بازاریابی رویداد (Event Marketing) چیست؟

در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با بازاریابی رویداد آشنا کنیم پس به راهنمای ما برای بازاریابی رویداد ها در سال 2022 به بعد خوش آمدید. بهترین اقدامات را برای افزایش فروش رویداد، کشف نفوذ داده‌های رویداد و هم ترازی آن با بقیه سازمان است.

بازاریابی رویداد چیست؟

بازاریابی رویداد ، تبلیغ یک محصول ، برند یا خدمات از طریق تعامل درون فرد است. انواع مختلفی از بازاریابی رویداد وجود دارد و هرکدام می توانند برای دستیابی به اهداف خاص یک بازاریاب تهیه شوند.
بازاریابی رویداد می تواند میزبان یک رویداد برای ایجاد روابط محکم تر با آینده نگاران و مشتریان باشد. همچنین می تواند به عنوان یک غرفه دار در یک رویداد برای آموزش مشتریان بالقوه در مورد ارائه محصول شرکت انجام پذیرد. بازاریابی رویداد حتی می تواند شامل رویدادهای دیجیتالی مانند وبینارها یا کارگاه های آموزشی پخش مستقیم باشد.
هر یک از مثال‌های فوق نمونه‌ای از قدرت تجربیات انجام شده برای دستیابی به اهداف تجاری بوده است.

چرا بازاریابی رویداد مهم است؟

براساس گزارش Event Marketing 2019، بیشتر بازاریابان معتقدند که بازاریابی رویداد ، مؤثرترین کانال بازاریابی برای دستیابی به اهداف تجاری است.
یافته‌های دیگر این گزارش شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بین سال‌های 2017 تا 2018 تعداد شرکت‌هایی که در سال 20 رویداد یا بیشتر برگزار می کنند، 17 درصد افزایش یافته است.
  • اکثر مدیران شرکت‌ها از استراتژی‌های ایجاد شده برای رویداد شرکت خود پشتیبانی می‌کنند، اما این پشتیبانی به توانایی تیم‌های برگزارکننده رویداد برای اثبات ROI وابسته است.
  • موفق ترین مشاغل آنهایی بوده اند که 1.7 برابر بودجه بازاریابی خود را برای رویدادهای زنده هزینه می کنند.

نتیجه نهایی: بازاریابی رویداد یک کانال بازاریابی اساسی برای مشاغل B2B و B2C است.

5 عامل کلیدی بازاریابی رویداد

با استفاده از این چک لیست عناصر کلیدی بازاریابی رویداد را شناسایی کنید و مطمئن شوید که تأثیر بهینه رویداد یا نمایشگاه تجاری خود را به دست می آورید.

یک هدف واضح و قابل اندازه گیری داشته باشید

مطمئن شوید که همه افرادی که از طرف شما در رویداد شرکت می کنند یک هدف واضح و قابل تعریف دارند. به عنوان مثال، این می تواند به دست آوردن 150 سرنخ و سپس تبدیل یک چهارم آنها به فروش باشد. این امر روی همه تمرکز می کند.

همه کسانی که درگیر هستند باید آگاه باشند که یک رویداد فرصت محدود زمانی را ارائه می دهد و هر ثانیه آن مهم است. مصرف کنندگان نمی خواهند احساس کنند که نادیده گرفته شده اند یا انگار در حال تحمیل هستند، بنابراین مهم است که کل تیم در طول مدت رویداد بر روی هدف متمرکز شود.

ارتقاء و پیگیری

اقدامات قبل و بعد از آن به همان اندازه مهم هستند که در طول رویداد اتفاق می افتد. نداشتن تبلیغات قبل از رویداد می تواند حجم مخاطب و تأثیر حضور شما را محدود کند، در حالی که عدم پیگیری سرنخ ها یا پیگیری ضعیف فرصتی تلف شده است.

هدف خود را هدف قرار دادن مصرف کنندگان قبل از رویداد قرار دهید تا آنها را از حضور شما هیجان زده کنید. یک راه موثر برای انجام این کار اضافه کردن دعوتنامه به مطالب تبلیغاتی خود است که برای بازدید از شما در رویداد جایزه یا انگیزه ای ارائه می دهد.

با تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت آن قبل از رویداد، اطمینان حاصل کنید که فرآیند پیگیری تا حد امکان مؤثر است. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که درگیر هستند از نحوه جمع آوری و پردازش سرنخ ها و نحوه توزیع و رسیدگی به آنها پس از رویداد آگاه هستند.

انتقال یک پیام

یک شرکت مدیریت رویداد موفق می‌داند که نحوه ارائه، گرافیک و طراحی فضایی که استفاده می‌کند، از قدرتمندترین ابزارهایی است که باید برای انتقال مؤثر پیام فروش و بازاریابی استفاده شود.

تخمین زده می شود که در کف یک نمایشگاه تجاری شلوغ، پنجره ای به مدت هفت تا ده ثانیه دارید که در طی آن می توانید مشتری را جذب کنید. بنابراین، ابزارهایی که استفاده می کنید باید پیامی واضح و مختصر ارائه دهند که جذاب و تعاملی باشد.

ارائه زنده می تواند رسانه ای بسیار موثر برای استفاده باشد، اما ابتدا توجه مخاطبان خود را با گرافیک موثر جلب کنید. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما در این شرایط یک عکس واقعاً می تواند ارزش هزار کلمه را داشته باشد.

هدایای موثر

هدایا می توانند ارزش زیادی به خدمات یا محصول شما بیافزایند و یک تکنیک عالی برای برندسازی رویداد هستند. با این حال، قرار دادن مجموعه ای از اقلام برای برداشتن افراد کافی نیست. شما می خواهید که مصرف کنندگان تجربه و زمانی را که صرف مشاهده مطالب شما کرده اند به خاطر بسپارند. این می تواند با دادن چیزی مفید و منحصر به فرد به آنها کمک کند و هدیه را در پیام فروش خود بگنجانید تا این دو را در ذهن مشتریان بالقوه خود پیوند دهید.

نمایش محصول

مصرف کنندگان ممکن است به ارائه و طراحی فضای شما علاقه مند باشند، اما هیچ چیز بیشتر از اینکه به آنها اجازه دهید محصول یا خدمات شما را خودشان ببینند، تاثیری نخواهد داشت. آمارها نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم مصرف‌کنندگان بیشتر مجذوب نمایشگاه‌هایی هستند که نمایش‌هایی را ارائه می‌کنند یا محصول را مشاهده می‌کنند.

هر رویداد را ارزیابی کنید

ارزیابی منجر به بهبود می شود. با محاسبه اینکه چه تعداد سرنخ به فروش واقعی تبدیل شده اند، شروع کنید و سپس به جزئیات دقیق تر، مانند میزان پوشش رسانه ای که جذب کردید، چقدر تحقیق انجام داده اید، یا تعداد ارائه های فردی که از شما خواسته شده است، نگاه کنید.

انواع رویداد برای بازاریابی رویداد

فناوری‌های پیشرفته همراه با نیاز روزافزون به رویدادها، منجر به برگزاری طیف گسترده‌ای از انواع رویداد شده است. درک درستی از هر نوع رویداد به بازاریابان برای تراز اهداف خاص کمک می کند.

در لیست زیر فهرست کاملی از انواع رویدادها برای استفاده در بازاریابی رویداد معرفی می گردد.

1- همایش ها

این رویدادهای بزرگ بخش قابل توجهی از صنعت رویداد را تشکیل می دهد. کنفرانس ها می توانند B2B یا B2C باشند و معمولاً برنامه ای پر از سخنگوهای جذاب ، کارگاه های آموزشی و جلسات ارزشمند برگزار می شود. موفق ترین کنفرانس ها، همایش هایی هستند که یک فضای حرفه ای را با یک فضای پر انرژی و اجتماعی برقرار می کنند.
به عنوان مثال ، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2019 یک کنفرانس در مقیاس بزرگ است. به روزرسانی های اصلی ، محتوا و محصول به نفع توسعه دهندگان و کاربران محصول است. فعالیت‌ها شامل یک بلندگو و جلسات طولانی است که به مشتریان می‌آموزد که چگونه از محصولات خود نهایت استفاده را ببرند.

2- نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه ها با هدف ارائه محصولات و خدمات جدید از انواع مارک های مرتبط با روشی حرفه ای برگزار می گردند. معمولاً این نوع رویدادها موضوعی دارند که غرفه ها را به هم وصل می کند.

به عنوان مثال ، IMEX America بزرگترین نمایشگاه تجاری برای برنامه ریزان رویداد است. IMEX America که در لاس وگاس برگزار می شود بیش از 12،000 شرکت کننده و 3000+ غرفه دار در یک مکان را به خود جلب می کند. این رویداد به صنعتگران و فعالان صنعت اجازه می دهد تا ارتباطات و نوآوری های تجاری جدید را ببینند ، با هم مقایسه کرده و استفاده کنند.

3- سمینارها

سمینارها معمولاً در شرایط صمیمی تری برگزار می شوند و به شدت بر آموزش حضار متمرکز می شوند و برای گروه کوچکتری از شرکت کنندگان امکان بحث و گفتگوهای عمیق تر و اشتراک دانش ارزشمند را فراهم می آورد. سمینارها معمولاً یک روز به طول می انجامند و غالباً فقط چند ساعت است.

به عنوان مثال ، اتحادیه مدیران ABM اولین سمینار خود را در بوستون با نام ABM by the Numbers برگزار کرد. این رویداد بازاریابان B2B را گردهم آورد که استراتژی های رویداد خود را با معیارهای کلیدی هدایت کنند و به متخصصین کانال ها ارائه دادند تا در مورد یادگیری های کلیدی و مطالعات موردی با هم به اشتراک بگذارند و بحث کنند.

4- جلسات داخلی شرکت و گردهمایی های تجاری دوره ای

جلسات داخلی شرکت ها و گردهمایی های دوره ای تجاری ، رویداد هایی هستند که برای بحث در مورد گروهی از مباحث به منظور ارزیابی پیشرفت ، تسهیل در شروع پروژه یا برای حل یک مشکل خاص مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در شرکت هایی با بیش از 25 کارمند متداول هستند اما مشاغل کوچکتر نیز می توانند از این نوع رویداد بهره مند شوند.

5- رویدادهای مربوط به رهبری و شبکه فکری

هدف رهبری فکری یا رویدادهای شبکه‌‍‌ای ارائه اقتدار یک برند در یک حوزه خاص و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای افراد دارای منافع تجاری مرتبط برای دیدار و تعامل با یکدیگر است. این نوع رویداد می تواند شامل افراد VIP یا بیشتر روی پذیرش عمومی باشد.

یک مثال ، نشست Forbes Under 30 Summit است که متخصصان جوان ، سخنرانان لیست A و سرعت بالا دور هم جمع می کند. این رویداد همه جانبه به نوآوران مشتاق صنعت و جوانان این امکان را می دهد تا توانمندی های را با همسالان خود به اشتراک بگذارند.

6- مراسم و جشن ها

مراسم و جشن ها اهداف مختلفی را در بر دارند، اما این رویدادهای رسمی یک چیز مشترک دارند: آنها یک شیوه زیبا برای ارائه یک برند و محصول یا خدمات آن ارائه می دهند. فرقی نمی کند این که آیا این یک رویداد جمع آوری کمک مالی برای سیاه و سفید در موزه هنرهای اجاره‌ای یا شروع یک نشست سالانه در یک کنفرانس است؛ مراسم و جشن‌ها یک راه پیچیده برای نشان دادن یک مناسبت خاص را دنبال می‌کنند.

یکی از نمونه جشن های رویداد رسمی با مشتریان ، برگزاری مراسم اعطای جایزه است. به عنوان مثال ، اوراکل میزبان جوایز برندی است که در بازاریابی دیجیتال و تجربه مشتری ، درخشیده اند. این یک رویداد عالی است که مشتریان Oracle را به روشی سرگرم کننده و معنادار خطاب قرار می دهد.

7- راه اندازی محصول

در این نوع از محصولات جدید و راه اندازی شده برای نمایش و یا ارائه راه حل‌ها برای مشتریان و معرفی چشم انداز استفاده می‌شود. هدف از راه اندازی محصول این است که مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه را با ویژگی‌ها و کارایی‌هایی که به محصول اضافه می‌گردد هیجان زده کنید.

هر ساله ، Adobe میزبان MAX ، یک کنفرانس خلاقیت برای کاربران Creative Cloud Adobe است. شرکت کنندگان صندلی ردیف جلو آخرین به روزرسانی ها و نوآوری های محصول را از Adobe هدیه می گیرند.

8- رویدادهای VIP

رویدادهای VIP (یا رویدادهای شتاب فروش) بر روی ارائه تأثیرگذارتر بر سهامداران ، مشتریان و سایر میهمانان محترم و تجربه منحصر به فرد (و چشمگیر) تمرکز دارد. هدف از هر رویداد VIP افزایش نتیجه از طریق حفظ وفاداری این چهره های کلیدی می باشد.

به عنوان مثال ، Atlassian یک ناهار CIO فقط برای مدعوین در دو شهر نیویورک و سیلیکون ولی برگزار کرد. این رویداد VIP به رهبران صنعتی اجازه داد تا در مورد چالش ها و پیشرفت هایی که در حوزه خود مرتبط هستند بحث کنند.

9- نمایشگاه های شغلی و رویدادهای استخدامی

هدف اکثر نمایشگاه های شغلی و رویدادهای استخدامی ، یافتن و نگه داری استعدادهای مربوط به شرکت است. این نوع رویدادها که معمولاً در دانشکده ها و دانشگاه ها برگزار می شوند ، در بین مبتدیان یا شرکت هایی که به دنبال یافتن ذهن تازه برای کمک به گسترش تجارت خود هستند ، محبوب است.

به عنوان مثال ، DeveloperWeek در سان فرانسیسکو ، نیویورک ، آستین و شیکاگو توسعه دهندگان را جذب می کند. این رویداد هفتگی شامل چندین کنفرانس توسعه دهنده ، و یک رویداد استخدامی برای افراد متقاضی کار است.

10- تیم سازی

رویدادهای تیم سازی، جلسات داخلی است که با هدف ارائه راه های جالب و جذاب برای ارتباط کارکنان برگزار می شود. هدف معمولاً تسهیل در ایجاد روابط است تا کارمندان بتوانند رهبران و همکاران بهتری شوند. مچنین یک روش مفید برای جذب افراد از بخش های بدون تماس مستقیم با یکدیگر است.

11- بازاریابی میدانی و فعال سازی

هدف بیشتر رویدادهای بازاریابی میدانی یا فعال سازی برند ایجاد اوراق قرضه عاطفی قوی تر بین یک شرکت و مخاطبان آن است. از آنجا که ایجاد روابط ، کانون اصلی این نوع رویداد است ، بسیار مهم است که بدانید مخاطبانتان شما را برای برنامه ریزی فعالیت هایشان در نظر بگیرید.

یک نمونه عالی از فعال سازی نام تجاری هدفمند ، نام تجاری رسانه ها و شیوه زندگی سبک اتاق Refinery29 در 29 اتاق است. این رویداد سالانه به عنوان “زمین بازی برای بزرگسالان” تعاملی طراحی شده است که شامل انتخاب های ناخواسته ای از تجربه های نوازندگان ، شرکت ها و محتوا است.

12- رویداد های مجازی

رویدادهای مجازی برای شرکت هایی که ممکن است منابع لازم برای میزبانی یک رویداد زنده در مقیاس کامل و شرکت هایی که توانایی سفر به یک کنفرانس بین المللی را ندارند ، ایده آل هستند. رویدادهای مجازی این امکان را به افراد می دهد تا از سراسر جهان شرکت داشته باشند و برای گروهی نیز جهانی تر و متنوع تر تلاش می کند. از آنجا که فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با سرعت زیاد در حال پیشرفت است ، ممکن است رویداد های مجازی به سرعت تبدیل به یک شکل اصلی از رویدادهای زنده شوند.
به عنوان مثال ، Gainsight’s PulseCheck یک رویداد مجازی است که برای شرکت کنندگان مجازی ضبط و پخش می شود. این به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا در وقت خود را به شکل مناسب استفاده کنند. در این رویداد و برای افزایش مخاطبان ، جلسات ضبط را به صورت رایگان به مشترکین جدید Gainsight ارائه می دهد.

5/5 - (28 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟