با مدیریت و اولویت بندی موثر ورودی های کسب و کار خود ، میتوانید بازده بیشتری داشته و در نتیجه سودآوری بیشتر کسب و کار را داشته باشید.
مسلماً همه گیری Covid-19 بیش از هر رویداد دیگری در حال حاضر، چالشهای زیادی را در راه تجارت به شرکتها تحمیل کرده است.
در حالی که فشارهای خارجی بر یک کسب و کار افزایش یافته، بسیاری از شرکت ها حتی در انجام اساسیترین کارایی های سیستم، خود درماندهاند.
با مدیریت و اولویت بندی موثر ورودی های کسب و کار، به ویژه ساعات کاری شما و تیم ارشد، میتوانید بازده بیشتری داشته باشید و در نهایت درآمد کسب کنید.
در اینجا سه اصل اساسی برای بهینه سازی کارایی و خلاص شدن از محدودیت های تحمیل شده ، در سال جدید را برای شما عنوان خواهیم نمود.
-
شما مدیر نیستید ، شما یک رهبر هستید
رهبری و مدیریت هر دو یکسان هستند ، درست است؟ خیر اشتباه است ، اگر میخواهید اشتباه بیشتری نداشته باشد – جلوی این تفکر را بگیرید!
وارن بنیس ، استاد مدیریت بازرگانی میگوید:
“مدیر وضعیت موجود را می پذیرد اما رهبر آن را به چالش می کشد “
حتی این تغییر ذهنیت ساده شما را از یکی از گسترده ترین ناکارآمدی ها در کسب و کار رها خواهد کرد.
اگر خود را به عنوان یک مدیر می بینید ، از نظر استراتژیک چیزی بیشتر از یک سرپرست نیستید ، یعنی آنچه را که در اختیار دارید صرف میکنید یا صرفاً آن را حفظ میکنید.
کارآفرینی بر پایه و اساس رهبری استوار است: یعنی شناسایی نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار و اجرای تغییرات مثبت در حالی که دیگران را با خود همراه می کنید.
از سیستم ‘Plan’ ‘Do’ ‘See’ ‘Act’ استفاده کنید.
ایده کارآیی کسب و کار را توسعه دهید ، آن را آزمایش کنید ، مرور کنید و سپس برای اثربخشی در کل سیستم ارائه دهید.
رهبری واقعی تأثیر واقعی بر کارایی دارد. اگر خود را به عنوان رهبر معرفی کنید ، از طریق کارآیی تجارت خود را بهبود ببخشید.
اگر به تیم خود بیاموزید که آنها نیز رهبر هستند ، در این صورت آنها فرآیندهای مربوط به بالابردن کارایی را در هر سطح از کسب و کار شما شناسایی میکنند و سودآوری بیشتر به کسب و کار دارند.
-
چابک شوید
برای کارایی و سودآوری بیشتر کسب و کار باید چابک شوید.
تائیچی اونهو، بنیانگذار سیستم تولید تویوتا که باعث شروع کار سبک “Lean” شد ، در پاسخ به سوالی درباره تفکر Lean گفت:
“تمام کاری که ما انجام می دهیم این است که به جدول زمانی نگاه کنیم ، از لحظه ای که مشتری به ما سفارش می دهد تا زمانی که ما از مشتری پول میگیریم . ما با کاهش فرآیندهای غیر ارزش افزوده ، جدول زمانی را کاهش می دهیم “
سوال اصلی در اینجا این است:
“کارهایی که انجام می دهید و مردم برای آنها هزینه پرداخت نخواهند کرد را چرا هنوز انجام می دهید؟”
(1) مشخص کنید مشتری شما چه میخواهد
(2) مشخص کنید که چه گردش کارهایی برای تحقق اهداف مشتری لازم است.
(3) “کشش سیستم” را به طور خودکار انجام دهید تا به طور طبیعی و بدون تنگناها جریان یابد.
فرآیندها میتوانند از طیف وسیعی از منابع از جمله پردازش بیش از حد ، جابجایی غیرضروری کالا و کارکنان و تفکر ساده اشتباه در طراحی سیستم ناشی شود.
آن ها را حذف کنید ، زیرا هیچ کس بابت فرآیند اضافی هزینه ای به شما پرداخت نمیکند ، اما مراقب باشید که با غیرانسانی کردن روند خود ، ناخواسته برند تان را بی ارزش نکنید.
-
در کارایی واقعی کسب و کار سرمایه گذاری کنید
کوین ژانگ ، کارآفرین تجارت الکترونیکی در برند لباس HEMPX و تجارت الکترونیکی برند (‘BNE’) ، یک روش منحصر به فرد برای اطمینان از کارایی کسب و کار در قلب کسب و کار دارد.
ژانگ هر ماه یک هفته را صرف ورود به سیستم بصورت ساعت به ساعت میکند و سپس ناکارآمدیها را از نزدیک بررسی میکند.
کوین به برنامه خود نگاه کرده و تعیین میکند که کدام یک از فعالیتها دارای ارزش افزوده بالایی هستند و با استخدام استعدادهای جدید میتوان خودکار آنها را انجام داد.
تفاوت بین یک کسب و کار موفق و یک تجارت کوچک در توسعه سیستمهایی است که برای رشد بر اساس یک مفهوم تأیید شده ایجاد میشود.
دانشگاه آکسفورد زیرساخت های مقیاس پذیر را در کنار رهبری قوی و بازاریابی مناسب ، یکی از سه مورد اصلی برای انتقال یک تجارت به سطح بعدی میداند.
این روش شامل سیستمهای IT ، سیستمهای تولید و همچنین فضای اداری و ترتیبات نیروی کار است.
اگر یک صاحب کسب و کار به جای اینکه مدام به رشد فکر کند ، تمام وقت خود را در علفهای هرز تجارت خود بگذراند ، مطمئناً تجارت وی رشد نخواهد کرد.
تمرکز و تعهد برای از بین بردن ناکارآمدی مانند از بین بردن قیدها از پتانسیل تجارت است.
این امر به رهبری شجاعانه و توانایی شناسایی نیازهای مشتری شما و تأمین آن به ساده ترین روش نیاز دارد .
همچنین تمایل به متوقف کردن و ارزیابی سهام برای اطمینان از اینکه از زمان خود به طور موثر برای هدایت کسب و کار خود در مسیر درست استفاده میکنید.