چگونه در 10 روز برندسازی کنیم: نکات و ترفندهای حرفه ای

برندسازی در 10 روز

در گذشته مفهوم برندسازی یا برندینگ تقریباً همیشه به نام و لوگوی کسب و کار اشاره داشت. اما همانطور که همه ما می دانیم، در عصر دیجیتال، همه چیز تغییر کرده است.

امروزه مصرف کنندگان با برند در ارتباط هستند، به این معنی که برندها باید راه های عمیق تری برای ارتباط با مشتری پیدا کنند. شبکه های اجتماعی به جهانیان امکان دسترسی به موفقیت‌ها و کاستی‌ها را داده‌اند، به طوری که کاربران آشکارا برندها را برای فالوورهای خود تبلیغ یا تقبیح می‌کنند.

استراتژی برندینگ در شبکه های اجتماعی eBgroup به طور خاص توجه به نسل هزاره‌ها (میلینیوم) و نسل Z (Gen Z) را برای دستیابی سریع مشتریان و برندها در دستور کار قرار داده‌ایم.

بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند با استراتژی‌های مشابه، برند خود را معروف کنند، اما به دلایل اشتباه در برندسازی، علامت تجاری خود را از دست داده یا برند خود را تغییر داده‌اند (ریبرندینگ).

استراتژی‌های برندسازی باید رشد و با عصر دیجیتال تطبیق پیدا کنند، بنابراین در اینجا یک دوره 10 روزه برندینگ را با هم مرور می‌کنیم.

روز اول – اصول زمینه ای را تنظیم کنید

برای عملکرد موثر در صنعت خود، باید آن را بشناسید. تحقیق در مورد برندهای دیگر و بازیگران کلیدی در بخش شما اولین قدم درست در مسیر برندسازی شماست. پیشنهادات و نام تجاری رقبای خود را با هم مقایسه کنید و همه چیز را از طرح های بصری و تلاش های بازاریابی آنها گرفته تا کانال های بازخورد مشتری در نظر بگیرید.

نگاهی به برندهای محلی می‌تواند به شما کمک کند تا خود را در بازار فعلی‌تان تعریف کنید، برندهای بزرگ نیز می‌توانند معیاری برای رسیدن به اهداف شما باشند.

تحقیقات بازار بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند برندسازی است و به‌طور قابل توجهی بر مسیری که تصمیم می‌گیرید پس از تولید یک مفهوم ملموس در پیش بگیرید، تأثیر می‌گذارد.

در این راه فقط به داستان های موفقیت توجه نکنید. مواردی را دنبال کنید که در آن برندها شکست خورده اند. تغییرات ایجاد شده در زمانی که شرکت‌ها یک برند جدید را راه‌اندازی کردند، مقایسه کنید. دیدن جایی که دیگران مرتکب اشتباه شده اند ممکن است شما را از انجام اشتباهات مشابه در آینده باز دارد.

روز دوم – تعریف و تمایز برند

ساده به نظر می رسد، اما برای اینکه یک برند موفق باشید، باید بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید. راه انجام این کار از طریق تعریف خود و برندتان است.

  • چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
  • چه خدماتی یا محصولاتی ارائه می دهید که سایر شرکت ها ارائه نمی دهند؟
  • ماموریت و ارزش های شما در مقایسه با سایر مشاغل در صنعت شما چگونه است؟

پاسخ به این سؤالات، کلیدی برای ایجاد جایگاه در میان رقبایتان است.

برنادت جیوا، استراتژیست برند و وبلاگ نویس در The Story of Telling، می‌گوید:

«تفاوت بین یک ایده خوب و یک موفقیت تجاری، زمینه آن است – درک اینکه محصول یا خدمات برای چه کسی است، افراد واقعاً چه چیزی می‌خواهند و چرا می‌خواهند. به این بیشتر از آن اهمیت خواهد داد.”

روز سوم – مخاطبان خود را شناسایی کنید تا بتوانید با آنها همذات پنداری کنید

مشخصات دموگرافیک دقیق مخاطبان هدف و سایر سوالاتی را که می خواهید در هنگام توسعه یک برند برای آن مخاطب در نظر بگیرید، یادداشت کنید.

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • چه جنسیتی؟
  • آیا آنها از نوع ثروتمندند هستند یا طبقه متوسط و خانواده محور؟
  • کجا زندگی می کنند و خرید می کنند؟
  • چه چیزی نیاز دارند؟
  • آیا شرکت دیگری در حال حاضر این نیاز را برطرف می کند؟

هرچه بتوانید مخاطبان خود را به طور دقیق تر شناسایی کنید، ایجاد برندی که با آن ارتباط برقرار کنند آسان تر خواهد بود.

برای مثال کارنا داون و کاترینا هاجسون در Tone It Up با ایجاد یک کانال یوتیوب برای به اشتراک گذاشتن موضوع تناسب اندام، شروع کردند و امروز بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند. توانایی آنها در برقراری ارتباط با جامعه خود برای موفقیت آنها بسیار مهم بود، زیرا تشخیص دادند که آنها خدماتی را برای مصرف کنندگانی مانند خودشان ارائه می دهند.

آن مشتریان این ارتباط را تشخیص دادند و اکنون خود به برند تبدیل شده اند و جلساتی در سراسر جهان برگزار می کنند و هشتگ های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند.


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

روز چهارم – صدای برند خود را پیدا کنید

هنگامی که مخاطبان خود را پیدا کردید، باید صدایی را که با آن مخاطبان صحبت می کنید توسعه دهید.

می‌خواهید برند شما از طریق چه کانال‌هایی با مشتریان صحبت کند و چگونه می‌خواهید با آن مشتریان ارتباط برقرار کنید؟

شاید افراد ثروتمند و شرکت‌های بزرگ صدای حرفه‌ای‌تر یا خدمات‌گرا را ترجیح می‌دهند، در حالی که فارغ‌التحصیلان جوان ممکن است بیشتر با صدای محاوره‌ای یا دوستانه ارتباط برقرار کنند. ضروری است که صدای برند شما بتواند به طور موثر با جمعیت هدف شما ارتباط برقرار کند و آنها را برای ادامه گفتگو ترغیب کند.

روز پنجم – شخصیت برند لطفا

برند شما نماینده شماست، پس شخصیت خود را از طریق برندتان نشان دهید. امروزه مصرف کنندگان فقط خدمات قدیمی را از یک شرکت نمی خواهند که به همان روشی که هر شرکت دیگری ارائه می شود. آنها انتظار دارند که نیازهایشان برآورده شود، اما می‌خواهند که این نیازها از طریق ارتباط و تعاملات شخصی برای آنها تطبیق داده شود.

سعی کنید به طیف‌های شخصیتی مختلف نگاه کنید و به این فکر کنید که می‌خواهید برندتان در کدام نقطه قرار بگیرد.

  • آیا می‌خواهید برند شما انرژی سرگرم‌کننده ایجاد کند یا جدی و رسمی بماند؟
  • آیا به دنبال مدرن و پیشرفته بودن هستید یا کلاسیک و سنتی؟
  • آیا در دسترس همه علاقه مندان هستید یا انحصاری هستید؟

روز ششم – داستان خود را به اشتراک بگذارید

مصرف‌کنندگان افراد واقعی هستند و باید بتوانند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند، کاری که برای یک نام تجاری ناشناس چالش برانگیز است.

افشین ریاحی، مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup و کارشناس ارتباطات بازاریابی و روابط عمومی، توصیه می‌کند:

“خودتان را جدا از برندتان نکنید. این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که من در کارآفرینان می‌بینم، به خصوص در تولید محتوا. اگر تمایل به ویرایش صدا و شخصیت خود دارید، ابتدا روی یک کاغذ بنویسید که چه می خواهید بگویید و آن را با صدای خود ضبط کنید. اگر مخاطبان بتوانند با شما یا داستان شما ارتباط برقرار کنند، به برند شما خواهند پیوست.

روز هفتم – تست و اصلاح کنید

دریافت بازخورد از یک حلقه معتمد که با جمعیت‌شناسی هدف شما مرتبط باشد، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد جنبه‌هایی از برندسازی که ممکن است از دست داده باشید، ارائه دهد.

نویسندگان اغلب می گویند که نمی توانند اثر خود را ویرایش کنند، زیرا هر چه بیشتر مقاله را می‌خوانند، تشخیص خطاهای موجود در آن سخت تر می شود.

همین امر را می توان در هنگام توسعه برند نیز گفت. شاید شما یک جنبه اساسی از داستان برند خود را زمانی که بر جنبه دیگری تمرکز می‌کنید، از دست داده اید. بهتر است فرصت های از دست رفته را پیدا کنید و مطمئن شوید که قبل از معرفی کامل به مخاطبان خود درست خدمت می کنید.

روز هشتم – به صورت حرفه ای ایجاد، یکدست و تکرار کنید

هنگام ایجاد دارایی های رسمی برای برند خود، مطمئن شوید که این دارایی ها حرفه ای هستند. چه در داخل شرکت باشند و چه قراردادی، یک تیم حرفه‌ای طراح را برای طراحی لوگو، وب سایت، کارت ویزیت و غیره استخدام کنید. یک متخصص بازاریابی برای اجرای موثر استراتژی خود استخدام کنید. در مورد سیستم‌های داخلی و خارجی تحقیق کنید که ارتباطات شما با ذینفعان را منظم و حرفه‌ای نگه دارد و دارایی‌های شما را در آن سیستم‌ها ادغام می‌کند.

هر دارایی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهید باید نشان دهنده برند شما باشد، چه دیجیتال و چه ثابت. این دارایی ها باید به طور منظم در منطقه ای که جایگاه خود را پیدا کرده اید تکرار، تبلیغ و به اشتراک گذاشته شوند.

روز نهم – برند را ثابت نگه دارید

مسلماً مهمترین جنبه برندسازی موفق این است که اطمینان حاصل شود که برند شما سازگار است.

افشین ریاحی توصیه می‌کند:

“از همان ابتدا هر بخش را، از لوگو گرفته تا عکاسی و پست‌های شبکه های اجتماعی باید منظم و حرفه‌ای برنامه ریزی شود. هدف نهایی این است که مردم جذب شوند و فوراً شما را تشخیص دهند.”

هرچه برند شما قابل تشخیص تر باشد، محصول یا خدمات شما قابل تشخیص تر خواهد بود و به تثبیت نام تجاری خود به عنوان یک نام آشنا نزدیک تر خواهید شد.

روز دهم – به خودتان کمک کنید (و استراحت کنید)

شما توانسته‌اید دوره‌ی ده روزه ما را پشت سر بگذارید و امیدواریم در آن زمان یک برند موفق ایجاد کرده باشید. به خودتان استراحتی سریع بدهید تا به کارتان افتخار کنید، سپس بروید و تبلیغ کنید!

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟