10 نکته برندینگ شخصی برای ارتقای کسب و کار

Home » بلاگ » مقالات » برندینگ » 10 نکته برندینگ شخصی برای ارتقای کسب و کار

برندسازی یا برندینگ شخصی در مورد مسئولیت پذیری در مورد نحوه معرفی خود است. اگر تلاش می کنید خود را به عنوان یک متخصص نشان دهید یا به یک اینفلوئنسر در حوزه کاری خود تبدیل شوید، برندینگ شخصی می تواند به شما به عنوان یک رهبر کمک کند. با نشان دادن ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیتی و حضور فعال آنلاین، می‌توانید در ایجاد یک برند شخصی معتبر تلاش کنید.

در این مقاله با 10 نکته برندینگ شخصی برای ارتقای کسب و کار آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

برندینگ شخصی چیست؟

برندینگ یا برندسازی شخصی، مراحل ایجاد برند برای یک شخص به جای یک نهاد تجاری است. برندسازی شخصی برای کمک به پیشرفت شغلی افراد با نشان دادن آنها به عنوان یک متخصص در یک صنعت استفاده می شود. با توسعه یک برند شخصی، یک فرد می تواند فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهد تا به آنها کمک کند شغل بهتری داشته باشند، محصولات بیشتری را در تجارت خود بفروشند و فرصت های بهتری را در حرفه خود بدست آورند.

ساختن یک برند شخصی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. می‌تواند به برنامه‌ریزی زیاد و ماه‌ها کار سخت نیاز داشته باشد تا نتایج دیده شود. گاهی اوقات باید پس از دریافت بازخورد، برند شخصی خود را بهبود بخشید. این نوع برندسازی را می‌توان خود برندینگ (Self Branding) نیز نامید، و در این مقاله به جای هم به معنای مشابه استفاده می‌شود.

برای رشد برند شخصی، می توانید یک بیانیه برند شخصی بنویسید. بیانیه برند شخصی مشخص می کند که چه کسانی مخاطبان شما خواهند بود، ارزشی که می خواهید به مخاطبان خود بدهید و چرا مردم باید شما را دنبال کنند (USP).  هنگام ساختن برند شخصی خود، باید از عبارت 1 تا 2 جمله ای استفاده کنید تا مطمئن شوید که به آن وفادار هستید.

چرا برندینگ شخصی مهم است؟

برندسازی شخصی از این جهت مهم است که به جذب اعتبار بیشتر فرد کمک می کند. از آنجایی امروزه که افراد بیشتری برندهای شخصی می سازند، باید خودتان را در آنجا قرار دهید تا مورد توجه قرار بگیرید. برندسازی شخصی می‌تواند به کارفرمایان این امکان را بدهد که کارشناسانی مانند شما را به راحتی پیدا کنند، به خصوص اگر خودتان وبلاگ نویسی کرده باشید.

اگر می‌خواهید موقعیت بالاتری را در یک شرکت جدید به دست آورید، می‌توانید داده‌های کلیدی مانند تعداد فالوورهایی که دارید، میزان ترافیک وب‌سایت یا سایر معیارهای حیاتی که می‌تواند به شما مزیت رقابتی نسبت به سایر نامزدها بدهد را به نمایش بگذارید. آن را تقریباً مانند یک نمونه کار آنلاین در مورد خودتان در نظر بگیرید. برندینگ شخصی به افراد بیشتری اجازه می دهد تا بدانند شما چه کسی هستید و چگونه ارزش ایجاد می کنید.

همچنین می‌تواند به شما کمک کند فرصت‌های جدیدی مانند معاملات تجاری یا شراکت‌های بازاری ایجاد کنید، به خصوص اگر فردی تأثیرگذار باشید. برندینگ شخصی اعتماد و اعتبار را در دانش و توانایی‌های شما القا می‌کند. بنابراین شرکت‌ها می‌دانند که مشارکت با شما آگاهی از برند آنها را بهبود می‌بخشد. برندسازی خود (Self Branding) به روشی معتبر با نشان دادن شخصیت راهی درست برای متمایز کردن خود از دیگران در زمینه کاری و توسعه برند شخصی است.


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

چگونه برند شخصی خود را بهبود بخشیم

هنگامی که شروع به کار بر روی برندینگ شخصی خود کردید، بازخورد و اطمینان از همسویی نام تجاری خود با بیانیه برندسازی شخصی به شما کمک می کند پیشرفت خود را بهبود بخشید. برندسازی شخصی برای افراد مختلف بسیار خوب بوده است، اما بدون بیانیه برندینگ شخصی، تشخیص اینکه چه زمانی در تلاش های خود به موفقیت دست یافته اید، دشوار است. پس ضروری است که بدانید پیشرفت برای بهبود برندسازی شخصی شما چگونه به نظر می رسد.

مراحل زیر را برای بهبود برند شخصی خود دنبال کنید:

تحقیق کنید و بیانیه برندینگ شخصی خود را بسازید: مخاطبان خود را در این مرحله تعریف کنید و رقیبی را که ممکن است برای شما وجود داشته باشد آنالیز کنید.

یک استراتژی برندینگ شخصی بسازید: برنامه ریزی کنید که چگونه با مخاطبان هدف خود درگیر شوید و تعریف کنید که موفقیت در دو ماه، نه ماه، دو سال آینده برای شما چگونه خواهد بود.

تعامل با برند شخصی خود را کنترل کنید: مشارکت مثبت را ترویج دهید و برای اظهارات منفی برنامه عملی داشته باشید.

برند شخصی خود را توسعه دهید: هدف خود را برای به اشتراک گذاشتن برند شخصی خود از طریق شبکه های اجتماعی، شبکه سازی، اطلاع رسانی، و فرصت های صحبت کنید. وبلاگ نویسی، ولاگری، پادکست و سایر روش هایی که می توانید برند شخصی خود را تبلیغ کنید تا مخاطبان به سرعت محتوا را مصرف کنند.

یک برنامه ارتباطی داشته باشید: کنترل حضور آنلاین می تواند زمان بر باشد، بنابراین این طرح به شما کمک می کند تا با واکنش منفی مواجه نشوید و به شما کمک می‌کند تا به راحتی اطلاعاتی را در اختیار شرکای خود قرار دهید که با آنها کار خواهید کرد.

موفقیت خود را به طور منظم اندازه گیری کنید: برای موفقیت برند شخصی چند KPI مشخص کنید تا بدانید در مسیر درستی قرار دارید یا خیر. حتی بردهای کوچک را جشن بگیرید تا انگیزه خود را برای دستیابی به اهداف بیشتر حفظ کنید.

شاخص های کلیدی برای تشخیص موفقیت برندینگ شخصی

پس از انجام همه این کارها چگونه می‌خواهید بفهمید که آیا در ساخت یک برند شخصی موفق بوده اید یا خیر؟

چند KPI مهم برای تشخیص موفقیت برندینگ شخصی عبارتند از:

  • وقتی یک فروش از طریق وبلاگ شما انجام می شود (تبدیل)
  • زمانی از شما خواسته می شود در یک رویداد یا در یک پادکست صحبت کنید
  • وقتی کسی شما را به یک مشتری بالقوه ارجاع می دهد
  • هنگامی که یک نشریه برای دعوت از شما به وبلاگ مهمان می آید
  • هنگامی که مردم شروع به نام بردن از شما به صورت آنلاین، در شبکه های اجتماعی، وبلاگ خود یا سایر رسانه های مهم می کنند
  • جایی که برندینگ شخصی موفق نبوده است

برندسازی شخصی کار ساده ای نیست. وقت گیر، کند و گاهی تهوع آور است. دریافت بازخورد منفی آنلاین حتی اگر یک برنامه ارتباطی عالی داشته باشید، می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد، و گاهی اوقات نمی‌خواهید برندی باشید که ساخته‌اید. ما در ادامه چند نکته را مشخص می کنیم که باید هنگام برندسازی خود در نظر بگیرید تا بتوانید به سرعت برند خود را بهبود بخشید.

نادیده گرفتن سایر اینفلوئنسرها:

به احتمال زیاد شما تنها فرد در صنعت خود نیستید که برند شخصی خود را ایجاد می کند و دیگران مدت زیادی قبل از شما بوده اند. تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که هدف شما قبلاً انجام نشده باشد. رقبای خود را فهرست کنید، اغلب آنها را زیر نظر بگیرید تا بدانید چه کاری انجام می دهند و ببینید آیا می توانید یک یا دو ایده از آنها را قرض بگیرید. شرکای بالقوه ای را شناسایی کنید که می توانید با آنها تماس بگیرید و از آنها مشاوره بخواهید، تا زمان خود را برای سرمایه گذاری های بی ارزش تلف نکنید.

نادیده گرفتن فالوورهای خود:

هنگامی که حتی فالوور کمی هم دارید، مطمئن شوید که به آنچه می گویند گوش می دهید. اگر محصولی را تبلیغ می‌کنید و آن‌ها آن را دوست ندارند، دلیل آن را پیدا کنید و از آنها بپرسید که آیا بهترین محصول برای شراکت است یا خیر. نظرات را پس از پست‌های شبکه‌های اجتماعی بخوانید تا به خوبی متوجه شوید که فالوورها از چه چیزهایی لذت می‌برند و از موتور جستجو برای جستجوی آنلاین نام خود استفاده کنید. ممکن است چیزی در مورد خودتان کشف کنید که قبلاً در مورد آن نمی دانستید.

تولید محتوای Subpar:

سست شدن انتخاب درستی نیست، به خصوص زمانی که می‌خواهید برندی را حول دانش خود در آن منطقه بسازید. خودتان را با صنعت خود هماهنگ نگه دارید و اگر نویسنده خوبی نیستید، رسانه متفاوتی را برای تبلیغ خود انتخاب کنید یا یک فریلنسر را استخدام کنید تا به شما در پیشرفت بازیتان کمک کند.

نام تجاری اشتباه:

اگر صنعت شما قدیمی است و می خواهید به آن روح بدهید، مطمئن شوید که آیا این امر با مثبت بودن مواجه می شود یا خیر. وارد صنعت شوید و ابتدا سوالات سخت را بپرسید، قبل از اینکه به روشی کاملا اشتباه برندسازی کنید. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که برند شخصی شما باید خود واقعی شما باشد و نه چیزی که ایجاد می کنید. هرچه طبیعی تر باشید، در طول زمان راحت تر می توانید ثابت قدم باشید.

ثابت نبودن:

ثابت بودن مهمترین عنصر برندینگ شخصی است. افرادی که سیستم اعتقادی خود را سریعاً تغییر می دهند، نمی توان به آنچه در محتوای شان می گویند اعتماد کرد. اعتماد در نهایت چیزی است که فالوورها می خواهند. پیروان با ساختارهای فکری خاصی همذات پنداری می کنند و افرادی را دنبال می کنند که مشابه آنها فکر می کنند. اگر این باورهای اساسی را تغییر دهید، فالوورها دیگر به برند شخصی شما اعتماد نخواهند کرد.

فراموش کردن طولانی‌مدت:

برای یک برند شخصی، تفکر بلندمدت ضروری است تا بدانید برند شما به کجا می‌رود. اگر قصد دارید ویدیوهای آموزشی را برای آرایش با مخاطبان خود که مبتدی یا جوان علاقه مند به بهبود توانایی های آرایش هستند ارائه دهید، باید با پیشرفت فالوورهایتان این ویدیوها را در درازمدت ارتقا دهید نه اینکه در همان سطح باقی بمانید.

برند شخصی در کسب و کار

در بحث برند شخصی شخصیت پر جنب و جوش کلید اصلی رقابت شما در میدان شلوغ است – آیا برند تجاری شما واقعا به یاد ماندنی است؟ برخی از شخصیت ها را تزریق کنید و از رهبران بازار یاد بگیرید.

برندهای بزرگ با انسان‌ها قابل مقایسه اند…

ما غالباً به سمت كسانی که شخصیت قوی و تأثیر مثبتی دارند جذب می شویم – و همیشه آنها را به یاد می آوریم.

فکر کنید: افراد مشهور و نامی!

برای اینکه به چنین نمادی تبدیل شوید ، به برند تجاری خود نیاز دارید. دائماً روی صحنه باشید و همیشه در ذهن بمانید.

آگاهی بیشتر از برند = فروش بیشتر.

با این حال ، برای این کار به یک ثبات شخصیت در کلیه کانالها نیاز است. شما ضمن حفظ تحسین و توجه فداکارانه از مشتریان موجود ، در رقابت برای جذب افراد و مشاغل جدید باید پیروز شوید.

“ارائه مداوم برند به 23٪ افزایش درآمد متوسط ​​برگردان خواهد شد.”

در برن شخصی افراد یکی از مؤلفه های اصلی هویت موفق برند ، شکل گیری نمونه (Archetype) نام تجاری به عنوان شخصیت اصلی است. مانند نقش یک بازیگر در یک فیلم ، به بهترین شکل توصیف می شود!

اکنون ، می توان از نمونه اولیه ها به عنوان “شخصیت های فراگیر” نام برد که از ویژگی های شخصیتی مختلف برند ناشی می شود. این صفات عبارتند از:

  • هیجان
  • مطلوب بودن
  • پیچیدگی
  • صلاحیت
  • ناهمواری
  • خلوص

طبق تحقیقات گروه Sprout Social ، ممکن است مشتریان چنان آرگوس را دوست نداشته باشند ، حتی اگر تا به امروز چنین شخصی را دنبال کرده باشند …

بدیهی است ، روشی که شما 1) نام تجاری خود را ارائه می دهید ، و 2) ارتباط عمومی خود را انجام می دهید ، تأثیر عمیقی بر هر جنبه تجاری داشته باشد.

تصمیم سازی

احساسات مخاطب به طور مداوم توسط زبان برند، هویت بصری، قابلیت دسترسی و بیان شکل می گیرد.

این برداشت های ذهنی تجمعی منجر به نتایج مثبت یا منفی (فروش ایجاد شده یا فروش از دست رفته) می شود. در مجموع ، یک فرایند عمده از چرخه تحقیق / خرید است که همه ما در زندگی مدرن با آن بسیار آشنا هستیم:

“کارشناسان تخمین می زنند که 90٪ از کل تصمیمات خرید به صورت ناخودآگاه انجام می شود.”

برای موفقیت در روانشناسی مشتریان، ابتدا باید نیاز به شخصی سازی شغل خود و ارتباط با این افراد را به روشی معنی دار تأیید کنید.

هرچه تصمیم بگیرید ، ایده خوبی است که در ابتدا شخصیت برند خود را در اطراف چهار رفتار برتر طرفدار مصرف کننده مهندسی کنید:

  • صادقانه
  • مهربان
  • مفید
  • خنده دار (در حالی که به هزینه مشتری / مخاطب نیست)

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *