چگونه می توان محتوا را بدون تأثیر بر رتبه سایت اصلاح کرد؟

اصلاح محتوا

همه محتواها یکسان نیستند. حالا اگر صدها صفحه و مطلب دارید که رتبه ندارند و نمی دانید چگونه اصلاح شان کنید ما به شما می گوئیم چه کار کنید.

یک سوال عادی:

وب سایت من 10 ساله است و مطالب زیادی هم دارد. بسیاری از مطالب عملکرد خوبی ندارند. چگونه می‌توان محتوا را بدون تأثیر بر رتبه‌ی سایت به طور مؤثر پاکسازی کنیم؟

برخلاف آنچه برخی از متخصصان سئو به شما می گویند، محتوای بیشتر همیشه بهتر نیست.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه محتوایی را نگه دارید، چه محتوایی را تغییر دهید و چه محتوایی را دور بریزید یک نکته مهم است، زیرا محتوا ستون فقرات هر وب سایتی است و برای افزایش ترافیک، تعامل و تبدیل ضروری است.

با این حال، همه محتواها یکسان ایجاد نمی‌شوند و محتوای قدیمی، نامربوط یا با عملکرد ضعیف می‌تواند مانع موفقیت یک وب‌سایت شود.

یک آنالیز محتوا کنید

برای پاکسازی موثر محتوای وب سایت، اولین گام انجام ممیزی محتوا است.

این کار شامل تجزیه و تحلیل محتوای سایت و ارزیابی عملکرد، ارتباط و کیفیت آن است.

شما باید از معیارهای مختلفی مانند ترافیک، نرخ پرش و نرخ تعامل استفاده کنید تا تشخیص دهید کدام صفحات عملکرد خوبی دارند و کدام یک از آنها خوب نیستند.

هنگامی که صفحاتی را که عملکرد خوبی ندارند، شناسایی کردید، باید آنها را بر اساس اهمیت برای وب سایت اولویت بندی کنید.

صفحاتی که باعث جذب ترافیک یا افزایش نرخ تبدیل نمی شوند نیاز به اولویت بندی نسبت به صفحاتی دارند که عملکرد خوبی ندارند اما همچنان برای اهداف کلی سایت مهم هستند.

تمایز محتوای سبز در برابر محتوای حساس به زمان

علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که آیا محتوای یک صفحه همیشه سبز است یا به زمان حساس (محتوایی که فقط در یک زمان خاص کاربرد دارد) است.

می‌توانید محتوای همیشه سبز را در طول زمان به‌روزرسانی یا تغییر کاربری دهید، در حالی که ممکن است لازم باشد محتوای حساس به زمان را حذف کنید.

پس از اولویت بندی محتوای خود، می توانید تصمیم بگیرید که با هر صفحه چه کنیم.

برای صفحاتی که هنوز مرتبط هستند اما عملکرد خوبی ندارند، ممکن است بتوانید آنها را با اطلاعات جدید به روز کنید تا عملکرد آنها را بهبود بخشید.

برای صفحاتی که قدیمی هستند یا دیگر مرتبط نیستند، بهتر است آنها را به طور کامل حذف کنید.

هنگام حذف محتوا، حتماً ریدایرکت های 301 را به صفحات مربوطه اجرا کنید. با این کار مطمئن می شوید بک لینک هایی که به صفحه قدیمی اشاره می کنند از بین نمی روند.

روی اقدامات خود نظارت کنید

مهم است که پس از پاکسازی محتوای، رتبه موتورهای جستجوی خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که تغییرات شما تأثیر منفی بر سئوی شما ندارد.

فقط به رتبه ها نگاه نکنید.

پروژه‌های بهینه‌سازی محتوا می‌توانند بر ترافیک، تبدیل‌ها، ناوبری و سایر مواردی تأثیر بگذارند که بر تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) تأثیر بگذارند.

Google Analytics خود را از نزدیک تحت نظر داشته باشید. در صورت کاهش ترافیک، ممکن است لازم باشد چند تغییر را دوباره ارزیابی کنید.

5/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟