با وجود هزاران برند جدید جواهرات، جلب توجه افراد به کسب و کار شما و اینکه مردم آن را جدی بگیرند، می تواند دشوار باشد. با این حال، بسیاری از صاحبان طلا و جواهرات فروشی هنوز به همان تکنیکهای قدیمی برندینگ طلا و جواهرات علاقه دارند. یعنی: تبلیغات شفاهی، تخفیفهای فصلی، تماس مستقیم و غیره.
شاید این تاکتیک ها هنوز کار می کنند، اما فقط تا حدی جوابگو هستند. به لطف دیجیتالی شدن، هم بازار و هم رفتار مصرفکننده در حال تغییر است و اگر به تکنیکهای برندسازی خود روش دیجیتالی ندهید، خطر از بین رفتن کسبوکارتان را خواهید داشت.
- 1- از رسانه و شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را ببرید
- 2- داستان و استوری واقعی مشتری را تبلیغ کنید
- 3- لوگوی برندتان سفارشی طراحی کنید
- 4- برای تجربه بهتر خرید آنلاین از چت بات استفاده کنید
- 5- مخاطب هدف خود را مشخص کنید
- 6- برای مخاطبان هدف خود تبلیغات کنید
- 7- روی خدمات پشتیبانی مشتری خود کار کنید
- 8- مسابقات و هدایای اینستاگرامی اجرا کنید
- 9- بهینه سازی مناسب تصویر
- 10- از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید
- 11- از کارت ویزیت نهایت استفاده را ببرید
- 12- از عملکرد درست سایت اطمینان حاصل کنید
- 13- از منابع داخل صنعت تان استفاده کنید
- 14- در تجارت خود صبور باشید
- نتیجه
صنعت طلا و جواهر، درست مانند بسیاری از صنایع دیگر، پویا و به سرعت در حال توسعه است. تقریباً همه برندهای پیشرو و استاندارد جواهرات دارای وب سایتهای های آنلاین هستند تا به مشتریان این امکان را بدهند که محصولات را بر اساس دسته بندی جستجو و مطابق با علاقه سفارش دهند.
برای کمک به شما، تیم برندینگ eBgroup این ده تکنیک را برای شما آماده کرده تا از آخرین چالش ها و ترندهای صنعت استفاده کنید.
1- از رسانه و شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را ببرید
همه افراد به اینترنت متصل هستند و از آن برای همه چیز استفاده می کنند، از آخرین اخبار گرفته تا خرید مبلمان، مواد غذایی و حتی طلا و جواهرات. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در برندینگ طلا و جواهرات این است که به شما امکان می دهد ارتباط مستقیم تری با مشتریان فعلی و آینده خود داشته باشید. اعتبار شما را افزایش می دهد و کمک می کند به جای ارائه تخفیف یا ارسال یک خبرنامه الکترونیکی، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
مشتریان می توانند از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با شما، پرس و جو کردن، به اشتراک گذاشتن شکایات، انتقادات و بازخورد استفاده کنند. همچنین شبکه های اجتماعی در تکنیک های بازاریابی مدرن نقش اساسی دارند. یعنی مشتریان خوشحال شما بزرگترین دارایی شما هستند. بنابراین، اگر برند جواهرات شما هنوز در شبکه های اجتماعی حضور قوی ندارد، ایجاد حساب در اینستاگرام، پینترست و توییتر را در اولویت قرار دهید و به طور منظم پست بگذارید.
نکته مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی
عکسهای محصول، فیلمها، بروشورها، جزئیات تماس، توصیفات مشتریان و نکاتی در مورد طراحی جواهرات را پست کنید. همچنین می توانید یک نظرسنجی، سوال بپرسید، فروش فوق العاده اعلام کنید و غیره.
یک راه ساده و در عین حال موثر برای یافتن حامیان برند خود این است که در صفحات شبکه های اجتماعی خود فعال باشید و فالوورهای خود را از طریق مکالمات مختلف درگیر کنید. با این حال، زیاد پست نکنید زیرا این امر می تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد یا آزار دهد.
به یاد داشته باشید، وقتی نوبت به خرید محصولات گران قیمت مانند جواهرات می رسد، مردم بیشتر از آنچه که شما می گویید یا تبلیغ می کنید به مشتریان دیگر اعتماد می کنند.
وقتی سایر خریداران عکسهای محصولات شما را همراه با نظرات مثبت خود به اشتراک میگذارند، اساساً محصولات شما را به همتایان خود توصیه میکنند. از این مشتریان وفادار تشکر کرده و با هدایای رایگان، کوپن ها، تخفیف های ویژه و سایر پیشنهادات منحصر به فرد برای حفظ انگیزه آنها پاداش دهید.
خدمات برندینگ
خدمات برندینگ یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.
2- داستان و استوری واقعی مشتری را تبلیغ کنید
برای تقویت هویت برند خود، استوری های مشتری را در وب سایت و فیدهای شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. از مشتریانی که محصولات شما را استفاده کردهاند درخواست عکس کنید و از آنها بخواهید که تجربه خود را در چند کلمه به اشتراک بگذارند. اکنون آن عکس ها و ویدیوها را (با اجازه آنها) در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا دیگران را برای خرید تشویق کنید.
به یاد داشته باشید، در برندینگ طلا و جواهرات، تبلیغات دهان به دهان هنوز هم تأثیر زیادی بر تصمیم خرید فرد دارد و به طور فعال مورد جستجو قرار می گیرد. مردم نظرات معتبر دیگران را دوست دارند که قبلاً از یک محصول خاص استفاده کرده اند.
در نظر بگیرید که یک فضای کامل در وب سایت خود را برای به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد عروسی، نامزدی، سالگرد، فارغ التحصیلی و سایر مناسبت های خاص مشتری خود اختصاص دهید، جایی که آنها یا برای خود یا عزیزانشان جواهرات خریداری کرده اند.
3- لوگوی برندتان سفارشی طراحی کنید
برای برندینگ طلا و جواهرات، لوگوی شما باید به اندازه موجودی شما شیک و جذاب به نظر برسد. درست مانند الماس های موجود در حلقه ازدواج یا نامزدی، لوگوی شما نشان دهنده هویت برند شماست – اینکه کسب و کار شما حرفه ای است، محصولات شما اصیل هستند، و زمانی که آنها می خواهند جواهرات گرانبها را بخرند شما باید به آن اعتماد کنید.
چه یک استارت آپ جواهرسازی، طلافروش یا مشتاق الماس باشید، یک استراتژی برندسازی خوب، کسب و کار شما را بالاتر از رقبایتان قرار می دهد. و یک تکنیک برندسازی خوب با یک لوگوی جواهرات تاثیرگذار و به یاد ماندنی شروع می شود. با یک آژانس برندینگ معروف کار کنید که می تواند ایده های منحصر به فرد برندسازی جواهرات، از جمله لوگو ها و برچسب های سفارشی شده را در اختیار شما قرار دهد.
4- برای تجربه بهتر خرید آنلاین از چت بات استفاده کنید
چت بات ها بسیار محبوب شده اند زیرا برندهای زیادی شروع به استفاده از برنامه های پیام رسانی برای دسترسی به مشتریان آنلاین خود کرده اند. جدا از کمک به سوالات متداول مشتریان، چت باتهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند بخش مهمی از ابتکارات برندسازی شما باشند و به هدایت مشتریان از طریق قیف فروش شما کمک کنند. مثل این است که مشتریان خود را از طریق تجربه خریدشان راهنمایی کنید، درست همانطور که اگر حضوری بودند انجام می دادید.
برخلاف سایر اشکال بازاریابی، چت بات ها می توانند توجه مخاطبان شما را به خود جلب کنند و آنها را برای مدت طولانی تری سرگرم کنند. برای مثال، ممکن است توجه مخاطبان خود به یک ویدیوی جذاب جلب کنید، اما پس از پایان آن، چیز زیادی برای ارائه نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که بازدیدکننده وب سایت شما فوراً وب سایت شما را ترک کند و به جای دیگری برود. ترفند این است که با اطلاعات مرتبط در مورد برند، محصولات و موضوع مورد علاقه آنها در صنعت جواهرات، علاقه آنها را حفظ کنید.
سعی کنید از یک چت بات با قابلیت تعامل همزمان با افراد زیاد استفاده کنید. میتوانید یک ربات چت به صفحه اصلی سایت اضافه کنید تا به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد یا به یک صفحه فهرست ویژه مانند حلقههای ازدواج یا دستبندها برای ارائه کمک در انتخاب یا گزینههای سفارشیسازی اضافه کنید.
5- مخاطب هدف خود را مشخص کنید
یک مخاطب هدف می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی خود را روی کسانی متمرکز کنید که به احتمال زیاد با شما تجارت خواهند کرد. شما نباید وقت و انرژی خود را برای هدف قرار دادن افرادی که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارند هدر دهید. هنگامی که مخاطبان واقعی خود را شناسایی کنید، می توانید بر ایجاد محتوای مناسبی تمرکز کنید که نام شما را در صنعت تثبیت کند. و با توجه به سناریوی اقتصادی فعلی، داشتن یک بازار هدف کاملاً تعریف شده بسیار مهمتر از همیشه است.
یک الگوی ساده برای کمک به شما در ایجاد یک مخاطب هدف برای کسب و کار جواهرات خود (یا هر تجارت دیگری) این است:
- نام و تصویر: به مخاطب هدف خود یک نام و یک تصویر بدهید (در صورت امکان).
- نیاز: محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه نوع افرادی بیشتر به آنها علاقه دارند.
- رقبا: رقبای خود را زیر نظر بگیرید و نوع مخاطبی را که با آنها ارتباط برقرار می کنند، بیابید.
- جمعیت شناسی: سن، جنسیت، درآمد خانوار، تحصیلات یا شغل و موقعیت مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید.
- رفتارها: تحقیق کنید و رفتارهای رایج در بین مخاطبان هدف خود را بیابید.
6- برای مخاطبان هدف خود تبلیغات کنید
چگونه متوجه می شوید که پیام مناسبی را به مخاطبان هدف خود ارسال کرده اید؟
گاهی اوقات مصرف کنندگان احتمالی شما حتی متوجه نمی شوند که یک فراخوان یا تبلیغ دادهید. بهترین و ساده ترین راه برای انجام این کار، ارائه محتوای مفید و مرتبطی است که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. هرچه محتوای شما متمرکزتر باشد، جذب آنها و تأثیرگذاری بر تصمیم خرید آنها برای شما آسان تر خواهد بود.
De Beers، یکی از بزرگترین نام ها در صنعت الماس، شعار نمادین “الماس همیشگی است” را ارائه کرد، اما آن را هوشمندانه برای مردان و زنان استفاده کرد.
برای زنان، آنها الماس را به عنوان نماد مشهور عشق، تعهد و دوستی به تصویر کشیدند. برای مردان، آنها پرسیدند: “چگونه می توانید حقوق دو ماه را برای همیشه ادامه دهید؟” پاسخ این بود – برای او یک الماس بخر، زیرا چیزی به کمیابی و گرانبهایی الماس است برای همیشه ماندگار خواهد بود.
طبق تحقیقات آنها، مردان هدایای داده شده به همسر یا معشوق خود را به عنوان سرمایه گذاری در رابطه خود می دانستند. برعکس، زنان به الماس به عنوان نمونه ای از عشق و اعتماد به تعهد شریک زندگی خود نگاه می کردند.
7- روی خدمات پشتیبانی مشتری خود کار کنید
خدمات مشتری می تواند اعتبار برند شما را ایجاد کند یا از بین ببرد. هنگامی که مشتری سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهد، خواه یک حلقه طلا باشد یا یک گردنبند الماس، بدیهی است که محصولات با کیفیت را با بهترین قیمت می خواهد. با این حال، آنها از تیم پشتیبانی انتظار دارند که آنها را در کل فرآیند راهنمایی کند.
بر اساس تحقیقات، 96 درصد از مصرف کنندگان می گویند که خدمات مشتری یک عامل کلیدی در انتخاب وفاداری آنها به یک برند است. مشتریانی که تجربه پشتیبانی خوبی دارند 3.5 برابر بیشتر احتمال دارد که برند را به دوستان و کارآموزان خود توصیه کنند، 3.5 برابر بیشتر از زمانی که تجربه خرید ضعیفی داشته باشند.
هدف شما باید این باشد که خیال خریداران خود را راحت کنید تا بتوانند به شما در مورد سرمایه گذاری جواهرات خود و توانایی شما برای کمک به آنها در تصمیمات خرید اعتماد کنند.
8- مسابقات و هدایای اینستاگرامی اجرا کنید
یکی از موثرترین ایده های برندینگ طلا و جواهرات، برگزاری مسابقه و هدایا در اینستاگرام است. پستهای مربوط به مسابقات اینستاگرام معمولاً در مقایسه با وبلاگها، عکسها یا ویدیوهای معمولی، حدود 64 برابر کامنت و 3.5 برابر لایک بیشتری کسب میکنند.
فالوورهای شما به دلیل حسن نیتی که در مسابقات خود کسب کرده اید، ارتباط قوی تری با برند شما احساس می کنند. همچنین باعث می شود افراد بیشتری مسابقه شما را به اشتراک بگذارند، که به ارتقای برند شما کمک بیشتری می کند. طبق یک مطالعه، مصرفکنندگان بیشتر از برندهایی که تعاملی هستند و در شبکههای اجتماعی تبلیغات میکنند، خرید میکنند.
چند تکه از جواهرات ارزان را بعنوان جایزه مسابقه در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. از فالوورهای خود بخواهید عکسی از خود با جواهراتشان را پست کنند و صفحه شما را در پست هایشان تگ کنند! فقط مطمئن شوید که توضیحات مسابقه جواهرات شما نکات زیر را پوشش می دهد.
- قوانین مسابقه شما
- معیارهای واجد شرایط بودن
- محدودیت در مورد افرادی که می توانند وارد شوند (در صورت وجود)
- جایزه برنده
- مهلت ارسال پست های خود
- تاریخ اعلام برنده
انجام این کار به شما کمک می کند تا دستورالعمل های تبلیغاتی که توسط اینستاگرام بیان شده است را درست اجرا کنید. اگر بودجه شما اجازه داد، میتوانید مقداری پول برای تبلیغات اینستاگرام خرج کنید تا مسابقهتان به تعداد زیادی از مخاطبان هدفتان برسد.
9- بهینه سازی مناسب تصویر
اگر تصاویر موجود در وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما به خوبی بهینه نشده باشند، می تواند اعتبار برند شما را کم کند. صرفاً استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت بالا برای برندینگ طلا و جواهرات شما مفید نیست.
گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور مداوم سخت کار می کنند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و این شامل تصاویر نیز می شود. از آنجایی که تصاویر ضعیف یکی از بزرگترین دلایل کاهش سرعت صفحات وب هستند، توجه به بهینه سازی تصویر می تواند زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهد و تجربه مشتری را بهبود بخشد.
نام فایلها را سفارشی کنید و روی فایلهای عکس برچسب بزنید تا با محتوا مرتبط باشد. همچنین از تگ های alt استفاده کنید که خزنده های سایت برای شناسایی تصاویر و سپس اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت خود استفاده می کنند.
10- از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش محبوب از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است که از موقعیت و محبوبیت چهره های شناخته شده در صنعت برای دسترسی بهتر به مشتری استفاده می کند. به زبان ساده، شما با این تأثیرگذاران برای تبلیغ برند خود به تعداد زیادی از دنبال کنندگان آنها شریک می شوید.
انجام این کار به شما کمک می کند به مشتریان بالقوه ای که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید. فیسبوک و اینستاگرام دو مورد از محبوبترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی برای یافتن این اینفلوئنسرها هستند.
نکته کلیدی: قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر، درباره مخاطبان آنها و نوع کالاها یا خدماتی که تبلیغ می کنند، تحقیق کنید و اطلاعات کسب کنید. فقط مواردی را انتخاب کنید که با صنعت، محصول، برند و اهداف شما مطابقت دارند.
در اینجا نحوه یافتن اینفلوئنسرها که به طور بالقوه می توانید با آنها همکاری کنید، آمده است.
افرادی را که پست های شبکه های اجتماعی برند جواهرات شما را لایک کرده اند یا در مورد آنها نظر داده اند، بررسی کنید. اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشند، به احتمال زیاد آماده همکاری با شما هستند.
رقبای خود را بررسی کنید.
همیشه میتوانید از فعالیتهای شبکههای اجتماعی آنها اطلاعاتی کسب کنید. این احتمال وجود دارد که برخی از آنها در حال حاضر با این اینفلوئنسرها برای تبلیغ جدیدترین محصولات خود کار می کنند. پروفایل های شبکه های اجتماعی این اینفلوئنسرها را بررسی کنید و ببینید آیا آنها مایل به همکاری با یک برند مشابه هستند یا خیر. اگر نه، همیشه میتوانید به دنبال تأثیرگذارهای دیگر در جایگاه خود باشید.
از ابزار مناسب استفاده کنید.
اینستاگرام یک ابزار جستجوی منحصر به فرد دارد که به شما امکان می دهد از هشتگ برای یافتن صفحات مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین یک بخش کشف ارائه می دهد که بر اساس فعالیت های اخیر شما به علایق مختلف تقسیم می شود.
11- از کارت ویزیت نهایت استفاده را ببرید
کارتهای ویزیت سالهاست که وجود دارند، اما هنوز هم بعنوان یکی از قویترین تکنیکهای برندینگ طلا و جواهرات، مورد استفاده هستند. این کارتها از طرحهای سادهشده گرفته تا تصاویر برجسته و ترفندهای عجیب و غریب، راه درازی را از منشا اولیه خود پیمودهاند. جدا از استفاده از لوگو و شعار مناسب برند در کارتهای ویزیت خود، مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی مفید هستند تا کاربران بتوانند آنها را تحویل دهند، در کیف پول خود حمل کنند، روی تابلوی اعلانات بچسبانند، در پاکت قرار دهند یا روی پیشخوان فروشگاه قرار دهند.
همیشه یک کارت ویزیت در جعبه های بسته بندی جواهرات خود قبل از تحویل آنها به مشتریان خود قرار دهید. همچنین کارت ویزیت خود را به کسانی که فکر می کنید علاقه مند به خرید محصولات شما هستند، بدهید. به عنوان مثال، می توانید خریداران جواهرات بالقوه را در نمایشگاه های مد، جشنواره های هنری و نمایشگاه های جواهرات بیابید.
12- از عملکرد درست سایت اطمینان حاصل کنید
برای اطمینان از اینکه وب سایت جواهرات شما برای موفقیت بهینه شده است، به این ویژگی های سایت نیاز دارید:
- طراحی سایت کاربر پسند
- تصاویر با وضوح بالا با تگ های Alt مناسب
- محتوای مرتبط و با کیفیت
- دسترسی به شبکه های اجتماعی
- ویژگی های سئو و URL های کاملاً قابل تنظیم
- مدیریت کمپین های تبلیغاتی
- ابزار مدیریت محصول
- گزینه های حمل و نقل دقیق
- قابلیت فروش متقابل و افزایش فروش
- ویژگی های امنیتی پرداخت و پرداخت آسان
- خط مشی بازگشت کالا و بخش سؤالات متداول
این عملکردها کلید کسب و کار جواهرات آنلاین شما هستند زیرا از عملکرد بهتر کسب و کار، تجربه مشتری، وفاداری، اعتماد و حفظ پشتیبانی می کنند. این یک بازی برد برد هم برای برند شما و هم برای مشتریان شما است.
13- از منابع داخل صنعت تان استفاده کنید
اگرچه عضویت در اتحادیه طلا و جواهرات هزینه دارد، اما منابع بازاریابی و تبلیغاتی رایگان آن ارزش سرمایه گذاری شما را دارد. اگر یک استارتآپ یا یک کسبوکار کوچک جواهرات دستساز هستید که هنوز تیم بازاریابی رسمی ندارد، به اتحادیه ملحق شوید تا به شما در ارتقای برند و پاسخگویی بهتر به مشتری و حتی برندینگ طلا و جواهرات به شما کمک کند.
14- در تجارت خود صبور باشید
به یاد داشته باشید، یک تجارت موفق یک شبه اتفاق نمی افتد. به محض راه اندازی کسب و کار جواهرات خود، انتظار سود فوری نداشته باشید. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها تلاش برای برندینگ طلا و جواهرات طول بکشد تا بتوانید میوه موفقیت را بچشید. اهداف خود را در سطح بالا تنظیم کنید، اما در مورد آنچه از شما برای رسیدن به اهدافتان نیاز است واقع بین باشید. اهداف کوچکی را تعیین کنید و برای دستیابی به آنها یکی یکی تلاش کنید.
نتیجه
یک استراتژی برندسازی موثر، استراتژی ای است که به مخاطبان هدف شما در مورد کسب و کار شما بدون اینکه واقعاً آن را بیان کند، اطلاع رسانی کند. ترفند این است که مشتریان خود را متقاعد کنید تا شما را نسبت به رقبایتان ترجیح دهند. هیچ استراتژی برندسازی یکسانی وجود ندارد که موفقیت تضمین شده را نوید دهد، نکات فوق مطمئناً می تواند به تحقق چشم انداز کسب و کار جواهرات شما کمک کند.
برخی یا همه این ایده های برندسازی جواهرات را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای برند شما کار می کند. اگر مشکلی داشتید میتوانید با ما در آژانس برندینگ eBgroup تماس بگیرید.
1 دیدگاه دربارهٔ «10 تکنیک برندینگ طلا و جواهرات»
این شبکههای اجتماعی برای برای جذب مشتری برای خرید طلا و جواهر خیلی هست چون بایدنش ناخواسته به دنبالش میرم و یا به فکر خرید میفتن.