تحلیل کسب و کار

تحلیل کسب و کار چیست و چگونه به ما کمک می‌کند؟

پیچیدگی و تغییر، باثبات‌ترین مشخصه‌ای است که می‌توان برای دنیای کنونی کسب و کار معرفی کرد. امروز شرکت‌ها با رقابتی شدید روبرو هستند که از تغییرات تکنولوژی و تغییر در تقاضای مشتریان ناشی می‌شود.

بنابراین توانایی واکنش سریع و اثربخش، رقابت مبتنی بر زمان و تامین نیازهای مشتری، مشخصه اصلی رقابت‌جویی است، اما چه کسی مسئول پاسخگویی سازنده به این تغییرات است؟ چه کسی و با چه تخصصی باید به حل مساله و ارائه پاسخ بپردازد؟ چه کسی به بررسی الزامات سازمان و پروژه‌ها توجه خواهد کرد؟

مدیران پروژه همیشه مسئول ارائه محصول پروژه در زمان، هزینه و کیفیت مشخص هستند و نگاهی کلان بر پروژه دارند. وظیفه اصلی آن‌ها هدایت تیم پروژه و برداشتن موانع و مشکلات جاری بر سر راه آن است، در این میان وجود نقشی که بتواند با تمرکز بر جزییات، گوش دادن به پرسنل، حصول اطمینان از ساخت محصول بر اساس نیازمندی‌ها، شناسایی مشکلات کسب و کار و مدیریت درخواست های تغییر در کنار مدیر پروژه حضور داشته باشد، می‌تواند بسیار مفید و حتی شگفتی‌ساز باشد.

چه بسا بسیاری از مدیران پروژه بتوانند با گذراندن دوره‌های مربوطه و دریافت گواهینامه‌های مرتبط به این توانایی دست یابند و نقشی مهم‌تر را در سازمان ایفا کنند و باعث ارتقا جایگاه شغلی و درآمدی خود شوند.

شما به‌عنوان یک مدیر همواره با سوالاتی مواجه هستید:

  • سازمان ما در چه زمینه‌هایی دچار مشکل است؟
  • چه نوع فعالیت جدیدی را باید به طیف فعالیت‌ها اضافه کنیم؟ و کدام فعالیت را چگونه باید حذف کرد؟
  • از چه روشهای دیگری می‌توانیم استفاده کنیم تا منفعت سازمان به حداکثر و هزینه‎‌های آن به حداقل برسد؟
  • کدام‌یک از فعالیت‌های جاری نیاز به توجه بیشتری دارند؟
  • چگونه می‌توان برای موفقیت در محیطی که مدام در حال تغییر است، اقدام کرد؟

گذشته از آن، کسب وکار با مجموعه‌ای از مفاهیم مانند مدیریت کسب وکار، مدیریت بازار، مدیریت مشتریان، مدیریت تامین‌کنندگان و… تعریف می‌شود. تحلیل کسب و کار در هر زمینه‌ای میتواند اتفاق بیافتد، کافیست تحلیل‌گر به شناسایی مسئله موجود در سازمان مبادرت ورزد.

نقش كليدي تحليل‌گر، با استفاده از ابزارها و مهارت‌هایی مانند آنالیز ذی‌نفعان، طوفان فکری، تحلیل SWOT و مصاحبه و…  به تحليل فرآيندهاي كسب و کار، رويه‌ها، ساختار سازماني، تحلیل سازمان و مدیریت نیازمندی‌ها و تغییرات می‌باشد. افراد گوناگونی با تخصص‌های مختلف می‌توانند برای دریافت گواهینامه ها و شرکت در دوره‌ها اقدام کنند از جمله: مدیران، تحلیلگران استراتژیک، بازاریابان، متخصصان فناوری اطلاعات، متخصصان منابع انسانی, متخصصان تحلیل سیستم، معماران کسبو کار، بهره‌وری، تضمین کیفیت و…

منبع: PMPIRAN

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

تبلیغات کلیکی یا سئو

چطور باید به جای سئو تبلیغات کلیکی یا پولی انجام بدیم؟

چگونه به یک کسب و کار پیشنهاد کنیم به جای سئو، تبلیغات کلیکی یا پولی انجام دهد؟ آیا واقعاً نیازی به انتخاب یکی از اینها به جای دیگری برای بازگشت سریعتر سرمایه هست؟ ما در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد. امروزه سئو خیلی شناخته شده تر است،

طراحی سایت با هوش مصنوعی

نقش هوش مصنوعی در طراحی سایت

طراحی سایت یکی از اصلی‌ترین عناصر حضور آنلاین هر سازمانی است. با توجه به این که وب‌سایت‌ها برای بیان نظر، ارائه خدمات، فروش کالا و خدمات و بسیاری از کاربردهای دیگر در دنیای اینترنت بکار می‌روند، ایجاد یک سایت موفق یکی از اولویت‌های کسب و کارها است. با توسعه فناوری‌های

افزایش مشتری کلینیک زیبایی

راه های جذب مشتری کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی به عنوان مراکزی که به افراد کمک می کنند تا زیبایی و جذابیت خود را افزایش دهند، برای جذب مشتریان بسیاری از فرصت ها را دارند. با این حال، به دلیل رقابت شدید در این صنعت، کسب و کارهای موفق باید راه هایی را برای جذب مشتری

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی

برنامه ریزی شبکه های اجتماعی: چگونه برای یک فصل خود برنامه ریزی کنیم؟

برای محتوای شبکه های اجتماعی خود به کمک نیاز دارید؟ در این مقاله، یک مدل برنامه ریزی شبکه های اجتماعی در Google Sheets، به همراه چند نکته مفید را توضیح می دهیم. به نظر می‌رسد برنامه ریزی محتوای شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار منطقه‌ای چالش برانگیز

بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟