12 نکته برای تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

ما می‌دانیم بعید است که شما تک تک کلمات این مقاله را بخوانید. براساس آمار در نگاه کردن به اینستاگرام، ایمیل یا پیام‌های متنی، فقط چند ثانیه برای بررسی محتوا وقت صرف می‌شود. امروزه، میانگین توجه کاربران اینترنت به محتواها 8 ثانیه است. بنابراین، چگونه برای مخاطبان باید تولید محتوا در اینستاگرام تولید کرد؟ بازاریابان اینستاگرامی چگونه می‌توانند محتوای باکیفیتی تولید کنند که مخاطبان هدف بیشتری  با آن درگیر شوند؟

راز این کار در درک مخاطبان، سنجش رفتار آنها و یافتن راه‌های جدید برای خدمت به ترجیحات آنها با ایجاد محتوای منحصر به فرد و متنوع نهفته است.

نه تنها دامنه توجه ما کوتاه است، بلکه معمولاً زمانی که در شبکه های اجتماعی مرور می کنیم، کوتاه تر می شود. همانطور که نیر ایال در کتاب خود می نویسد: چگونه محصولاتی برای ایجاد عادت بسازیم، ما با پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به صورت ثانیه به ثانیه درگیر هستیم. در این مقاله نحوه ایجاد محتوایی گفته می‌شود که فالوورها حتی با توجه کوتاه مدت هم قانع می‌شوند.

1. مخاطب خود را درک کنید.

بدون شناخت واقعی مخاطبان خود، نمی‌شود امیدوار بود که بتوانید تولید محتوا در اینستاگرام تولید کنید. ابتدا، با مصاحبه با اعضای مخاطب هدف خود شروع کنید. بفهمید که آنها چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند، چه حساب هایی را دنبال می کنند، و می‌خواهند با استفاده از پلت فرم شبکه های اجتماعی چه نتیجه ای کسب کنند.

در مرحله بعد، شما باید با اعضای مخاطب هدف خود در رابطه با محصول یا خدمات خود مصاحبه کنید. چه معیارهایی برای آنها هنگام انتخاب یک پیشنهاد مشابه مهم است؟ چگونه ترجیح می دهید برای این محصول یا خدمات خرید کنید؟ متقاعد کننده ترین پیشنهادهای ارزشی برای این مخاطبان هدف کدامند؟ با داشتن این اطلاعات، ایجاد محتوای قانع کننده برای شما و تیمتان بسیار آسان تر خواهد بود.

 2. اندازه گیری عملکرد

سریع‌ترین راه برای ایجاد تولید محتوا در اینستاگرام، اندازه‌گیری این است که کدام محتوا با مخاطب هدف درگیر می‌شود. با استفاده از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، می توانید معیارهای کلیدی مانند تعامل فالوور، رشد فالوور، عملکرد هشتگ و موارد دیگر را ردیابی کنید.

این ابزارها به شما می گویند که بهترین زمان ارسال محتوا برای دستیابی به بیشترین مخاطب ممکن چیست. این نقطه داده به تنهایی می تواند تضمین کند که محتوا بدون تغییر نوع محتوایی که پست می کنید، عملکرد بهتری کسب کند.

 3. رسانه ها و انواع محتوا را مخلوط کنید.

به یاد داشته باشید، دامنه توجه یک کاربر متوسط اینستاگرام از ماهی قرمز کوتاه تر است (8 ثانیه در مقابل 12 ثانیه). برای جلب توجه مخاطبان هدف، مهم است که رسانه ها را ترکیب کنید.

بعنوان مثالب حساب اینستاگرامی نتفلیکس را در نظر بگیرید که رسانه ها را به خوبی ترکیب می کند. در وهله اول، یکی از مدیران شبکه های اجتماعی تصویری سورئال را منتشر کرد که در آن مستندی به نام لیدی گاگا را تبلیغ می کرد.

مستند لیدی گاگا

تنها چند روز بعد، یکی از مدیران شبکه های اجتماعی یک ویدیوی خنده دار کوتاه با حضور دیو چاپل و کریس راک منتشر کرد.

ویدیوی خنده دار با حضور دیو چاپل و کریس راک

با تغییر رسانه های محتوا، نتفلیکس می تواند طیف گسترده ای از مشتریان احتمالی را جذب کند و به لطف فرم های محتوای جدید، می تواند دنبال کنندگان را به طور مداوم درگیر کند.

 4. یک کپشن جذاب در اینستاگرام ایجاد کنید.

کپشن های اینستاگرام مکانی برای اضافه کردن هشتگ ها به امید افزایش دسترسی نیست. درعوض، باید از کپشن‌ها برای بیان یک داستان متقاعدکننده و تعریف‌کننده استفاده شود که در خدمت هدف نهایی برند شما باشد. ایجاد یک کپشن متقاعد کننده به آزمون و خطا نیاز دارد. نظارت بر تجزیه و تحلیل اینستاگرام می تواند به شما در بهبود کپشن ها کمک کند، اگر بتوانید الگوهای مربوط به قالب های کپشن مختلف و تعامل یا دسترسی پست را شناسایی کنید.

نوشتن کپشن‌های طولانی ضروری نیست، باید حتما چیزی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد و به پیشبرد روایت محتوای شما کمک کند.


خدمات تولید محتوا

سرویس تولید محتوا یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است.

 5. به محتوای تولید شده توسط کاربر اهمیت دهید.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) زمانی اتفاق می افتد که مشتری به صورت ارگانیک محتوایی را ایجاد می کند که به برند، محصول یا خدمات شما اشاره دارد. محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان یک تایید قدرتمند مشتری عمل می کند که می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند تا برند شما را جدی تر در نظر بگیرند. علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای جدید خلاقانه ای را در اختیار بازاریابان اینستاگرامی قرار می دهد تا آنها را مجدداً از طریق حساب شما به اشتراک بگذارند.

استفاده از نوعی ابزار مانیتورینگ اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا پلتفرم را برای ذکر برند بررسی کنید. این ذکر نام‌ها را بررسی کنید تا بدانید که آیا آنها با UGC مرتبط هستند و آیا می توانید در حساب خود به اشتراک بگذارید؟ در بیشتر موارد، دنبال‌کنندگان از نمونه‌های باکیفیت UGC قدردانی می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند معتبر است.

 6. یک فراخوان مرتبط برای اقدام قرار دهید (Call to action)

برای بازاریابان، تولید محتوا در اینستاگرام باید هدفی دوگانه داشته باشد. اولاً، محتوا باید ضمن جذب فالوورهای موجود، دامنه برند را افزایش دهد. دوم، محتوا باید به عنوان یک نیروی محرک برای فالوورها عمل کند تا از طریق رسانه های دیگر با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اینستاگرام می‌تواند دروازه‌ای برای ارتباط عمیق‌تر با مشتریان بالقوه و مشتریان باشد، اما برای اینکه دنبال‌کنندگان را به سمت برداشتن گام بعدی سوق دهید، باید «دعوت به اقدام» قانع‌کننده ایجاد کنید. معمولاً می توان یک call to action خوب را در کپشن اینستاگرام قرار داد. فراخوان‌ها باید با محتوایی که به اشتراک گذاشته می‌شود مرتبط باشد و معمولاً از دنبال‌کنندگان می‌خواهد که از وب‌سایت برند بازدید کنند.

تبلیغ نایک در اینستاگرام

در مثال بالا، نایک از یک فراخوان مناسب و متنی برای اقدام برای تشویق فالوورها به بازدید از فروشگاه نایک استفاده می‌کند.

7. موفقیت ها و شکست های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، به شما این امکان را می دهد تا ببینید که رقبا در این پلتفرم چگونه عمل می کنند. تجزیه و تحلیل دقیق رقابتی می تواند استراتژی هایی را مشخص کند که در ارتباط با مخاطبان هدف شما مؤثر هستند. این می تواند به شما کمک کند تا استراتژی مشابهی برای شروع تعامل با فالوورهای جدید و موجود به روشی مؤثرتر ایجاد کنید.

از طرف دیگر، نظارت بر شکست‌های رقبا در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات مشابه جلوگیری کنید – باز هم تعامل با افراد مناسب را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

8. استوری های اینستاگرام را امتحان کنید.

استوری‌های اینستاگرام یکی از اجزای پلتفرم در حال رشد سریع است. به طوری که استوری اینستاگرام اکنون تعداد کاربران بیشتری نسبت به اسنپ چت دارد. ایجاد استوری‌های منظم در اینستاگرام را برنامه ریزی کنید، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما افرادی در سنین نوجوانی و بیست سالگی هستند.

استوری‌های خوب اینستاگرام اغلب حاوی محتوای بک گراند هستند که به فالوورها اجازه می دهد به جنبه هایی از برند شما دسترسی داشته باشند که در جای دیگری ممکن نیست آنها را بینند.

9. از تبلیغات برای تقویت پیام های مهم استفاده کنید.

زمانی که اپل آیفون X را معرفی کرد، این شرکت شروع به یک سری تبلیغات جذاب در اینستاگرام کرد تا ارزش‌های پیشنهادی جدید مرتبط با گوشی جدیدش را تقویت کند. این تبلیغ، به اپل این امکان را داد که پیام خود را بدون نیاز به تکیه بر محتوای ارگانیک اینستاگرام، به سرعت تقویت کند.

 10. با نظرات فالوورها درگیر شوید.

اینستاگرام از تعامل به عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی جذابیت محتوا استفاده می کند. در واقع، ایجاد محتوایی که کاربران زیادی را درگیر خود کند، راه خوبی برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام است. یکی از راه‌های تشویق کاربران به تعامل منظم با محتوا، پاسخ دادن منظم به نظرات دنبال‌کنندگان است.

11. از برداشت محتویات از سایر رسانه ها خودداری کنید.

اینستاگرام برخلاف پینترست، توییتر یا فیسبوک است. اغلب، افرادی که از یک پلتفرم استفاده می کنند متفاوت هستند و اگر یکسان هم باشند، از پلتفرم‌های مختلف برای ارضای اهداف مختلف‌شان استفاده می کنند. این بدان معناست که بازاریابان اینستاگرام باید مراقب برداشتن و قراردادن محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم‌ها، در اینستاگرام باشند.

یا فالوورها این محتوا را در پلتفرم‌های دیگر دیده‌اند، که باعث می‌شود تعامل کاهش یابد، یا اینکه محتوا واقعاً برای جذب مخاطبان هدف اینستاگرام شما بهینه‌سازی نخواهد شد.

 12. با یک تأثیرگذار (اینفلوئنسر) همکاری کنید.

بیش از 90 درصد از بازاریابان که برنامه بازاریابی تأثیرگذار دارند معتقدند که این برنامه موثر است. یک راه عالی برای بازاریابان اینستاگرام برای ایجاد سریع فالوورهای بیشتر و درگیرتر، مشارکت با یک اینفلوئنسر است. شناسایی اینفلوئنسر مناسب برای مشارکت مستلزم شناخت خوبی از مخاطبان هدف است، اما پس از شناسایی، یک اینفلوئنسر می‌تواند دارایی بزرگی در ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا باشد.

نتیجه گیری

محتوا پادشاه است. این کار شبکه های اجتماعی ما را تقویت می کند و می تواند به برندمان کمک کند تا دنبال کنندگان بیشتر و جذاب تری ایجاد کنند. برای تولید محتوا در اینستاگرام، ابتدا باید مخاطب هدف را بشناسید. در مرحله بعد، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را در نظر بگیرید تا درک خود را از آنچه دنبال کنندگان از آن لذت می برند تسریع کنید. سپس مطمئن شوید که محتوای متنوع و جدید ایجاد کنید که با اهداف برند شما مطابقت داشته باشد.

5/5 - (8 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟