بازاریابی نسل سوم

کسب و کارها مفهوم بازاریابی نسل سوم را برمی‌گزیندند چرا که در آن تمرکز بر مشتری و جامعه است. چگونه شرکت ها می توانند با این چشم انداز جدید سازگار شوند؟

بازاریابی نسل اول تولید انبوه محصولات را با قیمت ارزان به بازار عرضه می‌کرد. در بازاریابی نسل دوم محاسبات و اینترنت در مراحل اولیه خود ظاهر می شوند، مصرف کنندگان به کسب و کارها دست پیدا کرده و رفتار آنها شروع به تغییر می کند.

اکنون ، کامپیوترها و اینترنت به سطح جدیدی رسیده اند. (موج جدید فناوری) این امر محرک تولد بازاریابی نسل سوم را شده است. بنابراین نحوه ارتباط شرکت ها با مصرف کنندگان نیز باید به طور اساسی تغییر کند. این تغییر در موقعیت یابی و استراتژی های مورد استفاده تیم های بازاریابی بسیار مهم است. آنها باید مفهوم بازاریابی نسل سه را اعمال کنند.

در این دیدگاه ، افراد دیگر فقط از محصولات راضی نیستند. آنها می خواهند فلسفه ها و مسئولیت ها را نیز ببینند. افراد به دنبال شرکت هایی می‌روند که نسبت به مشکلات مصرف کننده شخصی، شناسایی و نگرانی بیشتری دارند. شرکت ‌ها می‌بایست با توانایی خود نگرانی ها و نیازها را شناسایی کنند.

برای درک بهتر بازاریابی نسل سه بیایید سه نیروی اصلی را که در حال اعمال تغییرات هستند، ببینیم.

1 – بازاریابی نسل سوم یک همکاری است

با پیشرفت فناوری، شبکه های اجتماعی و بسترهای همکاری زیادی پدید آمد. این‌ها به افراد و گروه‌ها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اکنون ، کاربران رسانه های اجتماعی می توانند اخبار را ایجاد و پخش کنند. هنگامی که مصرف کنندگان با تجربه و نظرات خودشان سایر مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، رسانه های اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد.

در دنیای همکاری، راز این است که واقعاً آنچه مصرف کننده انتظار دارد را درک کنیم. نگرش آنها چیست که می تواند باعث تقویت همکاری با برند شود. به همین منظور، برخی از شرکت ها از انجمن های آنلاین استفاده می‌نمایند. این امر به مصرف کنندگان و کسب‌وکارها اجازه می دهد تا علاوه بر کسب بینش، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنند.

علاوه بر این به سادگی گوش دادن به نظرات و تصمیم گیری در مورد ایجاد صحیح تولیدات، برخی از شرکت ها برنامه های همکاری مشترک را راه اندازی کرده‌اند. محصولات و خدمات با توجه به علائق و نیازهای مشتری می‌بایست قابل تغییر باشد.

بازاریابی نسل سوم دیجیتال

2 – بازاریابی نسل سوم فرهنگی است

در دنیای تحت سلطه شرکت های بزرگ جهانی شناخت مشخصات مصرف کنندگان محلی می تواند یک استراتژی اساسی باشد. با وجود جهانی سازی، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به گروه هایی مشخص تقسیم می شوند.

فرهنگ محلی یا یک گروه خاص می تواند چگونگی استفاده شرکت‌ها از ابزارهای بازاریابی را دیکته کند. تقسیم مخاطب و شناسایی الگوهای فرهنگی خاص یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده سازمان‌ها در دنیای جدید تبلیغات است.

برخی از شرکت ها به منظور تبلیغ محصولات خود و ارتباط آن با یک داشبورد خاص فرهنگی ، با تأثیرگذاران دیجیتال همکاری دارند. آنها می توانند برند تجاری خود را در آن گروه قرار دهند زیرا در آن اقتدار خاصی دارند.

مراقبت از مشتری

3 – بازاریابی نسل سوم معنوی است

امروزه مردم از هر جنبه ممکن به دنبال تجربیات و ارزش‌های مثبت هستند. شیوه زندگی فعلی پر از اضطراب و احساس گناه، باعث می شود افراد در جستجوی معانی مثبت بین شرکت ها و محصولاتی که مصرف می کنند باشند.

از این منظر ، این تأثیر حتی بیشتر از سودمندی خود محصول است. بنابراین ، شرکت ها باید تلاش کنند تا خود را فراتر از اثرات طبیعی محصول بهبود بخشند. باید یک سبک زندگی، یک فلسفه وجود داشته باشد. بنابراین هنگامی که محصول مصرف می شود ، مصرف کنندگان احساس می کنند بخشی از چیزهایی بزرگتر هستند.

بسیاری از شرکت ها از فعالیت‌های اجتماعی پشتیبانی می کنند یا محصولاتی را تولید می کنند که به محیط زیست آسیب نرساند. این نشان دهنده مراقبت در مورد موضوعاتی است که فقط مالی نیستند.

یعنی علاقه واقعی به ساختن دنیای بهتری دارد.

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی نسل سوم»

  1. مطلب مفیدی است. لطفاً بیشتر توضیح دهید که چه ارتباطی با نسل چهارم دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟