روابط، سرمایه جدید دنیای دیجیتال است. پس باید بفهمیم که چرا روابط عمومی دیجیتال در عصر جستجوی معنایی از لینک سازی دستی پیشی می گیرد.
“لینک ها واحد پول وب هستند.”
این را سالها به ما گفتهاند، و اگر منصف باشیم، درست بود.
در این مقاله، توضیح خواهم داد که چرا در حال حاضر روابط عمومی دیجیتال از خرید بک لینک و لینک سازی دستی قدرتمندتر و کاربردی تر است.
روابط: ارز جدید وب
در سال های اخیر، گوگل به سمت یک موتور جستجوی معنایی حرکت کرده است. و حالا بک لینک ها به لطف قدرت بسیار زیاد نمودار دانش و یادگیری ماشینی گوگل، نقش کمتری دارند.
به نظر من بهترین راه برای فکر کردن به این موضوع این است که به گوگل به عنوان یک کودک تشنه دانش نگاه کنیم.
گوگل در ابتدای راه از لینکها تغذیه می کرد. و هر چه لینک ها بیشتر بود، بهتر بود.
امروزخ گوگل قدیمی تر و کنجکاوتر در مورد جهان اطراف است. و سوال می پرسد.
وقتی با یک وب سایت روبرو می شود، سعی می کند کشف کند که سایت چیست، چه کسی پشت آن است و چرا وجود دارد. و برای انجام این کار، به بسیاری از عوامل رتبه بندی نگاه می کند.
لینک ها یکی هستند، اما نه از نظر حجم، بلکه در زمینه.
ما لینک بیلدینگ را تکامل نداده ایم
امروزه، مردم همچنان مانند 10 سال پیش، لینک بیلدینگ های وحشتناکی انجام می دهند.
بسیاری از آژانس ها هنوز از طریق پست مهمان لینک دریافت می کنند.
خیلی همچنان با ایمیل های تبلیغاتی انبوه هرزنامه ارسال می کنند.
و تاکتیکهایی مانند کامنت گذاشتن در وبلاگ مورد استفاده برخی از به اصطلاح کارشناسان است.
مشکل این تاکتیک ها این است که دیگر خوب کار نمی کنند. سئو اخیراً لینک سازی را به نفع محتوا کنار گذاشته اند.
مطالب مرتبط
اقتدار موضوعی بر لینکهای بد غلبه می کند
وقتی وبسایتهایی با ترافیک زیاد را میبینیم که اعتبار دامنه کمی دارند، در می یابیم آنها با استفاده از اعتبار موضوعی رتبه دریافت میکنند.
یا به طور خلاصه آنها گوگل جذب کرده اند، زیرا در یک زمینه متخصص هستند و اثبات آن تخصص را در دانش و عمل نشان داده اند.
اما این نیز هزینه دارد. محتوا ارزان نیست حتی با هوش مصنوعی، باز هم باید از انسانها بخواهید محتوا را بررسی و ویرایش کنند.
همچنین خواندن هزار صفحه محتوا زمان بر است.
این ترافیک اساساً بیمعنی است، مگر اینکه در بازی انتشاراتی یا وابسته باشید. این قیف آنقدر پیشرفته است که نمی تواند برای برندها یا کسب و کارها کاربرد زیادی داشته باشد.
بنابراین، ما به بازی لینک ها بر می گردیم.
لینکها اکنون روابط هستند
مفهوم گوگل به عنوان یک کودک تشنه دانش را به خاطر دارید؟
یک لینک را به عنوان راهی برای یافتن چیزی تصور کنید. گوگل ما دیگر کودک نوپا نیست. او در مدرسه راهنمایی است و نمی خواهد چیزهایی پیدا کند. او می خواهد به او گفته شود که چه چیزهایی هستند و چرا اهمیت دارند.
اینطور حالا ما تفاوت بین لینک بیلدینگ روابط عمومی دیجیتال و لینک بیلدینگ دستی را می بینم.
وقتی لینک را به صورت دستی ایجاد می کنیم، سعی می کنیم سیستم را بازی دهیم. حتی گوگل را فریب دهیم.
از طریق لینک بیلدینگ، گوگل را فریب می دهیم تا فکر کند یک صفحه بهتر از سایرین است. زیرا در قلب تمام لینک سازی تلاش می شود تا رتبه بندی وب را دستکاری کنیم.
گوگل دوست ندارد فریب بخورد. صداقت میخواهد، و در یک موتور جستجوی معنایی، این صداقت است که کمک میکند.
ما باید به گوگل کمک کنیم تا بهتر بفهمد یک شخص، کسب و کار یا برند چیستند.
لینک بیلدینگ مدرن همه چیز در مورد آموزش گوگل است. هر لینک باید درسی باشد که به آن کمک می کند تا یک رابطه ذهنی بین موجودات ایجاد کند.
لینک های طبیعی به گوگل آموزش می دهند
وقتی به طور طبیعی لینک میزنیم، به مخاطبانمان کمک میکنیم تا موضوعی را بهتر درک کنند یا به آن اعتبار بدهیم.
ما در حال گسترش موضوعات هستیم. این آموزش برای موتورهای جستجو است. می گوید: «هی، گوگل. این سایت خوبی است. نگاهی بیاندازید.”
از این نظر، لینک های طبیعی مانند رأی اعتماد هستند. آنها مانند لینک ها همیشه جواب می دهند. آنها به طور طبیعی، در زمینه ایجاد می شوند، و زمانی که یک لینک به طور طبیعی ارجاع می شود، برای همه در سئو امتیاز است.
بک لینک این پیام را می دهد که کسب و کارها نمی توانند منتظر بمانند تا لینک ها را دریافت کنند. بنابراین، به سراغ لینک بیلدینگ و خرید می روند.
مطابق با نظریه فرزند گوگل ما، ایجاد لینک یا خرید مانند تغذیه گوگل با اطلاعات نادرست است. پس باید راه دیگری وجود داشته باشد.
بله وجود دارد.
کسب درآمد از لینک روابط عمومی دیجیتال: حالا این چرا مهم است؟
قبلا در مورد کسب لینک در مقابل خرید لینک نوشته ایم. اما من میخواهم عمیقتر شوم و نگاه دقیقتری به این موضوع بیاندازیم.
بک لینک های روابط عمومی دیجیتال از طریق داده ها، نظرات کارشناسان و یا داستان ها به دست می آیند. بطور مثال اتفاقی در سرتاسر جهان در حال رخ دادن است و ما به کارشناسانی نیاز داریم که به ما مشاوره دهند.
وقتی نوبت به دادهها میرسد، اطلاعات مربوط به جهان را جمعآوری میکنیم و به دیگران داستانی درباره اهمیت این دادهها میگوییم.
داده ها رکوردی از اتفاقات هستند و روابط عمومی دیجیتال این داده ها را وارد زندگی ما می کند، بنابراین ما می توانیم دنیای اطراف خود را بهتر درک کنیم.
در دنیای کودکان گرسنه گوگل، این لینک ها به آموزش موتور جستجوی ما کمک می کنند. آنها از سایت هایی می آیند که به آنها اعتماد دارند. وب سایت هایی که از نظر آنها اقتدار دارد.
این لینکها تقریباً بلافاصله ترافیک را دریافت می کنند و به فیدهای اخبار و اکتشافات برخورد می کنند.
گوگل لینک شما را می بیند، اما مهمتر از آن، رابطه بین نقل قول، نظر یا داده ها و کسب و کار شما را در نظر می گیرد.
متوجه می شود که شما یک متخصص هستید و رسانه ها این را تأیید می کنند.
رسانه ها زندگی موتور جستجو را آسان تر می کنند. آنها کمک می کنند تا دنیا را درک کند و بفهمد که سایت ها چیستند، چه می کنند و چرا وجود دارند.
من بر اساس تجربه، دانش و آنچه که در آنجا کار میکنم، موضوعی پیچیده را مفهومسازی میکنم.
جان مولر از گوگل هم از روابط عمومی دیجیتال پشتیبانی می کند.
توییت جان مولر در روابط عمومی دیجیتال
اما آیا بهتر از بک لینک دستی است؟
لینک های دستی (خرید لینک) هنوز کار می کنند … اما سخت تر شده است.
چرا ما راه طولانی را برای لینکها در پیش می گیریم؟
خرید لینک مانند پست های مهمان بسیار جذاب است.
این آسان تر، سریع تر و کنترل شده تر است.
اما روابط عمومی دیجیتال سخت است. لینکها معمولاً “dofollow” نمی شوند. و اغلب، تنها چیزی که به دست می آورید یک اشاره رسانه ای است.
اما به یاد داشته باشید، ما در بازی لینک ها نیستیم. ما در روابط اول هستیم و گوگل اکنون میتواند متن را بخواند و درک کند.
خط پایانی
در آژانس eBgroup، ما می بینیم که ذکر برند به تنهایی می تواند باعث افزایش رتبه صفحات وب سایت شود.
همچنین می دانیم قدرت داستان ها این است که سفر می کنند. به همین دلیل است که وقتی یک خبر خوب به مطبوعات می رسد، انفجار لینک اتفاق می افتد.
برخی از وب سایت ها به دلیل محدودیت بودجه یا ماهیت سایت نمی توانند از روابط عمومی دیجیتال استفاده کنند.
بنابراین، به سراغ خرید بک لینک می روند.
اما امروزه در موتورهای جستجوی مدرن، پیش فرض سئوکاران باید روابط عمومی دیجیتال باشد.