چگونه تبلیغ نویسی کنیم؟

تبلیغات یک استراتژی تجاری کلیدی برای اکثر شرکت ها است. تبلیغات مؤثر اغلب به نوشتن متفکرانه و متقاعدکننده برای همراه کردن هر تصویر یا ویدیو نیاز دارد. دانستن نحوه نوشتن به طور خاص برای تبلیغات و بازاریابی می تواند به پیشرفت شغلی و سازمان شما کمک کند. ما در این مقاله توضیح می دهیم که تبلیغ نویسی چیست و لیستی از مراحل نوشتن یک تبلیغ موثر را ارائه می دهیم.

تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی یا جملات تبلیغاتی سبکی از نوشتن است که از متقاعد کردن و دیگر تاکتیک ها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می کند. نوشتن جملات تبلیغاتی می تواند به کوتاهی یک شعار برای یک عکس یا ویدیو یا به اندازه یک مقاله یا پست وبلاگ طولانی باشد تا مشتریان بیشتر بخوانند. دانستن اینکه هدف از تبلیغات چیست می تواند به شما کمک کند تا یک نسخه قوی و موثر بنویسید.

3 راه برای نوشتن تبلیغ نویسی و جملات تبلیغاتی قوی تر و مختصر

نویسندگان تبلیغاتی در گذشته می توانستند با نوشتن جملات 60 کلمه ای کار رو دربیاورند، اما برای خوانندگان امروزی، جملات ضعیف در تبلیغات و تجارت مضر است. بر اساس برخی برآوردها، نوشتن متن و جملات تبلیغاتی بد سالانه تا 400 میلیارد دلار هزینه از دست دادن فروش، بهره وری و نام تجاری به دنبال دارد.

تبلیغ نویسان باید نویسندگانی باشند که مردم جملاتشان را بخوانند و بفهمند. خب چطور باید اینگونه بنویسیم؟ در ادامه سه راه برای تقویت جملات تبلیغاتی به شما نشان خواهیم داد.

1. جملات تبلیغاتی را کوتاه نگه دارید.

تحقیقات نشان می دهد که میانگین طول جمله ایده آل در تبلیغ نویسی 15 تا 20 کلمه است. وقتی طول جمله 14 کلمه باشد، 90 درصد خوانندگان معنای تبلیغ را درک می کنند. با افزایش طول جمله، درک مطلب کاهش می یابد.

امروزه، افراد زیادی متن تبلیغات را در تبلت یا تلفن می خوانند، پس جملات باید قابل مشاهده باشند. در حین تبلیغ نویسی، از خود بپرسید که آیا خواننده می تواند جمله ی من را در حالی که در راهرو به سوی یک جلسه مهم در حال دویدن است، درک کند.

پس میانگین کلمات را پایین نگه دارید.

حتی می توانید میانگین طول جمله خود را با ابزار MS Word’s Check Readability Statistics اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که تا زمانی که میانگین پایین باشد، می توانید طول جمله خود را تغییر دهید. یعنی می توانید یک جمله 25 یا 30 کلمه ای بنویسید. با این حال، اگر آن جمله طولانی را بین چند مثال 10 تا 12 کلمه ای قرار دهید، میانگین تبلیغ شما در محدوده باقی می ماند.

نکته:

توجه کنید حتی اگر تمام جملات خود را کوتاه نگه دارید، ولی هر جمله از الگوی یکسانی استفاده کند، نوشته شما خسته کننده خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که طول و ساختار جملات خود را تغییر دهید.

2. کلمات بیهوده: حذف! حذف! حذف!

همانطور که E. B. White و ویلیام استرانک جونیور در متن کلاسیک خود، The Elements of Style، نوشتند: «هر کلمه‌ای را بساز».

یعنی هر کلمه در یک جمله باید به دلیلی وجود داشته باشد. اگر کلمه ای به پیام شما کمک نمی کند، آن را به بیرون بیندازید.

جملات گاهی با درج کلمات غیر ضروری چاق می شوند. اسم های بی نیاز به عنوان کلماتی که می توانند به عنوان اسم یا فعل استفاده شوند در جملات ما نفوذ می کنند. این گروه شامل کلماتی مانند فکر، استفاده، کار، دوست داشتن، درخواست و غیره است. به تفاوت بین آن توجه کنید.

“من کمی به آن فکر خواهم کرد” و “من در مورد آن فکر خواهم کرد”

“به زودی کار شروع می شود” و “به زودی کارمان را شروع خواهیم کرد”

“طبق درخواست شما” و “همانطور که شما درخواست کردید”

عبارات غم انگیز جملات را سنگین می کند. به جای اسم های سنگین، می توانید افعال اکتیو را انتخاب کنید. برای مثال این جملات را مقایسه کنید:

«تحلیل انجام خواهیم داد» و «ما تحلیل خواهیم کرد».

“ما تایید خود را می دهیم” و “ما تایید می کنیم”.

«ما آن را در نظر خواهیم گرفت» و «ما در نظر خواهیم گرفت».

کلمات پرچین و پرکننده ها نیز بالشتک اضافه می کنند. کلماتی مانند فقط، در واقع، اساسا، عملا، بیشتر، و دیگران بدون کمک به معنی فضا را مصرف می کنند.

“وقتی به کلمه ای شک دارید، آن را از بین ببرید.”

3. صدای اکتیو را ترجیح دهید.

می توانید با نوشتن با صدای فعال، کوتاهی و وضوح پیام خود را بهبود ببخشید. ننویسید: «اوراق وام مسکن توسط مانی تهیه شده است». در عوض، بنویسید: “مانی اوراق وام مسکن را آماده کرد.” این تمرکز را دقیقاً در جایی که به آن تعلق دارد قرار می دهد: روی کسی که عمل را انجام داده است.

یک مقاله جدید از هاروارد بیزینس ریویو به تحقیقات مغزی اشاره می کند که نشان می دهد مغز جملات را با صدای فعال سریعتر از صدای غیرفعال پردازش می کند.

برخلاف تند بودن صدای فعال، صدای منفعل به جملات پیچیده و عقب مانده منجر می شود. کار خود را با کلماتی مانند بوده است، بودن و دارد، بررسی کنید. اینها کلماتی هستند که ممکن است نشانه هایی در منفعل شدن  صدای شما باشد.

استفاده از صدای غیرفعال به طور خودکار جملات شما را طولانی می کند. مثلا:

منفعل: “به ایده شما توجه می شود.” فعال: “ما ایده شما را بررسی خواهیم کرد.”

منفعل: “محصولات ما در ایران تولید می شوند.” فعال: “ما محصولات خود را در ایران تولید می کنیم.”

منفعل: “یک ایمیل برای مشتری نوشته شد.” فعال: “ما به مشتری ایمیل زدیم.”

گاهی اوقات استفاده از صدای منفعل نه تنها بد نیست، بلکه بهترین گزینه شماست. با این حال، صدای منفعل باعث ایجاد تاری، طفره رفتن و فاصله می شود. بنابراین اگر می خواهید واضح و مستقیم باشید، از آن اجتناب کنید.

چگونه یک آگهی یا متن تبلیغاتی دیجیتال بنویسیم؟

از این مراحل و نکات برای تبلیغ نویسی و کمک به نوشتن یک آگهی متقاعد کننده و موثر استفاده کنید:

1. رسانه را مشخص کنید

قبل از اینکه بتوانید تبلیغ خود را بنویسید، باید بدانید برای چه رسانه ای می نویسید. در دنیای امروز، بیشتر رسانه ها، چه ویدیو، چه اینفوگرافیک یا مقاله، به صورت آنلاین هستند، بنابراین بهینه‌سازی نوشته‌هایتان برای دیجیتالی شدن، صرف نظر از رسانه، استراتژی اصلی است.

2. تبلیغات رقبا را بررسی کنید

هنگامی که فهمیدید چه نوع تبلیغی را می نویسید، در مورد تبلیغات رقبا تحقیق کنید تا ببینید چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی باید اصلاح شود. بررسی تبلیغات فعلی در صنعت تان یک روش مفید برای نظارت بر ترندها و تصمیم گیری اولیه برای نوشتن بدون انجام آزمایش های گسترده است.

3. مخاطبان خود را شناسایی کنید

به گونه ای بنویسید که با مخاطب هدف تان ارتباط برقرار کند. در صورت نیاز، پرسونای مشتری ایجاد کنید تا به شما کمک کند جامعه هدف خود را بهتر شناسایی کنید و مطمئن شوید که محتوای تان را مطابق با علایق آنها تنظیم می کنید.

4. تیتر بنویسید

یک عنوان یا تیتر برای تبلیغ خود بنویسید که مخاطبان شما را درگیر کند و بینش مفیدی در مورد آنچه که از متن به دست می‌آورند ارائه دهد. در صورت امکان یک پیشنهاد ارزشی اضافه کنید تا به خوانندگان نشان دهید که از خواندن مقاله یا درگیر شدن با محتوای شما چه چیزی به دست خواهند آورد.

5. یک قلاب قرار دهید

خط اول تبلیغ شما باید فوراً توجه خواننده شما را به خود جلب کند و او را به ادامه مطالعه تشویق کند. از زبان قانع کننده ای استفاده کنید که مستقیماً به جمعیت شناسی هدف شما مربوط می شود. قلاب شما می‌تواند از ابزارهای نوشتاری مانند پرسیدن سؤال، ارائه یک سناریو یا به اشتراک گذاشتن یک واقعیت برای جذب خواننده استفاده کند.

6. از دوم شخص استفاده کنید

از شخص دوم «شما» در نوشته خود برای صحبت مستقیم با خواننده استفاده کنید. این کار کمک می کند تا لحن مکالمه نوشتاری شما حفظ شود و به خواننده کمک می کند احساس کند که قطعه را به طور خاص برای او نوشته اید.

7. یک مشکل را هدف قرار دهید

یکی از راهبردهای مؤثر برای متقاعد کردن خواننده خود به بررسی محصول یا خدمات شما، شناسایی مشکلی است که ممکن است با آن مواجه باشد و محصول یا خدمات شما را حل کند. نقطه درد مشتری را به وضوح توصیف کنید و آزاردهنده بودن در برخورد با موضوع را برجسته کنید.

8. راه حل را به اشتراک بگذارید

پس از شناسایی مشکل مشتری، بنویسید که چگونه محصول یا خدمات شرکت شما آن مشکل را حل می کند. توصیفی باشید و شادی، تسکین یا سایر احساساتی را که مشتری پس از رفع مشکل خود احساس می کند، برجسته کنید.

9. محصول خود را توصیف کنید

توضیحات محصول یا خدمات را به مشتری ارائه دهید. این بخش به جای توضیحات گسترده، باید نکات برجسته را به اشتراک بگذارد. شما باید مشتری را به ادامه خواندن تشویق کنید، بنابراین توضیح محصول یا خدمات را مستقیماً با روایت بقیه نوشته مرتبط کنید.

10. مزیت رقابتی خود را برجسته کنید

اطمینان حاصل کنید که نقطه فروش منحصر به فردی را که محصول یا خدمات شما به مشتری ارائه می دهد به اشتراک می گذارید. شما باید آنها را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما بهتر از هر محصول دیگری است که می توانند خریداری کنند. به جای پرداختن به رقبا، روی این موضوع تمرکز کنید که چرا کالای شما بهترین گزینه برای مصرف کننده است.

11. لینک به وب سایت

اگر می خواهید متن خود را به صورت آنلاین پست کنید، باید پیوندهایی به وب سایت شرکت و صفحه محصول یا خدمات خود را در نوشته خود قرار داده اید، تا مشتریان بتوانند به راحتی به صفحه مناسب رفته و به طور بالقوه خرید فوری انجام دهند.

12. پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید

پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید و از سرفصل ها، زیرعنوان ها، نقاط گلوله و سایر عناصر سبک استفاده کنید تا به خواننده کمک کنید تا به سرعت اطلاعات را تجزیه کند و مهم ترین جزئیات و اطلاعات را از نوشته شما جمع آوری کند.

13. زبان متقاعد کننده بگنجانید

مطمئن شوید که نوشته شما جذاب و متقاعد کننده است. هدف این است که خوانندگان را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرند، بنابراین باید کلمات خاص و قالب بندی را با دقت انتخاب کنید تا احتمال مشتری شدن آنها را به حداکثر برسانید.

14. کلمات کلیدی اضافه کنید

کلمات کلیدی یک عنصر مهم برای جذب ترافیک آنلاین هستند. اگر آگهی خود را بصورت آنلاین ارسال می کنید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را درج کرده اید که یک خریدار احتمالی ممکن است در جستجوی راه حلی برای مشکل خود هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده کند.

15. از آمار استفاده کنید

آمار، معیارها و سایر اعداد به نوشته شما اعتبار می بخشد و علاقه بصری را به مقاله ای که در غیر این صورت متن سنگین است افزایش می دهد. در صورت لزوم، معیارهای مفیدی را در مورد محصول یا شرکت خود در نوشته خود بگنجانید تا خوانندگان خود را بیشتر متقاعد کنید تا با محصول یا خدمات شما درگیر شوند.

16. مختصر باشید

نوشتن خود را مختصر و مستقیم نگه دارید. شما می‌خواهید که خواننده‌تان در کل مقاله بگوید درگیر است، بنابراین تمام اطلاعات مهم در مورد محصول یا خدمات شما را دریافت می‌کند. زبان مختصر می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

17. یک نقل قول را در نظر بگیرید

اگر از مشتریان نظری دارید، پیشنهادی در مورد تجربه خرید آنها، رضایت آنها از محصول یا خدمات یا تعاملات مثبت آنها با کارمندان شرکت را در نوشته خود اضافه کنید.

18. صادق باشید

اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی که در نوشته خود وارد می کنید قابل تأیید و دقیق هستند. در صورت امکان، لینک‌ها یا استنادهایی به آمار یا ادعاهای دیگر برای نشان دادن شفافیت و صداقت شرکت خود وارد کنید.

19. تصاویر اضافه کنید

یک تصویر، عکس، یا لینک ویدیو را در محتوای نوشتاری خود در نظر بگیرید. استفاده از یک تصویر بصری می تواند در ابتدا به جلب توجه خواننده شما کمک کند و آنها را تشویق کند که پس از شروع قطعه به خواندن ادامه دهند.

20. برای جستجوگرها بهینه سازی کنید

در نوشتن و آماده سازی خود برای پست آنلاین، بهینه سازی موتور جستجو یا “سئو” را در نظر گرفته اید. سئو هم شامل محتوا و هم کدنویسی و قرار دادن پس زمینه است. با وجود استراتژی‌های سئو، احتمالاً قطعه شما به صورت آنلاین بهتر از بدون آنها عمل خواهد کرد.

21. تصحیح

قبل از ارسال یا انتشار نوشته خود، مطمئن شوید که آگهی خود را تصحیح و ویرایش کرده اید. در نظر بگیرید که از یک همکار بخواهید آن را بخواند تا در یافتن خطاها کمک کند. هنگامی که مطمئن شدید که بدون خطا است، می توانید قطعه را با عموم به اشتراک بگذارید.

22. انجام تست

تست A/B را روی قطعه خود با تبلیغات مشابه در نظر بگیرید. با تست A/B، نظرات افرادی را در محدوده جمعیتی هدف خود دریافت خواهید کرد که احتمالاً کدام قطعه را بیشتر بخوانند و به آن پاسخ دهند. تست A/B می تواند برای تبلیغات با دامنه وسیع مفید باشد تا اطمینان حاصل شود که بهترین و جذاب ترین اطلاعات را به اشتراک می گذارید.

نتیجه گیری

تبلیغ نویسی خوب عوامل زیادی را در بر می‌گیرد. قبل از نوشتن باید فکر کنید و نیازها و علایق خواننده خود را در نظر بگیرید. اما در نهایت باید جملات منسجمی بنویسید. استفاده از این سه نکته به افزایش کیفیت جملات تبلیغاتی شما کمک می کند.

تیم تحریریه eBgroup متشکل از یک تیم متنوع و با استعداد از نویسندگان و کارشناسان تولید محتوا و تبلیغ نویسی است که با داده ها و بینش نکات مفیدی را برای کمک به هدایت مسیر شغلی شما ارائه می دهند.

5/5 - (14 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟