دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگ

بازاریابی زمینه ای یا فیلد مارکتینگ

Advertisements

بازاریابی زمینه ای چیست؟

بازاریابی زمینه ای ، که از آن به عنوان فروش میدانی نیز یاد می شود، یک رشته در بازاریابی مستقیم است و هشدارهایی را به تهیه کنندگان کار در فروشگاه ها یا “در زمینه” می دهد. این کار که توسط بازاریابان میدانی و بازرگانان انجام می شود، به تامین کنندگان این امکان را می دهد تا شخصاً با خریداران ارتباط برقرار کنند.

کارهایی که انجام می شود از توزیع، تجارت و ممیزی گرفته تا نمونه گیری و اجرای تبلیغات و رویدادهای ویژه در یک فروشگاه است. در برخی موارد، می تواند یک عامل خرید و فروش رمز و راز هم باشد.

تهیه کنندگان موظف به انجام همه این فعالیت‌ها نیستند. آنها بسته به قصد و اهداف مورد نظر خود می توانند ترکیبی از موارد فوق باشند یا به هر کار جداگانه نزدیک شوند.

چرا بازاریابی زمینه ای بسیار مهم است؟

همانطور که گفته شد ، بازاریابی زمینه‌ای یک رشته در بازاریابی مستقیم است و برخلاف شکل سنتی فروش نیست زیرا در سطح شخصی صورت می گیرد و به خریداران امکان تماس چهره به چهره با خریداران را می دهد.

با استفاده از بازاریابی زمینه‌ای، تأمین کنندگان می توانند با خریداران در ارتباط باشند، محصول بیشتری بفروشند و شناخت برند را تقویت کنند.

البته ، این‌ها زیر چتر “بازاریابی” قرار می گیرد ، بنابراین یک رویکرد درست و غلط نسبت به آن وجود دارد. راه غلط این است که با این امر به عنوان روشی برای فروش با خریداران رفتار کنید (یک روش Outbound). روش صحیح در ابتدا کمک و بعداً فروش (روش Inbound) است.

Image result for field marketing

در اینجا مثالی برای نشان دادن تفاوت بین این دو آورده شده است.

یک تامین کننده یک کمپین تبلیغاتی با نمونه های رایگان برای یک خط محصول جدید که امیدوارند در آینده سهام آنها باشد، برپا می کند. آنها کارکنان ایستاده ای را برای هرگونه سؤالی که مشتری در حال گذر ممکن است از آنها بپرسند، مستقر می کنند. توجه داشته باشید که در حالی که آنها در حالت ایستاده هستند، خریدار را گول نمی زنند. غرفه در انتهای راهرو است و کالاهای مشابهی در آن قراردارد، اما باعث جلوگیری از تردد خریداران نمی شود.

همین وضعیت می تواند برای خریدار تحریک کننده باشد. این زمانی است که کارمندان تبلیغاتی خریداران را مجبور می کنند که در نزدیکی غرفه توقف کنند. این فقط آنها را تحریک می کند و می تواند باعث شود مشتری به طور کلی به شما توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *