5 راه جلوگیری از هدر دادن پول در هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ

نکات کلیدی در هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ

  • هدر دادن پول اینفلوئنسرها آسان است و بازدهی کمی دارد.
  • در عین حال، کار با اینفلوئنسرهای مناسب می تواند کمپین های شما را به سطح بعدی برساند.
  • یک استراتژی اینفلوئنسر قوی و خوب تحقیق شده تفاوت را ایجاد می کند.
  • نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

در معرفی اینفلوئنسر مارکتینگ گفتیم اینفلوئنسرها پتانسیل برقراری ارتباط با مخاطبان را در سطح عمیق تری دارند، اعتماد ایجاد می کنند و باعث رشد قابل توجه کسب و کار می شوند.

در دنیای بازاریابی شبکه های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربر و همکاری با اینفلوئنسرها ابزارهای شناخته شده ای برای تقویت ارتقاء برند به صورت ارگانیک هستند. آنها پتانسیل برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح عمیق تر، ایجاد اعتماد و ایجاد رشد قابل توجه کسب و کار را دارند.

با این حال، در حالیکه این استراتژی ها می توانند قدرتمند باشند، دستیابی به بازده عالی تضمینی نیست. برندها باید پیچیدگی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را بشناسند تا پتانسیل واقعی آن را درک کنند و سریع‌ترین و مؤثرترین بازگشت سرمایه خود را تضمین کنند.

بیایید عناصر اساسی که استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ را ارتقاء می بخشد و بازده قابل توجه سرمایه را هم تضمین می کند بشناسیم.

1. سه R تأثیر را در نظر بگیرید

نفوذ ابزار قدرتمندی است که می تواند عقاید را شکل دهد، تغییر دهد و تأثیر بگذارد. درک سه R از تأثیر ارتباط، دسترسی، و رزونانس (Relevance, Reach, and Resonance) کلید باز کردن پتانسیل واقعی و کنترل هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ است.

ابتدا اینفلوئنسرهایی را شناسایی کنید که جایگاه آنها با ارزش ها و پیشنهادات برند شما هماهنگ است. ارتباط تضمین می کند که مخاطبان شما ارتباط واقعی بین تأثیرگذار و محصول شما را احساس کنند.

بعدی دستیابی به دسترسی است. این می تواند به این معنا باشد که به دنبال اینفلوئنسرهای بزرگ با فالوورهای بالا برای گسترش دیده شدن نام تجاری خود یا ایجاد شبکه گسترده ای از طریق اینفلوئنسرهای کوچک هستید. اینکه کدام استراتژی بهتر عمل می‌کند از برندی به برند دیگر متفاوت است، و انتخاب با شماست.

در نهایت، بیایید طنین را فراموش نکنیم – عنصر مخفی تأثیر ماندگار. همه چیز در مورد پرورش ارتباطات واقعی و ایجاد یک قوم وفادار از طرفداران برند است. وقتی صدای اینفلوئنسر صدای برند شما را منعکس می کند، شما یک زوج کاملاً جفت هستید.

2. اینفلوئنسرها را از همان ابتدا درگیر کنید

برندهایی که قدرت اینفلوئنسرها را درک کرده و از آنها استفاده می‌کنند، مزیت منحصربه‌فردی در دستیابی و تعامل با مخاطبان هدف خود دارند، به‌ویژه در میان Millennials و Gen Z. مشارکت اینفلوئنسرها از ابتدای سفر محصول شما می‌تواند یک تغییر بازی باشد، نه تنها از نظر افزایش دید بلکه در ایجاد اعتماد و پرورش مشتریان وفادار.

بیایید این موضوع را کمی بیشتر تجزیه کنیم:

دسترسی خود را تقویت کنید. همانطور که اینفلوئنسرها تجربیات و هیجانات خود را در مورد محصول شما به اشتراک می گذارند، برند شما بلافاصله به مخاطبان گسترده و درگیر دسترسی پیدا می کند، که اغلب شامل بخش های تخصصی است که ممکن است دسترسی به آنها از طریق بازاریابی سنتی چالش برانگیز باشد. این دسترسی، ترافیک را به سمت محصول شما هدایت می کند و به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه ای که واقعاً به آنچه ارائه می دهید علاقه مند هستند، ارتباط برقرار کنید.

نقش اینفلوئنسر در اینستاگرام مارکتینگ
اسکرین شات‌هایی از استوری‌های جیسو قبل و در طول نمایش مد دیور

اتصال ایجاد کنید. اینفلوئنسرها قدرت ایجاد ارتباطات عاطفی با فالورهای خود را دارند. وقتی آنها در سفر محصول شما، از ایده پردازی تا عرضه، شرکت می کنند، به سهامداران سرمایه گذاری شده تبدیل می شوند. این حس مشارکت و هیجان مشترک به ایجاد پیوند عاطفی بین تأثیرگذار، برند شما و پیروان آنها کمک می کند.

شراکت های بلند مدت ایجاد کنید. یک همکاری موفق می تواند پایه و اساس یک مشارکت طولانی مدت با اینفلوئنسرها را ایجاد کند. همانطور که محصول شما شتاب بیشتری می گیرد و خود را در بازار تثبیت می کند، اینفلوئنسرها می توانند به سفیران برند تبدیل شوند و به طور مداوم از پیشنهادات شما تبلیغ و حمایت کنند. این ارتباط مداوم اعتبار برند شما را تقویت می کند و منجر به وفاداری و حمایت پایدار مشتری می شود.

3. به تولیدکنندگان محتوا اجازه خلاقیت بدهید

این افراد دارای یک جرقه خلاقانه هستند که فالورهای خودشان را برای این به دست آورده اند. پس در هنگام تبلیغ برند خود به آنها آزادی خلاقانه بدهید. اجازه دادن به اینفلوئنسرها برای بیان مزایای برند شما به سبک خودشان باعث تقویت اصالت و ایجاد اعتماد با فالورهای آنها می شود.

محتوای جذاب آن‌ها به‌طور یکپارچه با برند شما ادغام می‌شود و باعث می‌شود که به جای یک تبلیغ اجباری، یک توصیه واقعی به نظر برسد. پذیرش ایده‌های نوآورانه آنها، رابطه تأثیرگذار و برند را تقویت می‌کند و تازگی را به کمپین‌های بازاریابی شما تزریق می‌کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

4. میکرو اینفلوئنسرها را فراموش نکنید

ممکن است مانند ماکرو اینفلوئنسرها یا افراد مشهور از تعداد فالوورهای زیاد برخوردار نباشند، اما نفوذ آنها در جوامع خاص غیرقابل انکار و قوی است. تعامل با میکرو اینفلوئنسرها فرصتی منحصر به فرد برای برندها فراهم می کند تا از ارتباطات معتبر و قدرت بازاریابی دهان به دهان آنها استفاده کنند. تولید محتوا کنندگانی که کوچک‌تر دنبال می‌شوند، برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر با بودجه کمتر، ارزشمند هستند و باعث کنترل هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ می شود.

اعتبار. میکرو اینفلوئنسرها در مورد اصالت مزیت مشخصی دارند. جوامع کوچکتر و نزدیک آنها اجازه می دهد تا ارتباطات واقعی و شخصی با فالورهای خود ایجاد کنند. با همکاری با میکرو اینفلوئنسرها، پیام برند شما بیشتر شبیه به یک توصیه از طرف یک دوست قابل اعتماد است و جلب اعتماد و وفاداری مخاطبان درگیر آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

نفوذ در جوامع خاص میکرو اینفلوئنسرها در زمینه های خاص مانند زیبایی، تناسب اندام یا مسافرت تخصص دارند. تخصص و اشتیاق آنها به این موضوعات، افراد همفکری را که علایق مشترک دارند جذب می کند. در نتیجه، توصیه‌های آن‌ها وزن قابل توجهی در این جوامع خاص دارد. هنگامی که یک میکرو اینفلوئنسر محصول یا خدمات شما را تأیید می کند، به مخاطبانی می رسد که واقعاً به پیشنهادات شما علاقه مند هستند و احتمال تبدیل و حمایت از برند را افزایش می دهد.

مقرون به صرفه بودن. میکرو اینفلوئنسرها راه حلی مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچکتر با بودجه بازاریابی محدود ارائه می دهند که می تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. این امر به کسب و کارهای کوچکتر اجازه می دهد تا منابع خود را به صورت استراتژیک تخصیص دهند و در بازارهای هدف خود قرار گرفتن در معرض ارزشمندی را به دست آورند، بدون اینکه به بودجه آسیب بزنند.

5. نظارت، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

برای کنترل هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ، از ابزارهای ردیابی برای نظارت بر KPIها مانند دسترسی، تعامل و نرخ تبدیل استفاده کنید تا موفقیت کلی کمپین را اندازه گیری کنید. به این که این موضوع بسیار مهم است: تصور کنید که از طریق این تجزیه و تحلیل ها، متوجه می شوید که یکی از اینفلوئنسرهایی که با آنها همکاری کرده اید، نرخ تعامل بسیار بالاتری نسبت به دیگران دارد. این اطلاعات شما را ترغیب می‌کند تا با تمرکز بیشتر بر مشارکت با تولیدمحتوا کنندگان با طنین‌اندازی بالاتر با مخاطبان هدف، همکاری‌های اینفلوئنسرهای خود را تنظیم کنید.

نظارت به شما کمک می کند تا از ترندهای بازار جلوتر بمانید. بیایید فرض کنیم متوجه شده اید که آموزش های آرایش واقعیت افزوده (AR) در بین مخاطبان هدف شما محبوبیت پیدا کرده. شما می توانید از این استفاده کنید و محتوای مبتنی بر واقعیت افزوده ایجاد کنید تا یک ارتباط منحصر به فرد و موثر با مخاطبان خود ایجاد کنید، برند خود را از رقبا متمایز کنید و مزیت رقابتی خود را در بازار حفظ کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟