چگونگی استفاده از سئو Pain Point برای یافتن مشتریان جدید

تکنیک سئو Pain-Point یا نقطه درد ( SEO Pain-Point ) یک استراتژی برای ایجاد ترافیک در وب سایت با شناسایی مشکلاتی است که مشتریان بالقوه شما با آن روبرو هستند و سپس ایجاد محتوایی که این مشکلات را حل می کند.

سئوی نقطه درد

اصطلاح “SEO-Pain-Point” اولین بار توسط یک آژانس بازاریابی محتوا به نام Grow and Convert ابداع و استفاده شد.

آنها دریافتند که محتوای با عملکرد بالا در Google محتوایی با بالاترین ترافیک نیست. در عوض ، یعنی محتوایی ارزشمند بود که کلمات کلیدی بلند و مورد علاقه مردم را هدف قرار می داد و در تلاش برای حل مشکل برمی‌آمد.

یعنی این صفحات صفحات “پول ساز” آنها بود ، نه صفحاتی که بیشترین بازدید را داشتند.

این موضوع باعث شد آژانس  Grow and Convert متوجه شود که اگر می خواهد بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند ، باید نشان دهد که مشکلات آنها را درک کرده و راه حلی برای آنها دارد.

به عبارت دیگر ، در بازاریابی محتوای موفق ، باید نقاط ضعف مخاطبان خود را درک کنید.

 

البته ، این یک بینش جدید و انقلابی نیست بلکه یک جستجوی ارگانیک است.

به هر حال ، وقتی مردم مشکلاتی دارند که باید حل کنند ، آنها را در توییتر ، فیس بوک یا اینستاگرام جستجو نمی کنند. آنها به جستجوی راه حل خود در Google می روند.

به یک معنا که ، تکنیک Pain-Point SEO اساس نحوه استفاده از ترافیک موتورهای جستجو برای یافتن مخاطبان ، مشتریان و مشتریان جدید است.

آژانس Grow and Convert به طور خاص بر ایجاد سرنخ ها و ثبت نام برای نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) متمرکز بود ، اما اصول تکنیک Pain SEO Point در همه وب سایت هایی که می خواهند تبدیلات را افزایش دهند ، قابل انجام است.

6 بخش اصلی تکنیک سئوی Paint Point

در این مقاله ، می خواهیم نگاهی گسترده به مفهوم سئو Pain-Point و نحوه استفاده از آن برای توسعه کسب و کار و تجارت الکترونیک ، در هر زمینه ای که هستید ، بیاندازیم.

قصد داریم 6 جنبه کلیدی سئو را که برای موفقیت درپروژه بهینه سازی مفید است ، بررسی کنیم:

  • کلمات کلیدی دم بلند
  • قصد جستجوگر
  • سفر خریدار
  • انواع محتوا
  • عنوان مقاله
  • مقدمه مقاله

اما ابتدا ، یک نکته مهم در مورد شناسایی نقاط درد مشتری.

 

اکثر مقالات آنلاین به شما می گویند که بهترین راه برای کشف محل گیر افتادن مشتریان احتمالی شما ، بررسی خود مشتریان است.

این بدون شک بهترین توصیه است.

اما در تکنیک سئوی Pain-Point ، آنچه بسیار مهمتر است این است که بدانید افراد در صورت بروز مشکل در کسب و کار شما چه کلمات کلیدی را در گوگل تایپ می کنند.

و این چیزی است که در این مقاله روی آن تمرکز می کنیم.

 

کلمات کلیدی بلند

احتمالاً شما قبلاً با مفهوم کلمات کلیدی بلند آشنا شدید ، اما در هر صورت ، در اینجا یک خلاصه سریع برایتان می‌گوئیم.

کلمات کلیدی “اصلی” کلمات کلیدی هستند که شامل یک کلمه مانند “بیمه” یا “اتومبیل” هستند. کلمات کلیدی میانی کلمات کلیدی هستند که شامل دو کلمه هستند ، مانند “بیمه سلامت” یا “اتومبیل های قدیمی”.

کلمات کلیدی بلند کلمات کلیدی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند ، مانند “بیمه سلامت ….” یا “اتومبیل های قدیمی ایتالیایی”


چهار روش تحقیق کلمات کلیدی


تقریباً بدون استثنا ، کلید واژه های کلیدی تکنیک درد ، کلید واژه های کلیدی بلند هستند. وقتی کسی مشکلی دارد ، معمولاً حداقل سه کلمه برای توصیف آن نیاز است.

به عنوان مثال ، “نکات فرزند پروری” یک کلمه کلیدی Pain-Point نیست ، اما “نکات فرزندپروری برای پدران مجرد” کلمه کلیدی Pain-Point است.

فردی که این مطلب را در گوگل وارد کرده  احتمالاً یک مرد مجرد بین 30 تا 40 سالگی است ، یا جدا شده ، حضانت جزئی از بچه ها را بر عهده دارد و یا با والدین مشکل دارد.

در اینجا یک مثال دیگر داریم.

“نکات سئو ” یک کلمه کلیدی Pain-Point نیست. اما “نکات سئو برای مشاوران املاک” قطعاً چنین است.

نقطه درد؟ یک مشاور املاک که متوجه می شود باید در جستجوی محلی باشد اما نمی داند از کجا شروع کند.

بنابراین اولین چیزی که باید در سئو Pain-Point بدانید این است که باید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید.

Pain-Point SEO: How to Produce SEO Content That Drives Conversions

قصد جستجوگر

به بیان ساده تر ، هدف جستجوگر این است که بفهمیم چه چیزی باعث انگیزه شخصی برای جستجو در گوگل شده است. این یک مهارت است که با تمرین همراه می‌شود.

گاهی اوقات قصد جستجوگر کاملاً واضح است ، مانند “بهترین دوربین dslr زیر 1000 دلار”.

در موارد دیگر ، ممکن است لازم باشد قبل از مشاهده الگویی که به شما می گوید چه چیزی باعث ایجاد این پرس و جوها شده است ، مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط بلند را بررسی کنید.

 

در اینجا نمونه ای از مجله موتورهای جستجو ارائه شده است:

شاید به خودی خود ، “غذای سگ معده حساس” ممکن است درک چندانی از نقطه درد نداشته باشد. اما وقتی به مجموعه ای از جستجوهای جستجوی مشابه نگاه می کنید ، مشخص می شود که مردم به دنبال غذای سگ هستند که باعث ایجاد گاز یا اسهال نشود.

 

سفر خریدار

برای انجام صحیح SEO Pain-Point ، ابتدا باید شخصیت خریداران خود را شناسایی کنید. در مرحله بعد ، نقشه خریداران آنها را ترسیم کنید ، زیرا نقاط درد آنها بسته به میزان سفر آنها متفاوت است.

به طور کلی سه مرحله در سفر خریدار وجود دارد:

  • آگاهی – آگاهی از گزینه های موجود
  • ملاحظه – در نظر گرفتن گزینه ها با جزئیات بیشتر
  • تصمیم گیری – تصمیم گیری در مورد کدام گزینه ها

بیایید به کسی نگاه کنیم که می خواهد تلویزیون بخرد.

 

شخصی که کاملت “پلاسما یا LCD ” یا “کدام تلویزیون بهترین است” را جستجو می کند در مرحله آگاهی است. درد آنها این است که آنها باید محدوده انتخاب خود را محدود کنند.

اما کسی که کلمات “بهترین فروشگاه برای خرید تلویزیون” تایپ می کند از “آگاهی” به “توجه” تبدیل شده است: آنها می دانند چه نوع تلویزیونی می خواهند.

Pain-Point آنها چیست؟

آنها باید برندها و قیمت ها را مقایسه کنند.

از سوی دیگر ، کسی که کلمات “خرید تلویزیون پلاسما 70 اینچی” تایپ می کند ، تصمیم گرفته است که چه نوع تلویزیونی می خواهد. Pain-Point او این است که از کجا بخرد.

درک اینکه افراد در مراحل مختلف سفر خریدار برای محصول یا خدمات شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند ، به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که نقاط ضعف مشتریان احتمالی شما را هدف قرار دهد.

تا اینجا ، ما در مورد چگونگی شناسایی کلمات کلیدی که منعکس کننده مشکلات مشتریان احتمالی شما هستند صحبت کرده ایم. اما یک مرحله مهم دیگر در سئو وجود دارد: ایجاد نوع مناسب محتوا برای حمایت از خریدار.

 

انواع محتوا برای سئوی Pain-Point

محتوای برتر قیف (TOFU) در مرحله آگاهی قرار می گیرد-مخاطبان جدیدی را دعوت می کند تا نام تجاری شما را بشنسند. اکثر تقویم های محتوا شامل تعداد زیادی قطعه محتوای TOFU هستند ، زیرا ترافیک ارگانیک را افزایش داده و دسترسی را افزایش می دهند.

وقتی بخواهید مطالب شما کاربران را در مسیر خود – به منظور ملاحظه و عمل – تحت تأثیر قرار دهد ، محتواها بسیار جالب تر می شوند.

برخی از مفیدترین انواع محتوای قیف میانی که نقاط درد مشترک را برطرف می کند عبارتند از:

پست های مقایسه ای

همانطور که انتظار دارید ، آنها محصول یا خدمات شما را با رقبای برتر شما مقایسه می کنند.

بهترین محصولات و خدمات

بهترین لیست محصولات یا خدمات به جستجوگران کمک می کند تا بهترین محصولات یا خدمات را در دسته ای که جستجو می کنند کشف کنند.

جایگزین های X

مشابه پستهای مقایسه ای ، این صفحات به جستجوگران کمک می کند تا جایگزینی برای محصولات رقبای شما پیدا کنند.

موارد استفاده

به جستجوگران کمک می کند تا نحوه حل مشکل خود را مشخص کنند ، در حالی که محصول یا خدمات شما را به عنوان یک راه حل بالقوه ارائه می دهند.

در پایان سفر خریدار ، جایی که می خواهید کاربر اقدامی انجام دهد ، می توانید به محتوای BOFU تکیه کنید.

از توصیف خدمات تا صفحات فرود ، باید محتوای خود را شخصی سازی کنید تا Pain-Point شخصیت مشتری را هدف قرار داده و راه حل های خاصی را پیشنهاد دهید.

 

محتوای Pain-Point

اکنون بیایید نحوه نوشتن محتوای خود را به گونه ای بررسی کنیم که خواننده شما فوراً بداند که شما Pain-Point آنها را درک کرده اید.

عنوان مقاله

در سئو ، دو نوع عنوان مقاله وجود دارد: عنوانی که در بالای پست وبلاگ ظاهر می شود و عنوانی که در قطعه SERP شما ظاهر می شود. آنها می توانند یکسان باشند ، اما لازم هم نیست که باشند.

اغلب استفاده از عنوان سئو کوتاهتر از عنوان مقاله مناسب است زیرا در قطعه SERP شما فقط 50 تا 60 کاراکتر دارید.

عنوان سئو شما چیزی است که جستجوگران را متقاعد می کند تا روی مقاله شما کلیک کنند. هرچه تعداد افرادی که روی قطعه SERP شما کلیک می کنند بیشتر باشد ، نرخ کلیک (CTR) شما بیشتر می شود.

و موتورهای جستجو CTR را از زیر نظر دارند. صفحات با CTR بالا در نتایج جستجو بالا می روند ، در حالی که صفحات با CTR پایین شروع به حرکت پائین در نتایج جستجو می کنند.

در سئوی Pain-Point ، عنوان سئو شما باید نقاط درد یا Pain-Point خواننده را به صفر برساند. همانطور که قبلاً گفتیم ، افرادی که از جستجوی Google استفاده می کنند بیشتر به دنبال راه حل مشکلات هستند.

اگر می توانید در عنوان خود نشان دهید که مشکل آنها را درک کرده اید ، احتمال دارد که آنها روی قطعه SERP شما کلیک کنند.

 

در اینجا سه فرمول برای عنوان مقاله وجود دارد که بر نقاط درد تأکید می کند.

استفاده از کلمه “چگونه”

از کلمه “چگونه” در عنوان خود استفاده کنید ، و بلافاصله به خواننده سیگنال می دهید که در حال حل مشکل هستید:

  • چگونه بعنوان یک آهنربای ساده نرخ انتخاب ما را سه برابر کرد.
  • چگونه می توان مشترکان بیشتری در آپارات به دست آورد – 13 نکته برای بازاریابان ویدیویی
  • نحوه برخورد با نوجوان نافرمان – 9 راهکار برای یک خانواده شاد

بر درد تأکید کنید

راه دیگر برای هدف قرار دادن Pain-Point این است که در مرکز مقاله خود مرکز نقطه درد را ذکر کنید:

  • چرا سرعت سایت شما می تواند بزرگترین دشمن کسب و کار شما باشد
  • چرا Interstitials می تواند به SEO شما آسیب برساند و برای ترافیک شما هزینه داشته باشد
  • 7 دلیل که فرم شرکت شما باعث دور شدن مردم و هزینه مشترکین شما می شود

 

از کلمه “بدون” استفاده کنید

در این فرمول ، شما مثبت را با منفی مقایسه می کنید: چگونه می توان کاری (مثبت) را بدون انجام کار دیگری (منفی) انجام داد:

  • چگونه بک لینک های خراب را بدون به خطر انداختن قدرت دامنه خود حذف کنیم
  • چگونه می توان مشتریان بیشتری را بدون پرداخت هزینه ای برای تبلیغات دریافت کرد
  • چگونه بدون احساس کلاهبرداری در محدوده خود قدرت ایجاد کنید

مانند دو فرمول قبلی ، این نوع عنوان بر نقطه دردی که مشتری شما سعی در اجتناب از آن دارد تأکید می کند.

 

مقدمه مقاله

وقتی خواننده ای از نتایج جستجو روی صفحه شما فرود می آید ، فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا او را متقاعد کنید که بماند و به خواندن ادامه دهد.

 

پس در آن 3 ثانیه چه اتفاقی می افتد؟

خواننده شما 2 یا 3 پاراگراف اول را اسکن می کند و به دنبال عبارت کلیدی است که آنها در Google تایپ کرده اند. آنها می خواهند بدانند که مقاله شما به جستجوی آنها پاسخ می دهدیا خیر.

و به همین دلیل است که مقدمه های طولانی و مبهم یک اشتباه بزرگ است.

در 100 تا 200 کلمه اول ، شما باید دو چیز را به خواننده خود نشان دهید:

  • اینکه مشکل آنها را درک کنید (نقطه درد آنها)
  • اینکه راه حلی دارید

اگر بتوانید این کار را انجام دهید ، اکثر افرادی که در صفحه شما قرار می گیرند به خواندن ادامه می دهند.

اما اگر در انجام این کار کوتاهی کنید ، آنها دکمه برگشت را فشار داده و به SERP ها برمی گردند.

و این باعث افزایش نرخ پرش شما می شود. نرخ پرش بالا به Google می گوید که صفحه شما به درخواست پاسخ نداده است. و بنابراین الگوریتم صفحه شما را در نتایج جستجو پایین می آورد.

یک فرمول برای مقدمه وجود دارد که در اینترنت بسیار خوب کار می کند و احتمالاً ده ها بار آن را دیده اید. ما آن را PSP می نامیم:

  • مسئله
  • راه حل
  • وعده

بسیار ساده است: شما مشکل را بیان می کنید ، به راه حلی اشاره می کنید و قول می دهید که مقاله شما مشکل را حل می کند.

 

نمونه ای از نوع نوشتار :

مشکل ، راه حل ، قول – مثال در مقاله

برای بازخوانی: در چند صد کلمه اول به خواننده بگویید که (1) می دانید نقطه درد آنها چیست و (2) راه حلی دارید.

 

سئو نقطه درد برای شما کار می‌کند

سئو Pain-Point راهی برای یافتن مشتریان جدید با ایجاد محتوا در مورد مشکلات مشتریان است. اکثر مردم برای حل مشکلات به موتورهای جستجو مراجعه می کنند.

در سئو Pain-Point ، شما کلمات کلیدی را که مشکلات مشتریان را ترسیم می کند ، هدف قرار می دهید و محتوایی ایجاد می کنید که بر مشکلات و راه حل های آنها تمرکز دارد.

این یک چارچوب قدرتمند است که هنگام تدوین استراتژی محتوای SaaS خود از آن استفاده کنید.

 

سئو Pain-Point کلمات کلیدی با طول جستجوی نسبتاً کم اما نرخ تبدیل بالا را هدف قرار می دهد. به خوبی تبدیل می شود زیرا محصولات و خدمات شما را به عنوان پاسخی برای مشکلات مشتریان شما مطرح می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *