بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

این راهنمای ابتدایی به شما توضیح خواهد داد که بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه کار می کند؟ پس از خواندن این متن اطلاعات شما در رابطه با اصول اساسی و دانش فنی راه اندازی بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) برای کسب و کارتان به روز خواهد شد.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) چیست؟

بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ، عملی برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان با پیام تجاری از طریق ایمیل با هدف هدایت به سمت فروش، افزایش وفاداری مشتری یا برقراری ارتباط با اطلاعات مهم است.

این نوعی بازاریابی مستقیم است که در گذشته معمولاً برای هدف قرار دادن گروه‌هایی از مردم استفاده می شد. با این حال ، بازاریابی ایمیلی مدرن مبتنی بر پیش بینی رضایت ، تقسیم بندی و شخصی سازی است.

بازاریابی ایمیلی سودآورترین کانال بازاریابی مستقیم است که قادر به تولید 30 برابر سرمایه اولیه خود است که این امر آن را به ستون اصلی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال تبدیل می‌کند.

لذا عدم توجه به ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما با توجه به وجود نرخ بازگشت بالقوه، غیرمنطقی خواهد بود.

در این مقاله خواهید آموخت:

  • بازاریابی ایمیل و اهداف تجاری که می‌تواند در دستیابی به شما کمک کند چیست
  • چه طور باید شروع کرد
  • انواع مختلف ایمیل
  • چه جنبه‌ها و الزامات قانونی دیگری را باید در نظر گرفت

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟

از تأیید سفارش تا خبرنامه، ایمیل یک جنبه اساسی در رشد و مدیریت کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

بازاریابی ایمیلی مربوط به اطلاع رسانی، ترغیب و جلب اعتماد و وفاداری یک نقطه تماس علاقه‌مند به محصول یا خدمات شما است.

ایمیل‌های بازاریابی حاوی یک فراخوان ویژه برای اقدام به منظور فروش و یا ایجاد ترافیک در صفحات خاص سایت شما هستند. همچنین ابزاری قدرتمند برای ایجاد جامعه هدف است. پس این مطلب را دنبال کنید:

بازاریابی ایمیلی

اهداف تجاری حاصل از بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی می‌تواند در دستیابی به 3 دسته از اهداف کمک کند:

  • تبدیل (فروش محصولات و خدمات شما)
  • وفاداری مشتری
  • آگاهی از برند

ایمیل یک کانال ارتباطی عالی است، زیرا دارای درجه صمیمیتی است که یک فرد به آن متصل شده است. برای بسیاری از افراد، صندوق ورودی ایمیل به فضایی پر از پیام‌های برند مورد علاقه آنها تبدیل شده است.

با برقراری ارتباط مستقیم با صندوق پستی ایمیل مخاطب ، شما یک فرصت منحصر به فرد برای حضور در زندگی روزمره آنها دارید. این بسیار تأثیرگذارتر از یک پست شبکه‌های اجتماعی است ، جایی که شما نمی‌توانید مطمئن باشید که کسی پیام شما را مشاهده کرده است یا خیر.

جدا از صمیمیت، ایمیل در هنگام ایجاد ارتباط و ارسال پیام‌های مهم ، از تشریفات لازم برخوردار است. این دلیلی است که چرا ایمیل کانال منتخب برندهای بزرگ برای ارتباطات بحرانی در طول همه گیری کرونا بود.

ایمیل در هر مرحله از چرخه خریدار نقش ایفا می کند: در مرحله اطلاعات و آینده ، در طول تبدیل و بعداً برای حفظ مشتری.

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)، مقیاس پذیری آن است. بدین معنی که ایمیل‌ها را می توان در مقیاس بزرگ برای تعداد زیادی از گیرنده‌ها ارسال کرد.

وضعیت بازاریابی شخصی در سال 2020

ایمیل به شمااین امکان را می‌دهد که بتوانید با استفاده از اینترنت، طیف وسیع دیگری را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این برای ما مهم است که به صورت واقعی بتوانیم شیوه بازاریابی را تغییر دهید.

با استفاده از این نوع بازاریابی، امکان دسترسی به شمار زیادی از افراد در سطح بین المللی امکان پذیر است.

فقط نگاهی به این آمار بینداز:

  • مطابق گزارش تیم صندوق ورودی، 80 ٪ آمریکایی‌ها روزانه حداقل یکبار صندوق ایمیل خود را چک می‌کنند، یک چهارم آنان در طول روز بارها ایمیل شخصی خود را چک می‌کنند.
  • مشتریانی که از طریق ایمیل محصولات پیشنهادی سفارشات خود را انجام می‌دهند 138 ٪ بیشتر از خریدارانی کهستند که هیچ ایمیل پیشنهادی برای محصول دریافت نکرده‌اند.
  • 86% از متخصصان مشاغل ترجیح می‌دهند برای ارتباط ارائه خدمات از ایمیل استفاده ‌کنند.

با توجه به آمار و ارقام، ایمیل به عنوان موثرترین کانال در بازاریابی B2B مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نداشتن یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل به معنای از دست رفتن فرصت‌های فروش و فرصتی برای تقویت روابط شما با مشتریان است.

اکنون زمان آن رسیده است که بازاریابی ایمیلی خود را فعال و اجرا کنید. و ما می‌خواهیم چگونگی آن را برای شما توضیح دهیم.

شروع کار: انتخاب راه حل مناسب بازاریابی از طریق ایمیل

مزایای استفاده از نرم افزار بازاریابی از طریق ایمیل

اولین قدم برای پیاده سازی یک استراتژی موثر برای ارسال نامه الکترونیکی‌ یا ایمیل، انتخاب راه حل بازاریابی از طریق ایمیل است.

در اینجا برخی از دلایل ارزش سرمایه گذاری در یک سرویس اختصاصی بازاریابی ایمیلی برای ایجاد و ارسال ایمیل مارکتینگ توضیح داده شده است.

سیستم عامل‌های بازاریابی ایمیلی (مانند mailchimp) زیرساخت های لازم را برای اطمینان از تحویل نامه الکترونیکی در اختیار شما قرار داده اند. چیزی که نمی‌توانید هنگام ارسال ایمیل در یک کمپین از ارائه دهنده سرویس معمولی اینترنت مانند Gmail ، Yahoo یا Outlook بصورت تضمینی دریافت کنید.

یکی دیگر از مزیت های سرویس ایمیل امکان مدیریت مشترکان ایمیل و تقسیم آنها در لیست‌های مختلف است.

مهمتر از آن وقتی نوبت به طراحی ایمیل مارکتینگ می‌رسد، می‌فهمید که بیشتر سرویس‌های ایمیل قالب‌های آماده و ویرایشگرهای آسان برای ایمیل را ارائه می‌دهند. چند کلیک و به راحتی می‌توانید یک خبرنامه ایجاد کنید. هیچ طراحی گرافیکی یا مهارت های کد نویسی HTML لازم نیست.

به لطف گزارشات پیشرفته و آمارها ، می توانید بین عملکرد تبلیغات ایمیل نیز اطلاعاتی کسب کنید. خواهید دید که کدامیک از ایمیل ها موفق ترین بوده و به لطف نرخ بازگشت ، نرخ کلیک، و اطلاعات واکنش پذیری مخاطبان خود را بیشتر می آموزید.

مقایسه راه حل های مختلف

چندین راه حل مختلف برای ارسال ایمیل وجود دارد. برای انتخاب راه باید شخص مرتبط با تجارت شما در نظر گرفته شود. در اینجا سؤالاتی مطرح می‌شود که باید به دقت پاسخ بدهید:

  • چه تعداد مخاطب دارید و طی یکسال به چند تعدادی از آنان قصد دستیابی دارید؟
  • چقدر ایمیل قصد ارسال دارید؟
  • چه نوع ایمیل می خواهید ارسال کنید؟ تبلیغاتی ، تراکنشی یا هر دو؟
  • بودجه شما چقدر است؟

یکی دیگر از عواملی که هنگام مقایسه خدمات ایمیل باید در نظر گرفته شود مقیاس پذیری و هزینه های مرتبط است.

وقتی بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) را برای تجارت خود شروع می‌کنید ، به احتمال زیاد لیست تماس شما کوچک خواهد بود – اما بصورت ایده آل این لیست با گذشت زمان رشد می‌یابد.

در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان سرویس برای کسانی که مخاطب کمی دارند برنامه های رایگان یا بسیار ارزان قیمت دارند، پس از اینکه مشترکان بیشتری را به دست آوردید، قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

انواع مختلف ایمیل‌های بازاریابی

ایمیل‌های تبلیغاتی

مطابق با ریتم شغلی شما، ایمیل‌های تبلیغاتی در صورت نیاز ارسال می‌شوند.

خبرنامه ها اخبار مربوط به کسب‌وکار شما (نقاط عطف جدید ، قابلیت‌های محصول جدید) یا برجسته کردن استفاده محصول را ارائه می‌دهند. این راهی برای ماندن در ذهن مخاطبین شما و الهام بخشیدن به آنها برای تعامل بیشتر با شما است.

کمپین‌های ایمیلی بیشتر روی فروش و بازاریابی متمرکز شده‌اند و به طور معمول ، یک کمپین می تواند از 3 تا 10 ایمیل تشکیل شود که در طی چند روز یا هفته ارسال می‌گردد.این نوع ایمیل‌ها با هدف خاصی در ذهن شما ارسال می شود – خواه برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه ، ترغیب بارگیری کاغذ سفید یا ثبت نام در یک وبینار.

ایمیل‌های خودکار

ایمیل‌های خودکار می‌توانند در زمان صرفه جویی کرده و شگفتی‌هایی برای رشد روابط مشتری ایجاد کنند.

یک ایمیل خودکار می‌تواند ساده باشد، مثلاً با عنوان ایمیل خوش آمدید که برای ارسال خبرنامه جدید یا یک ایمیل شخصی بر اساس رفتار مشتری یا اطلاعات موجود ارسال می‌شود.

نکته جالب در مورد ایمیل‌های خودکار این است که هیچ کس برای زدن دکمه “ارسال” نیازی به حضور فیزیکی ندارد.

انواع مختلف ایمیل خودکار

کمی عمیق تر در ایمیل های خودکار ، دو نوع مختلف وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

ایمیل های بازاریابی خودکار: این‌ها همان مواردی هستند که ما در بالا مورد بحث قرار دادیم. محتوای این نامه‌های الکترونیکی با اقداماتی که یک مخاطب در رابطه با محصول یا خدمات شما انجام داده است، همخوانی دارد.

معمولاً مخاطب قبلاً رضایت صریح خود را برای دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی از طریق فرم انتخابی اعلام کرده است.

ایمیل های معاملاتی: همانطور که از نام آن پیداست ، اینها پس از معامله ارسال می شوند. مثال‌ها شامل تأیید سفارش، به روزرسانی حمل و نقل و یادآوری قرار ملاقات است.

ایمیل‌های معاملاتی برای مدیریت روابط با مشتری ضروری است ، به خصوص اگر شما یک تجارت الکترونیکی دارید. تصور کنید که یک محصول را بصورت آنلاین خریده‌اید و هیچ گونه تأیید سفارش دریافت نکنید – احتمالاً فکر خواهید کرد که یک کلاهبرداری از شما شده است.

به دلیل اهمیت آنها، ایمیل های معاملاتی اغلب از یک آدرس IP متفاوت به ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود.اگر تجارت شما به ارتباطات متقابل بسیار متکی است ، باید قابلیت های معامله گر ارائه دهنده ایمیل احتمالی را با دقت ارزیابی کنید.

بهترین روش بازاریابی ایمیلی

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف ایمیل و مزایای آنها برای می‌دانید ، وقت آن رسیده است که با برخی از مهمترین جنبه‌های بازاریابی ایمیلی آشنا شوید.

نکات زیر نیاز به توجه دقیق شما دارند زیرا باید مطمئن باشید که بازاریابی ایمیلی شما به صورت قانونی انجام می‌شود.

آدرس های ایمیل را بصورت قانونی جمع آوری کنید

اگر می خواهید ایمیل بفرستید، بدیهی است که به آدرس های ایمیل نیاز دارید. با این حال، نحوه جمع آوری آن آدرس ها بسیار مهم است.

برای جمع آوری قانونی آدرس های ایمیل ، باید فرایندی را انتخاب کنید.

این روشی است که به وسیله آن مشتری یا مخاطب علاقه‌مند از طریق یک فرم آنلاین رضایت خود را برای جمع‌آوری و استفاده از داده های خود به شما می‌دهند.

لیست پستی خود را بخش بندی کنید

با گسترش لیست ایمیل شما ، به احتمال زیاد دارای پروفایل‌های خریدار متنوعی خواهد شد.

بخش‌بندی به کاهش لیست شما و ایجاد لیست‌های کوچکتر از مخاطبین که ارتباط مشترکی دارند ، اطلاق می‌شود.

در میان بسیاری از امکانات مختلف برای تقسیم‌بندی ، برخی از نمونه ها شامل سن ، موقعیت جغرافیایی ، خرید بار اول و غیره وجود دارد.

این به شما امکان می دهد تا همچنان به محتوا بپردازید که شخصی و مربوط به هر فرد در لیست پستی شما باشد.

قابلیت تحویل خود را بهینه کنید

تحویل ایمیل به توانایی ایمیل برای فرود در صندوق ورودی مشترکان اشاره دارد.

این یک مفهوم مهم برای بازاریابان است. این مفهوم نشان می دهد که ایمیل‌ها به جای اینکه در پوشه اسپم جایی که خوانده نمی‌شوند بنشیند، به درستی به مقصد خود رسیده اند.

تحویل ایمیل به عوامل فنی و رفتاری بستگی دارد. به عنوان مثال ، کیفیت ایمیل شما به میزان قابل توجهی در تحویل تأثیر آن می گذارد.

برای اطمینان از این کیفیت ، تعدادی از بهترین روش‌هایی که وجود دارد را به شما می‌گوئیم:

  • اطمینان حاصل کنید که موضوع ایمیل شما بدون اسپم است.
  • آیا می دانید که کلمات و عبارات خاصی محرک فیلترهای اسپم هستند؟
  • با اصلاح آدرس های غیرفعال، همیشه لیست تماس خود را به روز کنید.
  • همیشه یک لینک اشتراک برای مخاطبین داشته باشید.
  • عمل لغو اشتراک کاملاً متعلق به مشترک است، بنابراین این گزینه باید همیشه در دسترس باشد.

طراحی ایمیلی را انتخاب کنید که با نام تجاری و مخاطبان شما همخوان باشد

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی می‌شود ، طراحی آن نیز به همان اندازه مهم است. توجه مخاطبین خود را با طراحی ایمیلی که هم از لحاظ تجاری و هم از نظر بصری جذاب است ، جلب کنید.

به یاد داشته باشید ظاهر و احساس ایمیل شما در لینک دادن پیام به شرکت و ارزش‌های آن است.

با طراحی واضح، خوانا و ساختاربندی شده یک طراحی ایمیل خوب از محتوای ایمیل شما پشتیبانی می‌کند. داشتن ساختاری که به طور طبیعی خواننده را به سمت تماس شما به عمل سوق می دهد ، باعث بالا رفتن نرخ تبدیل‌ها می‌شود.

صرفه جویی در وقت با الگوهای ایمیل

نیازی به تماس با یک طراح نیست زیرا امروزه بیشتر خدمات بازاریابی ایمیلی ، ویرایشگرهای ساده‌ای را برای استفاده در ایمیل ساخته‌اند.

نکته اصلی ما برای اطمینان از سازگاری و صرفه جویی در وقت از همان ابتدا ایجاد الگوهای ایمیل قابل استفاده مجدد است.

یک الگو را انتخاب کنید و آن را شخصی سازی کنید تا با برند شما مطابقت داشته باشد. پس از اتمام این کار ، فقط باید ایمیل را هر بار برای ایمیل‌های مختلف خود تغییر دهید.

ایمیل های خود را شخصی سازی کنید

همه ما دوست داریم که نام خود را ببینیم. به خصوص در مورد برندهای مورد علاقه ما احساس ویژه‌تری داریم.

وقتی برندها احساس شخصی را به بازاریابی اضافه می‌کنند و به جزئیات کوچک توجه می کننند ، م هم از آنان قدردانی میکنیم. کمی تلاش بیشتر باعث می شود احساس ما احساس ارزش و درک باشد.

این مسئله در مورد بازاریابی ایمیلی نیز صادق است.

شخصی سازی ایمیل برای ایجاد اعتماد به نفس بین کسب‌وکار و مشتریان ضروری است.

با توجه به اهمیت شخصی سازی در دوران مدرن ، باید از هر فرصتی نهایت استفاده را ببرید.

برخی از ایده های شخصی سازی برای شروع

  • از نام مخاطب خود استفاده کنید (“سلام سعید”)
  • هنگام برنامه ریزی زمان ارسال ، موقعیت مکانی یک مخاطب را در نظر بگیرید
  • مخاطبین خود را بخش بندی کنید
  • از ایمیل‌های ایجاد شده بر اساس نحوه تعامل مشتریان با محصول یا خدمات استفاده کنید.

ملاحظات کوچک مانند اینها نرخ باز ، کلیک و تبدیل شما به صورت مثبتی تأثیر می گذارد.

5/5 - (30 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه کار می کند؟»

  1. در ایران به بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ بسیار کم اهمیت می دهند هنوز به خوبی در کسب وکارها استفاده نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟