چگونه توضیح محصول بنویسیم که بفروشد؟

برای فروش در سایت فروشگاهی شما باید بیشتر از یک توضیح محصول معمولی بنویسید. توضیحات باید هر آنچه را که خریداران برای خرید مطمئن نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهد.

مقدمه

تصور کنید یک خریدار وارد فروشگاه تان می شود. آنها یک جاروبرقی می خواهند، بنابراین مدلی را انتخاب می کنند. سبک است و دسته آن را می گیرند تا ببینند راحت است یا نه. آنها اندازه و ظرفیت سطل را بررسی می کنند و آن را آزمایش می کنند.

آیا در کمد جا می شود؟ بله

آن را می خرند.

خریدار دیگری برای خرید همان محصول وارد یک وب سایت فروشگاهی می شود. خُب آنها چگونه باید به تجربه مشتری فیزیکی در فروشگاه دست یابند؟

پاسخ کپی (توضیح محصول) و تصاویر است.

یعنی:

  • محصول کدام چالش ها را حل می کند؟
  • چقدر بزرگ و سنگین است؟
  • ویژگی های کلیدی چیست؟

خصوصیات یک توضیح محصول خوب

سایت های فروشگاهی نیاز به توضیح محصولی دارند دارند که بفروشد. پس نیاز دارد تا موارد زیر را در آن رعایت کنید:

خواندن توضیح محصول باید آسان باشد

خریداران آنلاین وقت ندارند پاراگراف های متن طولانی را بخوانند. آنها می خواهند فوراً بدانند چه چیزی محصول را برای آنها مناسب می کند.

بنابراین، توضیحات را ساده نگه دارید. مزایای کلیدی محصول را ذکر کنید. سناریوهایی ایجاد کنید و توضیح دهید که چگونه محصول چالش های رایج را حل می کند. آیا باعث صرفه جویی در وقت خریداران در کارهای روزانه می شود؟ و اینکه با مواد راحت تری نسبت به محصولات جایگزین ساخته شده است.

سعی کنید مخاطب را ظرف یک دقیقه تبدیل کنید. این یعنی جملات کوتاه، نقاط فروش پررنگ و بدون متن طولانی بنویسید.

جان مولر از مدیران گوگل تأیید می‌کند:

«محتوای زیاد» می‌تواند «پیدا کردن آنچه می‌خواهید بگویید را برای موتورهای جستجو سخت کند».

اگر می‌خواهید محصولاتتان در موتورهای جستجو بهتر رتبه‌بندی شوند – و مشتریان آن‌ها را راحت تر پیدا کنند – آن را سریع نگه دارید و روی USP ها (ایجاد ارزش) تمرکز کنید.

قالب بندی توضیحات محصول

وقتی صحبت از کپی محصول می شود، قالب بندی به اندازه محتوا مهم است.

حتی توضیح بی عیب و نقص هم در پاراگراف های سنگین صفحات گم می شود و خریداران اگر نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، راحت به صفحه رقیب می‌روند.

چگونه باید توضیح محصول را قالب بندی کنید؟

آن را طبیعی نگه دارید. این به این معنی است که اجازه دهید اطلاعات آن را دیکته کند. کپی را به بخش های منطقی تقسیم کنید، به عنوان مثال:

  • ویژگی های کلیدی – مزایای اصلی محصول در بالای صفحه
  • توضیح متن – بخش کپی اصلی، به جملات کوچک و قابل خواندن تقسیم شده است که سناریوهای کاربر را ایجاد می کند
  • مشخصات محصول – اطلاعات فنی، مانند ابعاد، وزن و لوازم جانبی، احتمالاً در جدول قابل هضم
  • اطلاعات کاربر – که ممکن است شامل سؤالات متداول، نظرات و موارد دیگر باشد

هر دسته از محصولات به بخش‌های یکسانی نیاز ندارند، بنابراین نکته کلیدی این است که بخش‌هایی را انتخاب کنید که برای صفحه منطقی هستند و به کاربر اجازه می‌دهند به راحتی آنچه را که دنبال می‌کنند بیابند.

تصور کنید در حال خرید محصول هستید. چه اطلاعاتی را دوست دارید بدانید؟ قیمت؟ مواد؟ اندازه؟ چرا بهتر از محصولات جایگزین است؟

به این سوالات پاسخ دهید و آنها را در بخش های طبیعی گروه بندی کنید.

به یاد داشته باشید که فضای خالی زیادی در صفحه بگذارید و محتوای خود را از بالا به پائین بارگذاری کنید. مطالعات نشان می‌دهد که خوانندگان آنلاین نسخه را با الگوی F اسکن می‌کنند، بنابراین موارد مهم باید در ابتدای هر جمله باشد.

این به معنای فعال نگه داشتن توضیحات با جملات کوتاه و سریع پر از فراخوان برای اقدام است، مانند:

“از مجموعه لوازم جانبی ما بازدید کنید”

“رنگ مناسب برای اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید”

این را با موارد زیر مقایسه کنید:

“ما طیف وسیعی از رنگ ها را در دسترس داریم، بنابراین برای هر اتاق نشیمن یک انتخاب وجود دارد”

حل مشکلات مشتری

چرا مردم چیزهایی می خرند؟ می‌خرند تا مشکلاتشان حل شود. یعنی باید برای آنها یک معضل جدی باشد مانند: چگونه آشپزخانه خود را تمیز کنند یا ماشین خود را تعمیر کنند، یا یک معمای شخصی مانند “این آخر هفته چه بپوشم؟”

حل مشکل مشتری با توضیح محصول درست

توضیح محصول باید راه حل ارائه دهد. با توضیح محصول خود داستان های کوتاهی بگویید تا به خریدار کمک کنید که چگونه محصول شما زندگی آنها را بهبود می بخشد. مثلا:

با جاروبرقی جدید ما در زمان نظافت منزل صرفه جویی کنید

“کمد لباس تابستانی خود را با لباس های گلدار ما بچینید”

توضیحات محصول باید روی راه حل ها تمرکز کند نه ویژگی ها. مثلا:

به جای:

“کیف بزرگ”

بنویسید:

“همه کتاب ها، لوازم التحریر و وسایل خود را با این کوله پشتی حمل کنید”

هر کلمه ای ارزشمند است. محتوا را روی صفت های خالی مانند “خوب”، “زیبا” یا “عالی” هدر ندهید. در عوض، از هر کلمه برای توضیح اینکه چرا محصول همه این چیزها را دارد استفاده کنید.

از ابزارهایی مانند Answer the Public برای الهام بیشتر استفاده کنید – برای پیدا کردن سؤالاتی که مردم در اطراف محصول شما جستجو می کنند. به عنوان مثال، جستجوی «کیف دستی» ممکن است با نشان دادن جستجوهایی مانند «بهترین کیف دستی تابستانی» یا «بهترین مواد برای کیف دستی» الهام بخش شما برای توضیحات محصول خود باشد.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

رتبه در موتورهای جستجو

مشتریان بازگشتی و طرفداران برند دقیقا می دانند که محصولات شما را کجا پیدا کنند. اما در مورد کسانی که قبلاً از برند یا وب سایت شما خرید نکرده اند چه می توان گفت؟

صفحات محصول و دسته بندی ها باید در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند تا خریداران بتوانند آنها را پیدا کنند. این بدان معنی است که آنها باید برای خواننده ارزش قائل شوند و به طور طبیعی کلمات کلیدی را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی

صفحات محصول احتمالاً به شدت به یک کلمه کلیدی هدف تکیه می کنند، مانند «توپ تنیس» یا «شکلات تخته». اینها باید به طور طبیعی در سراسر صفحه، در صورت لزوم، بدون پر کردن کلمات کلیدی گنجانده شوند.

اما بعید است توضیحات محصول بهینه ترین مکان برای هدف قرار دادن تمام اطلاعات مورد نیاز در جستجوها باشد – مانند “بهترین توپ تنیس کدام است” یا “تفاوت بین توپ های تنیس” – برای هدف قرار دادن پرس و جوهای معاملاتی عالی است. همیشه می‌توانید راهنماهای جداگانه‌ای برای هدف قرار دادن این اصطلاحات اطلاعاتی ایجاد کنید و لینک‌هایی به صفحه محصول خود به شکل فراخوان برای اقدام بنویسید.

پرس و جوهای تراکنشی اغلب شامل کلمات کلیدی طولانی هستند که نشان می دهد کاربر آماده تبدیل است، مانند “از کجا توپ تنیس خوب بخرم” یا “ارزان ترین توپ تنیس برای فروش”. اما به یاد داشته باشید، این عبارات دم بلند می توانند حجم جستجوی کمی داشته باشند، اما هدف آنها به این معنی است که به همان اندازه ارزشمند هستند، بنابراین به اعداد و ارقام وابسته نشوید.

در نظر بگیرید که چگونه می توانید تعداد زیادی از این اصطلاحات کلیدی منحصر به فرد و مرتبط را در توضیح محصول خود بگنجانید. این شامل به کار گیری آنها در بدنه متن، استفاده از آنها به عنوان سرفصل محتوا یا شامل بخش سؤالات متداول باشد. اما به یاد داشته باشید، باید به طور طبیعی در نثر جریان داشته باشند و فقط در توضیحات گنجانده نشوند، زیرا می‌تواند به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود.

E-A-T

یکی دیگر از خصوصیات مهم برای موتورهای جستجو که باید توضیحات متن شما داشته باشد، تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T) است. موتورهای جستجو – و کاربران – می‌خواهند بدانند محصول با کیفیت است و توسط متخصصان صنعت تولید و فروخته می‌شود تا بدانند پولشان به کجا می‌رود.

راه های زیادی برای نشان دادن E-A-T در صفحات محصول وجود دارد، از جمله افزودن محتوای تولید شده توسط کاربر برای نمایش محصولات در عمل. اما از طریق توضیح محصول هم می توانیم این کار را انجام دهیم.

به اطلاعاتی فکر کنید که به خریداران اعتماد به نفس می دهد تا از پول خود جدا شوند. این ممکن است شامل یک جدول مشخصات محصول با جزئیات باشد که ابعاد، مواد و موارد دیگر را نشان می دهد. به طور مشابه، تکیه بر متخصصان به توضیحات محصول اعتبار می بخشد.

برای مثال، آیا توپ های تنیس شما توسط ورزشکاران حرفه ای استفاده می شود؟

اطلاعات اضافی که به خریداران اطمینان بدهد شامل توضیحات «نحوه مراقبت از محصول»، نقل قول های متخصصین و لینک‌هایی به منابع بیشتر یا راهنماهایی باشد که به خریداران کمک می کند هنگام مرور محصولات تصمیم خود را بگیرند.

فراخوان به اقدام

دعوت به اقدام در صفحات محصول واضح است… محصول را بخرید. اما این بدان معنا نیست که نوشتن آنها هم آسان است.

متن دکمه تبدیل و نحوه بازتاب آن محصول و نحوه خرید کاربران را در نظر بگیرید. اگر آنها معمولاً چند قلم با ارزش کمتر می‌خرند، آیا می‌توانند فقط با کلمه «الان بخر» آن را «به سبد خرید» اضافه کنند؟ به طور مشابه، «تسویه‌حساب فوری» می‌تواند برای خریداران بی‌صبر وسوسه‌انگیزتر باشد؟

اگر محصول یک خدمت یا تجربه است، آن را در متن منعکس کنید، برای مثال «اکنون رزرو کنید».

از فراخوان‌های اقدام می‌توان برای افزایش فروش محصولات دیگر نیز استفاده کرد. در مورد محصولات سازگار فکر کنید و به صورت داخلی به آنها در نسخه لینک دهید. این ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

“توپ های تنیس ما را بدون زحمت با جعبه های قابل حمل که برای نگهداری شش توپ طراحی شده اند، از خانه به زمین بازی ببرید.”

مثال برای نوشتن فراخوان برای اقدام درست

برای راهنمایی بهتر بیایید به نمونه ای از صفحه محصولی نگاه کنیم که همه اینها را رعایت کرده است.

این صفحه محصول MyProtein nails را با درک مخاطبانش و آنچه در پی آن هستند شکل داده است. و اطلاعات خود را به بخش های منظم و طبیعی تقسیم می کند و موارد فنی را مختصر و قابل اسکن نگه می دارد.

در اینجا نمونه ای از توضیح محصول برای یکی از ممحصولان پروتئینی MyProtein نوشته شده است:

نمای کلی محصول نکات کلیدی – طعم و محتوای پروتئین محصول – را پوشش می دهد، در حالی که مزایای اصلی آن قابل دیدن و فهم است.

همچنین MyProtein شامل برخی از سوالات متداول در مورد محصول با پاسخ های مختصر و پوشش تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران – مانند زمان خوردن محصول و مشخصات مواد تشکیل دهنده و محتوای تغذیه ای آن – در جعبه های تاشو است، تا بتوانند به راحتی آنچه را که هستند پیدا کنند.

اکنون، بیایید این صفحه را با یک صفحه نوار پروتئینی رقیب مقایسه کنیم:

همه چیزهایی را که یک ورزشکار با تجربه یا خریدار برای اولین بار می خواهد در هنگام خرید یک محصول پروتئینی بداند در نظر بگیرید. این یعنی شامل محتوای کل پروتئین در هر وعده، اطلاعات تغذیه ای گسترده تر و مشخصات مواد تشکیل دهنده و مزایای مکمل پروتئین به شکل یک نوار باشد.

آیا این صفحه برای هر یک از مخاطبان مفید یا محتمل است؟ چیزی وجود ندارد که این نوار پروتئینی را از سایرین متمایز کند یا کاربران را متقاعد کند که به محصول دیگری نیاز دارند. در مقایسه با متن MyProtein، کاربر کاملاً در تاریکی است.

شما کدام محصول را ترجیح می دهید بخرید؟

پیوند زدن همه با هم

همه نکات ما برای نوشتن توضیح محصول یک چیز مشترک دارند – تجربه کاربر. هر عنصر از محتوای متن شما باید برای خواننده هدف باشد.

این بدان معنی است که آنها چگونه اطلاعات را می خوانند، چه سؤالاتی می پرسند و چه چالش ها و نقاط دردی دارند.

دفعه بعد که یک محصول در سایت تان منتشر می کنید، چک لیست ما را برای نسخه فروش آنلاین موثر دنبال کنید:

  • متن را کوتاه، سریع و قابل هضم نگه دارید – فقط کلمات ننویسید
  • تصور کنید شما خریدار هستید – چه اطلاعات و سوالاتی را می خواهید بدانید؟
  • اجازه دهید محتوا قالب را دیکته کند – بدون چارچوب ثابت
  • به جای صحبت در مورد ویژگی های محصول، مشکلات را حل کنید
  • کلمات کلیدی و سیگنال های اعتماد را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو در نظر بگیرید
  • CTA ها را مرتبط با محصول و مصرف کننده نگه دارید
4.9/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟