ارتباط با رسانه, بلاگ, روابط عمومی, روابط عمومی دیجیتال, وبلاگ

آژانس روابط عمومی

Advertisements

آژانس روابط عمومی چیست؟

ما تبلیغات نمی خریم.

ما برای خبرنگاران داستان نمی نویسیم

ما تابلوهای تبلیغاتی را تنظیم نمی کنیم.

ما عبارات جذاب برای شما ایجاد نمی کنیم تا مردم محصولات بیشتری را خریداری کنند که احتمالاً نیازی به آن نداشته باشند.

پس آژانس های روابط عمومی چه می کنند؟

آژانس های روابط عمومی ، بر خلاف آژانس های تبلیغاتی ، شرکت ها یا افراد را از طریق سرمقاله تبلیغ می کنند. این حرکت به رسانه های “به دست آورده” یا “آزاد” معروف است – همان داستان هایی که در وب سایت ها ، روزنامه ها ، مجلات و برنامه های تلویزیونی ظاهر می شوند – در مقایسه با “رسانه پولی” یا تبلیغات.

آژانس های روابط عمومی و آژانس های تبلیغاتی اهداف مشابهی با یکدیگر دارند: ارتقاء مشتری و ایجاد هرچه بیشتر موفقیت ، صداقت ، اهمیت ، هیجان انگیز یا مرتبط بودن. اما مسیرهای ایجاد آگاهی بسیار متفاوت است. بیشتر مردم فکر میکنند تبلیغاتی که به مشتری پرداخته می شود باید با شک و تردید به آن نگاه کرد. مقالات یا نمایش های تلویزیونی در نشریات فاخر از مزیت اعتبار شخص ثالث برخوردار بوده و عموماً مطلوب تر مشاهده می شوند.

انجمن روابط عمومی آمریکا مدیریت روابط عمومی را چنین تعریف می کند:

تبلیغ می شود.

  • “پیش بینی، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی ، نگرش ها و موضوعاتی که ممکن است برای عملکرد خوب و غلط در عملکرد و برنامه های سازمان تأثیر بگذارد.
  • مدیریت مشاوره در تمام سطوح سازمان با توجه به تصمیمات سیاسی ، دوره های اقدام و ارتباطات ، با در نظر گرفتن نتایج عمومی آنها و مسئولیت های اجتماعی یا شهروندی سازمان.
  • تحقیق ، انجام و ارزیابی ، به طور مداوم ، برنامه های اقدام و ارتباطات برای دستیابی به درک عمومی آگاهانه لازم برای موفقیت اهداف سازمان. این موارد ممکن است شامل بازاریابی باشد. مالی؛ جذب سرمایه؛ روابط کارمند ، جامعه یا دولت؛ و برنامه های دیگر
  • برنامه ریزی و اجرای اقدامات سازمان برای تأثیرگذاری یا تغییر سیاست های عمومی. تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه ، استخدام و آموزش کارکنان ، توسعه امکانات – به طور خلاصه ، مدیریت منابع مورد نیاز برای انجام کلیه موارد فوق. “

این یک نمای کلی از عملکردهای کلی یک آژانس روابط عمومی است. این تاکتیک ها شامل برخی از موارد زیر است:

  1. اطلاعیه های مطبوعاتی بنویسید و توزیع کنید
  2. گفتارنویسی
  3. درمورد بنگاههای اقتصادی درباره یک شرکت بنویسید و آنها را مستقیماً برای روزنامه نگاران ارسال کنید
  4. ایجاد و اجرای برنامه های ویژه ای که برای دسترسی به مردم و روابط رسانه ای طراحی شده است
  5. تحقیقات بازار را در مورد پیام شرکت انجام دهید
  6. گسترش مخاطبین تجاری از طریق شبکه های شخصی یا حضور و حمایت مالی در رویدادها
  7. نوشتن و وبلاگ نویسی برای وب (سایت های داخلی یا خارجی)
  8. حل بحران استراتژی روابط عمومی
  9. تبلیغات اجتماعی و پاسخ به نظرات منفی بصورت آنلاین

شرکت ها و افراد وقتی می خواهند از طریق رسانه ها محافظت ، تقویت و یا ایجاد اعتبار نمایند، یک آژانس روابط عمومی را استخدام می کنند. یک نماینده خوب یا متخصص روابط عمومی می تواند سازمان را تجزیه و تحلیل کند ، پیام های مثبت را پیدا کند و آن پیام ها را به داستان های رسانه ای مثبت تبدیل کند. وقتی خبر بد است ، یک آژانس می تواند بهترین پاسخ را تدوین کند و آسیب ها را کاهش دهد.

باب گلد و همکارانش از ردوندو بیچ ، کالیفرنیا گفته است: “یک آژانس خوب یک شریک استراتژیک است که به مشتریان کمک می کند تا با موفقیت در گفتگو با مخاطبان خود صحبت کند.” یک آژانس ، شنونده خوبی برای بازار است و می داند کدام پیشگامان گفتگو کار خواهند کرد ، مچنین چه چیزی باعث ایجاد تنش می شود. آژانس شما چقدر می تواند ایده ها را بدون توهین به عقب براند؟ آیا آنها یک شریک ابتکاری یا دسته ای از “بله زنان و مردان هستند؟”

آنها به مشتریان توصیه می کنند که به دنبال بهترین تناسب فرهنگی باشند. “آیا آژانس شما می تواند صدای شما را پیدا کرده و” دریافت “کند؟ آیا آنها مانند همه چیز را مانند یک مکالمه در میهمانی شام هدایت می کنند یا آنها مشغول جمع آوری کلیپ هستند؟ “

فعالان تبلیغات مؤثر با بسیاری از روزنامه نگاران مختلف در بسیاری از صنایع مختلف روابط خوبی دارند. در بسیاری از جوانب مثبت کار، روزنامه نگاران سابق هستند ، بنابراین آنها بهترین راه ها برای تهیه داستان و رسیدن به سردبیران و خبرنگاران خواهند بود.

رابطه مشتری و آژانس نباید منفعل باشد. مشتریان باید به آژانس اطلاع دهند که چه پیامهایی را برای تبلیغ و ارائه پیشنهاداتی در مورد مکان ظاهر شدن ارائه می دهند. داستانهای بسیار کمی صفحه اول روزنامه ها را تشکیل می دهند ، اما با داشتن فضای رسانه ای که شامل وبلاگ ها ، وب سایت ها ، برنامه های تلویزیونی ، مجلات و رسانه های دیگر است که هر روز تکامل می یابد ، یک آژانس روابط عمومی خوب به مشتریان کمک می کند تا با افزایش شناخت، بینندگان خود را افزایش دهد. روابط بلند مدت می تواند سرمایه گذاری در برند و دید شرکت یا فرد باشد که منجر به افزایش شناخت و شهرت می شود.

ترجمه شده از مجله اینترنتی فوربس

One thought on “آژانس روابط عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *