نگاه مدیران مارکتینگ به پساکرونا

ترس مدیران مارتینگ
ترس مدیران مارتینگ

به گفته گارتنر بیشتر مدیران مارکتینگ و بازاریاب ها نسبت به بودجه بازاریابی خود پس از کرونا نگرش “سازگار با محیط” را اتخاذ خواهند کرد، اما این نگرش در میان آنها مشترک نیست.

در نتیجه‌ی آخرین تحقیق گارتنر (Gartner CMO Spend Survey) تقریباً سه چهارم (73٪) مدیران مارکتینگ انتظار دارند که تأثیر منفی این بیماری را کوتاه مدت نشان دهند و طی 18-24 ماه آینده روند مثبت را پیش بینی می‌کنند.

 با این گزارش مدیران مارکتینگ در سال 2021 سرمایه گذاری در کانال‌های اصلی را افزایش خواهند داد.

در این نظرسنجی 432 مدیر بازاریابی در سازمان‌های بزرگ آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان شرکت کرده‌اند. گارتنر با استناد به نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد ، گفته: خوش بینی مدیران مارکتینگ با دیگر مدیران اختلاف دارد ، 60٪ از مدیران عامل انتظار دارند كه پس از كووید-19 ركود به شکل U- باشد.

این چشم انداز باید هشداری را به مدیران مارکتینگ بدهد، چراکه “نیاز به یک رویکرد مشترک و چابک برای بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی وجود دارد که تضمین کند انتظارات بازاریابی از واقعیت‌های کسب و کار خارج نمی‌شود.”

اکنون و در جریان پاندمی کرونا تقریبا نیمی (44٪) از مدیران مارکتینگ می‌گویند با کاهش بودجه حداقل 5درصدی مواجه هستند. این مشکل تیم‌های بازاریابی را مجبور کرده است که در فعالیت‌شان خلاق تر شوند.

به طور کلی، گارتنر اقدامات بیشتر را مثبت ارزیابی کرده است.

61٪ از شرکت‌ها كمیته اختصاصی یا اضطراری کووید-19 راه اندازی كرده‌اند و در عین حال دو پنجم (40٪) از این فرصت استفاده كردند تا محصولات را با استفاده از تجارت الکترونیکی تبلیغ كنند.در همین حال، تقریباً نیمی از این موارد (44٪) فعالیت خود را به تعویق انداختند، یعنی 41٪ کمپین ها را به تعویق انداخته و 37٪ کاهش داده‌اند.

79٪ پاسخ دهندگان نظرسنجی اعلام داشته‌اند که برای رشد آینده در بازارهای موجود تمرکز خواهند کرد. 45٪ معرفی محصولات جدید به بازار موجود را خواهند داشت و 34٪ محصولات موجود را دو برابر خواهند کرد.

در حالی که تنها 6٪ آماده ورود به یک بازار جدید هستند و تنها یک چهارم از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که آماده هستند تا بخشی از بودجه را برای روش‌های جدید کاری اختصاص دهند.

گارتنر آنچه را که با احتیاط می خواند “زیربنای اطمینان” است.

در حالی که بخش اول گزارش به بررسی چگونگی و نحوه بودجه‌بندی اختصاص داشته، بخش دوم عمیق تر در خود محصولات می‌گردد.

کانال‌های دیجیتال جایی هستند که بیشترین اطمینان را در آنها می توان یافت. حضور در فضای دیجیتال تقریباً 80٪ بودجه در سال 2020 را برای شرکت‌ها تشکیل می‌دهد و تقریباً دو سوم (62٪) از مدیران مارکتینگ انتظار دارند كه در كل رسانه‌ها در سال 2021 حضور یابند.

تبلیغات دیجیتالی – با 69٪ افزایش، بازاریابی ایمیل 67٪ افزایش و بازاریابی تلفن همراه نیز67٪ افزایش داشته‌اند که در این میان جستجوی پولی، وب سایت و سئو بعنوان محبوب ترین کانال های بازاریابی B2B در بودجه بازاریابی 66٪ افزایش داشته‌اند. اما بازاریابی رویدادها 24 درصد و تبلیغات آفلاین 25 درصد کاهش داشته‌اند که طبیعی است.

ایوان مک اینتایر ، تحلیلگر گارتنر می‌گوید: “مدیران مارکتینگ باید بجای اینکه در مورد بودجه‌هایی که عقب افتاده‌اند، ریسک کنند، برای فشارها در بودجه سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی می‌گوید:

برندهایی که در مواقع مختلف موفق می شوند ، کسانی هستند که تغییر در اطراف خود را تشخیص می دهند و با آن تنظیم می‌شوند ، نه اینکه منتظر بمانند تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

نتیجه:

در شرایط بحران امروزی، مدیران مارکتینگ نیاز به ساختن طرحی دارند که هزینه های غیرضروری را از بین برده و هزینه‌های ضروری را نگه دارند، و هزینه هایی که می تواند بهره وری بیشتر و ROI داشته باشند را بیشتر کنند.

منبع: تکنولوژی مارکتینگ


اگر به دنبال بهترین برنامه ریزی مارکتینگ هستید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

5/5 - (21 امتیاز)

اشتراک گذاری

5 دیدگاه دربارهٔ «نگاه مدیران مارکتینگ به پساکرونا»

  1. معصومه

    بله بعضی از مدیران با برنامه ریزی جدید بسیار خوشبین هستن.

  2. محمد رضا

    اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشند میتوانند امیدوار باشن

  3. در این شرایط انشاالله تجارت الکترونیکی بتواند به کسب وکارها کمک کند.

    1. بله راه اندازی کسب و کار بر بستر اینترنت در این شرایط یکی از راه حل های موجود است
      ممنون از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟