4 دلیل شکست سئوی بین المللی (نحوه رفع آن)

مدیریت و بهینه سازی وب سایت های جهانی با چالش هایی منحصر به فردی در سئوی بین المللی همراه است. با 4 مورد از آنها و نحوه انجام بهتر سئوی خارجی آشنا شوید.

سئوی بین المللی
سئوی بین المللی در ebgroup

بهترین روش های سئو باید برای هر وب سایت یکسان باشد. با این حال ، وقتی صحبت از سئوی بین المللی می‌شود ، اغلب متوجه می‌شویم که بهترین شیوه هایی که با یک سایت خوب کار می کنند برای سایت دیگر کافی نیست.

  • چرا حتی متخصصان مجرب سئو برای بهینه سازی و مدیریت وب سایت های جهانی بیشتر تلاش می‌کنند؟
  • چه چیزی سئوی بین المللی را اینقدر چالش برانگیز کرده است؟

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد و هر سایتی مسائل متفاوتی را تجربه می کند.

در این مقاله ، ما چهار مورد از رایج ترین مسائلی را که صاحبان وب سایت های بین المللی (و بازاریاب هایی که به آنها کمک می کنند) هوشیار نگه می دارد ، بررسی می کنیم.

برای سهولت توضیح ، ما به سایتی اشاره می کنم که ابتدا برای کشوری ایجاد شده بود که در آن شرکت دفتر سایت “اصلی” و سایر سایت های جهانی “محلی” قرار دارند.

  1. سایت‌های محلی بصورت محلی یا لوکال بهینه سازی نشده اند

این ممکن است احمقانه به نظر برسد ، زیرا همه سایت ها باید محلی سازی و بهینه سازی شوند.

متأسفانه ، سایت‌های محلی بیشتر از آنچه که باید ، نیمه کاره رها می شوند. به عنوان مثال ، زمان کافی برای ترجمه کامل سایت های محلی قبل از راه اندازی سایت وجود ندارد.

پس از راه اندازی ، محتوای جدید به عنوان نسخه کپی شده از همان محتوا در سایت اصلی به محلی اضافه می‌شود.

سایت‌ها و صفحات در نهایت به زبان محلی ترجمه می شوند ، اما هیچ کار محلی سازی یا بهینه سازی دیگری انجام نمی شود … زیرا سایت اصلی بهینه سازی شده است.

چرا این یک مشکل است

وقتی صفحات کپی شده بدون ترجمه در سایت های محلی فعال می شوند ، به محتوای تکراری در سایت تبدیل می شوند. این مشکل حتی اگر سایت های محلی در دامنه های مختلف باشند هم آسیب رسان است.

همچنین:

صفحات ترجمه شده یا محلی شده ممکن است برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی نشده باشند.

ممکن است سایت‌های محلی به دلیل ساختارهای مختلف گرامری یا ویرایش‌های مترجمان برای سهولت خواندن جملات یا پاراگراف‌ها برای مخاطبان محلی ، بهینه سازی نشوند.

گاهی اوقات ، آنها باید متن هدر را تغییر دهند تا نسخه ترجمه شده در کلمات کلیدی حذف شده در فضا متناسب شود.

راه حل ها

در صورت امکان ، وب سایت یا صفحات را پس از انجام کار ترجمه یا بومی سازی ، راه اندازی کنید.

همچنین ، تحقیقات سریع و بهینه سازی کلمات کلیدی محلی را به سایت و روند راه اندازی محتوا برای سایت های محلی اضافه کنید.

فرایند بهینه سازی نباید پیچیده باشد ، به ویژه اگر سایت‌های محلی از طراحی وب سایت و الگوهای مشابه استفاده کنند.

بودجه تیم های محلی معمولاً بسیار کمتر است. به عنوان یک شرکت ، ممکن است تیم دفتر مرکزی به آنها در هزینه های ترجمه به بهترین نحو کمک کند.

  1. سایت های محلی برای مخاطبان محلی ایجاد نشود

فارغ از این که کسب و کار شما در چه صنعتی است ، مخاطبان مورد نظر شما ممکن است علایق و نیازهای متفاوتی از کشور به کشور و از بازار به بازار داشته باشند.

آنچه برای سایت اصلی که برای یک کشور طراحی شده است خوب عمل می کند ، لزوماً برای سایر کشورها کار نمی کند.

چرا این یک مشکل است

فرض تمام شرکت‌ها بر این است که مخاطبان و بازار در همه کشورهای جهان دارای علایق و نیازهای یکسانی هستند ، این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شرکت ها بصورت آنلاین و خاموش انجام می دهند.

وقتی مخاطبان محلی را براساس نحوه جستجو و کلمات کلیدی آنها درک نمی کنید ، تلاش های سئوی شما ممکن است بر محتوا ، موضوعات و غیره متمرکز شود.

در این صورت ، حتی اگر برای کلمات کلیدی تحقیق شده رتبه یک را کسب کنید ، تجارت شما در بازارهای محلی رشد نخواهد کرد.

راه حل ها

تحقیق ، مطالعه و یادگیری مخاطبان هر کشور مورد نظر.

ممکن است به دلیل محدودیت منابع ، تحقیقات همزمان در همه بازارهای محلی واقع بینانه نباشد. در این صورت ، کشورها را بر اساس اندازه کسب و کار اولویت بندی کنید.

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر دارای کشورهایی هستند که طبق ردیف اولویت بندی شده اند. استفاده از کلماتی که مخاطبان محلی به تنهایی بر روی محتوای شما استفاده می کنند ، تأثیر بسزایی در دید و تبدیل ها خواهد داشت.

انتقال مواردی که بین مخاطبان محلی محبوب است به بالای لیست راه دیگری برای بهبود تبدیل است.

  1. پروژه‌ی سئو برای چندین سایت محسابه نمی شود

وب سایت های جهانی ساختارها و محتوای مشابهی دارند ، اگر نگوییم یکسان هستند ، از سایت اصلی به سایت های محلی.

در این صورت ، انجام بهترین شیوه های سئو که برای یک سایت طراحی شده است کافی نیست. اکنون باید در نظر بگیرید که چگونه چندین سایت می توانند بدون دخالت در یکدیگر وجود داشته باشند.

چرا این یک مشکل است:

داشتن وب سایت های جهانی به این معنی است که بلافاصله محتوای تکراری را در چندین سایت ایجاد می کنید.

حتی اگر همه سایت‌های جهانی شما زبان‌های مختلف را پوشش دهند ، همانطور که در دلیل اول اشاره کردم ، سایت‌های محلی اغلب بدون ترجمه و بومی سازی کامل راه اندازی می شوند.

من وب سایت های چینی را دیدم که نیمی از محتوا هنوز به زبان انگلیسی است. گاهی اوقات ، صفحات در یک مدت زمان طولانی طول می‌کشد تا ترجمه شوند.

هنگامی که سایت های محلی شما نیمه کاره هستند ، احتمال زیادی وجود دارد که صفحات اصلی سایت در بازار محلی از رتبه بالاتری برخوردار باشند ، به ویژه برای عبارات های مارک دار ، که عملکرد سایت های محلی را دشوار می کند.

یکی دیگر از مشکلات رایج سایت‌های جهانی و سئوی بین المللی این است که بارگیری صفحات وب سایت‌های محلی بیشتر طول می کشد و در نتیجه موتورهای جستجو آنها را جایگزین سایت اصلی سریعتر می کنند.

بسیاری از شرکت‌ها سرعت بارگذاری و سایر معیارهای عملکرد وب سایت را در همه سایت‌های جهانی آزمایش نمی کنند. آنها فقط سایت اصلی را آزمایش می کنند و فرض می کنند که همه سایت های محلی نیز خوب کار می کنند.

این اشتباه را نکنید

راه حل ها

در اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید مکان ترافیک جستجوی ارگانیک به هر سایت را بررسی کنید.

به عنوان مثال ، اگر به جای سایت‌های محلی مناسب ، بازدیدهای زیادی از استرالیا یا ژاپن از وب سایت ایالات متحده خود پیدا کرده اید ، ممکن است مشکل سرعت و هدف گذاری جغرافیایی در آن محل ها داشته باشید.

نام محصولات و شماره قطعات بهترین کلمات کلیدی برای آزمایش این مشکل است که آیا یک صفحه صحیح در یک کشور خاص رتبه بندی شده است یا خیر ، زیرا آنها معمولاً ترجمه نمی شوند.

روش‌های متعددی برای کمک به هدف گذاری جغرافیایی وجود دارد اما پیاده سازی عناصر Hreflang موثرترین راه برای کمک به رتبه بندی سایت محلی است.

اگر سرعت بارگذاری صفحه را در همه کشورهای مورد نظر آزمایش کنید ، ممکن است متوجه شوید که بارگیری صفحه در برخی از کشورها 15 ثانیه یا بیشتر طول می کشد در حالی که بارگیری آن در کشور دفتر مرکزی تنها 2 ثانیه طول می کشد.

در حالت بدتر ، صفحات حتی بارگیری نمی شوند و زمان آنها تمام می شود.

یکی از راه های حل این مشکل استفاده از میزبانی محلی برای کاهش زمان بارگذاری برای کاربران محلی است.

بسیاری از شرکت ها خدمات میزبانی CDN محلی ارائه می دهند که به طور خودکار بازدیدکنندگان محلی را به بهترین سرور هدایت می کند.

  1. سایت‌های محلی در محدوده آزاد نگهداری می شوند

با استفاده از ساختارهای یکسان وب سایت ، طرح های قالب صفحه وب ، محتوا و غیره در همه سایت های جهانی ، می توانید تلاش‌ها و کیفیت سئو را به طور نسبی حفظ کنید.

وقتی همه سایت‌ها از یک الگوی صفحه وب یکسان استفاده کنند ، فقط باید آن را برای سایت اصلی بهینه کرده و آن را به همه سایت‌های محلی منتقل کنید.

اگر همه آنها از یک الگو یکسان استفاده کنند و در زمینه های یکسان با عناصر محلی قرار گیرند ، نیازی نیست چندین بار آن را برای هر سایت جهانی بهینه کنید.

با این حال ، تیم های محلی می توانند بسیار خلاق باشند و نسخه های محلی الگوها ، محتوا و سایت های کوچک را برای برآوردن نیازهای محلی خود ایجاد کنند.

با گذشت زمان ، تیم دفتر مرکزی کنترل بهینه سازی سایت های محلی را کم کم از دست می دهد.

چرا این یک مشکل است

هر یک از سناریوهای مثال ذکر شده در بالا می تواند منجر به یک مشکل بسیار بزرگ و پیچیده از تکرار ، به روز رسانی چالش ها و اتلاف منابع شود.

این صفحات وب ، محتوا و میکروسایت های محلی ایجاد شده احتمالاً مطابق بهترین شیوه های SEO شرکت بهینه نشده اند.

ممکن است از طرح ها و پیام های قدیمی استفاده کنند ، زیرا الگوهای جدید به سایت های محلی منتقل نمی شوند.

این امر به ویژه اگر آنها یک میکروسایت با محتوای مشابه ایجاد کنند ، چالش برانگیز است ، زیرا آنها در حال حاضر محتوای تکراری یا نزدیک تکراری دارند.

تیم های محلی ممکن است از برخی از تاکتیک ها یا حیله های قدیمی استفاده کنند که برخلاف بهترین عملکرد شرکت باشد ، که می تواند به عملکرد سایت های محلی آسیب برساند.

راه حل ها

وقتی تیم های محلی نیاز به ایجاد صفحات و وب سایت های خود احساس می کنند ، معمولاً به این دلیل است که آنها احساس می کنند وب سایت های جهانی برای توسعه مشاغل محلی خود طراحی نشده اند.

هنگامی که مدیریت وب سایت و اقدامات سئو توسط تیم دفتر مرکزی اجرا می شود ، مهم است که با تیم های محلی ارتباط برقرار کرده و نیازهای آنها را درک کنند.

برای درک دلایلی که احساس می کنند سایت فعلی برای آنها مناسب نیست اقدام کنید و در صورت امکان روی آن مستقر شوید.

بعنوان مثال ایجاد بهترین راهنماها و استانداردهای جهانی سئو برای همه تیم های محلی که باید دنبال شوند. استانداردهای اولیه سئو و دلایل مورد نیاز آنها را به آنها آموزش دهید.

همچنین مهم است که به تیم های محلی اطلاع دهید که انحراف آنها از این استانداردها می تواند مسائل مهمی را نه تنها برای سایت محلی بلکه برای همه سایت ها ایجاد کند.

در برخی موارد ، ممکن است تیم های محلی بخواهند میکروسایت ایجاد کنند. در این صورت ، لیستی از “باید” ها و “نباید ها” را برای میکروسایت ها ارائه دهید.

دادن الگو یا ناحیه محتوا ویژه در سایت که در آن تیم محلی بتواند محتویات محلی ایجاد کند ، یکی از راه های حل مشکل و برآوردن آنها در نیمه راه است.

شاید یکی از راه حل های مهم این است که تیم های محلی را در بحث برنامه ریزی گنجانید ، به طوری که آنها فرصتی برای بیان نگرانی های خود ، درک اهداف و آمادگی بهتر برای تغییرات آینده در وب سایت داشته باشند.

نکته مهم کلیدی در سئوی بین المللی

دلایل متعددی وجود دارد که سئوی بین المللی ممکن است شکست بخورد ، اما تعدادی راه حل برای جلوگیری و بهبود عملکرد جهانی و محلی سایت نیز وجود دارد.

هنگامی که وب سایت های جهانی راه اندازی می کنید ، پیش بینی کنید که با برخی از این مسائل منحصر به فرد در سئوی بین المللی روبرو هستید و طرحی را برای به حداقل رساندن نقاط شکست تا آنجا که ممکن است تهیه کنید.

ارتباط با ما

منبع: Search Engine

یک دیدگاه درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *