هر آنچه که درباره آواتار دنیای متاورس باید بدانید

آواتار دنیای متاورس

آواتارها در دنیای شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیستند، اما متاورس فیس بوک ابعادی کاملا متفاوت به آن اضافه کرده است. فیس‌بوک در کنار تغییر نام تجاری خود به متا، اعلان‌های زیادی در مورد فناوری  VR، مسیرهای آینده و تحقیقات در این زمینه ارائه کرد.

متاورس فیس‌بوک دارای آواتارهای سه بعدی فوق واقعی است که از هوش مصنوعی، تکنیک‌های مدل‌سازی پیچیده و الکترومیوگرافی برای نمایش دقیق ویژگی‌ها و حرکات انسان در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که این آواتارها هنوز در مرحله تحقیق هستند و احتمالاً چندین سال بعد شروع به کار خواهند کرد.

در همین حال، شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت در حال پرده برداری از آواتارهای کاربران برای متاورس هستند و آینده امیدوارکننده به نظر می رسد.

آواتار چیست؟

از نظر ریشه‌شناسی، کلمه آواتار از کلمه سانسکریت به معنای «نزول» مشتق شده است، که به طور خاص به خدایان اشاره دارد که به زمین فرود می‌آیند و شکلی شبیه انسان به خود می‌گیرند.

آواتارها در دهه 80 به عنوان نمایشی روی صفحه از کاربران اینترنت و به ویژه گیمرها رایج شدند. بازی 1985 به نام Ultima IV: Quest of the Avatar  نیاز به نمایش کاربران روی صفحه را که تا حدی حقیقت را به همراه خواهد داشت، به طور جدی ایجاد کرد.

ایده این بود که اگر کاربر خود را به‌طور دقیق روی صفحه نمایش، با دید اول شخص ببیند، نسبت به سؤالات اخلاقی بازی آگاه‌تر می‌شود و محتوا را به روشی همه‌جانبه تجربه می‌کند.

در حال حاضر همان اصل برای شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌شود.

آیا آواتارها بیش از حد واقعی هستند؟

لازم نیست. آواتارها تصویر روی صفحه یا مجازی کاربر هستند و از نظر فنی می‌توانند هر شکل یا نشانی به خود بگیرند تا زمانی که دارای ویژگی های انسان‌نما مانند اندام متحرک، بالاتنه و پایین تنه و چهره‌ای با قابلیت بیان باشند.

با این پیش نیازها، آواتار شما ممکن است شبیه یا متفاوت از ظاهر شما در دنیای واقعی باشد. برنامه های کاربردی VR در سراسر صنعت برداشت خاص خود را از آواتارها دارند که بر اساس نیازهای یک مورد خاص ارائه می‌شوند.

به عنوان مثال، در یک بازی VR ورزشی، تا زمانی که حرکات با دقت و بدون تاخیر رندر شوند، ممکن است داشتن سر و بدن شناور بدون جزئیات زیاد کافی باشد. در یک مدل VR مشارکتی برای کار، منابع محاسباتی ممکن است به سمت نمایش حالات چهره و زبان بدن برای برقراری ارتباط مؤثر بروند.

متاورس فیس‌بوک احتمالاً دارای آواتارهای فوق واقعی قابل تنظیم است که شباهت زیادی به ویژگی‌های صورت و فیزیکی شما دارد، اما از سفارشی‌سازی برای افزودنی‌هایی مانند مو، لباس و عینک هم پشتیبانی می‌کند.

انواع آواتارها

روش‌های مختلفی وجود دارد که سیستم‌های نرم‌افزاری می‌توانند آواتارها را برای یک محیط مجازی ایجاد کنند، که می‌تواند سه بعدی یا دو بعدی باشد.

در سال‌های اخیر، آواتارهای سه بعدی با ظهور واقعیت مجازی و سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری که می‌توانند حرکات دنیای واقعی را با استفاده از حسگرها تکرار کنند، به شکل غالب تبدیل شده‌اند. به طور معمول، شما می توانید یکی از دو نوع زیر را داشته باشید:

آواتارهای VR

آواتار VR معمولاً یک بازخوانی اول شخص است که در آن کاربر جهان را از دیدگاه آواتار می‌بیند. سایر شرکت کنندگان جهان می‌توانند قسمت بالای نیم تنه آواتار را به همراه بازوها، اما بدون اندام تحتانی ببینند. این نوع را در اکثر برنامه‌های ابتدایی VR خواهید یافت، که نیازی به حرکات پیچیده پا یا تحرک درون دنیا ندارند.

آواتارهای تمام بدن

در یک آواتار تمام بدن، از حسگرها برای تکرار و بازسازی حرکات کل بدن از طریق یک سیستم سینماتیک استفاده می‌شود. در نتیجه، کاربر آزادی حرکت بیشتری در دنیای مجازی دارد و می‌تواند از تمام اندام‌ها برای تعامل با دارایی‌های دیجیتال استفاده کند. بازی‌های پیچیده واقعیت مجازی معمولاً از این نوع استفاده می‌کنند و متاورس فیسبوک نیز احتمالاً این مسیر را انتخاب خواهد کرد.

چرا آواتار مرکز دنیای متاورس است؟

به بیان ساده، متاورس نمی‌تواند بدون آواتارها وجود داشته باشد (آواتار یعنی ظاهر افرادی که از فضای مجازی متاورس از آن استفاده و در آن زندگی می‌کنند). همچنین، آواتارها قابلیت همکاری لازم را بین بسیاری از ویژگی‌های متاورس فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، کاربر ممکن است یک بازی را تکمیل کند، توکن‌هایی را بدست آورد که در یک سرویس کیف پول ذخیره می‌شوند، از یک بازار مجازی بازدید کند، و دارایی‌هایی را خریداری کند تا از طریق صندوق ذخیره شوند و آواتار تنها عنصر ثابتی است که در این سرویس‌ها استفاده می‌شود.

در زمینه متاورس، آواتارها نقشی شبیه به اعتبارنامه‌های SSO آنلاین (بدون جنبه امنیتی) ایفا می‌کنند و به کاربران امکان دسترسی به همه چیزهایی را می‌دهند که جهان ارائه می‌کند.

آواتار متا در برابر مایکروسافت

فیس‌بوک (اکنون متا) در حال آزمایش با آواتارهای کدکس است که ظاهر انسان را در دنیای مجازی با دقتی باورنکردنی بازسازی می‌کند. در پایان، داده‌های حسگر زنده یک شبکه عصبی را هدایت می‌کنند که خود را در زمان واقعی در زمینه دنیای اطرافش بازسازی می‌کند.

آواتار 3D فیسبوک

به طور همزمان، متا در حال کار بر روی آواتارهای مبتنی بر فیزیک است که احتمالاً از ابزارهای پوشیدنی برای ضبط و استفاده از داده‌های آناتومی انسان استفاده می‌کنند.

از طرفی مایکروسافت در بازی آواتار کمی جلوتر است و سرویس آواتار سه بعدی خود را در هفته اول نوامبر 2021 راه اندازی کرد. کاربران تیم‌های مایکروسافت اکنون می‌توانند آواتارهای شخصی سازی شده خود را ایجاد کنند که برای شرکت کنندگان در هر جلسه‌ای قابل مشاهده باشد، حتی زمانی که وب کم خاموش است.

مهمتر از همه، اینها برداشت های سبکی از ساختار انسان-آناتومی و چهره، با زیبایی شناسی تقریباً دیزنی است – بسیار متفاوت تر از فیس بوک.

آواتار مایکروسافت

در نهایت، شرکت هایی مانند Ready Player Me وجود دارند که در ساخت آواتارهای چند پلتفرمی برای متاورس تخصص دارند. از آنجایی که متاورس هزاران برنامه و چند دنیای مجازی را گرد هم می‌آورد، آواتار می‌تواند به عنوان نقطه ورود و هویت پایدار شما عمل کند، در حالی که شما جستجو، تعامل و ارتباط برقرار می‌کنید.

نحوه ساخت آواتارهای NFT برای  متاورس، MiT Avatar

متاورس هر روز از طریق بازی‌ها، پلتفرم‌های مشارکتی، استفاده از بلاک چین در بخش‌های مختلف اقتصاد به یک پروژه واقعی‌تر در دنیای مجازی تبدیل می‌شود و دیگر ایده‌ای برای آینده برای رسیدن به زمان حال نیست و راه‌های جدیدی برای انجام آن ایجاد می‌کند. فعالیت‌های روزانه و سایر موارد استثنایی، ایجاد نیازهای جدید مانند داشتن یک آواتار که نشان دهنده ما در اکوسیستم دیجیتال است را به همراه دارد.

آواتار بازی NFT چیست؟

آواتار یک نمایش مجازی از خودمان است. به عبارت دیگر، یک شخصیت دیجیتالی در قالب «تصویر نمایه» که توسط الگوریتم‌های مورد استفاده در شبکه برای ارائه تصویری بصری از ما تولید می‌شود. هر آواتار در ویژگی‌ها، جزئیات و طراحی منحصربه‌فرد است. این موضوع آن را برای دنیای NFT جذاب می‌کند، زیرا هر کاربر می‌تواند با اکسسوری‌ها، لباس‌ها، مدل مو و غیره، آواتار خود را هر طور که دوست دارد شخصی‌سازی کند.

برخی افراد حتی به سراغ آواتارهای خیالی‌تری مانند حیوانات، جنگجویان، شخصیت‌های علمی تخیلی می‌روند و برخی دیگر از آواتارهایی با ویژگی های انسانی یکسان استفاده می‌کنند.

آواتار NFT

آواتارها، متاورس و بازی های NFT

اگر شما یکی از افرادی هستید که در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده خود را در بازی‌های Play To Earn به دست می‌آورید، می‌زنید و NFT جمع‌آوری می‌کنید، بله، باید از قبل آواتار خود را داشته باشید تا خود را آنجا شناسنامه دار کنید. اگر هنوز آواتار ندارید، باید یکی در ایجاد کنید. آواتار شما را به شخصیت جالب‌تری تبدیل می‌کند و می‌تواند با تسهیل دسترسی شما به انجمن‌های بازی NFT توجه دیگران را به خود جلب کند.

بازار آواتار NFT

همانطور که گفته شد دارایی‌های دیجیتال منبع ویژگی‌ها و جزئیات شخصیتی در متاورس است. سازندگان در آن قطعات منحصربه‌فرد خود را در بازارهایی عرضه می‌کنند که می‌توانند توسط کاربران نهایی خریداری شوند و تا به امروز برخی از آنها تا میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند.

ادغام آواتارهای NFT در بازی ها، نرم افزارها و برنامه های  NFT

آواتارهای NFT که در چند پلتفرم ایجاد می‌شوند، بسته به علایق توسعه‌دهندگان، با سایر برنامه‌های کاربردی در متاورس سازگار و قابل ادغام هستند، به طوری که دارایی به دست آمده در یک پلتفرم می‌تواند در برنامه‌های مختلف روی آواتار استفاده شود.

محبوب ترین آواتارهای NFT

بین مجموعه‌ها محبوب ترین آواتارهای NFT عبارتند از:

  • کریپتوپانک ها
  • هاش ماسک ها

چگونه یک آواتار NFT ایجاد کنیم؟

در نهایت، اگر می‌خواهید آواتار خود را مثلاً در با MiT Avatar ایجاد کنید، فقط باید به پورتال وب آن دسترسی داشته باشید. مشخص کنید که آواتار کامل است یا نیمه بدن، جنسیت را انتخاب کنید، می‌توانید عکسی را از گالری خود انتخاب کنید یا در برنامه عکس بگیرید. و چند ثانیه صبر کنید تا آواتار شما بارگیری شود. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است.

سخن پایانی

متاورس آمده تا همه چیز را تغییر دهد. پس دست از خلق آواتار برندارید تا در اکوسیستم‌های مجازی جدید باقی بمانید. اگر طراح هستید، این فرصت را برای کسب درآمد از استعداد خود از دست ندهید.

5/5 - (34 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟