نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار
بلاگ, روابط عمومی, کسب و کار, کسب و کار الکترونیک, وبلاگ

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش سوم

Advertisements

در بخش سوم و پایانی مقاله‌ی نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه روابط عمومی می تواند به تجارت کوچک ما کمک کند؟

این که کسب و کار کوچک ما جدید باشد یا به نوعی تازه تأسیس شود ، پیوند دادن روابط عمومی به عنوان بخشی از استراتژی رشد بسیار مهم است.

با قرار دادن یک برنامه روابط عمومی این امکان به شما داده می شود تا هویت برند و نام تجاری خود را به صورت عملی و مقرون به صرفه به تاثید برسانید.

نقش روابط عمومی برای کسب و کار شما موارد زیر را محیا می‌کند:

۱- افزایش آگاهی

روابط عمومی نام شما را گسترش می‌دهد. اگر مردم نمی‌دانند شما وجود دارید ، آنها به دنبال شما نیستند.

یک استراتژی روابط عمومی می‌تواند تلاش‌های تبلیغاتی و بازاریابی شما را تکمیل کند و همچنین با بالا بردن رتبه شما در جستجوها، باعث دیده شدن شما در فضای مجازی گردد.

۲- مخاطب یا مشتری جدید جذب می‌کند.

هنگامی که محصولات یا خدماتی که می‌فروشید شروع به انتشار در رسانه گردند، فوراً اعتبارتان در بین مخاطبان بالا می‌رود. وقتی مخاطبان شما روایت و داستان‌های مثبتی را در مورد برند شما مشاهده می‌کنند ، خریداران بالقوه را نیز تحت تأثیر قرار می دهند تا به جای یک شرکت مشابه، به شما نگاه کنند.

۳- سرمایه گذار جذب می‌کند.

این امر مهم در زمانی اهمیت دارد که برند و نام تجاری شما در شروع فعالیت اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد.

استراتژی‌های روابط عمومی کامل، جهت مثبتی را برای شما ایجاد می‌کند ، که در شروع مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه ، به شما قدرت بی‌نهایت می‌دهد.

ناگفته نماند ، یک برنامه روابط عمومی که بصورت کامل اجرا شده باعث می‌شود هم نام تجاری شما تثبیت شود هم می‌تواند به بودجه و مشارکت بالقوه افراد منجر شود.

۴- استعدادهای جدید را کشف می‌کند

روابط عمومی فقط به معنای رشد نام تجاری شما نیست. شرکت ها همیشه در جستجوی استعدادهای جدید هستند.

موقعیت‌ها همیشه به دلیل نوسانات صنعت، بازنشستگی یا دلایل دیگر می‌توانند نمایان شوند. با قرار دادن نام تجاری خود به عنوان یک پیشرو، علاقه‌مندان واجد شرایطی را پیدا خواهید کرد که به دنبال یک شرکت موفق برای کار کردن هستند.

روابط عمومی یک جنبه بسیار مفید از رشد کلی کسب و کار شما است و باید پایه و اساس استراتژی بازاریابی شما باشد.


نحوه ایجاد یک برنامه روابط عمومی برای شرایط تجاری امروز

داشتن برنامه روابط عمومی یک ضرورت برای کسب و کار شماست – اما اگر این برنامه به درستی طراحی و اجرا نشود، داشتن یک برنامه هیچ سودی نخواهد داشت.

برای تهیه یک برنامه روابط عمومی که به برند شما کمک کند ، باید:

  • مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کنید – هم رسانه و هم مصرف کنندگان
  • دریابید که آنها چگونه در تعاملات آنلاین و دریافت اطلاعات می‌کنند
  • محتوای قانع کننده‎ای را برای مخاطبان ایجاد کنید
  • پیش نمایش داستان های رسانه ای و مطبوعاتی برای رسانه ها بفرستید
  • پخش مطالب مطبوعاتی به رسانه ها
  • پوشش رسانه ای بدست آورید
  • برای زنده نگه داشتن روابط ، با مخاطبان خود تعامل و ارتباط برقرار کنید
  • تأثیر ارتباطات خود را تحلیل کرده و استراتژی خود را اصلاح کنید

اولین قدم شما برای رسیدن به مخاطب این است که بدانید مخاطبان کجا هستند و وقت خود را به صورت آنلاین کجامی‌گذرانند.

  • به چه کسی می خواهید برسید؟
  • آنها برای یافتن محتوای مورد نظر خود به کجا می روند؟
  • آیا رهبران فکری در صنعت وجود دارند که مخاطبان شما به طور مداوم به دنبال مطالب معتبر آنان باشند؟

هنگامی که بتوانید این جنبه‌های مخاطبان خود را شناسایی کنید ، می توانید شروع به تهیه محتویات جذاب کنید.

این محتوا می تواند از هرگونه انتشار مطبوعاتی بصورت کاملاً گسترده به یک طرح کلی از یک موضوع باشد. حتی می‌تواند ایده ای برای یک موضوع از یک زاویه ساده باشد. آنچه اهمیت دارد این است که ارزش داشته باشد. اما باید تعادل بین برند شما و مخاطبان خود را هم در نظر بگیرید.

از خود بپرسید که آیا محتوایی که تهیه می کنید:

  • با اهداف برند شما هماهنگ است
  • ارزش بی نظیری به مخاطبان شما ارائه می دهد
  • با صدای پیشرویی که می خواهید همراه است

اگر جواب هر یک از موارد فوق “خیر” است ، به سادگی بخش، موضوع یا ایده را تغییر دهید تا برای همه متعادل و ارزشمند شود.

همچنین، قبل از انتشار مطالب خود باید به مخاطبین رسانه ها ، وبلاگ نویسان و رهبران فکر در صنعت خود دسترسی پیدا کنید.

باید بدانیم که مخاطبان بصورت روزانه توسط روابط عمومی ها و افراد دیگری که به دنبال همان مورد برای برندها یا سازمان های خود هستند درگیر می‌شوند. اگر این گزارشگران ، وبلاگ نویسان و ویراستاران شلوغ باشند ، چگونه می‌توانید به آنها دیرسی داشته باشید؟

اول ، شما باید یک گام درست بردارید و مانند کلام موسیقی ، حرکت کنید.

شما باید کمتر به آنها ایمیل بزنید. برای این کار، ایمیل شما باید تا حد زیادی دارای محتوای قانع کننده باشد، تا میزان توجه و احترام در زمان ارسال را از دریافت کننده ایمیل بگیرد. از کجا شروع کنیم؟

خط موضوع ایمیل شما نباید عمومی باشد.

به عنوان مثال ، “ایده فلان برای شرکت XYZ” نمی‌تواند توجه آنها را جلب کند تا ایمیل شما را باز کنند. پس موضوع درستی برای ایمیلتان انتخاب کنید.

پس از ایجاد خط موضوع ، باید بدنه و متن ایمیل به روشنی همه چیز را توضیح دهد:

  • تو کی هستی
  • قدم شما
  • چرا شما این ایمیل را ارسال می کنید
  • چرا موضوع شما مهم است

گاهی اوقات، منظور شما درست برداشت نمی شود. اما زمانهایی ایمیل شما را می پذیرند؟ یا داستان شما را منتشر می کنند؟

اما هنوز تمام نشده است.

شما مطبوعات مورد نظر خود را بدست آورده اید و اکنون باید به تیم بازاریابی خود خبر دهید تا آنها بتوانند از این موضوع استفاده کنند.

آیا وب سایت شما دارای صفحه مطبوعاتی یا بلاگ می‌باشد؟

اگر بلی پس باید در صفحه مطبوعات یا بلاگ، بنویسید “همانطور که در فلان مطبوعات دیده می شود”

امیدوارم مطالب فوق به شما در ارتقای نقش روابط عمومی کسب و کارتان کمک کرده باشد.


شما می‌توانید برای استراتژی بهتر و یا اصلاح روابط عمومی خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.


نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش اول

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش دوم

3 دیدگاه برای “نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *