روابط عمومی, کسب و کار الکترونیک

نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی تلفنی

Advertisements

نکات اساسی در بازاریابی تلفنی عبارتند از:

۱-بی دلیل روی برخی موارد پافشاری نکنید.
۲-هرگز عصبانی نشوید، مدیریت در اطلاعات داشته باشید.
۳-صبح زود کارتان را شروع کنید اما زودتر از ساعت ۹ صبح با کسی تماس نگیرید.
۴-آیینه ای را روی میزتان قرار دهید تا در هنگام مکالمه به آن نگاه کنید و لبخند بزنید.
۵-برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه ریزی کنید و با سناریو صحبت کنید.
۶-خانمها نباید از اصطلاحات مردانه و آقایان نباید از اصطلاحات زنانه استفاده کنند مگر در موارد خاص
۷-قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید.
۸-پر انرژی باشید. مشتری باید در لحن صدای شما شادابی را حس کند.
۹-نام مشتری را بپرسید و در جایی یادداشت کنید.
۱۰-سعی کنید ایستاده صحبت کنید. این موضوع باعث ترشح آدرنالین بیشتر از مغز می شود و تسلط شما می رود.
۱۱-نکات کلیدی جلوی چشمتان باشد.
۱۲-شمرده صحبت کنید

بازاریابی تلفنی


۱۳-در زمان بازاریابی تلفنی ؛ چای ، سیگار ، روزنامه ممنوع است.
۱۴-به اعتقادات مشتریان احترام بگذارید
۱۵-تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد.بازاریابی تلفنی – سفارش تلفنی
۱۶-تصویر درستی از خود ارائه کنید و چاکرم-مخلصم بی جا نداشته باشید.
۱۷-مؤدب باشید از کلمات رسمی استفاده کنید.
۱۸-شکست و موفقیت را در بازاریابی تلفنی تحلیل نمایید.
۱۹-در ابتدا صدایتان را ضبط و به آن گوش دهید، این باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف نمایید.
۲۰-وسط حرف مشتری صحبت نکنید و از موضوع اصلی خارج نشوید.
۲۱-اطلاعات خود را در مورد رقبا افزایش دهید.
۲۲-تندنویسی کنید و نکات کلیدی را ثبت کنید
۲۳-برنامه ای برای افزایش تعداد تماس های مفید داشته باشید.
۲۴-سخت ترین قسمت را با احترام پشت سر بگذارید. سخت ترین مرحله همان مشتری ها هستند.
۲۵-در پایان مذاکره یک جمع بندی صحیح داشته باشید.

3 دیدگاه برای “نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *