نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش دوم

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار

در بخش نخست مقاله دانستیم که روابط عمومی در دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار و تجارت نقش مهمی ایفا می کند. این یعنی بسیار مهم است که تیم شما در رابطه با روابط عمومی و ایجاد یک استراتژی روابط عمومی محکم سریع عمل نماید. در این بخش با ارتباط بازاریابی و روابط عمومی و همسویی آن ها آشنا خواهیم شد.

مطالبی که در این بخش خواهید خواند:

آیا بازاریابی و روابط عمومی مرتبط است؟

طبق گزارش دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، 47 درصد از متخصصان روابط عمومی و 61 درصد از متخصصان بازاریابی معتقدند که بازاریابی و روابط عمومی به سمت همسویی بیشتر پیش می روند.

اما فقط به این دلیل که این دو بخش با هم همسو هستند، نمی‌توان گفت که استراتژی‌های آنها هم یکسان هستند. روابط عمومی و بازاریابی مطمئناً یکدیگر را تکمیل می‌کنند، اما در نهایت بسیار متفاوت هستند.

به عنوان مثال ، همانطور که در بخش نخست خواندید ، نوشتن مطالب خوب و آگاهانه در وبلاگ شرکت شما ابزاری فوق‌العاده برای دستیابی به مخاطبان ارگانیک است.

در عین حال، نباید انتظار داشته باشید که یک قطعه محتوا برند شما را به منبع معتبری که مخاطبان به آن اعتماد دارند ، تبدیل کند.

برای ایجاد و کسب این نوع رابطه با مخاطبان خود ، باید محتوای با کیفیت را بطور مداوم ایجاد کنید و این ارتباط را با مخاطبان خود در طی یک دوره زمانی پایدار حفظ کنید.

هنگامی که مخاطبان شما آگاه شدند که می‌توانند برای دانش مفید و محتوای ارزشمند به سوی برند شما بیایند، اعتماد آنها را جلب کرده‌اید.

برای به دست آوردن این اعتماد به زمان نیاز دارید ، اما می‌توانید روند مطبوعاتی را با زمان‌بندی خوب تسریع ببخشید. هر زمان که نام تجاری و برند شما در هر مکانی در رسانه‌ها ذکر شود، اگر این ذکر نام خوب و مثبت باشد، خیلی سریع تر اعتماد مخاطب را خواهید یافت.

فکر کنید که یک فرد مشهور از برند شما به صورت مثبت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نام برد. هنگامی که آنها از شما تعریف می‌کنند، شما اعتبار فوری می‌گیرید چراکه عموم مردم از قبل به آن افراد اعتماد دارند.

مجدداً تاکید می‌شود که، اعتبار از طرف شخص ثالث مورد اطمینان، مخاطبان شما را گسترش می‌دهد و برند شما زودتر معروف می‌گردد.

باید بگویم، شما نمی‌توانید روابط عمومی بدون بازاریابی محتوا و بالعکس داشته باشید. درک روابط بین این دو بسیار مهم است.

محتوای برند

محتوای برند شما پایه و اساس آن است. هر چیزی که در کنترل شماست، مانند موارد زیر به شما کمک می‌کند:

  • سایت اینترنتی
  • اتاق خبر آنلاین
  • وبلاگ
  • رسانه‌های اجتماعی
  • ایمیل
  • اطلاعیه‌های مطبوعاتی

اینگونه است که شما شروع به ایجاد نام و برند تجاری خود می‌کنید و تخصص خود را نشان داده و به یک رهبر در صنعت خود تبدیل می‌گردید.

تمام مطالب فوق بسیار با ارزش است. با ایجاد بنیاد محتوای خود ، فرصت‌های مختلف مطبوعاتی ، مانند:

  • نقل قول در مطبوعات یا مقالات
  • سخنان روی پلتفرم‌های اجتماعی
  • مصاحبه پادکست

را بدست می‌آوید و همچنان که به پیشرفت شهرت خود ادامه می‌دهید،.

همه موارد فوق را می توان به صورت ارگانیک بدست آورد، یا می‌توانید فرصت‌ها را به طور جدی دنبال کنید. صرف نظر از همه، این‌ها به لطف بنیاد محتوای برند شما امکان پذیر است.

داستان در روابط عمومی

در ادامه نقش بازاریابی و روابط عمومی دو روش، خط داستانی شما را در روابط عمومی نشان می‌دهد:

1- نوشتن یک داستان
2- دنبال کردن داستان‌های فعلی (با نام “پاسخ سریع”)

نوشتن یک داستان

این رایج‌ترین شکل داستان‌پردازی در روابط عمومی است. برندها برای ارتباط چیزهای جدید مانند:

  • محصولات
  • خدمات
  • برنامه ها
  • بازارها
  • مدیریت

از داستان نویسی استفاده می‌کنند.

نوشتن یک داستان برای ارائه به جدیدترین‌های تجاری به تصمیم‌گیرندگان مناسب است. اخبار و داستان‌های مربوط به ادغام شرکت یا جوایز باورنکردنی پر از امتیازها هستند.

اگر یک داستان نویس یا نویسنده خارق العاده هستید ، می‌توانید:

  • با مباحث خود به نشریات مستقل نزدیک شوید و یک شرح حال بخواهید
  • در مورد موضوع بحث برانگیز بنویسید
  • داستانهایی را که برای شما یا نام تجاری شما مهم است از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • اشتراک عکس و فیلم ، یا توسط شما یا رهبران در صنعت ، روشی برای تمایز برند شما از دیگران است.

برخی از شرکت‌ها میزبان رویدادها یا درگیر گفتگو می شوند. این برای تحکیم جایگاه خود در یک بازار یا پلتفرم فوق‌العاده است، اما می‌تواند زمان و هزینه زیادی را ببرد. ناگفته نماند ، هیچ تضمینی وجود ندارد که این رویداد تحت پوشش یک مرکز اصلی قرار بگیرد.

دانشگاه‌ها بودجه‌هایی دارند که این امر را پوشش می‌دهند ، اما شرکت‌های نوپا و سایر مشاغل کوچک همیشه برای تأمین این هزینه‌ها پول زیادی ندارند.

در عوض، با نظرسنجی‌های کوتاه که می‌توانید از طریق تلفن یا ایمیل انجام دهید ، می‌تواند به مواردی بپردازد که رسانه‌ها را از نظر خبری جذب کند و اجرای آن هم زمان و منابع بسیار کمتری می‌برد.

دنبال کردن داستان‌های فعلی

وقتی فرصتی به سوی شما آمده، در را باز کنید.

به عبارت دیگر، اگر داستانی را در اخبار مشاهده می‌کنید که با شما یا برند شما صحبت می‌کند ، پاسخ دهید. انواع داستان‌ها وجود دارد که می‌توانید از طریق پاسخ سریع ، به نوعی به برند تجاری خود آن را وصل کنید، مانند:

  • بازار سهام سقوط می‌کند
  • رسوایی‌های سیاسی
  • عواقب اقتصادی بلایای طبیعی

هنگامی که روزنامه‌نگاران در حال ضبط داستان و پاسخ‌های آنها هستند، اغلب به دنبال یک متخصص در این زمینه اند تا در طول پخش به طور زنده به آنها بپیوندد. این امر می‌تواند از طریق تلفن ، فیلم ، شبکه‌های اجتماعی یا حتی یک پیام رسان فوری باشد.

این کارشناس در زمان واقعی به سؤالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

هرچه سریعتر به این نوع داستان‌ها پاسخ دهید و به رسانه‌های خبری دسترسی پیدا کنید، شانس شما برای برقراری ارتباطات جدید، پیروان و مهمتر از همه پوشش رسانه‌ای بهتر است.

ادامه دارد …

نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کار – بخش اول

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟