ادامه مبحث ساخت فروشگاه آنلاین در بخش فنی فروشگاه
1- نام دامنه را ثبت کنید.
اسمی را انتخاب کنید که کوتاه ، جذاب و راحت باشد و راحت به خاطر سپرده شود. همچنین باید منحصر به فرد باشد ، اما نام های راحت قبلاً گرفته شده اند.
پس ابتدا یک شرکت ثبت دامنه جستجو را کنید و نام های مختلف را روی آن تا زمانی که دامنه مورد نظر را پیدا کنید و شما را راضی کند این کار را ادامه دهید.
اگر نامی که شما به آن علاقه مند شدید و قبلاً گرفته شده است ، باید خلاق شوید. اعداد را هجی کنید ، یک کلمه کوچک اضافی یا کم کنید یا سعی کنید به آن ریتم دهید.
سرویس ثبت دامنه در صورت نبودن نام مورد نظر ، گزینه هایی را بعنوان گزینه های نزدیک به شما ارائه میدهد.
2- یک سرویس میزبانی خوب را انتخاب کنید.
همواره ارزش دارد که یک سرویس خوب برای وب سایت خود پیدا کنید ، زیرا وب سایت ستون فقرات فروشگاه آنلاین شما است. اگر سرویس وب شما خوب نباشد ، مطمئناً فروشتان متضرر خواهد شد.
خدمات میزبانی وب رایگان زیادی در دسترس است ، اما از آنجا که شما میخواهید محصولات را بصورت آنلاین بفروشید ، باید برای خدمتی که نیازهای شما را پوشش دهد هزینه بپردازید.
اگر تجارتتان خوب شکل گرفت به فضای بیشتری برای رشد نیاز خواهید داشت. اگر هم میخواهید برنامه نویسی سایت را خودتان انجام دهید ، یک سرویس میزبانی را انتخاب کنید که امکانات سفارشی سازی را برای شما فراهم کند.
3- وب سایت خود را طراحی کنید.
حالا باید وب سایت را یا به تنهایی طراحی کنید یا یک طراح وب سایت استخدام کنید تا آن را برای شما به خوبی طراحی کند. دقت کنید تأکید باید بر نمایش دادن محصول شما باشد و تا حد امکان برای خرید باید طراحی انجام دهید.
راهی برای جمع آوری آدرس های ایمیل در نظر بگیرید تا در ادامه بتوانید تبلیغات و پیشنهادات ویژه تان را برای مشتریان ارسال کنید.
مشتری برای چک کردن یک محصول نباید بیش از دو کلیک انجام دهد، همینگونه فقط چند رنگ و قلم را برای استفاده در سایت انتخاب کنید.
برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی درست میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید…
4- نرم افزار درست برای تجارت الکترونیکی انتخاب کنید.
انتخاب نرم افزار درست تجارت الکترونیک به مشتریان امکان مشاهده محصولات و خرید مطمئن را میدهد. این نرم افزار اطلاعات مشتری و اطلاعات مالی را باید ذخیره کند.
در برخی موارد، نرم افزار تجارت الکترونیک عامل اصلی بازاریابی است ، زیرا می توان برای ارسال ایمیل به مشتریان از آن استفاده کرد.
پس قبل از انتخاب ، برای تحقیق وقت زیادی بگذارید، زیرا چیزی که انتخاب میکنید نقش بزرگی در تجربه مشتریان و موفقیت شرکت شما خواهد داشت.
در ادامه یک حساب شرکتی باز کنید. باید حساب خود را در یک بانک افتتاح کنید تا مشتریان شما بتوانند با کارتهای بانکی هم پرداخت انجام دهند.
گرفتن یک درگاه بانکی می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین بسیاری از دارندگان فروشگاههای کوچک آنلاین با ابزارهای دیگر پرداخت مثل زرین پال و … به عنوان گزینه ای ارزان قیمت مبادلات خود را انجام میدهند.
5- فروشگاه خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید.
پلتفرمهای شبکههای اجتماعی راهی مهم برای تجارت، بویژه کسب و کارهای آنلاین برای بازاریابی هستند. ایجاد یک حساب کاربری و تشویق مردم به “لایک کردن” و “اشتراک” صفحه فروشگاه را انجام دهید.
برای تبلیغ فروشگاه مشوقهایی را به مشتریان ارائه دهید. برای کسانی که در برنامه های تبلیغاتی شما شرکت میکنند، میتوانید تخفیف یا هدایای رایگان ارائه دهید.
تبلیغات و مارکتینگ آنلاین را با کارشناسان ما تجربه کنید …
6- وبلاگ سایت را فعال کنید.
همسان کردن محصولات با دانش تخصصی راهی عالی برای جذب هرچه بیشتر افراد به سایت شماست. بعنوان مثال اگر محصول شما مرتبط به مد است، یک بلاگ استایل شروع کنید که برخی از محصولات تان را هر از گاهی در آن نمایش دهد.
راهی برای شرکت در تعاملات آنلاین مربوط به محصولی که میفروشید پیدا کنید. محصولات شرکتهای دیگر را در وبلاگ خود برجسته کنید و از آنها بخواهید برای شما از ویژگیهای محصول شان بگویند.
این یک روش معمول در بین فروشندگان کوچک آنلاین است.
نمونههایی از محصول خود را به وبلاگ نویسان برجسته یا وب سایتهایی که بررسی محصول انجام میدهند ارسال کنید.
تولید محتوا وبلاگ یک فرآیند تخصصی است که کارشناسان ما میتوانند شما را راهنمایی کنند…
7- تبلیغات و فروش فوقالعاده را به ایمیل مشتریان بفرستید.
از یک برنامه ایمیل مارکتینگ رایگان مانند MailChimp یا برنامه های داخلی برای ساماندهی آدرسهای ایمیل مشتری و ارسال اعلانهای الکترونیکی با فرمت شخصی و برای آگاه سازی مشتریان درباره فروش ویژه استفاده کنید.
دقت کنید اگر بیش از حد ایمیل بفرستید ممکن است مشتریان لغو اشتراک کنند.
نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین – قسمت اول
ادامه دارد…
ممکنه بخش فنی رو بیشتر توضیح بدهید؟
به نظر شما دامنه com بهتر یا ir
راه اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب و کارها بسیار خوب و برای مردم هم از لحاظ تنوع و صرفه جویی در وقت و هزینه.
بله کاملا درسته به خصوص در این دوره کرونا