بازاریابی نسل 4 یک استراتژی بازاریابی است که مبتنی بر تحقیقات استاد فیلیپ کاتلر است و مطابق با اصول بازاریابی، به تعامل آنلاین بین فروشندگان و خریداران نیاز دارد.
روابط دیجیتالی به عنوان بخشی از رشد اقتصادی قسمتی از مدلی است که بازاریابی دیجیتال را مؤثر می کند. قسمت دیگر هم از بازاریابی سنتی تشکیل شده است.
در حالی که تکامل یک برند با پیشرفت در فناوری جلو میرود، اصالت برندها بیش از گذشته در خطر قرار گرفته است.
رویکرد کاتلر در بازاریابی نسل 4 را می توان در چهار نکته اصلی بسط داد:
ارتباط، کلید اصلی بازاریابی نسل 4 است
ایجاد ارتباط و تعامل قبل از دسترسی مشتریان به بازار بسیار مهم است.
این امر با در دسترس بودن سیستم عاملهای بازاریابی چند کاناله مانند بازاریابی محتوا و ایمیل ، گوگل ادوردز و بازاریابی رسانه های اجتماعی امکان پذیر است.
این سیستم عامل ها برای حفظ ارتباطات به استفاده از محتوای معنی دار احتیاج دارند.
با نزدیکتر شدن افراد ، ایجاد روابط ، پراکندگی اطلاعات و جلب توجه آنها آسان تر می شود. در این مقطع ، جلب توجه آنها به محصول شما بدون دردسر بهتر انجام می شود.
استفاده از استراتژی 5A
استراتژی های بازاریابی می آیند و می روند. آنها قول می دهند کار کنند، یا حداقل تا زمانی که موارد جدیدی جایگزین نشوند، کار کنند.
از 4P و AIDA ، اکنون استراتژی Kotler ، 5A را داریم که مطابق با فناوری آنلاین فعلی کار می کند.
آیا مدل 5A با مدلهای دیگر بی ارتباط است؟
قطعا نه. در حقیقت ، این مدل مسیرهای دیگری را نشان می دهد که مشتریان می توانند برای خرید محصولات از آنها استفاده کنند. اینها می توانند سنتی، دیجیتالی یا ترکیبی از هر دو باشند.
5A به این معنی است:
- پرسیدن
- توصیه
- ارزیابی کنید
- کمک
- هماهنگ دادن
این استراتژی نیاز دارد تا براساس بازخورد مشتریان، سوالات و تحقیقات را شما انجام دهید، راه حل های ممکن را ارائه دهی و به فروش محصولات خود کمک کنید.
ماندن در حلقه تجربه کاربر
توجه جدی به تجربه مشتریان این بینش را در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید برای نفع خود چه کار کنید. گوش دادن به مشتریان و پاسخ دادن به سؤالات آنها خیلی طول می کشد.
جدا از آنچه در حال حاضر ارائه می دهید؛ سؤال کنید، پیگیری کنید، و بررسی کنید که به چه چیز دیگری نیاز دارند و مشکلاتی که ممکن است با آنها روبرو شوید.
با این کار ، روشهایی طراحی کنید که برای دستیابی و کمک به آنها در حل مشکلات بهترین کارایی را داشته باشد.
استراتژی 5A با امکان جمع آوری دادههای قطعی بر روی مشتریان و رمزگشایی آن برای تصمیم گیری قطعی در مورد چگونگی حفظ آنها به عنوان مشتری کار می کند.
استفاده از بسترهای بازاریابی چند کاناله
مشتریان شما در کدام یک از این کانالها پیشنهاد شما را پیدا می کنند؟ به وب سایت ها ، ایمیل ها ، ادورز، لینکدین و غیره فکر کنید.
اینها به لطف پیشرفت در تکنولوژی، مناسب ترین مکان برای شما هستند که بتوانید محصولات خود را در جایگاه خود قرار دهید.
تنوع این بسترها به این معنی است که مشتریان شانس بیشتری برای علاقه به پیشنهاد شما دارند. با این حال، این سیستم عامل ها متفاوت هستند و همچنین باید محتوای طراحی شده برای هر یک از آنها متفاوت باشد.
یک سؤالی که باید از خود بپرسید این است که چه چیزی آنها را به یک بستر خاص جذب می کند؟ مردم می خواهند چه چیزی را ببینند یا آن را بشناسند؟
هنگامی که این موارد را فهمیدید، می توانید متناسب با آنچه برای آنها جذاب است، محتوای ایجاد کنید.
علاوه بر این، شما میتوانید کاربران خود را به شیوه ای متناسب با نیازهای منحصر به فرد آنها و با توجه به نحوه عملکرد سیستم عامل خاص درگیر کنید.
به این ترتیب ، شما میتوانید با پیشنهاد مناسب و استفاده از کانال مناسب ، به مخاطب هدف برسید.
در نتیجه
در حال حاضر با تأثیرگذاری بر روی این دیدگاه که از طریق ارتباطات آنلاین و آفلاین در بازاریابی می توان به بازاریابی دیجیتال اجازه داد تا بتواند به راحتی در اختیار شما قرار گیرد.
بازاریابی نسل 4 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال است که به شما امکانات بسیاری میدهد.
4 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی نسل 4 چیست؟»
بسیار عالی ممنون
عالی
مرسی از مطلب خوبتون
سپاس از وقتی که گذاشتید