طراحی تجارت الکترونیک

مشاغل سنتی “کف بازار” تجربه‌ی مستقیم ، حضوری فروش محصولات و خدمات را به مشتریان می دهد. درست همانطور که تجربه مشتری نقش اساسی در تبدیل خریداران ویترین به خریداران واقعی دارد ، طراحی تجارت الکترونیک یک نوع تعامل مشتریان با تجارت را تعیین می کند.

تدوین یک برنامه طراحی استراتژیک برای تجارت الکترونیکی نیاز به یک رویکرد مشتری محور دارد که به وضوح مشخص می کند تجارت الکترونیکی چه چیزی برای ارائه به مشتریان در بخش بازار خود دارد.

تمرکز بر مشتری

دنیای آنلاین به عنوان یک محیط بصری عمل می کند و از ویژگی های طراحی برای جلب توجه بازدید کنندگان استفاده می کند. از آنجایی که مشاغل الکترونیکی به دنبال بازاریابی و فروش محصولات و خدمات هستند ، طراحی وب سایت به اولین حسی تبدیل می شود که بازدید کننده از ارائه محصولات در یک تجارت می گیرد.

برای جذب مشتری بالقوه ، برنامه های استراتژیک در طراحی تجارت الکترونیک باید از رویکرد مشتری محور استفاده کنند. چنین رویکردی علاقه های خریدار بالقوه ، دامنه قیمت و انتظارات محصول را در نظر می گیرد. همچنین برنامه های استراتژیک باید شامل استراتژی هایی برای ثبات نسبت به تغییرات در دنیای آنلاین از نظر روشهای جدید دستیابی و تعامل با مشتریان در یک محیط آنلاین باشد.

عوامل بازار

چه به صورت آنلاین و چه آفلاین ، اثربخشی یک تجارت تا حدی به توانایی ماندگاری در یک بازار متکی است. به عنوان بخشی از یک برنامه استراتژیک ، طراحی وب سایت این ماندگاری را از طریق رنگ ، کارایی و کلماتی که برای توصیف شرکت و محصولات آن استفاده می شود ، در خود گنجانده است. از آنجا که علاقه و علاقه های مشتری می تواند با گذشت زمان تغییر کند ، یک تجارت الکترونیکی ممکن است نیاز داشته باشد تا نحوه ماندگاری خود را دوباره تعریف یا تنظیم کند تا در انتظار مشتری باشد.

رسانه های جدید ارتباطی ، مانند سایت های شبکه های اجتماعی و مؤلفه های صوتی / تصویری ، ممکن است به مشاغل الکترونیکی نیاز داشته باشد تا از عناصر ساختاری که طراحی یک سایت را تشکیل می دهند ، تجدید ساختار شود و از روش های مختلف رسیدن به مشتری استفاده کند.

طراحی زیرساخت

طراحی ساختاری برای وب سایت تجارت الکترونیکی شامل یک قالب است که بازدید کنندگان را به مناطق مختلف سایت سوق می دهد. محتوای سایت شامل متن ، تصاویر و وسایل ناوبری است که به بازدید کنندگان کمک می کند تا راه خود را پیدا کنند.

یک استراتژی طراحی تجارت الکترونیک سعی دارد بازدید کنندگان را به سمت محصولات یا خدمات ارائه شده توسط تجارت الکترونیکی سوق دهد.

برای کمک به مشتریان بالقوه در مسیر یافتن سایت تجارت الکترونیکی ، طراحان از کلمات کلیدی و اصطلاحات کلیدی در کل محتویات سایت بمنظور جذب بازدید کنندگان موتورهای جستجو استفاده می کنند. همچنین استفاده از کلمات کلیدی به پیوند صفحات یک سایت به هم کمک می کند ، که کرول‌های موتور جستجو را به خود جلب می کند. در حقیقت ، کرول‌های موتور جستجو تصمیم می گیرند وقتی بازدید کننده یک اصطلاح خاص را جستجو می کند ، کدام سایت ها را نمایش دهد.

امنیت

با توجه به اینکه سایت‌های تجارت الکترونیکی با تمرکز بر بازاریابی و فروش محصولات شکل گرفته اند، امنیت از نظر تضمین معاملات پول مطمئن ، تبدیل به یک هدف مهم می شود. طراحان سایت باید انواع پرداخت‌ها را برای استفاده از معاملات واقعی پول ، انتخاب کنند.

با طیف وسیعی از گزینه های سبد خرید مختلف و درگاه‌های پرداخت که از آن استفاده می ‌گردد ، طراحان باید حتما از مشکلات ناسازگاری خودداری کنند ، چرا که یک طراحی سایت ناکارآمد در برابر هکرهای بالقوه آسیب پذیر می‌باشد.

سایت‌هایی که کالاهای فیزیکی را می فروشند همچنین باید هنگام ارسال سفارشات به شرکت‌هایی که در واقع کالاها را برای مشتریان ارسال می کنند ، از امنیت اطلاعات مشتری اطمینان حاصل کنند.

اقتباس از کسب و کارهای کوچک

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «طراحی تجارت الکترونیک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟