آشنایی با برند شخصی + چند تکنیک برای ساخت آن

Home » بلاگ » مقالات » برندینگ » آشنایی با برند شخصی + چند تکنیک برای ساخت آن

برند شخصی

هر زمان که در مورد بازاریابی اینفلوئنسر بحث می‌کنیم، مرتباً به برندها اشاره می‌کنیم. اما خودتان زیاد به داشتن یک برند فکر نمی‌کنید. ایده «برندسازی شخصی» برای اکثر مردم غیرعادی است. اما در عصر آنلاین، که چیزهای خوب و بد، برای همیشه در اینترنت باقی می‌مانند، برندسازی شخصی را می‌توان بسیار مهم در نظر گرفت.

آیا تا به حال نام خود را در گوگل جستجو کرده اید؟ ممکن است متوجه شوید که دیگران نام شما را به اشتراک می‌گذارند. اما وقتی مواردی را می‌بینید که از شما نام می‌برند، آیا آنچه را که می‌خواهید دنیا ببیند را نشان می‌دهند؟ یا باید حضور آنلاین خود را «ارتقا» دهید تا قابل قبول‌تر شود و شما را در جایگاه مطلوب‌تری معرفی کنید؟

برند شخصی چیست؟

برند شخصی نحوه تبلیغ خودتان است. این ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها، تجربه و شخصیت است که می‌خواهید دنیا شما را ببیند. این بیان داستان شماست، و اینکه چگونه رفتار، حرکات، کلمات گفته شده و ناگفته و نگرش شما را منعکس می‌کند.

شما از برند شخصی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید. برندسازی شخصی اگر به خوبی انجام شود، می‌توانید به گونه‌ای با کسب و کار خود لینک دهید که هیچ برندسازی شرکتی نمی‌تواند موفق شود.

از نظر حرفه ای، برند شخصی تصویری است که مردم از شما می‌بینند. این می‌تواند ترکیبی از نحوه نگاه آن‌ها در زندگی واقعی، نحوه نمایش رسانه‌ها از شما و تصوری باشد که مردم از اطلاعات آنلاین موجود درباره شما به دست می‌آورند.

شما می‌توانید برند شخصی خود را نادیده بگیرید و اجازه دهید به طور ارگانیک، به صورت آشفته، خارج از کنترل شما توسعه یابد، یا می‌توانید به ارتقا برند شخصی خود کمک کنید تا شما را به عنوان فردی که می‌خواهید باشید به تصویر بکشید.

در زمان قبل از اینترنت، برند شخصی فقط کارت ویزیت بود. اگر شما در رسانه‌ها و یا شخصی که به شدت به عنوان چهره تبلیغاتی شناخته نمی‌شدید، کمتر کسی نام شما را می‌شنید. در دنیای بسیار عمومی امروزی، جایی که هر اقدام کوچکی به طور طولانی در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد، شما به مراتب کمتر ناشناس هستید.

چرا باید برندسازی شخصی کنیم؟

برند شخصی می‌تواند از نظر حرفه‌ای برای شما حیاتی باشد. نحوه ارائه خود به مشتریان فعلی و بالقوه بسیار مهم است. شما این فرصت را دارید تا مطمئن شوید که مردم شما را آنطور که می‌خواهید ببینند.

این فرصت را به شما می‌دهد تا نقاط قوت و علایق خود را برجسته کنید. این به مردم کمک می‌کند باور کنند که شما را بهتر می‌شناسند، و مردم به کسانی که احساس می‌کنند می‌شناسند اعتماد بسیار بیشتری دارند. حتی افراد تناسلی که هرگز شخصاً آن‌ها را ندیده اند.

این امر به ویژه در زمان انتخابات مشهود است. در حالی که بسیاری از مردم به دنبال نظرات نامزدها در مورد موضوعات مهم برای خود هستند، سایر رای دهندگان علاقه کمتری به این روند دارند. در عوض، آن‌ها به نامی که می‌شناسند رای می‌دهند. جای تعجب نیست که کاندیداهایی که دارای برندهای شخصی قوی هستند، بدون توجه به عقاید یا عقاید سیاسی، در سیاست موفق می‌شوند. به عنوان مثال، صرف نظر از نظر شما در مورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، نمی‌توانید انکار کنید که او یک برند شخصی قوی ایجاد کرده است که به تشویق بسیاری از مردم کمک کرد تا رای خود را به او بدهند.

چرا برندسازی شخصی مهم است؟

اگر می‌خواهید تأثیرگذار در نظر گرفته شوید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. برند شخصی به شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شوید. شما می‌توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت‌های خود در مورد زمینه‌های تخصصی خود استفاده کنید.

از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می‌کند. این برند شخصی شماست که به شما کمک می‌کند تا از هزاران نفر دیگر مانند شما متمایز شوید.

به خصوص نسل Z نسبت به تبلیغات بی‌اعتماد هستند. ۸۴ درصد از هزاره‌ها و نسل Z نه به تبلیغات و نه به برندهایی که آن‌ها را ایجاد می‌کنند اعتماد دارند. با این حال، آن‌ها آماده هستند تا به افرادی که احساس می‌کنند «می‌شناسند» باور کنند – حتی افراد تجاری پشت برندهایی که بسیار از آن‌ها متنفرند.

این به معنای بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی کسب و کارها است. در واقع این یکی از دلایل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر است.

حرکتی به سمت شخصی‌سازی افراد اصلی در یک تجارت وجود داشته است. بدیهی است که این برای یک تجارت کوچک آسان است – تفاوت کمی بین یک تاجر انحصاری و تجارت او وجود دارد. ممکن است برای شرکت‌های بزرگ سخت‌تر باشد. اما برخی افراد آن را به خوبی مدیریت می‌کنند. استیو جابز قبل از اینکه این عبارت حتی به عنوان چهره اپل شناخته شود، از برندسازی شخصی استفاده می‌کرد. به طور مشابه، نام تجاری شخصی ایلان ماسک احتمالا بهتر از برند شرکتی تسلا شناخته شده است.

منطقی است که هر صاحب یا مدیر کسب و کار باید قبل از اینکه بخواهد پیام شرکت را ارائه دهد، ابتدا به صورت فردی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند.

نکات مهم در ساختن برند شخصی

ایجاد یک برند شخصی نیاز به تفکر و درون نگری گسترده دارد. اگر خودتان را بشناسید به شما کمک می‌کند. بسیاری از مردم توصیف خود را بسیار دشوار می‌دانند، اگرچه اغلب توضیح دادن اینکه چگونه می‌خواهند باشند آسان‌تر است.

اگر هدف نهایی شما از برندسازی شخصی بهبود عملکرد کسب و کارتان است، ابتدا باید مطمئن شوید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند. شما می‌خواهید که برند شخصی شما با مشتریان هدف شما مطابقت داشته باشد.

این کار جدیدی نیست. افراد تجاری سال هاست که این کار را انجام می‌دهند، خیلی قبل از اینترنت.

شما باید به عنوان فردی در بین افرادی که مشتریان بالقوه و موجود شما را تشکیل می‌دهند، شهرت داشته باشید. یافتن، گوش دادن و تعامل با مشتریان بالقوه بسیار مهم است. اینجاست که یک ابزار نظارت بر رسانه وارد عمل می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند ۲۴/۷ نظارت داشته باشید، حضور داشته باشید و پاسخگو باشید. بخش مهمی از برندسازی شخصی شما این است که مطمئن شوید که انسان هستید، با همان مسائل و مشکلات بازار هدفتان. تنها تفاوت این است که می‌توانید نشان دهید که راه حلی برای برخی از این مشکلات پیدا کرده‌اید – که مایلید با دیگران به اشتراک بگذارید.

شما نمی‌خواهید مانند یک فروشنده کلیشه‌ای ماشین‌های دست دوم باشید – حتی اگر در تجارت فروش خودرو هستید. مصرف‌کنندگان بدبین، کسب‌وکارها را همه چیز در مورد فروش می‌دانند. تمام هدف برندسازی شخصی عقب نشینی وعدم تاکید بر فروش است.

امروزه نمی‌توان اهمیت شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. بخشی از برندسازی شخصی شما باید شامل داشتن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی در تمام رسانه‌های اجتماعی باشد که مخاطبان شما وقت خود را در آنجا می‌گذرانند. و می‌خواهید درخواست‌های دوستی را آزادانه بپذیرید – نمی‌خواهید حساب‌های خود را خصوصی کنید. اگر می‌خواهید یک حساب اینستاگرام خانوادگی راه اندازی کنید، باید یک حساب جداگانه با نام دیگری برای این کار ایجاد کنید.


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

اهمیت موضوعات یکپارچه در برند شخصی

برند شخصی شما باید ثابت باشد. باید همیشه به برند خود وفادار بمانید.

وفاداری فقط این نیست که شما دائماً طوری رفتار کنید که با تصویر شما مطابقت داشته باشد – اگرچه این مهم است. اما شامل عواملی است که بیشتر منعکس کننده برند تجاری است. یعنی چه؟

شما باید یک رنگ و فونت ثابت داشته باشید. و شما باید از این رنگ‌ها و فونت‌ها در همه جا استفاده کنید. آن‌ها باید در وب سایت، حساب‌های اجتماعی، کارت ویزیت و هر چیز دیگری که چاپ شده است، یکسان باشند. اگر نماینده یک کسب و کار هستید، اینها باید با رنگ‌ها و فونت‌های کسب و کار شما مطابقت داشته باشند.

باید همه چیزهایی را که به صورت عمومی استفاده می‌کنید آنجا ببینید. حتی باید به مواردی مانند پاورقی ایمیل‌ها، لوازم التحریر، حساب‌ها و فاکتورها و بروشورهایی که می‌دهید نگاه کنید. حتی ممکن است در هر رویداد عمومی که شرکت می‌کنید، خودرویی بخرید که متناسب با رنگ‌بندی دلخواه شما باشد و کراوات‌های رنگی مناسب یا لباس‌های دیگر بپوشید.

چند تکنیک برای ساختن برند شخصی

دنیای آفلاین را فراموش نکنید. برند شخصی شما باید تمام مکان‌هایی را که مشتریان می‌توانند با شما روبرو شوند را در بر بگیرد. کارت ویزیت به سبک قدیمی به همان اندازه صفحات شبکه اجتماعی برای برندسازی مهم هستند. فقط به یاد داشته باشید که موضوع خود را در این موارد ثابت نگه دارید.

هر جا که می‌روید کارت ویزیت همراه داشته باشید. این موضوع در حال حاضر به اندازه چهل سال پیش مرتبط است. هر زمان که فرصت برقراری ارتباط با شخص جدیدی که با مخاطب هدف شما مطابقت دارد، یک کارت بیرون بیاورید.

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید که برند شخصی شما تمام زندگی عمومی شما را در بر بگیرد. بنابراین این حتی نحوه لباس پوشیدن شما را هر زمان که در یک موقعیت عمومی قرار می‌گیرید، پوشش می‌دهد. شما می‌خواهید که کل تصویر عمومی شما با شخصیت برند شخصی شما مطابقت داشته باشد.

مقالات مرتبط

اقدامات شما باید با برند شخصی شما مطابقت داشته باشد

راز برندسازی شخصی موفق یک ثبات اساسی است. شما در حال تلاش برای ایجاد یک تصویر بیرونی از «شما» هستید. این بدان معنی است که شما باید به طور مداوم با آن تصویر عمل کنید.

به عنوان مثال، واکنش به اخباری را که یک سیاستمدار خاص مواد مخدر مصرف کرده است، تصور کنید. در بیشتر موارد، این ناقوس مرگ برای حرفه سیاسی او خواهد بود

یک فرد معمولی که نماینده یک کسب و کار کوچک است چنین دیدگاه‌های افراطی در مورد برند شخصی خود ندارد. با این حال، باید به روشی عمل کنید که با تصویر درک شده شما مطابقت داشته باشد. اگر خود را به عنوان فردی دلسوز و علاقه‌مند به مشتریان خود نشان می‌دهید، بسیار مهم است که به شکایات آن‌ها گوش دهید و سعی کنید هر مشکلی را که ممکن است در محصول شما با آن مواجه می‌شوند برطرف کنید.

با این حال، مهم‌تر از همه، شما می‌خواهید که برند شخصی شما نسبتاً معتبر باشد. ممکن است تعدادی از ایرادات شخصی شما را نادیده بگیرد، و ممکن است مجبور شوید کمی آن را بهبود دهید تا با تصورات مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد، اما باید صدای واقعی آن را مشخص کند.

شما می‌خواهید که برند شخصی شما با آنچه که مردم در مورد شما می‌گویند، مطابقت داشته باشد. اگر مردم برند شخصی شما را باور نکنند، با کمبود مشخصی از اعتبار مواجه می‌شوید.

برای شروع برندسازی شخصی می‌توانید فرم برندسازی ما را تکمیل و ارسال نمائید.

سوالات متداول

5/5 - (18 امتیاز)
اشتراک گذاری:
یک دیدگاه درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.