نقاط تماس برند

نقاط تماس برند هرگونه تعامل یا ارتباطی است که بین یک برند و مشتریان آن برقرار می شود.

این نقاط تماس معمولاً برای جذب مشتری توسط برند طراحی و ساخته می شوند و بهترین تجربه تجاری را که می توانند داشته باشند به آنها می دهد.

نقاط تماس برند چیست؟

وقتی در یک رستوران گران قیمت میز رزرو می کنید درمورد برند آن فکر کنید. یا با برخی از نقاط تماس زیر روبرو می شوید:

  • وب سایت آنها هنگام رزرو میز شما
  • اگر تن صدای برند، اگر تلفنی رزور انجام می‌دهید
  • لوگوی آنها هنگام ورود به رستوران
  • منوی آنها هنگام انتخاب غذای شما
  • لباس آنها هنگام سفارش شما
  • و غیره

هر یک از این عناصر را باید به عنوان یک نقطه تماسی از برند در نظر گرفت. و بنابراین ، باید به گونه‌ای طراحی شود که مطابق با دیگر نقاط برند باشد.

چرا نقاط تماس برند مهم هستند؟

نقاط تماس برند تجاری عملا باعث ایجاد و پیشرفت کسب و کار شما می شود ، بنابراین باید به گونه ای برنامه‌ریزی شوند که مشتریان شما تشویق‌تان کنند و آنها برای بازگشت تشویق شوند.

در صورت استفاده مؤثر، آنها می توانند برند شما را غنی سازند و استراتژی بازاریابی شما را نادیده بگیرند و این به شركت شما اجازه می دهد اوج بگیرد.

هر وقت مشتری با برند شما در تماس باشد نوعی تصور در او ایجاد می شود.

بنابراین چگونه می توانید بهترین تجربه برند را برای مشتریان خود ایجاد و ارائه کنید؟ چگونه می توانید نقاط دیدنی را برای مشتریان جدید و موجود ایجاد و حفظ کنید؟

هفت قدم را به شما اعلام می‌کنیم که باعث می شود امتیازات تماس برند شما تقویت شود و به شما کمک کند تا در صنعت خود آوازه شوید.

1- نقاط تماس موجود را شناسایی و بهبود دهید

2- ایجاد امتیازات تماس با برند جدید:

  • مشتریان من کجا خواهند بود؟
  • چگونه می توانم مشتری جدید جذب کنم؟

3- از برندهای دیگر بیاموزید

4- ایجاد نقاط تماس کاربر پسند

5- از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید

6- مانند مشتریان خود فکر کنید

7- با برند خود صادق باشید

متداول ترین نقاط تماس برند

با در نظر گرفتن اصول برندینگ، متداول ترین نقاط تماس برند کدامند؟ بسیاری از آنها چیزهایی هستند که احتمالاً قبلاً با آنها آشنا هستید، اما نیاز استن آنها را دقیق بررسی کنید. به احتمال زیاد چندین مورد از این موارد را برای مطابقت با نقشه سفر مشتری خود انتخاب خواهید کرد.

هر نقطه تماس برند برای هر مخاطبی مناسب نیست. وقتی شک دارید، اول در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه حضوری و کجا آنلاین وقت خود را می گذرانند. روش های ارتباطی ترجیحی آنها چیست؟ مهمتر از همه، با تغییر انتظارات مشتریان شما در طول زمان، اینها به تکامل خود ادامه خواهند داد.

شبکه های اجتماعی

یکی از قابل اعتمادترین راه ها برای ایجاد آگاهی از برند، شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی لزوماً یک کانال فروش نیستند، اما یک راه قوی برای ایجاد ارتباط هستند. شبکه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی بر سفر مشتری با یک برند داشته باشند.

با توجه به اینکه ۷۴ درصد از مردم برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، پس یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان شما است. نمونه‌هایی از نقاط تماس شبکه های اجتماعی شامل تبلیغات شبکه های اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرها یا سایر برندها، اشتراک‌گذاری پست‌های مرتبط و پاسخ‌گویی به مشتریان است. زمانی که شما عضوی فعال در جامعه هستید، مخاطبان شما برند شما را به صورت مثبت می بینند.

محتوای شرکت (وبلاگ، پادکست، و غیره)

به طور مشابه، محتوای شرکت نوعی نقطه تماس برند است. با توجه به اینکه 47 درصد از مشتریان قبل از تعامل با یک نماینده فروش، 3 تا 5 قطعه محتوا را مشاهده می کنند، سرمایه گذاری روی محتوای قوی بسیار مهم است. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • پادکست
  • فیلم ها
  • بررسی های آنلاین
  • عکس ها
  • مطالعات موردی
  • کتابهای الکترونیکی
  • بازاریابی ایمیلی
  • دوره های آنلاین
  • مصاحبه ها
  • پرسش و پاسخ
  • اطلاعیه های محصول

اینها فقط چند نمونه از انواع محتوای شرکت هستند که به عنوان نقطه تماس برند عمل می کنند. این موارد می توانند متمرکز بر فروش، آموزشی یا سرگرم کننده باشند. هدف نهایی ایجاد اعتماد و ایجاد تعامل طولانی مدت با برند شما است. برای راهنمایی های بیشتر در مورد چگونگی ایجاد آگاهی از برند از طریق محتوای خود، با مشاوران ما تماس بگیرید.

مکالمه با نمایندگان برند

در مرحله بعد، گفتگو با نمایندگان برند نیز به عنوان نقطه تماس در سفر مشتری عمل می کند. فرقی نمی‌کند تیم خدمات مشتری شما به طور فعالانه تماس بگیرد یا به یک مشکل پاسخ دهد، خدمات شما باید خودش صحبت کند. خدمات مشتری هیچوقت مهمتر از این نبوده است. در واقع، 59 درصد از مصرف کنندگان انتظارات بیشتری نسبت به یک سال قبل از خدمات دارند.

هر بار که مشتری با کارکنان فروش، کارکنان خدمات یا تیم پشتیبانی ارتباط برقرار می کند، باید یک تجربه عالی داشته باشد. این بدان معنی است که برند مسئولیت مشکلات را بر عهده می گیرد و برای حل آنها فعالانه عمل می کند. بازی سرزنش کردن آسان است، اما این موقعیتی است که هیچ کس برنده نمی شود. وقتی این مکالمات شخصی، کارآمد و سازنده باشد، مشتری متوجه می شود.

نقطه فروش

علاوه بر این، نقطه فروش فرصتی برای ایجاد تأثیر مثبت بر مشتری است. اگر آنها از فروشگاه خرید می کنند، یک صف سریع و تراکنش ساده اصطکاک را برای خریداران کاهش می دهد. هرچه خرید برای مشتریان سریعتر و آسان تر باشد، احتمال اینکه سبد خرید خود را رها کنند یا رقیب تان را انتخاب کنند کمتر می شود.

بهینه سازی پرداخت (چه حضوری و چه آنلاین) می تواند تبدیل ها را تا 35 درصد افزایش دهد. وقتی مشتریان در مورد خریدها، هزینه‌ها و افزونه‌های خود مطلع می‌شوند، احساس اطمینان می‌کنند که مراحل فروش را طی می‌کنند. برعکس، اگر با هزینه‌های غیرمنتظره، سیستم‌های گیج‌کننده و خدمات ضعیف مواجه شوند، پول را در جای دیگری خرج می‌کنند. این یکی از مهمترین نقاط تماس برند است.

درخواست بازخورد پس از خرید

مهم است که بدانیم نقاط تماس برند پس از خرید کاربر به پایان نمی رسد. در واقع، درخواست بازخورد پس از خرید گاهی اوقات می تواند مهمترین بخش فرآیند باشد. بازخورد مشتری پایه و اساس هر فرآیند تصمیم گیری در برند شما است. به راحتی می توان تصور کرد که می دانید مشتریانتان چه احساسی دارند، اما فرضیات می توانند شما را به دردسر بیاندازند.

چگونه می توانید از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید؟ بهترین راه ساده ترین راه است: از آنها بپرسید. پس از اینکه مشتریان شما خرید کردند، یک ایمیل ارسال کنید و یا پیگیری کنید و سؤالات نظرسنجی واضح بپرسید. به گفته چاترمیل، سوالات نظرسنجی به برندها کمک می کند تا بازار هدف خود را درک کنند و همچنین مشتریان در مورد کسب و کار آنها چه فکری می کنند. وقتی این بازخورد را در نظر می گیرید، مشتریان شما متوجه آن می شوند.

کانال های پشتیبانی

متأسفانه، 61 درصد از مشتریان به دلیل خدمات ضعیف به مشتریان، برند خود را تغییر داده اند. کانال های پشتیبانی نیز به عنوان نقاط تماس برند شما به حساب می آیند. چه مشتری تیکتی را از طریق وب سایت شما ارسال کند یا از طریق ربات چت با برند شما تماس بگیرد، باید مطمئن شوید که کانال های پشتیبانی شما برای موفقیت بهینه شده اند.

برنامه های وفاداری

آخرین مورد اما نه کم‌اهمیت، برنامه‌های وفاداری از نقطه تماس برند هستند. به عنوان مثال، مشتریانی که در برنامه‌های وفاداری با عملکرد بالا شرکت می‌کنند، 80 درصد بیشتر احتمال دارد که برند را نسبت به رقبا انتخاب کنند. بهتر از آن، دو برابر بیشتر احتمال دارد که برند را به دوستان و خانواده خود توصیه کنند.

در حالی که اکثر بازاریابان فکر می‌کنند برنامه‌های وفاداری تماماً در مورد پاداش به مشتری است، اما در حقیقت روابط با مشتری هستند. وقتی مشتریان شما انگیزه ای برای ادامه تعامل با برند شما داشته باشند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند. مهمتر از آن، آنها به احتمال زیاد به مدت طولانی وفادار می مانند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

کار با نقاط تماس برند

شما می خواهید مشتریان خود بهترین تجربه ممکن را داشته باشند ، و می خواهید آنها به همان روشی که با برندهای بزرگ در خارج از کشور رفتار می‌کنند، با تجارت شما نیز ارتباط برقرار کنند.

اگر اینگونه است ، چرا نگاهی به برخی از برندهای بزرگ نمی اندازید؟ چرا نمی بینید که چگونه آنها به نکات تماس مشتری تسلط یافته و به موفقیت خود رسیده اند؟

بیایید از بزرگ بیاموزیم و دانش خود را به منظور ایجاد و تثبیت نقاط تماس برندهایی که برای مشتریان شما ایجاد می کنند ، حفظ کنیم.

اپل

من مطمئن هستم که شما آن یکی از محصولات آن را دیدید

اپل که یکی از بزرگترین برندهای این سیاره است، ایجاد نوارهای تماس با برند، که واقعاً در سراسر جهان طنین اندازاست.

چگونه آنها موفق شده اند در سراسر جهان از سطح برتر ظاهر شوند؟ و چگونه آنها خود را به عنوان یکی از برندهای موفق تا به امروز نگه داشته‌اند؟

من مطمئناً وقتی می گویم همه اینها به خاطر روابط عالی آنها با مشتریان است، تعجب نخواهید کرد. فداکاری کامل و مطلق آنها برای ارائه بهترین تجربه به افرادی که از محصولات خود استفاده می کنند.

نتیجه گیری

چگونه می توان نقاط تاچ برند را برای یک تجربه مشتری برنده تعریف کرد
اول چیزهای اول ، بیایید بپذیریم بسیار بعید است که ما دومین آینده استیو جابز باشیم.

ما در این پست فهمیدیم که ما کنک نایک نداریم و فروشگاه هایی در سراسر دنیا نداریم که قهوه های شگفت انگیز را به مردم می فروشند! (یا شاید شما انجام دهید).

اما آنچه ما می توانیم یاد بگیریم این است که مشتریان ما برای موفقیت در تجارت ما بسیار مهم هستند. نحوه تعامل ، رفتار و احترام به مشتریان ، نقش بسزایی در پیشبرد تجارت ما دارد.

مارک های بزرگ این کار را کامل کرده اند. آنها با مشتریان خود تعامل کاملی دارند و تجربیات معتبری را برای آنها به ارمغان می آورند.

همین کار را می توانید با مارک تجاری کوچک خود انجام دهید ، فقط باید باز کنید ، از مشتریان بپرسید که چه می خواهند ، سپس در مورد آن خلاق شوید.

مهم نیست که تجارت یا مارک تجاری شما چقدر کوچک و بزرگ باشد ، نقاط تاچ برند شما نقش بزرگی در موفقیت شما دارد.

ادغام برخی از این ایده ها در کسب و کار شما ، شما را مایل جلوتر از رقابت خود قرار می دهد.

شما چگونه می توانید نقاط لمس برند را در تجربه مشتری خود قرار دهید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

5/5 - (15 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟