ایده های کسب و کار الکترونیکی

ایده کسب و کار الکترونیکی

برای شما لیستی از ایده های کسب و کار الکترونیکی را تهیه کرده‌ایم که شما را در انتخاب مسیر و یا تغییر و تحول در کسب و کار کمک می‌نماید.

۱- ایده فروش محصولات فیزیکی

اگر تولیدکننده و توزیع‌کننده کالا هستید یا فقط واسطه فروش. برای این کار نیاز به ایده عجیب‌وغریبی ندارید. فقط کافیه محصولات خودتان را با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید.

۲- ایده فروش محصولات مجازی

ایده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مبتنی بر فروش محصولات مجازی. فروش انواع فایل دیجیتالی که برای فروش آن نیاز به سیستم ارسال و تحویل فیزیکی نداشته باشید، ایده جذابی است.

فروش انواع نرم‌افزار ویندوز، اپل و اندروید و فروش آنتی‌ویروس، محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی قابل دانلود مانند فایل‌های ویدیویی و صوتی در این نوع محصولات مجازی هستند.

در این نوع کسب و کار اینترنتی مشتریان به‌راحتی تصمیم به خرید می‌گیرند؛ چراکه فاصله خرید تا تحویل کالا در حد چند دقیقه است.

سایت‌هایی مثل فرادرس و استاد سلام و … از این نوع سایت‌ها هستند. با سایت‌های فروش کتاب الکترونیکی مثل کتاب سبز و کتابناک. سایت‌ها فروش کتاب‌های صوتی مثل نوار.

۳- ایده فروش خدمات

در این بخش چند ایده فروش خدمات به شما معرفی می‌کنیم و در ادامه یک هدیه ویژه به شما خواهیم داد.

۱-۳- مشاوره اینترنتی

ایده کسب درآمد از اینترنت با مشاوره. در زمینه‌ای تخصص دارید؟

اگر جوابتان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم کسب درآمد کنید.

در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت‌نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

۲-۳- طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب‌وکارشان به دنبال لوگو،

طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید و حلقه‌ی مشتریانتان را گسترش دهید.  ایده ک

۳-۳- اختراع

پیش‌ترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند.

ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است.

مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح ازلحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفقیت شما دریافتن بازار است.

اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

۴-۳- خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید.

تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۴- ایده تولید محتوا

یکی از ایده های عالی کار در منزل می‌تواند تولید محتوا باشد.

فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است.

تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت‌بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته ‌باشد.

به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.

۱-۴- آموزش و مربی‌گری

قابل‌توجه مربیان مشتاق آموزش: این ایده کسب و کار اینترنتی به هزینه‌ی بسیار کمی ازنظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و یا محیط آموزشی نیاز دارد.

در آغاز فرآیند مربوط به راه اندازی، علاوه بر اینترنت سرعت‌بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد. اگر سابقه آموزش دارید، این ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم را امتحان کنید..

۲-۴- مشاور اینترنتی

یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه موردتقاضا است.

درنتیجه، یک‌راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب‌رجوع بدهد.

بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید.

به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت به این کار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام‌شده در آن قابل‌دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. درنهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.

۳-۴- مجله خبری

یک ایده عالی با سرمایه کم اما پولساز، راه اندازی یک مجله خبری است. شما باید مهارت تولید محتوا داشته باشید و شروع به تولید محتوا کنید. در زمینه‌های سلامت، ورزش، خانواده، کودک و هر چیزی مطالب جذاب تولید کنید.

این سایت‌ها به‌سرعت رشد کرده و می‌توانند به رتبه‌های خوبی برسند. حتماً می‌پرسید پس درآمد این سایت کجاست. این سایت‌ها از محل تبلیغات درآمدهای شگفت‌انگیزی دارند.

سایت‌هایی مثل تبیان، آسمونی، برترین‌ها و … از این دسته‌اند.

۳-۴- راه اندازی انجمن و فروم تخصصی

یک ایده دیگر برای تولید محتوا، راه اندازی یک فروم یا انجمن تخصصی است. این انجمن‌ها هم جذابیت‌های اجتماعی زیادی دارند و به‌سرعت می‌توانند رشد کنند. .

شما هم می‌توانید انجمن‌هایی در زمینه‌های سلامت، ورزش، خانواده و کودک راه اندازی کنید. درآمد این سایت‌ها نیز از تبلیغات است. نمونه موفق این فروم ها نی نی سایت است.

۵- ایده های مبتنی بر مهارت و تخصص

در اینجا شما بر اساس مهارت، دانش و تجربه و تخصص خود می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید.

ایده های مختلفی وجود دارد که شما بر اساس مهارت و تخصص خود بتوانید به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. چند مورد از این ایده ها را در ادامه به شما ارائه می‌دهیم.

۱-۵- مشاوره سئو

با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش‌یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جستجو به دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

۲-۵- ایده کسب و کار ساخت تبلیغات

اگر ذهنتان خلاق است می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها اغلب دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغاتشان ارزش بدهد.

۳-۵- انیمیشن‌ساز

امروزه کسب و کار انیمیشن و بازی به‌سرعت جت در حال رشد است. اگر دانش ساخت کارتون و انیمیشن‌سازی رادارید می‌توانید در این دنیا موفق  شوید.

۴-۵- بازاریابی شبکه‌ای

امروزه شرکت‌های بازاریابی چند سطحی، فرصت‌های کسب و کار خوبی فراهم می-کنند. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب و کار را  با هزینه‌ی بسیار اندک شروع کنید.

۵-۵- مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید.

ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند.

خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب‌ و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی خوب و به‌روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند.

باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوی

۶-۵- مترجم

مانند تولیدکننده‌ی محتوا، خدمات ترجمه (حداقل در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک‌زبان به یک‌زبان کاملاً متفاوت برگردانده شود.

درحالی‌که این مهارت اساساً مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ شامل هزینه‌ی اینترنت/ تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است.

به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارت‌آپ اعمال شود. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که: اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید.

فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می‌توانید این کار را به‌درستی انجام دهید. با وجود اینکه مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۷-۵- خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید.

فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۸-۵- خدمات رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند.

می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید که برای کسب و کارها سایه ‌نویسی انجام دهد؛ و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیس‌بوک و حساب‌های توییتر محتوا بارگذاری کند. سایه نویسی: نویسندگی

۹-۵- دستیار انجام امور مجازی

استفاده از سرویسی مانند دستیار مجازی پونیشا به شما اجازه می‌دهد تا دستیار دیگران باشید. پروفایل شخصی‌تان را در این سایت همراه با وظایفی که به‌خوبی می‌توانید انجام دهید ارسال می‌کنید و افراد می‌توانند برای انجام آن وظایف مشخص‌شده، شما را در اختیار بگیرند.

ارتباط با ما

5/5 - (29 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟