گوگل روی 6 نکته برای نتایج جستجوی سایت فروشگاهی تاکید دارد.

جستجوی سایت فروشگاهی

گوگل جدیداً ویدئویی منتشر کرد که در آن شش نکته برای نحوه تنظیم و جستجوی سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک برای قرار گرفتن در نتایج جستجو ارائه شد.

این ویدئو با تاکید بر سه عنصر کلیدی که همان برجسته شدن صفحات محصول فروشگاهی کمک می‌کنند آغاز شد:

  • تصاویر به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا محصولات را درک کنند
  • رتبه بندی ستاره اعتماد را افزایش می دهد
  • قیمت و در دسترس بودن به خریداران کمک می کند تا بین فروشندگان انتخاب کنند

برخی از این عناصر به داده‌های ساختاری محصول بستگی دارند تا برای فهرست‌های پیشرفته واجد شرایط شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مشارکت در فید Merchant Center Google دارند. این موارد عبارتند از:

1. برچسب های تیتر

آنها لینک‌های تیتر را مورد بحث قرار دادند. لینک‌هایی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می‌شوند که از برچسب های عنوان صفحه وب تشکل شده‌اند.

در ادامه توضیح داده شد که اگر عنصر عنوان به‌اندازه کافی محتوای صفحه وب را توصیف نکند، Google آن را بازنویسی می‌کند. این بازنویسی با استفاده از محتوای عنوان بالای صفحه یا حتی متن لنگر از لینک‌های صفحه وب ساخته می‌شود.

همچنین توصیه شد که مراقب برچسب‌های عنوان خودکار محصول باشید تا مطمئن شوید که محتوای تکراری یا اطلاعات از دست رفته وجود ندارد.

یک لینک تیتر خوب می تواند به کاربران کمک کند تا پیشنهاد شما را درک کنند و ترافیک باکیفیتی را به سایت شما بیاورند.

لینک های عنوان با کیفیت پایین می توانند به برداشت کاربران از سایت شما آسیب بزنند.

درادامه نسبت به استفاده از برچسب‌های عنوان به‌صورت پویا برای افزودن داده‌های موجود یا قیمت به برچسب عنوان هشدار داده شد، زیرا بین زمانی که برچسب عنوان به‌روزرسانی می‌شود و زمانی که Google در نهایت لینک عنوان به‌روزرسانی‌شده را در SERPs نشان می‌دهد، تاخیر وجود دارد. در این زمان، اطلاعات ممکن است قدیمی شده باشند.

جستجو و بررسی مجدد کنید که کدامیک از برچسب‌های عنوان هنگام نمایش در نتایج جستجو چگونه به نظر می‌رسند.

2. تصاویر با کیفیت بالا

تصاویر با کیفیت بالا از این جهت که به مشتریان بالقوه کمک می کنند تا در مورد یک محصول تصمیم بگیرند، یک تجربه کاربری خوب است.

گوگل اعلام کرده:

ما مشاهده کرده‌ایم که کاربران عموماً به تصاویر با کیفیت بالا پاسخ خوبی می‌دهند و توصیه می‌کنند که تصاویر کلیدی حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند.

آنها توصیه می‌کنند برای یافتن عکس‌های بی کیفیت، سایت را بررسی کنید و عکس‌هایی با کیفیت بالاتر را جایگزین کنید.

همچنین توصیه شد که متا داده های Max Image Preview را بررسی کنید زیرا گوگل را در مورد نحوه نمایش آن تصاویر در SERP راهنمایی می کند.

در نهایت، استفاده از داده‌های ساختاری محصول را بهتر کنید تا به گوگل کمک کند تصاویر صحیح را برای نمایش در نتایج جستجو شناسایی کند.

بسیاری از کسب و کارها مواردی مانند تصاویر را از نظر اینکه چگونه ممکن است به رتبه بهتر صفحه وب خود در نتایج جستجو کمک کنند، در نظر می گیرند.

اما در نظر گرفتن تصاویر محصول از نظر نحوه کمک به کاربران در تصمیم گیری برای خرید محصول مفیدتر است.

این بدان معناست که اگر در مورد اندازه محصول سؤالی وجود دارد، ممکن است منطقی تر باشد که محصول را با یک شیء روزمره تقریباً هم اندازه کنار هم قرار دهید.

زوایای مختلف می تواند مفید باشد، همانطور که نشان می دهد لباس در یک مدل چگونه به نظر می رسد، مبلمان در یک اتاق چگونه به نظر می رسد، یا چگونه نرده ها ممکن است در حیاط جذاب به نظر برسند.

3. داده های کامل محصول را به اشتراک بگذارید

داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا صفحات وب را بهتر درک کند و آنها را واجد شرایط نمایش به عنوان نتایج غنی می کند، چیزی که او از آن به عنوان «درمان های ارائه ویژه» در نتایج جستجو یاد می کند.

عناصر زیر برای داده های ساختاری محصول شامل موارد زیر است:

  • عنوان محصول
  • شرح
  • تصاویر
  • رتبه بندی ها
  • قیمت
  • دسترسی

دستورالعمل‌های داده‌های ساختار یافته محصول گوگل را بررسی کنید تا ببینید چه ویژگی‌هایی مورد نیاز است و کدام یک اختیاری است. دستورالعمل‌های داده‌های ساخت‌یافته دائماً در حال تغییر هستند، که می‌تواند باعث شود صفحه محصول فهرست پیشرفته‌اش را در نتایج جستجو از دست بدهد. یعنی زمانی که داده‌های ساختاریافته دیگر با الزامات گوگل مطابقت ندارند.

نکات گوگل

برای عیب یابی، از ابزار Search Console URL Indexing استفاده کنید تا بررسی کنید آیا صفحه ایندکس شده است یا خیر. و سپس از ابزار Rich Results Test Tool استفاده کنید تا ببینید آیا خطای داده های ساختاریافته وجود دارد یا خیر.

4. داده های کاهش قیمت به اشتراک بگذارید

اشتراک‌گذاری اطلاعات قیمت‌گذاری با گوگل می‌تواند صفحه محصول را واجد شرایط نمایش کاهش قیمت ویژه در نتایج جستجو کند، که ممکن است توجه را بهتر به آن جلب کند.

البته هیچ تضمینی برای نمایش داده شدن در نتایج جستجو به همراه کاهش قیمت ویژه وجود ندارد.

برای واجد شرایط ساختن یک صفحه در نتایج تخفیفات، باید ویژگی Offer را در داده‌های ساختاری محصول بگنجانید. این ویژگی یک نقطه قیمت خاص است و نه محدوده قیمت.

5. اطلاعات محصولاتی را که می فروشید را مشخص کنید

این جا توصیه می‌کند از شناسه‌های دقیق محصول مانند شناسه‌های GTIN، با استفاده از ترکیبی از فید Google Merchant Center و داده‌های ساختاری محصول استفاده کنید.

پیروی از این توصیه می تواند یک محصول را برای لیست هایی مانند عکس محصول واجد شرایط کند.

6. یک پروفایل تجاری ایجاد کنید

در نهایت، گوگلتوصیه می‌کند در صورت داشتن فروشگاه فیزیکی، یک پروفایل کسب‌وکار Google ایجاد کنید.

“این را می توان از طریق Google Business Profile Manager انجام داد.”

پیروی از این نکته یک سایت را واجد شرایط برای یک حضور در لیست خاص در کنار نتایج جستجو کند.

این نوع فهرست فقط برای مشاغلی با حضور فیزیکی در فروشگاه یا منطقه خدمات سرپوشیده در دسترس است.

5/5 - (8 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «گوگل روی 6 نکته برای نتایج جستجوی سایت فروشگاهی تاکید دارد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟