی اطلاعات دیگر آشنا هستند.

آنها خود را به عنوان فردی برجسته و علاقه مند به هر آنچه که شما می‌آموزید، برجسته کرده اند نشان می‌دهند و تصمیم گرفتا‌اند که اطلاعات بیشتری در مورد صحبت‌های شما بشنوند.

روش‌های زیادی برای ترویج ثبت نام در وبینار وجود دارد. بعنوان مثال، می‌توانید تبلیغات پولی را اجرا کنید، می‌توانید وبینارها را در صفحه اصلی خود قرار دهید، می‌توانید برای ارتقاء شرکت های وابسته وجه دریافت کنید، و می توانید از مخاطبان میهمان استفاده کنید.

البته، شما می توانید وبینارهای داخلی را با ایمیل به مخاطبان خود اطلاع دهید ، اما در اینجا در مورد تولید آگهی های جدید صحبت می‌کنیم.

7. شما می توانید اعتبار کسب کنید و روابط جید برقرار کنید

هیچ راه بهتری به جز ایجاد ارزش برای ایجاد رابطه وجود ندارد. عموماً اولین قدم برای فروش، مربوط به آموزش است. وبینارها این فرصت را به ما می‌دهند که با راهنمایی‌های خود افراد را آموزش دهیم و به آنها کمک کنیم تا درک کنند که چرا محصول ما در درجه اول با ارزش است.

وبینارها به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد که یک نام را با چهره و صدایی به خاطر بسپارید. آنها به شما امکان می‌دهند روابط شخصی برقرار کنید و مکالمات آنلاین داشته باشید.

8. شما می توانید از میهمانان دعوت کرده و از مخاطبان آنها بهره ببرید

وقتی یک اینفلوئنسر در یک صنعت یا میهمان تخصصی را به وبینار خود دعوت می‌کنید ، آنها برای این خوشحال می‌شوند تا به مخاطبان شما و شرکت کنندگان کمک کنند.

لطفاً توجه داشته باشید: فقط به این دلیل که آنها از خوشحال هستند ، به این معنی نیست که این وظیفه آنهاست. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آنها شما را تبلیغ کنند – این کار شماست.

یک روش عالی برای در معرض دید قرار دادن خود و مشاغلتان برای مخاطب کاملاً جدید ، تولید محرک‌های جدید و تأثیرگذاری عالی در روند وبینار است.

9. شما می توانید با استفاده از یک وبینار درست، علاقمندان را جذب کنید


شرکت های وابسته چیزی را می خواهند که الف) به خوبی تبدیل شود و ب) ارزش را به مشتریان خود تحویل دهد. اگر آنها نخواهند از ارسال ترافیک درآمد کسب کنند ، پس نمی توانند تبلیغ کنند.

اگر شرکت‌های وابسته ترافیک را مستقیم به صفحه اصلی شما ارسال کنند ، تبدیل‌ها بسیار وحشتناک خواهد بود. با این حال ، اگر شرکت های وابسته ترافیک را به یک کمپین وبینار درست تبدیل شده ارسال کنند و آن نیز ارزش زیادی را به همراه داشته باشد ، در کل کمیسیون های بیشتری ایجاد می کنند.

10. شما می توانید روند فروش خود را سرعت بخشیده و سریع تر نرخ بازگشت بگیرید

به عنوان یک شرکت ، این درآمد است که به رشد کسب و کار شما کمک می کند. شرکت‌ها با جریان پول نقد زندگی می‌کنند و می‌میرند. بنابراین، هر چه سریعتر بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید، برای شما بهتر خواهد بود.

وبینارها واقعاً می توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند. چرا؟ فقط به این دلیل که همه مراحل قیف اولیه را برداشته و آنها را با هم ادغام می کنند.

آنها به شما اجازه می دهند اعتماد ایجاد کنید، ارزش خود را تقویت کنید و در مدت زمان کمی اعتراضات را کم کنید.

سخن پایانی

وبینارها قدرتمند هستند و مطمئناً بیش از 10 دلیل برای اجرای آنها وجود دارد. امیدوارم این لیست به شما کمک کند تا از لاک خود خارج شوید و از بازاریابی وبینار در تجارت خود استفاده کنید، خواه برای تولید مخاطب، فروش، آموزش و یا همه موارد فوق باشد.

5/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «10 دلیل اینکه بازاریابی وبینار برای هر کسب و کاری مفید است»

    1. پلتفرم های داخلی مانند eseminar ، وبینار آنلاین و وبینار وجود دارند که می‌تونید روی آنها وبینار خودتون را برگزار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟