محاسبه هزینه سئو برای کسب و کارهای کوچک

هزینه سئو
هزینه سئو

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، باید حساب هر هزینه‌ای را داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه می‌توان بیشترین ارزش را از پول خود بدست آورید. وقتی صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، شما روی استراتژی‌هایی که یک ROI (نرخ بازگشت) بالا ارائه می‌دهند، تمرکز می‌کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از این استراتژی ها است که شما بعنوان صاحب کسب و کار باید از هزینه سئو مطلع باشید.

این موارد عاملی هستند که باعث می‌شود سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک به شمار بیایند.

هزینه سئو چقدر است؟

مانند هر کانال بازاریابی دیگر، پاسخ به این سؤال به استراتژی و اهداف دقیق شما بستگی دارد. به همین دلیل در این پست، ما به هزینه سئو برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و عواملی که در تعیین هزینه‌های کلی نقش دارند، خواهیم پرداخت.

مدل‌های مشترک قیمت گذاری سئو

برای بررسی هزینه سئو، مهم است که بدانیم هیچ قیمت “استاندارد” برای سئو وجود ندارد. شرکت‌ها و آژانس‌ها می‌توانند هر آنچه را که فکر می‌کنند قیمت عادلانه‌ای برای خدمات خود باشد، اعلام می‌کنند و این صاحبان مشاغل و مدیران بازاریابی هستند که تعیین می‌کنند که چقدر می‌خواهند برای کدام بخش هزینه کنند.

نرخ هر آژانس براساس خدماتی که ارائه می‌دهد ، میزان تجربه و اندازه آنها متغییر است. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگتر با یک لیست مشتری زیاد و یک دهه تجربه، به راحتی می‌تواند بیش از یک آژانس کوچکتر و جوانتر که برای رسیدن به اهداف درآمدی خود به دنبال مشتری‌های جدید می‌گردد، از شما پول دریافت کند.

وقتی شما بعنوان یک سفارش‌دهنده گزینه های خود را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر آژانس‌ها یکی از چهار مدل اصلی قیمت گذاری را هنگام طرح برنامه سئو برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهند:

1- مدل پشیبانی و نگهداری ماهیانه

بسیاری از شرکت‌ها از گزینه نگهداری و پشتیبانی ماهانه برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. این بدان معناست که مشتری برای انجام کار بصورت ماهیانه مبلغی ثابت را پرداخت می‌کند. این یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها است زیرا باعث می‌شود صورتحساب راحت‌تر پرداخت شود.

سرمایه‌گذاری‌های ماهانه با توجه به خدماتی که یک کسب و کار به آن نیاز دارند متفاوت است و بیشتر آژانس‌ها برای اندازه‌های مختلف کسب و کار، انواع مختلفی از مبالغ را ارائه می‌دهند.29٪ مشاغل رقمی بین 5 تا 10 میلیون تومان و 15٪ مشاغل بین 10 تا 20 میلیون در ماه پرداخت می‌كنند. قیمت‌ها با توجه به نیاز کسب و کار شما نوسان خواهد داشت.

2- خدمات سئو بصورت پیمانکاری

این گزینه غالباً توسط شرکت‌هایی انتخاب می‌شود که مطمئن نیستند، می‌خواهند خدمات ماهانه را بگیرند یا خیر. آنها خدمات مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند و آژانس براساس تقاضای آنها خدمات را ارائه می‌دهد.

تفاوت بین خدمات پیمانکاری با یک نگهدارنده ماهیانه در این است که در خدمات پیمانکاری تاریخ شروع و پایان وجود دارد. اما با داشتن قرارداد نگهداری و پشتیبانی ماهیانه، شما بصورت مستمر از این خدمات استفاده می‌کنید تا زمانی که تصمیم بگیرید و دیگر نخواهید از آن استفاده کنید.

قیمت خدمات سئو بصورت پیمانکاری بسته به نیاز شما متفاوت می‌باشد.نیاز شما ممکن است در نوشتن، تولید محتوا، کپی رایتینگ یا تنظیم برنامه حضور در شبکه‌های اجتماعی باشد و هزینه این خدمات بسته اعلام درخواست شما متفاوت خواهد بود. این نرخ مشابه نرخ‌های مبتنی بر پروژه، بین 30 تا 150 میلیون است.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

3- خدمات پروژه ای سئو

این مدل شبیه به خدمات پیمانکاری است، اما بیشتر روی یک پروژه خاص تمرکز دارد، مانند دستیابی به تقویت یا رشد کوتاه مدت حضور در شبکه‌های اجتماعی یا راه‌اندازی یک وبلاگ. اینها پروژه‌های مشخصی هستند که مشاغل شما روی آن متمرکز است و براساس این سرویس هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود.

همانطور که گفته شد، هزینه اینگونه پروژه‌ها می‌تواند از 30 تا 150 میلیون باشد. این به نوع پروژه و میزان کار مورد نیاز آن بستگی دارد.

4- خدمات سئو ساعتی

برخی از متخصصان سئو به عنوان مشاور وب‌سایت هم فعالیت می‌کنند و هزینه خدمات فعالیت خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند. این آژانس ها یا افراد معمولاً ساعتی بین 100 تا 300 هزارتومان هزینه دریافت می‌کنند.

این بسته‌ها و قیمت‌ها براساس میانگین وضعیت شرکت و میزان پرداخت آنها برای استفاده از این خدمات متغییر است. به عنوان یک کسب و کار محلی، هزینه سئو شما زیاد نخواهد بود.

چگونه می‌توانیم از بودجه سئو خود نهایت استفاده را ببریم؟

بعد از بررسی قیمت‌ها، ممکن است احساس کنید که سئو گزینه مناسبی برای بازاریابی کسب و کار شما نیست. از این گذشته، هزینه 3 میلیون تومان در ماه دقیقاً یک سرمایه گذاری کوچک نخواهد بود.

بنابراین ، چگونه می‌توانید از مزایای سئو در حالی که در حاشیه بودجه شما بماند، استفاده کنید؟

پاسخ ما استفاده از سئو محلی است.

سئو محلی برای کسب و کار کوچک شما

سئو محلی بهترین راه حل برای ارتباط استفاده از سئو در کسب و کار و بودجه کم شما است. چرا که اکثر مخاطبان هدف شما به احتمال زیاد مشتریان محلی هستند.

سئو و سئو محلی چه تفاوتی دارند؟

سئو محلی بر روی افزایش حضور شما در برابر مخاطبان و مشتریان محلی که در اینترنت جستجو انجام می‌دهند، تمرکز می‌کند. این به تجارت شما کمک می‌کند تا با افرادی که در منطقه شما جستجو انجام می‌دهند و یا به دنبال شغلی مانند شما در منطقه هستند ، ارتباط برقرار کنید.

به عنوان یک کسب و کار محلی، گوگل مپ نقش مهمی در کمک به افراد در ارتباط با تجارت شما دارد. وقتی افراد جستجوهایی را برای یک مورد خاص در منطقه شما انجام می‌دهند، اغلب با یک لیست مشاغل مختلف که با جستجوی آنها مطابقت دارد مواجه می‌شوند.

هزینه سئو محلی چقدر است؟

از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها قیمت سئو خود را به اشتراک نمی‌گذارند، تصور دقیق درباره این هزینه دشوار است. استانداردی برای خدمات محلی سئو وجود ندارد، بنابراین بهترین حالت درخواست و دریافت چند قیمت مختلف از چند آژانس است.

البته هزینه نیز به نوع برنامه مورد نظر شما نیز بستگی دارد. هرچه خدمات و رقابت بیشتری لازم داشته باشید، بالطبع هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

برای کمک به شما در شناخت بهتر، در اینجا قیمت‌های ما برای برنامه‌های ماهانه سئو محلی را ذکر نموده‌ایم:

  • نوع برنامه هزینه اولیه سرمایه گذاری ماهانه
  • طرح اولیه 1 تا 3 میلیون
  • طرح تهاجمی 3 تا 5 میلیون
  • رهبر بازار 5 تا 10 میلیون

بسته به شرکت و خدمات مورد نیاز کسب و کار شما مبلغ سئو محلی متفاوت خواهد بود، بنابراین مهم است بدانید که از برنامه خود چه می‌خواهید و به چه اهدافی می‌خواهید برسید.

هزینه‌های مازاد سئو

شما باید بدانید که در بسته سئوی برایتان چه گنجانده شده است، بنابراین اگر می‌بایست هزینه‌های دیگری را برای خدمات خاص بپردازید، از قبل باید بدانید.خدمات زیادی وجود دارد که شاید شما بخواهید، اما اگر در بسته شما لحاظ نشده باشد، آژانس می‌تواند مبلغ اضافی از شما بابت آن دریافت کند.

یکی از این خدمات لینک‌سازی است. ایجاد لینک فرآیند دستیابی به بک لینک از سایت‌های معتبری است که به سایت شما پیوند شوند. این بخش مهمی از سئو است زیرا به ایجاد اقتدار و اعتماد سایت شما کمک می‌کند.

هنگامی که بک لینک‌های بیشتری به دست می‌آورید، سیگنال مثبتی را به گوگل ارسال می‌کنید که سایت شما قابل اطمینان است و این امر باعث می‌شود گوگل سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهد تا افراد بیشتری بتوانند سایت معتبر شما را پیدا کنند. اگر می‌خواهید به ارتقاء رتبه سایت خود کمک کنید، در خدمات ایجاد لینک سرمایه گذاری کنید.

خدماتی برای آینده سئو شما

شاید بخواهید در ابتدا روی برخی از خدمات بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. آنها هزینه جداگانه ای از برنامه سئو شما دارند، اما می توانند عملکرد وب سایت شما را بهبود بخشند.بسیاری از این خدمات متمرکز بر تجربه کاربر است که بخش مهمی از سئو است.

یکی از این خدمات طراحی وب است. طراحی وب سایت شما تأثیری در ماندن یا نبودن افراد در سایت شما دارد.اگر به نظر برسد سایت شما غیرقابل توجه یا منسوخ است، بازدیدکنندگان سایت شما را ترک کرده و گزینه دیگری را از نتایج جستجو انتخاب می‌کنند.

اگر می‌خواهید از خدمات سئو استفاده کنید، باید مطمئن شوید که یک وب سایت جذاب دارید. شما نباید زمان ، انرژی و سرمایه‌تان را برای بدست آوردن رتبه وب سایت خود فقط برای بازدید و ترک مشتریان هدر دهید آن هم به دلیل اینکه مخاطبان ظاهر وب سایت شما را دوست ندارند.

اگر از وب سایت خود راضی نیستید، بودجه دیگری برای تغییرات اساسی وب سایت در نظر بگیرید.

یکی دیگر از خدمات بودجه ریزی، خدمات سرعت صفحه است. اگر سایت شما خیلی آهسته بارگیری شود، بازدیدکنندگان به نتایج جستجو باز می‌گردند و کسب و کار دیگری را انتخاب می‌کنند.مسلماً این به شانس شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو صدمه می‌زند.

سوالات متداول

5/5 - (45 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «محاسبه هزینه سئو برای کسب و کارهای کوچک»

  1. هزینه سئو برای کسب و کارهای کوچیک شاید زیاد باشه ولی باعث دیده شدن و کسب درآمد می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟