بازاریابی نسل Z

بازاریابی نسل Z

برای انجام یک برنامه بازاریابی درست باید ابتدا بازار هدف را شناخت در این مقاله می‌خواهیم با بازار هدف نسل Z و خصوصیات آنها آشنا شویم.

مردم از دهه 50 در مورد شکاف بین نسل صحبت می‌کنند و بر این باور هستند که : نسل‌های قدیمی به سادگی نسل‌های جوان را درک نمی کنند و برخی برعکس این مطلب را می‌گویند.

همین قطع ارتباط می تواند کسب و کارهایی را که به دنبال جذب نسل ناهماهنگ با آنها هستند را با مشکل مواجه کند. صرف نظر از علت وقوع این امر، تقسیم بندی این حلقه برای برندها و بازاریابان که موفقیت آنها به اتصال نقاط نسل بستگی دارد، بسیار مهم است.

این شکاف نسل Z را احاطه کرده است. نسل Z معمولاً همان افرادی هستند که بین دهه 70 تا 80 متولد شده اند و دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد هستند که آنچنان فراتر از آخرین فناوری ها و شبکه های اجتماعی نیستند.

واژه Gen Zers که اغلب “زومر” نامیده می شود، اولین نسلی است که برای ساکنان دنیای دیجیتال در نظر گرفته می شود. برای آنها، اینترنت، تلفن های همراه و نوآوری های مربوط به اندازه تنفس بخشی از زندگی است.

بسیاری حتی در دورانی که تلویزیون تنها فناوری در بین مردم بود، هنوز متولد نشده بودند (یا آنقدر بزرگ نشده بودند که از آن لذت ببرند).

تجربه و دیدگاه متمایز آنها تأثیر عمده ای بر رفتار آنها در بازار دیجیتال (و فیزیکی) داشته است. در نهایت، چند روش در ارتباط با Gen Z وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشیم – بنابراین می توانید برنامه‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای رسیدن به نسلی متمرکز کنید که میلیاردها تومان هزینه مصرفی دارد.


مطالب مرتبط: بازاریابی نسل 4 چیست؟


  1. تصویر و ویدئو مایه حیات آنهاست

یک نظرسنجی نشان داد که بیش از 75 درصد از زومرها اولین تلفن هوشمند خود را قبل از 18 سالگی و در سن 10 تا 16 سالگی خریده‌اند.

بنابراین ، چگونه می‌توان به این متخصصان تلفن هوشمند دسترسی پیدا کرد؟

همه ما ارزش محتوای ویدئویی را می‌دانیم اما ویدئو و تصویر ، برای زومرهایی که با YouTube بزرگ شده اند و اکنون بر TikTok تسلط دارند ، اهمیت ویژه ای دارد.

شاید شنیده باشید که طول توجه زومرها متوسط تنها 8 ثانیه است. این نشان دهنده تغییر از میلنیوم ها است ، که گفته می شود 12 ثانیه در یک زمان با افراد در ارتباط هستند.

وقتی از ویدیو برای بازاریابی استفاده می کنید ، این اطلاعات باید در نظر گرفته شود. به TikTok وارد شوید و طول ویدیوی متوسط را بررسی کنید. اکثر آنها 8-10 ثانیه بیشتر طول نمی کشند.

قانون 8 ثانیه ای را به خاطر بسپارید-زومرها احساس نمی کنند وقت تلف کردن دارند. ویدئوهای خود را کوتاه و شیرین بیان کنید.

  1. آنها به برندها وفادار هستند

زومرها اغلب (و ناعادلانه) به عنوان افراد متغیر یا غیرقابل پیش بینی توصیف می شوند. اما این همیشه واقعیت ندارد. تربیت دیجیتالی طرز فکر متفاوتی را در مورد ترجیحات برند و وفاداری ایجاد کرده است. اعداد تصویر جالبی را نشان می دهند.

گزارشی از موسسه ارزش تجاری IBM و فدراسیون خرده فروشی ملی برخی از روندهای مرتبط با بازاریابی پیرامون Gen Z و تمایل به نام تجاری را نشان داده است:

  • 59٪ از زومرهای مورد بررسی گفته اند که به مارک های مصرفی دوران کودکی خود اعتماد دارند.
  • 46٪ از افرادی که در گروه سنی 19 تا 21 سال قرار دارند ، “ارتباط قوی یا وفاداری” به یک نام تجاری دارند.
  • 66٪ می گویند که تمایل دارند مدت طولانی از یک برند ترجیحی خرید کنند.

علیرغم محدوده توجه کوتاه ، به نظر می رسد که زومرها بیش از حد قادر به حفظ روابط با برندهای مورد علاقه خود هستند ، که این امر باعث می شود که توسعه مشتریان نسل Z به چشم انداز فریبنده تری تبدیل شود.

  1. تعاملات ارزشی بیش از طلا دارند

برخلاف بسیاری از بزرگنمایی ها مصرف کنندگان منفعل نیستند-آنها می خواهند با برندهای معتبر تعامل دو طرفه داشته باشند. این یکی دیگر از ویژگی های برجسته در گزارش IBM و NRF است که ادعا می کند 44 درصد از زومرها از فرصت ارسال ایده های طراحی محصول به برندهای مورد علاقه خود استفاده می کنند و 43 درصد می خواهند در بررسی محصولات شرکت کنند.

یک لحظه این را در نظر بگیرید:

داشتن مشتریانی که آنقدر به برند شما وقت اختصاص داده اند که می خواهند به طور فعال در موفقیت شما سهیم باشند. خوب ، آنها وجود دارند.

چگونه می توانید از این ترجیحات استفاده کنید؟ با پذیرش قدرت محتوای میکرو اینفلوئنسر

در مقایسه با کارداشیان ، اینفلوئنسرهای خرد شبکه های اجتماعی فالوورهای کمتری دارند، یعنی شاید بین 10 تا 50 هزار نفر ، نه میلیون ها نفر. آنها گروه کوچکتر و صمیمی تری از علاقه مندان را به خود جذب می کنند و این نوع محیط شخصی است که زومرها برای آن بیشتر ارزش قائل هستند.

  1. آنها بر روی عادات خرج برای کل خانواده تأثیر می گذارند

اکثر زومرها هنوز افراد بزرگسال کاملاً مستقل نیستند. بسیاری هنوز در مقطع راهنمایی یا دبیرستان هستند. حتی قدیمی ترین آنها – در اوایل 20 سالگی و به احتمال زیاد هنوز با والدین خود زندگی می کنند.

در حقیقت ، اکثر این افراد در گروه سنی 18 تا 29 سال هنوز با یک یا هر دو والدین خود زندگی می کنند.

صرف نظر از این ، بسیاری از این نسل درآمد قابل توجهی دارند و بنابراین بر مخارج خانواده تأثیر می گذارند.

طبق آمار آنها در مورد هزینه های خانواده در مورد غذا و نوشیدنی ها (77٪ اظهار نظر می کنند) ، مبلمان (76٪) ، کالاهای خانگی (73٪) ، مسافرت (66٪) و غذاخوری در بیرون (63 درصد) تأثیر خود را اعمال می کنند.

این چیزی است که هنگام طراحی کمپین های بازاریابی خود باید به آن توجه داشته باشید.


مطالب مرتبط: ارتباط بازاریابی نسل 4 و بازاریابی تعاملی


  1. آنها به بازاریابی همه جانبه پاسخ مثبت می دهند

برای نسل Z ها ، فناوری و ارتباطات فقط بخشی از بافت زندگی است. آنها هرگز با اینها مانند نوآوری های انقلابی برخورد نکرده‌ا‍ند. با این حال ، آنها با دستگاه های دیجیتال خود نیز بطور 100 درصد وابستگی ندارند.

این بدان معناست که هنگام تلاش برای جذب نسل Z ها، رویکرد بازاریابی همه جانبه ضروری است. باز هم ، اعداد و ارقام این را نشان می دهند – 88٪ از زومرها بازاریابی همه جانبه را ترجیح می دهند.

تماس با زومرها در هر کجا که هستند ( در رسانه های اجتماعی ، در YouTube ، در تلفن های آنها) بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که یک پیام بازاریابی ثابت در سراسر این سیستم عامل ها و کانال های مختلف ارائه می دهید.

جمع بندی بازاریابی نسل Z

نسل Z را نباید یک موجود مرموز دانست. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اطلاعات در مورد ترجیحات بازاریابی و عادات خرج کردن آنها وجود دارد. دستیابی به آنها صرفاً استفاده از ابزارهای در دسترس به صورت محتاطانه است.

به یاد داشته باشید ، در بازاریابی نسل Z اگر آنها به سمت شما حرکت نمی‌کنند ، باید آنها را پیدا کنید – جایی که آنها در فضای دیجیتال در حال تماشا هستند ، کلیک و اسکرول می کنند.

منبع: Forbes

5/5 - (47 امتیاز)

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی نسل Z»

    1. Afshin Riahi

      سلام

      بله نسل Z نسل ناشناخته‌ای برای نسل‌های قبل خودشون هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟