نحوه ران اندازی فروشگاه اینترنتی
بلاگ, تجارت الکترونیک, تحول دیجیتال, کسب و کار, کسب و کار الکترونیک, وبلاگ

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین

Advertisements

راه اندازی فروشگاه آنلاین مزایای زیادی نسبت به داشتن یک فروشگاه فیزیکی دارد. بزرگترین مزیت آن ندادن اجاره ای برای محل فروشگاه است و می توانید با همان آسایش خانه خود به میلیون‌ها مشتری برسید.

با این وجود، برای رسیدن به موفقیت ، می‌بایست قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مانند راه‌اندازی سایر کسب و کارها تفکر کنید، چراکه شما به یک محصول عالی ، یک وب سایت کاربر پسند و یک برنامه بازاریابی کامل نیاز دارید.

با ما باشید تا یاد بگیرید چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

۱- تهیه برنامه و پلن کسب و کار

تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بفروشید. اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، احتمالاً از قبل ایده‌ای برای فروش یک محصول عالی دارید.

به خاطر داشته باشید که موارد خاص، برای فروش آنلاین سودمند است، در حالی که کالاهای دیگری که ممکن است نیاز به مشاهده حضوری داشته باشند فروش‌شان بصورت آنلاین دشوارتر باشد. در هر صورت ، شما باید با اشتیاق به ارزش محصول خود اعتقاد داشته باشید – در غیر این صورت ، ارتباط با مشتریان دشوار خواهد بود.

قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین اینجا چند سوال در نظر گرفته شده که باید به آنها پاسخ دهید:

  • آیا کالای شما فیزیکی است و نیاز به ارسال دارد یا این یک محصول دیجیتالی است که می‌تواند از طریق اینترنت ارسال شود؟
  • آیا شما می‌خواهید از هر محصول (بیش از یکی) داشته باشید یا فقط یک نوع هستند (مانند آثار هنری ، آیتم های پر فروش)؟
    آیا می خواهید محصولات متنوعی بفروشید یا قصد فروش تخصص خود را دارید ، مانند فروش فقط تی شرت یا کتاب؟
    آیا خودتان محصول را ایجاد می کنید؟ اگر چنین است ، مطمئن هستید که بتوانید تقاضاها را پاسخ دهید. با یک منبع تامین قابل اعتماد رابطه برقرار کنید.
    اگر قصد ندارید محصول را خودتان تولید کنید ، به یک تولید کننده خوب نیاز دارید. در بین شرکت‌های مختلف تحقیق کنید تا یک ایده مشابه کسب و کار خودتان را پیدا کنید.
    مشخص کنید که چگونه محصول‌تان ارسال می‌شود. برنامه ای را برای حمل و نقل محصول از محل خود ایجاد کنید ، یا یک طرح حمل و نقل را با یک انبار توافق کنید. اگر محصول توسط شخص ثالث تولید می شود ، باید به حمل و نقل کالا نیز توجه کنید.
    شما قصد دارید با محصول یا خدمات خود درگیر شوید. به منظور پخش موثر کلمه و بازاریابی فروشگاه شما ، باید با افراد درگیر در این صنعت معاشرت کنید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد پلن و استراتژی به صفحه تحول دیجیتال ما مراجعه نمائید


۲- یک پلتفرم درست انتخاب کنید.

در جریان راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بدانید محصولی که می خواهید بفروشید تنها بخشی از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق است. باید بفهمید که چه چیزی خدمات شما را از سایر سرویس‌های مشابهی که مشتریان می‌توانند انتخاب کنند متمایز می‌کند. چرا مشتری باید ۱۰۰ مدل لباس آنلاین دیگر را انتخاب نکند و لباس‌های شما را بخرد؟

رقابت را بزرگ کنید.

به وب سایت‌های رقبا نگاه نکنید، فقط به فروش یک خط یا مدل خاص محصول بپردازید. بازارهای اصلی آنلاین را که قصد دارید محصولات خود را در آن تبلیغ کنید ، زیر نظر بگیرید. و رقابت را در آن سایت‌ها را بررسی کنید.

محصولی واقعاً اصلی ارائه دهید.

اگر در حال فروش صنایع دستی دستباف یا آثار هنری هستید ، ممکن است اصالت کار شما باعث شود که محصول شما را از دیگران جدا گردد. سعی کنید بین چیزی که بسیار اصیل است و جذابیت عمومی دارد تعادل برقرار کنید.

تخصص ارائه دهید.

شاید کیفیتی که شرکت شما را از بقیه جدا می‌کند ، تخصص شما درمورد نوع محصولی باشد که می‌فروشید. شاید شما یک طرفدار سابق بیس بال باشید که مثلاً یک خط دستکش بیس بال می فروشد. اشتیاق و دانش تخصصی خود را به بخشی از بسته تبدیل کنید.

یک فرایند خرید کاربر پسند در وب سایت ایجاد کنید.

حتی اگر محصول شما بسیار شبیه به موارد دیگر برای فروش آنلاین است، می‌توانید با ایجاد موارد سرگرم کننده و آسان تجربه خرید، فروشگاه خود را از دیگران جدا کنید. مطمئن شوید که وب سایت شما مراحل آسانی را برای خرید و گردش به نمایش گذاشته است.

پاسخگو باشید و درجایی که دیگران این کار را انجام نمی دهند، خدمات عالی به مشتری ارائه دهید.


۳- جریان کارتان را با فروش محصولات در مقیاس کوچک آغاز کنید.

در دنیای واقعی ، کار عاقلانه این است که قبل از شروع به کار و غوطه‌وری در کل فروشگاه، محصولات خود را از طریق راه‌های کم تعهد دیگر (نمایشگاه‌های کوچک و غیره) بفروشند. همین مسئله در مورد فروش آنلاین نیز صادق است.

سعی کنید خدمات و محصولات خود را بصورت جداگانه در وب‌سایت های دیگر بفروشید. در اینجا چند پرسش و راه‌حل به شما می‌گوئیم:

  • چه کسی محصول شما را خریداری می کند؟ اگر با یک بررسی مختصر پاسخ را یافتید، یک کوپن تخفیف یا هدیه رایگان به آنها ارائه دهید. بفهمید که در چه جای دیگر آنها به صورت آنلاین خرید می کنند.
  • چقدر حاضر به پرداخت هستند؟ با قیمت های مختلف آزمایش کنید.
  • رضایت مشتری چگونه است؟ این زمان خوبی است برای آزمایش اینکه چگونه می‌توانید محصول خود را به مشتری تحویل دهید.
  • آیا از بسته بندی مناسب استفاده می‌کنید؟
  • آیا روش حمل و نقل قابل اعتماد است؟
  • آیا آنها از محصول شما راضی هستند؟
  • آیا آن را به خوبی توصیف کردید؟
  • و…

۴- یک برنامه کسب و کار تهیه کنید.

قبل از شروع فرآیند افتتاح فروشگاه آنلاین خود ، یک برنامه شغلی و کسب و کار مفصل تهیه کنید، حتی اگر قصد تهیه بودجه خارجی از سرمایه گذاران را هم ندارید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا مراحلی را که باید برای موفقیت کسب و کار خود بگذرانید را برنامه ریزی کنید. هزینه عملیات خود را بفهمید و یک استراتژی بازاریابی را ترسیم کنید.

یعنی باید این فاکتورها را در نظر بگیرید:

  • هزینه های تولید ، خواه خودتان محصول خود را ایجاد می‌کنید یا با یک سازنده در حال عقد قرارداد هستید.
  • هزینه حمل و نقل
  • مالیات
  • در صورت وجود مزد کارمندان
  • هزینه ثبت نام دامنه و سرویس میزبانی وب شما

۵- کسب و کار خود را مطابق قوانین کشور ثبت کنید.

هنگامی که شما آماده رسمی کردن کارهایتان هستید ، برای ثبت نام کسب و کار خود باید نام تجاری را بیابید و مدارک قانونی و ثبتی لازم را پر کنید.

ادامه دارد ….


نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین – قسمت دوم

اقتباس شده از : ویکی هاو

3 دیدگاه برای “نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *