انواع کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران

شما در هرلحظه می‌توانید در مورد هر موضوعی که دوست دارید جستجو کنید. و مطالب مرتبط با آن موضوع را در اینترنت به‌راحتی پیدا کنید و بخوانید. ممکن است گوگل به شما یک مقاله نشان دهد؛ چند تصویر یا چند فیلم مرتبط با موضوع شما پیشنهاد دهد. از موضوعات پزشکی گرفته تا روانشناسی و تازه‌ترین اخبار و … . در این مقاله قصد داریم ما را با انواع کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران آشنا کنیم.

۱- فروش کالا

تجربه خرید از سایت‌ هایی مثل دیجی کالا، اسنپ مارکت و … برای یک خرید راحت، بدون تحمل ترافیک و تهیه کالای باکیفیت. تحویل کالا درب منزل یا محل کار، ضمانت برگشت کالا. از همه مهم‌تر توضیحات دقیق کالا و نظرات کاربران خرید را برای ما ساده‌تر خواهد کرد.

خرید آنلاین
فروشگاه اینترنتی

۲- سفارش غذا

تا حالا شده توی خونه یا محل کار باشید و حوصله بیرون رفتن نداشته باشید؟ باران شدیدی هم می‌آید و شما هوس یک پیتزا کردید یا یک‌کاسه آش رشته. خوب کافیه با اسنپ فود، ریحون و … غذای موردعلاقه‌ خودتان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

۳- حمل و نقل

یک مثال دیگر! این روزها مردم کمتر از آژانس برای جابجایی در شهر استفاده می‌کنند. و بیشتر با اسنپ و تپسی در حال سفرهای درون‌شهری است.

تحویل سفارش آنلاین
تحویل و حمل و نقل

۴- سیستم رزرو

یادتان هست برای خرید بلیت سینما باید به سینمای موردنظر می‌رفتیم؛ اگر سانس سینما را دقیق می‌دانستیم و بلیت آن سانس موجود بود، تازه موفق می‌شدیم به تماشای فیلم بشینیم. البته باکمی استرس! تازه معلوم نبود بلیت دقیقاً در چه ردیف گرفتیم. اما الان با سینما تیکت به‌راحتی بلیت سینما را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنیم. انتخاب فیلم موردعلاقه، تاریخ، ساعت و از همه مهم‌تر انتخاب صندلی توسط خودمان.

۵- ثبت آگهی

حتما شما کسب و کارهای اینترنتی ثبت آگهی مثل دیوار و شیپور و … را می‌شناسید. یا شاید با آن‌ها آگهی خود را ثبت کرده‌اید. یادتان هست در چندسال پیش چه هزینه‌ای باید بایت آگهی روزنامه می‌دادیم. چندین روز طول می‌کشید و معلوم نبود چقدر دیده شود؟ فقط در یکی دو روز اول امکان دیده شدن آگهی وجود داشت. و مجبور بودیم باز هم آگهی را مجددا در یک نوبت دیگر ثبت کنیم.

تمام این موارد مثال‌هایی از انواع کسب و کارهای اینترنتی است. مثال‌هایی که هزاران نفر در طول روز با آن‌ها سروکار دارند. افرادی که یا مشتریان این استارت آپ های جدید هستند یا برای این استارت آپ ها کار می‌کنند.

مدل کسب و کارها از سنتی به اینترنتی و دیجیتالی شدن در حال تغییر هستند. و شما هم باید با این جریان همراه باشید. پس باید در ابتدا باهم بررسی کنیم که کسب وکار اینترنتی دقیقاً چیست؟ و از کجا باید شروع کنیم؟

5/5 - (9 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟