9 روش سازگاری روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا

روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ

همه گیری کروناویروس زندگی میلیون‌ها نفر از جمله متخصصان روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ را تحت‌الشعاع قرار داده است.

با ممنوعیت تجمعات گروهی و دورکاری کارکنان، اکثر مردم وقت بیشتری را فضای اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و خواندن اخبار به صورت آنلاین می‌گذرانند.

بسیاری از مشاغل به سرعت با بحران کووید19 سازگار شدند. سالن‌های ورزشی که برای جلوگیری از شیوع بسته شدند، کلاس‌های تمرین آنلاین ارائه می‌دهند.

رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی سفارشات را اینترنتی دریافت و بصورت رایگان تحویل می‌دهند. متخصصان پزشکی مشاوره آنلاین ارائه می‌دهند.

پس روابط عمومی دیجیتال و جوانب مثبت بازاریابی نیز می‌توانند با رعایت این توصیه‌ها از فرصت‌های سازمان خود به نحو احسن استفاده کنند.

ارزیابی مجدد تقویم ارسال به محتوا به شبکه‌های اجتماعی

روند منطقی متعارف توصیه می‌کند، زمانی که افراد در محل کار هستند، محتوای مربوط به B2B را در طول روز ارسال کنید. اما کارکنانی که از خانه کار می‌کنند اغلب ساعات اولیه روز را به مراقبت و نگهداری از کودکان و مسئولیت‌های خانگی می‌پردازند. در طول روز پست‌های مختلفی ارسال کنید و نتایج را با تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید.

ارسال پاسخ به مخاطب در لحظه

برای دسترسی به مخاطبانی که دیگر برنامه‌های منظم ندارند، پیام‌های از قبل برنامه ریزی شده را متوقف کنید. در عوض، به مکالمات در رسانه‌های اجتماعی و مباحث گرایش یافته بپردازید و در زمان واقعی به مخاطب پاسخ دهید.

لورن تیگ، استراتژیست بازاریابی دیجیتال درشرکت C&C می گوید:

به ابزارها و مهارت‌های رصد شبکه ‌های اجتماعی تکیه کرده و از بینش خود برای آگاهی از محتوا استفادهکنید. ” پس از آن بطور روزانه پست بگذارید تا فرصتی برای تهیه پیام متناسب با آن لحظه فراهم کنید.”

همدلی نشان دهید

همدلی روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ را از ارتباطات عادی متمایز می‌کند. برای سازمان‌هایی که یکدل شناخته می‌شوند احترام بیشتری قائلیم و می‌توانند مشتری‌های وفادار را به خود جلب کنند.

همدلی در زمانی مانند اکنون که افراد آسیب پذیر هستند بسیار مهم است. بسیاری از برندها با ارائه محصولات و خدمات رایگان یا تخفیف‌دار، همدلی را نشان می‌دهند.

“تفاوت‌های ظریف صدای برند ظریف تر از همیشه است. برندهایی که از این دوره برای سوءاستفاده تجاری بهره می‌برند ، عاقبت خوبی نخواهند داشت. “

روند کارهایتان را برای درک بهتر مخاطبان دنبال کنید.

توصیه می‌شود که احساسات و روند مصرف را به طور مرتب اندازه‌گیری کنید تا پیام‌رسانی را بهتر سازگار کنید. مکالمات نزدیک را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های اجتماعی و صفحات وب‌سایت محصولات‌تان دنبال کنید تا سریعتر فرصت‌ها و بحران‌های سنگین به چشم بیایند.

به دنبال بررسی‌های مثبت باشید.

بررسی‌های مثبت آنلاین ارزش سئو را افزایش می‌دهد و باعث افزایش شهرت برند می‌شود. براندون جورج ، مدیر تولید محتوای آژانس بازاریابی اینترنتی رشد می گوید، مدیریت برند آنلاین در طول همه گیر شدن کورونا ویروس بسیار مهم است.

جورج اظهار می‌کند:

“ارائه خدمات مناسب و یا محصول مناسب برای افراد در مدت زمان استرس زا مانند این – هنگامی که آنها به بیش از حد در طول این بیماری همه گیر نیازمندند – با یک بررسی درخشان پاداش می‌یابد.”

وحشت نکنید.

مثل افرادی نباشید که کمدهای خود را با دستمال توالت پر کرده‌اند. واکنش‌های زانو تکان دهنده به ندرت در روابط عمومی دیجیتال یا بازاریابی کار می‌کنند. قبل از تصمیم‌گیری، به جای عجله، معیارها و کلیه داده‌های موجود را با دقت تحلیل کنید.

اخبار و اطلاعات جعلی را تکذیب کنید.

شبکه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین را رصد کنید تا ذکر نام تجاری و محصولات مرتبط با کووید19 و اخبار جعلی و اطلاعات غلط را شناخته و معرفی کنید.

ایجاد بخشی برای نظارت بر رسانه اختصاص داده شده به بحران ویروس می تواند نظارت و اندازه‌گیری رسانه سازمان‌تان را بهبود بخشد.

حتی اگر اخبار جعلی به برندها یا محصولات آنها ربطی نداشته باشد ، کارمندان روابط عمومی و بازاریابی می‌توانند با ارسال حقایق در حساب سازمانی‌یشان علاوه بر پروفایل شخصی خود ، اطلاعات غلط را نیز در معرض نمایش بگذارند.

قدم به قدم با ذکاوت با رسانه‌ها

زمینه رسانه‌ای مربوط به بحران ویروس کرونا می‌تواند توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب کند، اما تلاش برای مجبور کردن یک تکذیبیه باعث حرکت روزنامه نگاران بر علیه شما خواهد شد.

به مسیر خود ادامه دهید.

تحقیقات نشان می دهد که مشاغل که روابط عمومی و هزینه های بازاریابی را حفظ می‌کنند، در دراز مدت وفاداری مشتری را به دست می‌آورند.

علیرغم مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه بازاریابی، افرادی که در روابط عمومی و بازاریابی سرمایه گذاری می‌کنند، می‌توانند سهم بازار را تصرف کنند.

خط آخر: کووید-19 دنیا را برای بسیاری از افراد تغییر داده است. جوانب روابط‌عمومی و بازاریابی که با محیط جدید سازگار هستند بهتر می‌توانند در ارتقاء سازمان‌های خود و تقویت اعتبار نام تجاری خود در طولانی مدت جای بگیرند.

اقتباس از B2C

 

5/5 - (31 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «9 روش سازگاری روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا»

  1. در این شرایط کرونایی خیلی از مشاغل وارد فضای دیجیتال شدند حتی اعتقادی به این فضا نداشتن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟