نحوه برگزاری کارگاه آموزشی

برگزاری کارگاه

احتمالاً قبلاً در یک کارگاه آموزشی شرکت کرده اید، البته ممکن است در جریان نحوه برگزاری کارگاه آموزشی باشید. در برگزاری کارگاه اکنون صنعت جلسات و رویدادها با عباراتی مثل سمپوزیوم، کنفرانس، کارگاه آموزشی، آموزش … در حالت فاجعه قرار گرفته است.

درک این نکته بسیار ضروری است که یک کارگاه آموزشی بخشی از یک برنامه آموزشی است که برای مخاطبان خاص تدارک دیده شده است. از نظر منطقی، یک هدف روشن بخش اصلی برنامه ریزی کارگاه است.

در این پست ، نقشه راهی ایجاد خواهیم کرد که به شما کمک کند از یک هدف به نحوه برگزاری کارگاه آموزشی و به یک رویداد برنامه ریزی شده عالی برسید:

قبل از برگزاری کارگاه

هماهنگی برگزاری کارگاه مدت‌ها قبل از آشنایی با مخاطبان خود یعنی حتی قبل از شروع جذب مخاطبان شروع می شود. این راهنما قبل از رویداد به شما می گوید که چرا تعیین هدف اول کلید موفقیت است .

اهداف خود را مشخص کنید

از آنجا که کیفیت و نحوه برگزاری کارگاه آموزشی همیشه براساس رضایت مخاطبان شما تعیین می شود، در اینجا قانون شماره یک وجود دارد: هرگز بدون اهداف خود شروع نکنید. تلاش‌های خود را برای روشن کردن چگونگی کمک به شرکت کنندگان در یافتن پاسخ سؤالاتی که دارند، برنامه‌ریزی کنید. این زمینه از نظر تعیین هدف باید واقعاً مفید باشد.

بیایید بگوییم از شما دعوت شده است که در یک کارگاه آموزشی در جریان یک کنفرانس فنآوری حضوریابید. البته برنامه شما تا حد زیادی به تخصص شما در این زمینه نیز بستگی دارد. اما سعی کنید برنامه ریزی کارگاه فنی خود را با طرح این سؤال شروی کنید: آیا ممکن است شرکت کنندگان در کنفرانس به جای فکر کردن به آنچه می توانید ارائه دهند بیشتر بخواهند یاد بگیرند؟

عمیق به روندها و راه حلهای جدیدی که در بازار وجود دارند، فکر کنید. آیا آن راه‌حل بلاکچین است؟ یا وام B2B؟ یا وام بانکی؟

جالب ترین موضوعی که می توانید به آن توجه کنید را انتخاب کنید.

بقیه برنامه را جستجو کنید.

به خصوص اگر این یک رویداد مستقل نباشد دیگر شما نمی توانید که کارگاه‌تان وقت زیادی را صرف صحبت کردن در مورد چیزهایی کند که قبلاً در جای دیگر این کنفرانس بحث شده است.

با سایر ذینفعان همگام شوید.

ممکن است بخواهید ایده های خود را با افراد مسئول طی یک بحث و گفتگو یا یک جلسه گروهی به بحث بگذارید. ما توصیه می کنیم جلسه ذینفعان خود را در مراحل اولیه، به طور ایده آل، حداکثر تا 12 ماه قبل از یک رویداد برنامه ریزی کنید. تغییر لحظاه آخری موضوع کارگاه یک تجربه سرگرم کننده است اما بسیار خطرناک است.

هنگامی که می دانید افراد باید در کارگاه شما به چه اهدافی دست پیدا کنند، بر روی اهداف شخصی خود شروع به کار کنید. معیارها را بر حسب تعداد شرکت کنندگان، نتایج کیفی و سایر جنبه هایی که برای شما به عنوان برگزار کننده کارگاه مهم است ، تنظیم کنید.

یک قالب انتخاب کنید

نحوه برگزاری کارگاه آموزشی شما باید فرمی باشد که به تحقق هدف کمک کند. در اینجا معیارهایی وجود دارد که به شما کمک می کنند ایده کارگاه را به یک تجربه جذاب پیوند دهید:

طول: می تواند یک جلسه واحد یا برنامه ای باشد که شامل چندین کارگاه آموزشی است که هر یک از آنها باید به یک موضوع خاص اختصاص یابد. متوسط طول یک کارگاه یک جلسه 45 تا 60 دقیقه است ، و ما قطعاً توصیه نمی کنیم که آن را بیش از سه ساعت در هر جلسه انجام دهید.

مشارکت: شما می توانید یک کارگاه مشارکتی را برنامه ریزی کنید که امکان بحث و گفتگوی گسترده و شیوه‌های پرسش و پاسخ را فراهم کند، یا می توانید روی ارائه مطالب به مخاطبان خود تمرکز کنید.

پیگیری: معمولاً کارگاه ها رویدادهای خود مختار هستند و این بدان معناست که مخاطبان شما باید اینجا و اکنون یاد بگیرند. بدین سبب، آشنایی افراد با برخی از موضوعات یا آموزش مهارت‌های اساسی در طی کارگاه و سپس ترغیب آنها برای یادگیری این تجربه در دنیای واقعی از طریق تکالیف قابل پیگیری است.

ورکشاپ

تصمیم بگیرید چه کسی باید در کارگاه شرکت کند

صحبت از کارگاه ها می شود قطعه اصلی ناشناخته افراد هستند. مخاطب شما نه تنها بر فرمت این رویداد تأثیر می گذارد بلکه مواد و مطالبی را که باید استفاده کنید نیز تعیین می کند.

در زمینه کارگاه، دو سناریوی اصلی برای تحلیل مخاطبان وجود دارد:

1) اگر این یک رویداد مستقل است، برای یافتن شخصیت مورد نظر خود در دنیای واقعی از آنالیز استفاده کنید.

2) اگر این یک کارگاه در یک کنفرانس یا یک سمینار است، همکاری با ذینفعان و استفاده از ابزارهای نظرسنجی برای اطلاع هرچه بیشتر در مورد افراد شرکت کننده در این رویداد را استفاده کنید.

بسته به هدف کارگاه خود ، باید اندازه مخاطب را نیز تعیین کنید. برای رویدادهای آموزشی، اصل “بیشتر، بهتر” معمولاً خوب عمل می کند. اما اگر قصد دارید مشکلی را در یک کارگاه حل کنید و می خواهید آن را به شدت مشارکت دهید ، مخاطبان را به 10 تا 15 شرکت کننده محدود کنید.

مکان کارگاه را انتخاب کنید

بسته به شرایطی که افراد در آن شرکت می کنند، برگزارکنندگان رویداد یا مجبور هستند مکان مستقلی را جستجو کنند یا اگر بخشی از یک رویداد بزرگتر است ، یک مکان استراتژیک را در فضای مشخص انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید تعداد مورد انتظار شرکت کنندگان را در خود جای دهید. اگر فضا محدود باشد ، تعداد ثبت نام ها نیز باید محدود خواهد بود. اگر کارگاه شما در جریان یک کنفرانس برگزار می شود، برای جلوگیری از مزاحمت های پر سر و صدا فکری کنید.

دستور کار ایجاد کنید

بدون ایجاد یک برنامه کارگاه دقیق، نمی توانید ادعا کنید که تصویر کامل یک رویداد را ایجاد کرده اید. این امر نه تنها به عنوان منبع اطلاعاتی مهمی برای حاضرین می‌باشد بلکه می تواند یک برنامه عملی بسیار مفید برای برگزار کنندگان باشد. از این گذشته ، با انتشار دستور کار کارگاه در وب سایت، فضایی را برای تعامل با مخاطبان مورد نظر درباره کارگاه ایجاد می کنید.

این به افراد کمک می کند تا اهداف رویداد را درک کنند، سؤالاتی را تهیه کرده و با افراد دیگری که قصد حضور در آنها را دارند آشنا شوند.

برگزاری رویداد

برای برگزاری رویدادها و کارگاه های آموزشی خود با ما تماس بگیرید

نرم افزار کارآمد مدیریت کارگاه را انتخاب کنید

وقتی صحبت از یک کارگاه می شود، ارتباطات مهم است – نه تنها تعاملاتی که در این رویداد اتفاق می افتد بلکه شامل مواردی که از قبل انجام می شود، است. برای اینکه مطمئن شوید با شرکت کنندگان در کارگاه خود درارتباط هستید، توصیه می کنیم از یک سیستم نرم افزاری برای ارتباط خودکار و ثبت نام از طریق ایمیل استفاده کنید. یک ابزار خوب برای مدیریت نظرسنجی ابزاری انعطاف پذیر برای کمک به شما در تجربه های شرکت کنندگان و روشن شدن انتظارات خواهد بود.

کارگاه خود را به بازار عرضه کنید

حتی اگر کارگاه های تکراری را که به خوبی در قسمت هدف شناخته شده اند، اجرا می‌کنید ، به کلمه دهان اعتماد نکنید. با یک اطلاعیه در وب سایت شروع کنید و برای افرادی که فکر می کنید علاقه مند هستند، دعوت نامه الکترونیکی شخصی شده ارسال کنید. اگر می خواهید به مخاطبان بزرگتر برسید، با استفاده از رویدادهای فیسبوک یا یک ابزار مرتبط دیگر ، چندین فعالیت رسانه اجتماعی را برای پیش از و در طول رویداد برنامه ریزی کنید.

در طول کارگاه

در مرحله بعدی مدیریت رویداد کارگاهی است، هدف شماره یک شما باید نگه داشتن افراد در فرایند یادگیری باشد. اینجا چندین نکته در مورد چگونگی انجام این کار آورده شده است:

وقت خود را برای شفاف سازی یک برنامه کارگاهی و قوانین مربوط به مشارکت آنبگذارید. به عنوان مثال ، بسته به قالب ، ممکن است اجازه دهید سؤالاتی در طول رویداد پرسیده شود یا ممکن است در پایان مدتی را برای پرسش و پاسخ اختصاص دهید.

اگر انتظار دارید مخاطبانتان یادداشت برداری کنند یا ایده های خود را ثبت کنند ، مواد لازم مانند کاغذ و مداد را تهیه کنید.

اگر این یک کارگاه بزرگ است ، سعی کنید برخی از ابزارها را برای تعامل با تلفن همراه بگنجانید. برنامه های رویداد و دیوارهای اجتماعی می توانند مناسب ترین حالت در این مورد باشند.

بعد از کارگاه آموزشی

كيفيت تجربه يادگيري اولويت كليدي در تمامي مراحل سازماندهي كارگاه‌ها از جمله بعد از اين مراسم است. برای یافتن ابزارهای ارزشیابی مؤثر مدیریت رویدادهای کارگاهی که به شما در سنجش ارزش یادگیری یک کارگاه کمک می کند، تلاش کنید. خواه این یک نظرسنجی، یا بستر تحلیلی باشد، بر بررسی چگونگی تعامل مخاطبانتان با محتوای کارگاه تمرکز کنید.

نتیجه

کارگاه حرفه ای یکی از بهترین واسطه ها برای به اشتراک گذاشتن تخصص یا آموزش مهارت خاصی است. با داشتن یک نرم افزار قابل اعتماد برای مدیریت کارگاه و برنامه ریزی دقیق برای هر مرحله از سازماندهی رویداد، می توانید یک تجربه یادگیری ارزشمند را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

اقتباس از سایت گیومی

4.9/5 - (17 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟