نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین
فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین مزایای زیادی نسبت به داشتن یک فروشگاه فیزیکی دارد. بزرگترین مزیت آن ندادن اجاره ای برای محل فروشگاه است و می‌توانید با همان آسایش خانه خود به میلیون‌ها مشتری برسید.

با این وجود، برای رسیدن به موفقیت، می‌بایست قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مانند راه‌اندازی سایر کسب و کارها تفکر کنید، چرا که شما به یک محصول عالی، یک وب سایت کاربر پسند و یک برنامه بازاریابی کامل نیاز دارید.

با ما باشید تا یاد بگیرید چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

1- تهیه برنامه و پلن کسب و کار

تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بفروشید. اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، احتمالاً از قبل ایده‌ای برای فروش یک محصول عالی دارید.

به خاطر داشته باشید که موارد خاص، برای فروش آنلاین سودمند است، در حالی که کالاهای دیگری که ممکن است نیاز به مشاهده حضوری داشته باشند فروش‌شان بصورت آنلاین دشوارتر باشد.

در هر صورت ، شما باید با اشتیاق به ارزش محصول خود اعتقاد داشته باشید – در غیر این صورت، ارتباط با مشتریان دشوار خواهد بود.

قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین اینجا چند سوال در نظر گرفته شده که باید به آنها پاسخ دهید:

  • آیا کالای شما فیزیکی است و نیاز به ارسال دارد یا این یک محصول دیجیتالی است که می‌تواند از طریق اینترنت ارسال شود؟
  • آیا شما می‌خواهید از هر محصول (بیش از یکی) داشته باشید یا فقط یک نوع هستند (مانند آثار هنری ، آیتم های پر فروش)؟
  • آیا می خواهید محصولات متنوعی بفروشید یا قصد فروش تخصص خود را دارید ، مانند فروش فقط تی شرت یا کتاب؟
  • آیا خودتان محصول را ایجاد می کنید؟ اگر چنین است ، مطمئن هستید که بتوانید تقاضاها را پاسخ دهید. با یک منبع تامین قابل اعتماد رابطه برقرار کنید.
  • اگر قصد ندارید محصول را خودتان تولید کنید ، به یک تولید کننده خوب نیاز دارید. در بین شرکت‌های مختلف تحقیق کنید تا یک ایده مشابه کسب و کار خودتان را پیدا کنید.
  • مشخص کنید که چگونه محصول‌تان ارسال می‌شود. برنامه ای را برای حمل و نقل محصول از محل خود ایجاد کنید ، یا یک طرح حمل و نقل را با یک انبار توافق کنید. اگر محصول توسط شخص ثالث تولید می شود ، باید به حمل و نقل کالا نیز توجه کنید.
  • شما قصد دارید با محصول یا خدمات خود درگیر شوید. به منظور پخش موثر کلمه و بازاریابی فروشگاه شما ، باید با افراد درگیر در این صنعت معاشرت کنید. 
مقالات مرتبط

2- یک پلتفرم درست انتخاب کنید.

در جریان راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بدانید محصولی که می خواهید بفروشید تنها بخشی از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق است.

باید بفهمید که چه چیزی خدمات شما را از سایر سرویس‌های مشابه ای که مشتریان می‌توانند انتخاب کنند متمایز می‌کند. چرا مشتری باید 100 مدل لباس آنلاین دیگر را انتخاب نکند و لباس‌های شما را بخرد؟

رقابت را بزرگ کنید.

به وب سایت‌های رقبا نگاه نکنید، فقط به فروش یک خط یا مدل خاص محصول بپردازید. بازارهای اصلی آنلاین را که قصد دارید محصولات خود را در آن تبلیغ کنید ، زیر نظر بگیرید. و رقابت را در آن سایت‌ها را بررسی کنید.

محصولی واقعاً اصلی ارائه دهید.

اگر در حال فروش صنایع دستی دستباف یا آثار هنری هستید ، ممکن است اصالت کار شما باعث شود که محصول شما را از دیگران جدا گردد. سعی کنید بین چیزی که بسیار اصیل است و جذابیت عمومی دارد تعادل برقرار کنید.

تخصص ارائه دهید.

شاید کیفیتی که شرکت شما را از بقیه جدا می‌کند ، تخصص شما درمورد نوع محصولی باشد که می‌فروشید.

شاید شما یک طرفدار سابق بیس بال باشید که مثلاً یک خط دستکش بیس بال می فروشد. اشتیاق و دانش تخصصی خود را به بخشی از بسته تبدیل کنید.

یک فرایند خرید کاربر پسند در وب سایت ایجاد کنید.

حتی اگر محصول شما بسیار شبیه به موارد دیگر برای فروش آنلاین است، می‌توانید با ایجاد موارد سرگرم کننده و آسان تجربه خرید، فروشگاه خود را از دیگران جدا کنید.

مطمئن شوید که وب سایت شما مراحل آسانی را برای خرید و گردش به نمایش گذاشته است.

پاسخگو باشید و درجایی که دیگران این کار را انجام نمی دهند، خدمات عالی به مشتری ارائه دهید.


خدمات طراحی سایت

سرویس طراحی سایت یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی می‌شود.

3- جریان کارتان را با فروش محصولات در مقیاس کوچک آغاز کنید.

در دنیای واقعی ، کار عاقلانه این است که قبل از شروع به کار و غوطه‌وری در کل فروشگاه، محصولات خود را از طریق راه‌های کم تعهد دیگر (نمایشگاه‌های کوچک و غیره) بفروشند. همین مسئله در مورد فروش آنلاین نیز صادق است.

سعی کنید خدمات و محصولات خود را بصورت جداگانه در وب‌سایت های دیگر بفروشید. در اینجا چند پرسش و راه‌حل به شما می‌گوئیم:

  • چه کسی محصول شما را خریداری می کند؟ اگر با یک بررسی مختصر پاسخ را یافتید، یک کوپن تخفیف یا هدیه رایگان به آنها ارائه دهید. بفهمید که در چه جای دیگر آنها به صورت آنلاین خرید می کنند.
  • چقدر حاضر به پرداخت هستند؟ با قیمت های مختلف آزمایش کنید.
  • رضایت مشتری چگونه است؟ این زمان خوبی است برای آزمایش اینکه چگونه می‌توانید محصول خود را به مشتری تحویل دهید.
  • آیا از بسته بندی مناسب استفاده می‌کنید؟
  • آیا روش حمل و نقل قابل اعتماد است؟
  • آیا آنها از محصول شما راضی هستند؟
  • آیا آن را به خوبی توصیف کردید؟
  • و…

4- یک برنامه کسب و کار تهیه کنید.

قبل از شروع فرآیند افتتاح فروشگاه آنلاین خود، یک برنامه شغلی و کسب و کار مفصل تهیه کنید، حتی اگر قصد تهیه بودجه خارجی از سرمایه گذاران را هم ندارید.

این برنامه به شما کمک می‌کند تا مراحلی را که باید برای موفقیت کسب و کار خود بگذرانید را برنامه ریزی کنید. هزینه عملیات خود را بفهمید و یک استراتژی بازاریابی را ترسیم کنید.

یعنی باید این فاکتورها را در نظر بگیرید:

  • هزینه های تولید، خواه خودتان محصول خود را ایجاد می‌کنید یا با یک سازنده در حال عقد قرارداد هستید.
  • هزینه حمل و نقل
  • مالیات
  • در صورت وجود مزد کارمندان
  • هزینه ثبت نام دامنه و سرویس میزبانی وب شما

5- کسب و کار خود را مطابق قوانین کشور ثبت کنید.

هنگامی که شما آماده رسمی کردن کارهایتان هستید، برای ثبت نام کسب و کار خود باید نام تجاری را بیابید و مدارک قانونی و ثبتی لازم را پر کنید.

بخش فنی راه اندازی فروشگاه آنلاین

1- نام دامنه را ثبت کنید.

اسمی را انتخاب کنید که کوتاه ، جذاب و راحت باشد و راحت به خاطر سپرده شود. همچنین باید منحصر به فرد باشد ، اما نام های راحت قبلاً گرفته شده اند.

پس ابتدا یک شرکت ثبت دامنه جستجو را کنید و نام های مختلف را روی آن تا زمانی که دامنه مورد نظر را پیدا کنید و شما را راضی کند این کار را ادامه دهید.

اگر نامی که شما به آن علاقه مند شدید و قبلاً گرفته شده است ، باید خلاق شوید. اعداد را هجی کنید ، یک کلمه کوچک اضافی یا کم کنید یا سعی کنید به آن ریتم دهید.

سرویس ثبت دامنه در صورت نبودن نام مورد نظر ، گزینه هایی را بعنوان گزینه های نزدیک به شما ارائه می‌دهد.

2- یک سرویس میزبانی خوب را انتخاب کنید.

همواره ارزش دارد که یک سرویس خوب برای وب سایت خود پیدا کنید ، زیرا وب سایت ستون فقرات فروشگاه آنلاین شما است. اگر سرویس وب شما خوب نباشد ، مطمئناً فروش‌تان متضرر خواهد شد.

خدمات میزبانی وب رایگان زیادی در دسترس است ، اما از آنجا که شما می‌خواهید محصولات را بصورت آنلاین بفروشید ، باید برای خدمتی که نیازهای شما را پوشش دهد هزینه بپردازید.

اگر تجارتتان خوب شکل گرفت به فضای بیشتری برای رشد نیاز خواهید داشت. اگر هم می‌خواهید برنامه نویسی سایت را خودتان انجام دهید ، یک سرویس میزبانی را انتخاب کنید که امکانات سفارشی سازی را برای شما فراهم کند.

3- وب سایت خود را طراحی کنید.

حالا باید وب سایت را یا به تنهایی طراحی کنید یا یک طراح وب سایت استخدام کنید تا آن را برای شما به خوبی طراحی کند. دقت کنید تأکید باید بر نمایش دادن محصول شما باشد و تا حد امکان برای خرید باید طراحی انجام دهید.

راهی برای جمع آوری آدرس های ایمیل در نظر بگیرید تا در ادامه بتوانید تبلیغات و پیشنهادات ویژه تان را برای مشتریان ارسال کنید.

مشتری برای چک کردن یک محصول نباید بیش از دو کلیک انجام دهد، همینگونه فقط چند رنگ و قلم را برای استفاده در سایت انتخاب کنید.

4- نرم افزار درست برای تجارت الکترونیکی انتخاب کنید.

انتخاب نرم افزار درست تجارت الکترونیک به مشتریان امکان مشاهده محصولات و خرید مطمئن را می‌دهد. این نرم افزار اطلاعات مشتری و اطلاعات مالی را باید ذخیره کند.

در برخی موارد، نرم افزار تجارت الکترونیک عامل اصلی بازاریابی است ، زیرا می توان برای ارسال ایمیل به مشتریان از آن استفاده کرد.

پس قبل از انتخاب ، برای تحقیق وقت زیادی بگذارید، زیرا چیزی که انتخاب می‌کنید نقش بزرگی در تجربه مشتریان و موفقیت شرکت شما خواهد داشت.

در ادامه یک حساب شرکتی باز کنید. باید حساب خود را در یک بانک افتتاح کنید تا مشتریان شما بتوانند با کارت‌های بانکی هم پرداخت انجام دهند.

گرفتن یک درگاه بانکی می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین بسیاری از دارندگان فروشگاه‌های کوچک آنلاین با ابزارهای دیگر پرداخت مثل زرین پال و … به عنوان گزینه ای ارزان قیمت مبادلات خود را انجام می‌دهند.

5- فروشگاه خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی راهی مهم برای تجارت، بویژه کسب و کارهای آنلاین برای بازاریابی هستند. ایجاد یک حساب کاربری و تشویق مردم به “لایک کردن” و “اشتراک” صفحه فروشگاه را انجام دهید.

برای تبلیغ فروشگاه مشوق‌هایی را به مشتریان ارائه دهید. برای کسانی که در برنامه های تبلیغاتی شما شرکت می‌کنند، می‌توانید تخفیف یا هدایای رایگان ارائه دهید.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

6- وبلاگ سایت را فعال کنید.

همسان کردن محصولات با دانش تخصصی راهی عالی برای جذب هرچه بیشتر افراد به سایت شماست. بعنوان مثال اگر محصول شما مرتبط به مد است، یک بلاگ استایل شروع کنید که برخی از محصولات تان را هر از گاهی در آن نمایش دهد.

راهی برای شرکت در تعاملات آنلاین مربوط به محصولی که می‌فروشید پیدا کنید. محصولات شرکت‌های دیگر را در وبلاگ خود برجسته کنید و از آنها بخواهید برای شما از ویژگی‌های محصول شان بگویند.

این یک روش معمول در بین فروشندگان کوچک آنلاین است.

نمونه‌هایی از محصول خود را به وبلاگ نویسان برجسته یا وب سایت‌هایی که بررسی محصول انجام می‌دهند ارسال کنید.

7- تبلیغات و فروش فوق‌العاده را به ایمیل مشتریان بفرستید.

از یک برنامه ایمیل مارکتینگ رایگان مانند MailChimp یا برنامه های داخلی برای ساماندهی آدرس‌های ایمیل مشتری و ارسال اعلان‌های الکترونیکی با فرمت شخصی و برای آگاه سازی مشتریان درباره فروش ویژه استفاده کنید.

دقت کنید اگر بیش از حد ایمیل بفرستید ممکن است مشتریان لغو اشتراک کنند.

اقتباس شده از : ویکی هاو

5/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین»

  1. میلاد شجاعی

    ممنونم محتوای خوب و جالبی بود. این روزا که دیگه کسی حتی به تبلیغات لوله بازکنی برچسب های تو کوچه خیابونم نگاه نمیکنه و اینترنتی سفارش میده، امیدوارم این طرح صیانت از فضای مجازی نتونه راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره و به جاش کسب و کارهای آنلاین روز به رو ز رونق بگیرن، طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟