آموزشی, کسب و کار

آموزش تبلیغات در گوگل قسمت دوم

Advertisements

آموزش تبلیغات در گوگل قسمت دوم

معرفی

تبلیغات گوگل چندین استراتژی که برای انواع مختلف کمپین ها و اهداف کسب و کار طراحی شده اند را به شما پیشنهاد می دهد . با انجام معامله خودکار می توانید عملکرد کمپین خود را افزایش دهید، در این دوره، ما به شما در انتخاب یک استراتژی پیشنهاد شده که برای شما نیز مناسب است صحبت می کنیم.

آنچه شما یاد می گیرید:

  • چه هنگامی پیشنهاد خرید خودکار به شما می شود
  • چگونه برای تعیین استراتژی مناسب قیمت گذاری اقدام کنید

شما چکار انجام خواهید داد؟

شما تاکنون فقط درباره قیمت گذاری خودکار شنیده اید و وسوسه شده اید که آن را برای کمپین خود امتحان کنید. این به نظر بسیار شیرین است، به ویژه قسمت خودکارآن. قبل از اینکه به سراغ آن بروید، چیزهایی که باید درباره آن فکر کنید چیست؟

بله

چند راهکار پیشنهاد متفاوت خودکار وجود دارد. شما باید در پایان متوجه شوید که بهترین استراتژی را برای مبارزات تبلیغاتی خود انتخاب کردید.

بله

معامله خودکار از داده ها برای بهبود عملکرد کمپین استفاده می کند.

معامله خودکار کارهای زیادی برای شما انجام خواهد داد، اما قبل از اینکه آن را فعال کنید، باید مطمئن شوید که اهداف روشن دارید تا بتوانید جادوی خود را انجام دهید.

قیمت گذاری خودکار چگونه کار می کند

لیست کلمات کلیدی شما تعیین می کند کدام جستجوها و بازدید های سایت باعث می شود که آگهی شما در صورت برنده شدن، در تبلیغ شما را تحریک کند، اما پیشنهاد “مناسب” یک هدف متحرک تحت تاثیر چیزهایی مانند نوع مطابقت، دستگاه و مکان باشد.

با استفاده از پیشنهادات خودکار، تبلیغات Google می توانند به صورت خودکار افزایش قیمت ها برای برداشت هایی که پیش بینی می کنند (از داده های زمان ذخیره سازی)، بیشتر موفق باشند.

هنگام استفاده از پیشنهادات خودکار

مناقصه خودکار برای همه نیست. آیا برای شما مناسب است؟ برای پیدا کردن سوالات زیر پاسخ دهید. هر سوال براساس ویژگی مشترکی از تبلیغ کنندگان و کمپین هایی است که از استراتژی های داوطلبانه خودکار استفاده می کنند.

  • آیا شما اهداف عملگرا برای کمپین های خود دارید؟

به عنوان مثال، آیا می خواهید به بیشترین میزان نرخ تبدیل در بودجه خود برسید؟

  • آیا شما آماده هستید تا زمان صرف شده برای بهینه سازی کمپین های موجود را آزاد کنید؟
  • مطالعات نشان داده اند که ۸۰ درصد از زمان بازاریابی کمپین های بهینه سازی دستی به دست می آید. چطور می توانید از این زمان استفاده کنید؟
  • آیا کمپین شما با توصیه های عملکرد ما مطابقت دارد؟

شما اگر در کمپین حال حاضر حداقل ۱۵ بارگیری و ۱۵ کلیک در هر ماه قبل از فعال شدن مجدد خودکار را انجام دهید احتمالا نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد . این الزام نیست، اما این نوع داده ها به الگوریتم کمک می کند تا جادوی خود را به کار بگیرند.

  • آیا پیگیری تبدیل را فعال کرده اید؟

شما برای ردیابی تبدیل نیاز به استفاده از بسیاری از ویژگی های اتوماتیک دارید، ما استراتژی هایی داریم که نیازی به این ندارند. اگر آماده هستید تا با پیگیری تبدیل شروع کنیم.

هنگام استفاده از پیشنهادات دستی

اگر پیشنهادات خودکار را مناسب نمی دانید، پیشنهادات دستی همیشه یک گزینه دوم است. ممکن است بخواهید پیشنهاد قیمت را در نظر بگیرید:

  • توصیه هایی برای قیمت گذاری خودکار: شما باید ۱۰۰ درصد کنترل نحوه پرداخت برای نمایش ها، کلیک ها یا تبدیل را داشته باشید.

اگر توصیف های بالا را نمی توانید اعمال نمائید، توصیه میکنیم انتخاب یک استراتژی صحیح خودکار را انجام دهید. برای یادگیری نحوه انجام این کار به ادامه مطلب بروید.

نحوه انتخاب استراتژی پیشنهاد خودکار

استراتژی پیشنهاد خودکار در Google Ads را تنظیم می کنید که بهترین هدف تبلیغاتی را در برابر شما قرار می دهد.

هر هدف زیر را ببینید که استراتژی های پیشنهاد دهنده می توانند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کنند.

کلیک آگهی                                           درآمد آگهی                                          تبدیل آگهی

کدام نوع نوع پیشنهاد قیمت تبدیل برای شما مناسب است؟

هزینه پیشرفته برای هر کلیک (ECPC) یک استراتژی پیشنهاد نیمه خودکار است که پیشنهادات شما را تنظیم می کند تا شما را به حداکثر تبدیل ممکن در بودجه مشخص شده شما برساند. شما تنظیمات کلمات کلیدی را تنظیم کرده و اجازه دهید Google Ads جادوی خود را برای بهبود عملکرد کمپین خود کار انجام دهد. این مدل برای تبلیغ کنندگانی که به دنبال افزایش در نرخ تبدیل هستند در حالی که هنوز حفظ کنترل بر قیمت کلمات کلیدی خود را ندارند.

پیشنهادات به حداکثر رساندن نرخ تبدیل، به طور خودکار قیمت ها را در زمان حراج تعیین می کند تا حجم تبدیل شما را در بودجه شما افزایش یابد.

برای کسانی که دارای بودجه تبلیغاتی ثابت هستند، در حال حاضر حداقل ۱۵ تغییر و ۱۵ کلیک در هر ماه، که نمی دانند چه مقدار از آنها بخواهند برای نرخ تبدیل هزینه کنند (به عبارت دیگر، آنها CPA هدف را ندارند) خوب است.

هدف CPA این است که به طور خودکار قیمت ها را تنظیم می کند تا به حداکثر نرخ تبدیل شدن به CPA هدف که شما تنظیم می کنید (ممکن است بعضی از تبدیل ها بیشتر یا کمتر از هدف شما باشد) به شما کمک کند. هدف CPA در یک بودجه مشخص نیست.

خوب برای تبلیغ کنندگان که می دانند چقدر آنها مایل به پرداخت برای نرخ تبدیل هستند و اولویت بندی نگه داشتن هزینه خاصی در هر نرخ تبدیل بر حجم نرخ تبدیل خوب است.

بازرسی

استراتژی مشارکت را با هدف تطبیق کنید.

 مثلا فردی برای حداکثر کلیک دارای بودجه ثابت است و می خواهد بازدیدکنندگان را به وب سایت خود هدایت کند.

 فر دیگری برای حداکثر نرخ تبدیل دارای بودجه محدودی است و می خواهد فروش تی شرت آنلاین را انجام دهد.

مناقصه اتوماتیک در عمل

بیایید ببینیم چگونه مزایده خودکار میتواند در دنیای واقعی کار کند.

تا به امروز، باربارا به طور دستی پیشنهادات خود را برای وب سایت مد آنلاین تنظیم کرده است. وقتی کسب و کار او رشد می کند، او بیشتر و بیشتر زمان خود را برای مدیریت کمپین ها و پیشنهادات خود صرف می کند. این باعث می شود او نتواند وقت خود را در سایر پروژه های استراتژیک، مانند راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی YouTube صرف کند.

باربارا در حال حاضر ۲۰ کلیک و ۱۵ نرخ تبدیل در هر ماه را می بیند. او آماده است تا حالت اتوماتیک را امتحان کند و تا زمانیکه او برای بهینه سازی کمپین هزینه می کند وقتش آزاد می شود. او تصمیم می گیرد مزایای ECPC را امتحان کند تا بتواند کنترل قیمت های خود را نیز حفظ کند، اما در عین حال اجازه می دهد آگهی های Google قیمت های خود را در حراج به منظور به حداکثر رساندن نرخ تبدیلات به صورت خودکار تنظیم نماید.

پس از گذشت چند هفته، باربارا با تقاضای استراتژی جدید خود تقریبا ۴۰ نرخ تبدیل انجام داده است. او با این موفقیت هیجان زده و کنجکاو است تا سایر استراتژی های خودکار را نیز کشف کند که می تواند کسب و کارش را حتی بیشتر کند. در بررسی نتایج کمپین ECPC او در حال حاضر دارای حس خوبی برای میانگین هزینه هر یک از نرخ های تبدیل است، به عبارت دیگر، مایل به پرداخت هزینه خرید یک مورد دیگر در سایت خود است.

اکنون که باربارا درک خوبی از میانگین CPA دارد، او تصمیم میگیرد که یک استراتژی کاملا خودکار را امتحان کند و این میانگین را به عنوان هدف CPA خود تعیین می کند. با استفاده از وقت آزاد جدید او می تواند خلاقیت ویدیویی خود را برای کمپین یوتیوبش ایجاد کند.

  • انتقال از دستی به مناقصه های خودکار
  • تنظیم ردیابی تبدیل
  • از تغییرات مکرر به گزینه های قیمت گذاری اجتناب کنید
  • بررسی عملکرد و بهبود

خلاصه

در این دوره، ما بررسی کردیم که چه کسی می تواند از پیشنهاد معاملاتی خودکار بهره مند شود، و نحوه انتخاب مناسب استراتژی پیشنهاد خودکار را برای اهداف شما گفتیم.

آموزش تبلیغات در گوگل قسمت اول

آموزش تبلیغات در گوگل قسمت سوم

One thought on “آموزش تبلیغات در گوگل قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *