برای کسب رتبه متعدد SERP همیشه نیاز به تولید محتوای منحصر به فرد زیاد ندارید. گاهی اوقات، شما فقط به یک مقاله با کلمه کلیدی درست نیاز دارید. در اینجا با هم بررسی می کنیم که چگونه می شود.
چند ماه پس از انتشار، مقاله “الگوهای نامه استعفا” یکی از مشتریان ما به رتبه یک در موتورهای جستجو رسید.
اگر شما هم بدانید چگونه موفقیت را قبل از شروع باید مهندسی کنید، برایتان نباید تعجبآور باشد.
اما گرفتن رتبه یک برای یک کلمه کلیدی، تاثیرگذارترین چیز در مورد این مقاله نبود.
زیرا پس از گذشت حدود یک سال، این مقاله برای 1830 کلمه کلیدی دیگر هم رتبه گرفت.
این اشتباه تایپی نیست و تصادفی هم نبود.
در این مقاله دقیقا نحوه تکرار این کار را توضیح خواهیم داد.
محتوای طولانی یا محتوای کوتاه؟ همیشه شما سوال همین است و پاسخ درست هم این است:
“بستگی دارد.”
همه به دنبال ترفند یا هک هستند. یک محتوای خارق العاده که معجزه کند.
اما باز هم باید بگوییم : بستگی دارد.
- آیا باید یک مقاله طولانی و عمیق بنویسید یا یک مقاله کوتاه و سریع؟ بستگی دارد.
- آیا باید محتوا را با حجم بالا تولید کنید یا سایت خود را برای محدود کردن کلمات متفرقه هرس کنید؟ بستگی دارد.
- آیا باید سعی کنید یک کلمه کلیدی را در هر مقاله هدف قرار دهید یا چندین کلمه؟ یک بار دیگر بستگی دارد.
علیرغم آنچه بعضی استید تولید محتوا و سئو تضمین می کنند هیچ رویکرد ثابتی برای همه وجود ندارد.
در اینجا یک مثال می زنیم:
فرمول همیشگی تولید محتوای سئو شده
- ✅ به طور معمول، شما می خواهید یک مقاله پیرامون یک موضوع اصلی ایجاد کنید.
- ✅ مضامین معنایی خود را اضافه و آنها را با محتوای مشابه و در عین حال مکمل و متمرکز ترکیب کنید.
- ✅ همه آن را با لینکهای داخلی در یک دایره می ریزید تا یک وب متراکم از محتوا ایجاد کنید.
- ✅ سپس، اجازه دهید تاپیکاتور + چند بک لینک با کیفیت کار خود را انجام دهند.
حالا ممکن است همیشه اینطور جلو نرود.
تصور کنید که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود هستید. یک مرتبه چیزی شبیه به این را می بینید:
تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط نزدیک که هدف مشابهی دارند: از کلمات کوتاه تا کلمات دم بلند.
حالا دیگر نمی توانید همه اینها را برای نویسنده ارزان مورد علاقه خود بفرستید. یا خدای نکرده تحویل هوش مصنوعی (ChatGPT) بدهید.
چون محتوای اشتباه یا محتوای بد ساده به شما کمکی نمی کند. باید آستین ها را بالا بزنید و تحقیقات اولیه انجام دهید.
فرمول تحقیق کلمات کلیدی موفق
ابتدا، کلمات کلیدی والد + فرزند را مقایسه کنید (“حجم” در مقابل “حجم بالقوه”)
دادههای خامی که ابزارهای سئو بیرون میدهند چندان مفید نیستند. چرا؟
بگذار توضیح بدهم.
معمولاً اعداد حجم آنها نادرست هستند! حجم را در سه ابزار مختلف سئو جستجو کنید و بدون شک سه پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد.
می دانید این سه پاسخ چه چیز مشترک دیگری خواهند داشت؟ آنها کاملاً از حجم واقعی یا دادههای نرخ کلیک که ممکن است مشاهده کنید، بیشتر هستند.
موارد دیگر مانند دشواری کلمه کلیدی، به شدت با مواردی مانند تعداد دامنه های ارجاع دهنده سطح صفحه را به جای کیفیت دامنه های گفته شده یا حتی قدرت کلی دامنه (مانند رتبه بندی دامنه) در بین 10 دامنه برتر در هر SERP معین، سوگیری می کنند.
نکته در اینجا این است که کمتر روی اعداد واقعی تمرکز کنید و بیشتر روی آنچه که رابطه اعداد ممکن است به شما بگوید تمرکز کنید.
مثال تحقیق کلمات کلیدی
این مثال “مدیریت پروژه ساخت و ساز” را بررسی کنید. آن را در Ahrefs جستجو کنید، سپس ایدههای کلمه کلیدی «فرزند» را که در زیر موضوع اصلی «والد» طبقهبندی شدهاند، بررسی کنید.
Ahrefs – مدیریت پروژه های ساختمانی
اکنون، فهرستی از کلمات کلیدی نزدیک به هم را مشاهده خواهید کرد که میتوانند نقطه شروعی عالی برای مجموعهای کاملاً جدید متشکل از دهها مقاله باشند.
یا ممکن است فقط یک مقاله بسیار طولانی و عمیق باشد.
از کجا می دانیم؟
لیست کلمات کلیدی Ahrefs
در اینجا یک سرنخ عالی وجود دارد.
تفاوت یا نسبت بین حجم (محلی، مخصوص این کلمه کلیدی) و پتانسیل ترافیک (مانند سایر کلمات کلیدی نیز) را مقایسه کنید. حتی اگر مشتریان بین المللی را نیز جذب می کنید، می توانید حجم جهانی را با هم مقایسه کنید.
معیارهای Ahrefs
این واقعیت که نسبت پتانسیل ترافیک به حجم در اینجا ~4:1 است به من می گوید که احتمالاً کلمات کلیدی بسیار مشابه زیادی دارید که محتوای یکسانی را نمایش می دهند.
به عبارت دیگر، یک مقاله واقعا خوب، احتمالا طولانی تر و عمیق در مورد “مراحل ساخت” برای بسیاری از تغییرات کلمات دم بلند حول یک موضوع نمایش داده می شود.
این بدان معنی است که شما نیازی به ایجاد محتوای منحصر به فرد برای رتبه بندی هر یک از کلمات ندارید.
و دقیقاً همین اتفاق افتاد.
ما یک محتوای عمیق ایجاد کردیم و جایگاه اول را برای بسیاری از کلمات کلیدی مشابه به دست آوردیم – به طور موثر 4 برابر ترافیک این مقاله در مقایسه با آنچه که هر ابزار کلمه کلیدی ممکن است در ابتدا به ما گفته باشد بدست آوردیم.
کلمات کلیدی Ahrefs
- حالا دیگه نیازی نیست برای تأیید این موضوع به تصورات یا چندین دهه تجربه تکیه کنید.
- وقتی این سرنخها را دیدید، فقط باید کمی کار اضافی انجام دهید.
- دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان که به آن تکیه می کنند.
- اطلاعات موتور جستجو را در ایمیل دریافت کنید
شرایط را ببینید.
سپس، محتوایی را که در حال حاضر در هر موتور جستجو رتبهبندی میشود مقایسه کنید تا به دنبال «همپوشانیها» در مقابل «محصول منحصربهفرد» باشید.
سئو زیاد سخت نیست
بله سئو چندان سخت نیست.
شاید برخی موارد وجود داشته باشد که باید در مورد آنها فکر کنید. اما این یک رمز و راز کامل یا جعبه سیاه نیست.
باید بدانید گوگل به معنای واقعی کلمه به شما نشان می دهد که چه چیزی در مقابل چه چیزی کار نمی کند.
این بدان معناست که هر زمان در مورد آنچه که مردم میخواهند درباره یک کلمه کلیدی خاص بدانند و در نتیجه، چه چیزی گوگل میخواهد نمایش دهد شک و تردید دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که “گوگلش کنید”
کلیدواژهای را که در مورد آن بحث کردهایم، مانند «مراحل ساخت»، بیرون بکشید. سپس، به محتوای واقعی که قبلاً برای این جستجو رتبه بندی شده است نگاه کنید.
- چه وجه مشترکی با هم دارند؟
- همه آنها چه کار خوبی انجام می دهند؟
- چه شکاف هایی وجود دارد که فکر می کنید می توانید از آنها استفاده کنید؟
- و در آخر، چه مقدار از همین محتوای دقیق برای سایر کلمات کلیدی مرتبط نزدیک که پیدا کرده اید نشان داده می شود؟
ساده ترین راه برای انجام این کار یک مقایسه کنار هم است. بنابراین “مراحل ساخت” موتور جستجو خود را کنار بگذارید.
مقایسه کلمات کلیدی
آن را با 10 مقاله برتر رتبه دار «فرایند ساخت» مقایسه کنید.
مقایسه کلمات کلیدی
می بینیم که؟
چندین مقاله که دقیقاً یکسان هستند، برای کلمات کلیدی متفاوت (و در عین حال مشابه) نمایش داده می شوند – که اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما می گویند که واقعاً مجزا یا متمایز هستند.
اما در ذهن گوگل، اینطور نیست.
و در پایان ، این تنها دیدگاهی است که باید در مورد سئو به آن اهمیت دهید.
نتیجه
جنگل را در میان درختان از دست ندهید.
تاکتیکها یا معیارهای سئو یا «بهترین شیوهها» – به صورت مجزا – در بهترین حالت محدود یا در بدترین حالت کاملا گمراهکننده هستند.
این بدان معناست که متریک حجم Ahrefs مهم نیست. مانند Moz’s یا Semrush،
آنچه مهم است این است که چگونه داده ها را تفسیر می کنید و روابط یا الگوهای موجود در SERP را می بینید تا بفهمید چه چیزی در پشت صحنه اتفاق می افتد.
این بدان معناست که گاهی اوقات شما باید مقالات کوتاه و مکرر بیشتری تولید کنید. در حالی که در مواقع دیگر، شما باید برعکس عمل کنید.
به قول معروف همه چیز برای چکش، میخ به نظر می رسد.