تجارت الکترونیک, کسب و کار

تجاری سازی ایده

Advertisements

پنج قدم برای تجاری سازی ایده و موفقیت یک نوآوری – آیا می توان از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کرد؟

۱- پتانسیل تجارت و یافتن آن

برای اینکه یک نوآوری به تجاری سازی ایده برسد، بدیهی است که باید با نیازهای مشتریان مرتبط باشد. با این حال ، ما می دانیم که مشتریان همیشه نمی دانند چه چیزهایی لازم دارند و یا نمی دانند چه درخواستی کنند. به نظر من، کلید دیدن فرصت های مناسب را می توان در نظارت بر بازار، تحقیقات اساسی و رفتار مشتری یافت. چندین قطعه از اطلاعات باید به روش مناسب دنبال و به یکدیگر متصل کنید.

۲) درگیر شدن زنجیره ارزش

در یک پروژه توسعه ، شنیدن نظرات مختلف مهم است. وقتی کل زنجیره ارزش در پروژه درگیر باشد ، نظرات و مهارت های مختلف به بهترین شکل ممکن جمع می شود. در پروژه فناوری، شبکه باید مشارکت کامل داشته باشد. این شبکه شامل تحقیقات کاربردی، توسعه دهندگان فناوری، کارشناسان زنجیره مواد اولیه، مشتریان، سرمایه گذاران، تأمین کنندگان، شرکت های نوپا و کاربران نهایی می باشد.

۳) نقش ها و مسئولیت ها را پاک کنید

مانند همه کارها ، نقش ها و مسئولیت های واضح کلید همکاری موفقیت آمیز است. هنگام همکاری مشترک ، اعتماد و به اشتراک گذاری آزاد اطلاعات بین شرکاء لازم است. در صورت وجود رقابت بین طرفین در یک کنسرسیوم تحقیقاتی ، نمی توان اعتماد ایجاد کرد. در پروژه های تحقیق و توسعه ، به ویژه ، توزیع کار ، هزینه و حقوق مالکیت معنوی می بایست در ابندا مورد توجه قرار گیرد. اگر اینها در ابتدا به توافق نرسند، صرف نظر از موفقیت پروژه اختلافات ایجاد می شود.

۴) مدیریت ریسک

هنگام توسعه فن آوری های جدید ، انتقال از یک نوآوری در مقیاس آزمایشگاهی به رشد در مقیاس کامل غالباً بسیاری از عدم قطعیت ها را شامل می شود. مدیریت این خطرات با تست های آزمایشی در مقیاس بزرگ قبل از اجرای مقیاس کامل لازم است.

بودجه عمومی نقش مهمی در پروژه های جدید فناوری ایفا می کند. یارانه های سرمایه گذاری باید به طور مؤثرتری برای حمایت از اجرای نخستین مقیاس تجاری سازی مورد استفاده قرار گیرد تا اعتبار فناوری های نوظهور و دستیابی به موفقیت در مقیاس صنعتی تأیید شود. مطمئناً ، نوآوری در هسته خود قابل دوام است.

۵) تجارت

هنگامی که مراحل فوق به درستی انجام شده است ، تجارت باید آسان گردد. در عمل، موفقیت آمیز بودن تجاری سازی فقط به اقدامات خود ما وابسته نیست – زمان بندی و وضعیت بازار نیز باید درست باشد. علاوه بر این ، کل شرکت باید با هم کار کند. تجاری سازی مستلزم همکاری یکپارچه بین فروش ، بازاریابی ، تولید ، تولید و مالی است – و این نمی تواند تا مرحله نهایی پروژه و تحقیق به طول بکشد.

آیا می توان از مشکلات پیشگیری کرد؟

اشکالاتی که باید از آن جلوگیری کرد چیست؟ در کار تحقیق و توسعه ، در هر مرحله می توان خطاهایی به وجود بیاید. فکر می کنم مهمترین چیزها شناخت فرصت ها از یک طرف و تقسیم مسئولیت در پروژه های مشترک از طرف دیگر است. هر وقت کارها برای اولین بار در مقیاس صنعتی انجام می شود، نمی توان غافلگیر نشد.

علاوه بر این، تصمیم گیری در زمان مناسب دشوارتر از چیزی است که فکر می کنید. کل پروژه نباید به دلیل یک چالش نسبتاً کوچک رها شود. در هر نوبت ، شما باید آماده باشید تا واکنش نشان داده و راه حل های جایگزین را پیدا کنید – یا در صورت لزوم ، کل کار را رها کنید. استقامت به ویژه در توسعه رشد در مقیاس بزرگ مورد نیاز است، زیرا ممکن است معرفی فناوری جدید به بازار ۱۰-۱۵ سال طول بکشد.

بر اساس تجربه من ، نمی توانم قول بدهم که شما به دنبال این دستورالعمل ها هیچ مشکلی نخواهید داشت. هنگام ایجاد چیزهای جدید، این امر به سادگی باید پذیرفته شود – همه ایده ها به یک موفقیت تجاری تبدیل نمی شوند. با این حال ، اگر شما چندین آهن را همزمان در آتش نگه دارید و همه چیز را به درستی مدیریت کنید، موفقیت ها در دسترس هستند.

One thought on “تجاری سازی ایده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *